{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.522 visninger | Oprettet:

Trække afgift ud af bil.. bøvl? {{forumTopicSubject}}

Hvor meget bøvl er der reelt i at trække afgiften ud af en bil som sælges til udlandet?

Der står på skats hjemmeside at det gøres i 4 nemme skridt.

-Syn
-Indsendelse af info til skat. (værdifastsættelse)
-Aflever nummerplade til skat (hvad gør man når bilen ikke er på plader?)
-Indsend dokumentation til skat (slutseddel)

Er det så simpelt? Skat kan ikke finde på at indkalde bilen til gennemgang eller andre løjer så man pludselig skal til at fragte bilen rundt omkring?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trække afgift ud af bil.. bøvl?
  • #1   3. jul 2014 Det er som sådan nemt nok, vi gør det rimeligt ofte.

men husk at SKAT tager 15% dog min. 8000kr i eksport gebyr..

har du en stor dyr luksusbil, som der ikke er mange købere til herhjemme, så kan det godt betale sig..

Men er det fordi du har en bil du gerne vil have 50.000kr for, og alle andre tager 35000kr for den, så sælg den nu bare til markedsprisen.. der er eksport ikke arbejdet værd

Og jo de kan sagtens finde på at indkalde den.

• #2   3. jul 2014 Mortrn D dog minimum 8500 kr smiley

• #3   3. jul 2014 Det drejer sig om en bil som skal ombygges. Det vil sige at den taber afgiften. Her har jeg så snakket med en gut der har gjort i ombygninger af biler før, som siger at skat er helt ok med at man så trækker afgiften ud af bilen, samt eksporterer den, for derefter at importere den, ombygge den og så betale den nye afgift. Det er en forholdsvis sjælden bil, så nej, det kan ikke bedre svare sig bare at finde en i udlandet og importere den. Desværre..

• #4   3. jul 2014 Du skal jo have en udenlandsk køber, og så skal du jo have en kvittering til skat så de kan se den er solgt. Du kan ikke bare sige den er solgt og bede om afgiften retur. Bilen skal jo stå syns klar og kunne klare et syn ved synsmanden. Så hvis den er i så dårlig stand at den kan dumpe, skal den først laves før den kan told synes.

• #5   3. jul 2014 Lasse P... det er jeg godt klar over. Spørgsmålet gik på, om det kan ske, at man bliver trukket rundt i manegen når synet er overstået.. som sagt er bilen uden plader, hvilket betyder at jeg skal tage fri fra arbejde, skaffe en autotrailer, samt en bil og person med stort trailerkort, hver gang den skal flyttes... men kan forstå at skat godt kan finde på at indkalde den igen efterfølgende. Selvom den går gennem syn.. sååå yay, mere bøvl smiley

• #6   3. jul 2014 Skat skal ikke se bilen de har bestemte takster alt efter hvad synsmanden sætter bilens stand til.

Syns manden sætter den enten til dårlig, middel eller god stand og så sender du det ind. Så med mindre du brokker dig og kræver en halv million for en bil der ikke er det værd vil de da ikke indkalde den.

• #7   3. jul 2014 ok.. det er i modsigelse af det Morten D skriver. Så er det bare hvem der har ret. smiley

Jeg sidder og overvejer at skrive ind og få et bindende svar fra skat.. så kan man jo smide dette spørgsmål med i samme omgang tænker jeg. De må vel vide det tænker jeg.

• #8   3. jul 2014 ACE du skal jo først have bilen toldsynet før de giver dig et bindende svar. For skat skal vide standen på bilen.

• #9   3. jul 2014 Ja okay.. den havde jeg ikke lige tænkt igennem smiley
    Nå, jamen så må jeg jo hellere få den toldsynet.

• #10   3. jul 2014 Husk at det kan tage op til 3 måneder at få et bindende svar fra Skat....

• #11   3. jul 2014 Det stemmer ikke så godt overens med at de siger at man skal sørge for at indsende papirerne 14 dage inden bilen forlader landet.. hvis deres svar kommer 3 måneder efter.. så er bilen jo længe væk smiley

• #12   3. jul 2014 De har ingen interesse i at se den, så det er ligegyldigt.

Kommentér på:
Trække afgift ud af bil.. bøvl?

Annonce