2.688 visninger
|
Oprettet:
Veteranbil som helårsbil? {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig en Morris minor årgang 67 til hverdagsbrug. Hjælp har sat mig ind i forsikring og vægtafgift og syn, men jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har forstand på hvordan standen er på sådan en sag, generelt.
Da jeg ikke er bilkyndig er jeg i tvivl om en fin bil uden det store rust kan gå igennem det alm. 2 års bilsyn, eller der er stor risiko for at jeg køber katten i sækken.
Jeg håber i har nogle interessante indlæg
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Køb du hellere en polo fra slut 80'er start 90'er for en 5000 kr nysynet - og - køb en flot morris til sommerbrug
Hvis det endelig er, er det jo næsten lige før du kan få en "ny" miniOne til samme pris som en veteran
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
Den er da meget sød og sjov, men godt det kører den sgu ikke...
Har en kammerat der havde en i et års tid, jeg fik lov at prøve en tur i den, efter et par kilometer havde jeg fået nok.
jun 2009
Følgere: 10 Biler: 20 Emner: 81 Svar: 1.374
Spørgsmålet er : hvis du finder en fin bil, vil du så nænne af køre i den hele året
Go' jagt !
jun 2009
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.841
jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Om man syndes det er synd er jo en smagssag, men jeg er helt med på at der skal passes noget ekstra på den mht salt og sne
Jeg har kørt sådan en bil før, så jeg ved det er lidt af en spændene oplevelse nogle gange
Tak Thomaz, det var faktisk lige det jeg var ude efter at få atvide.
Jeg ved desværre ikke noget om biler, så jeg kommer til at skulle køre den til mekaniker hele tiden.
jun 2009
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.841
Man kan som sagt godt køre klassisk til daglig, men du kan ikke bruge den med de økonomiske foredele, som man normalt forbinder med en veteranbil. Med en veteranforsikring fx. må du kun køre bilen lejlighedsvis - fx. til træf eller mekaniker, og skal have en personbil registreret sideløbende til dagligdagsbrug. Som sagt kan du bare køre den på en alm. ansvarsforsikring, men den er dyrere end en veteranforsikring.
jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Ja jeg har også læst mig frem til at man bare skal have alm. Forsikring på den så skulle det være lovligt nok at køre til hverdag
Veteranbil som helårsbil?