2.394 visninger
|
Oprettet:
Suzuki Gran Vitare XL7 2.7 V6 {{forumTopicSubject}}
Hej BG,
Jeg overvejer at købe en Gran Vitare xl7 van, med den store 2.7 V6 benzinmotor. Jeg har kigget på nogle modeller med automatgear, og efter hvad jeg har læst, skulle det køre godt.
Er der nogen der har nogle erfaringer med automatgear i XL7'eren, til 2.7 V6'eren, og ved hvordan gearkassen er i forhold til holdbarhed og reparationer, i forhold til manuel gear?
NB. De modeller jeg har øje på har gået mellem 120-180.000km og er årgang 00-03
Håber i vil hjælpe, og dele jeres erfaringer:)
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Min eneste kritik går på selve kabinen. Sæderne og kontakterne ser ud til at være meeeeeeeeeeget ældre end selve bilen. Min umiddelbare tanke, da jeg først så den indvendig, var det det lignede noget fra en mazda 626 GD/GE..
Sæderne er i noget veleur som virkelig kan suge nullermænd til sig...
Selvfølgelig - alt efter årgang, går jeg ud fra.
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 5
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 539
Bilen har nu kør 235.000, og har i min tid fået skiftet støddæmpere bag, skiver/klodser for, blæser til aircon, styrekugler, v-rem, og samtlige væsker og filtre samt viskertræk. Altsammen sliddele. Så jeg er fuldt tilfreds med bilen.
Btw, jeg skal sælge min da jeg skal have en bil på hvide plader, så hvis du er hurtig så koster min 20.000, den er fra 01...
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 5
Tak for dit svar. Din har desværre gået lidt for meget, men ellers tak for tilbuddet!
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
2,7 V6 benzin skulle efter sigende passe rigtig godt til bilen
apr 2013
Det eneste sted man kunne savne en kobling, er ved meget hårdt terræn- kørsel, som stejle bakker, sne, sand osv når man skal sætte igang uden spin... Men okay, nu er det også langtfra at være en bil der kan køre overalt, den kan fx aldrig sammenlignes med en landcruiser.
På selve vejen der kører den helt optimalt med tomatgear, når man først har vænnet sig til det. Når først det sidder i højrefoden, så kan man komme hen mod et sving, bremse, dreje, og så accellere med den helt rigtige mængde gas ud af svinget igen, altsammen uden at tænke over det, kroppen gør det bare pr automatik. Og det samme gælder hvis man hugger pedalen i bund og aktiverer kick-down funktionen, det er noget jeg stadig ikke er blevet træt af... Men det siger måske lidt om min barnlige kørsel...
apr 2013
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 778
Suzuki Gran Vitare XL7 2.7 V6