{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.394 visninger | Oprettet:

Suzuki Gran Vitare XL7 2.7 V6 {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg overvejer at købe en Gran Vitare xl7 van, med den store 2.7 V6 benzinmotor. Jeg har kigget på nogle modeller med automatgear, og efter hvad jeg har læst, skulle det køre godt.

Er der nogen der har nogle erfaringer med automatgear i XL7'eren, til 2.7 V6'eren, og ved hvordan gearkassen er i forhold til holdbarhed og reparationer, i forhold til manuel gear?

NB. De modeller jeg har øje på har gået mellem 120-180.000km og er årgang 00-03 smiley

Håber i vil hjælpe, og dele jeres erfaringer:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki Gran Vitare XL7 2.7 V6
  • #1   2. jul 2014 Jeg har før været ude at køre i sådan en XL7. Dejlig rummelig bil. Kan virkelig sluge noget gods bagtil.

Min eneste kritik går på selve kabinen. Sæderne og kontakterne ser ud til at være meeeeeeeeeeget ældre end selve bilen. Min umiddelbare tanke, da jeg først så den indvendig, var det det lignede noget fra en mazda 626 GD/GE..

Sæderne er i noget veleur som virkelig kan suge nullermænd til sig...

Selvfølgelig - alt efter årgang, går jeg ud fra.

• #2   2. jul 2014 SQUIRREL: Jeg har set kabinen, og den kan jeg sagtens leve med. Mit spørgsmål går også på bilens mekaniske stand, og ikke kosmetiske. Var den med automatgear den du kørte?:)

• #3   2. jul 2014 Jeg har rullet 60.000 km igennem de sidste 3 år i den nævnte model, med tomat-gear. Det spiller max. Der har ikke været skyggen af problemer med motor og drivlinie. Senest har jeg i sidste uge været 1200 km oppe i sverige og hjem igen, med 2,5 ton på krogen ( må kun trække 1800). Og selvom den ikke kørte over 4 km/l så var jeg fuld tilfreds, den trak bare derudaf og kørte meget stabilt igennem bjergene med cruise controlen på 85 kmt.
    Bilen har nu kør 235.000, og har i min tid fået skiftet støddæmpere bag, skiver/klodser for, blæser til aircon, styrekugler, v-rem, og samtlige væsker og filtre samt viskertræk. Altsammen sliddele. Så jeg er fuldt tilfreds med bilen.
    Btw, jeg skal sælge min da jeg skal have en bil på hvide plader, så hvis du er hurtig så koster min 20.000, den er fra 01...

• #4   2. jul 2014 Hej Peter.

Tak for dit svar. Din har desværre gået lidt for meget, men ellers tak for tilbuddet! smiley Super godt at hører, at automatgearet spiller. Så vidt jeg kan forstå er det kun en 4-trins gearkasse. Det er ikke noget der genere? Kunne forestille med den lå lidt højt i omdrejninger på fx motorvej? smiley

• #5   2. jul 2014 Den jeg kørte i var en diesel med alm manuel gear... Den dieselmotor de har lånt fra Peugeot kan på ingen måder anbefales.... Den passer fint til en 407'er - men - til sådan en stor vogn med 4x4, er den aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalt for lille. I en XL7 skal den virkelig arbejde for føden...

2,7 V6 benzin skulle efter sigende passe rigtig godt til bilen smiley

• #6   2. jul 2014 Ja automatgearet ville jeg ikke undvære... Har prøvet en normal grand vitara 2,0 diesel med manual gear, den kørte som et mareridt.... Der er 4 trin ja, men det er rigeligt. Når man kører 110 så ligger den under 3000 omdr, og ved 140 ligger man under 4000 omdr. Så det er ca det samme som biler med 5 manuelle gear.
    Det eneste sted man kunne savne en kobling, er ved meget hårdt terræn- kørsel, som stejle bakker, sne, sand osv når man skal sætte igang uden spin... Men okay, nu er det også langtfra at være en bil der kan køre overalt, den kan fx aldrig sammenlignes med en landcruiser.
    På selve vejen der kører den helt optimalt med tomatgear, når man først har vænnet sig til det. Når først det sidder i højrefoden, så kan man komme hen mod et sving, bremse, dreje, og så accellere med den helt rigtige mængde gas ud af svinget igen, altsammen uden at tænke over det, kroppen gør det bare pr automatik. Og det samme gælder hvis man hugger pedalen i bund og aktiverer kick-down funktionen, det er noget jeg stadig ikke er blevet træt af... Men det siger måske lidt om min barnlige kørsel...

• #8   2. jul 2014 2,7 v6 passer fint... Men når den alligevel ikke må trække mere end 1800 kg, så kunne mindre sagtens have gjordt det. For når bilen er tom, så synes jeg altså det går pænt stærkt under accelerationerne, selv efter 60.000 km. Til sammenligning så virkede min bmw e30 med samme antal hk også hurtig, men efter ca 10.000 km så blev den sku kedelig igen...

• #9   2. jul 2014 Har ikke haft gearkasse eller motor åbnet i min tid med suzuki ( 2004-2011 )

• #10   2. jul 2014 Den kører ok,virker rigtigt godt i aut. Kasse, men den der er billede af er den ny front og dieselmotor

Kommentér på:
Suzuki Gran Vitare XL7 2.7 V6

Annonce