{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.688 visninger | Oprettet:

Katja B
Katja B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Veteranbil som helårsbil? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig en Morris minor årgang 67 til hverdagsbrug. Hjælp har sat mig ind i forsikring og vægtafgift og syn, men jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har forstand på hvordan standen er på sådan en sag, generelt.
Da jeg ikke er bilkyndig er jeg i tvivl om en fin bil uden det store rust kan gå igennem det alm. 2 års bilsyn, eller der er stor risiko for at jeg køber katten i sækken.

Jeg håber i har nogle interessante indlæg smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Veteranbil som helårsbil?
  • #2   5. jul 2014 Personligt synes jeg det er synd, at lade sådan en fin gammel vogn køre om vinteren.. Den har holdt så længe, så hvorfor ødelægge den med salt og rust?

Køb du hellere en polo fra slut 80'er start 90'er for en 5000 kr nysynet - og - køb en flot morris til sommerbrug smiley

Hvis det endelig er, er det jo næsten lige før du kan få en "ny" miniOne til samme pris som en veteran

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
    #3   5. jul 2014 Har du prøvet at køre i sådan een, hvis ikke så prøv lige om du orker det smiley
    Den er da meget sød og sjov, men godt det kører den sgu ikke...
    Har en kammerat der havde en i et års tid, jeg fik lov at prøve en tur i den, efter et par kilometer havde jeg fået nok. smiley

• #4   5. jul 2014 Købte veteranbil sidste år, du skal for det første sikre dig den har vetaranstatus, dvs 5 år fra første veteransyn, derefter 8 år imellem syn, min er forsikret så jeg kan køre i den fra 15 marts til 15 november, man kan dog godt køre helårligt men ikke til samme penge (giver 900 i kasko med 1100 i selvrisiko på min 635csi fra 78)

Spørgsmålet er : hvis du finder en fin bil, vil du så nænne af køre i den hele året smiley

Go' jagt !

• #5   5. jul 2014 Og gider man kører i en bil der er over 35 år gammel hver dag ? smiley

• #6   5. jul 2014 Glem at bruge en veteranbil sommhverdagsbil - og slet ikke, hvis ikke selv du kan skrue!!! På sådan en gammel bil, er der ALTID et eller ander skal smøres, justeres, skiftes, efterses og og og!

• Katja B
    Katja B Tilmeldt:
    jul 2014

#7   5. jul 2014 Tusind tak for de gode svar.

Om man syndes det er synd er jo en smagssag, men jeg er helt med på at der skal passes noget ekstra på den mht salt og sne smiley

Jeg har kørt sådan en bil før, så jeg ved det er lidt af en spændene oplevelse nogle gange smiley men det er helt okay.

Tak Thomaz, det var faktisk lige det jeg var ude efter at få atvide.
    Jeg ved desværre ikke noget om biler, så jeg kommer til at skulle køre den til mekaniker hele tiden.

• #8   5. jul 2014 Learning by doing - just do it, Katja, mon ikke du har nogle kammersjukker der gerne vi gi et par basic tricks eller to smiley

• #9   5. jul 2014 Jeg kørte veteranbil på alm. forsikring og registrering i næsten 8 år og selvom den var i tiptop stand, skruede eller justerede jeg min. 2-3x om ugen! Fordelen var bare den - kontra dig som jeg kan forstå på dine indlæg, at jeg havde pladsen, værktøjet, viden og et større reservedelslager liggende! smiley
    Man kan som sagt godt køre klassisk til daglig, men du kan ikke bruge den med de økonomiske foredele, som man normalt forbinder med en veteranbil. Med en veteranforsikring fx. må du kun køre bilen lejlighedsvis - fx. til træf eller mekaniker, og skal have en personbil registreret sideløbende til dagligdagsbrug. Som sagt kan du bare køre den på en alm. ansvarsforsikring, men den er dyrere end en veteranforsikring. smiley

• Katja B
    Katja B Tilmeldt:
    jul 2014

#10   6. jul 2014 Haha tak Tor E smiley

Ja jeg har også læst mig frem til at man bare skal have alm. Forsikring på den så skulle det være lovligt nok at køre til hverdag smiley

Kommentér på:
Veteranbil som helårsbil?

Annonce