{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.980 visninger | Oprettet:

nye biler ringere kvalitet? {{forumTopicSubject}}

hvad er jeres mening er kvaliteten er nyere biler blevet ringere?
her tænker jeg ikke på udstyr og sikkerhed men byggekvalitet rust osv.

Jeg synes nemlig selv at jeg oplever flere problemer med de nye biler vi har fået ind i familien en hvad jeg gjorde tidligere.

hehjemme har vi 2 biler en ældre alfa til manden (mig)
og en nyere pt en passat til konen.

der har været en del biler igennem da både jeg og konen godt kan lide og skifte men synes godt nok her på det sidste har jeg haft oplevelsen af at bilfabrikkerne sætter alt ind i kampen på ny teknik og udstyr at det desværre går lidt ud over kvaliteten.
blot for at nævn et par vi havde før passaten en wv touran 2.0 tdi fra ny og efter 3 år med alle service og rust behandlinger overholdt ved wv og samarbejdspartner begyndte bilen at ruste specielt bagklap og front var hårdt udsat så havde vi problemer med dyser der røg og en turbo der blev skiftet da den stod af og nu er det så den nye passats tur den er 2 år gammel og er allerede begyndt at boble under lakken og første sæt dyser er skiftet og for nu folk ikke tror det kun er wv jeg er efter skal det siges jeg høre om samme problemer med tidlig rust og motor problemer ved stortset de fleste bilmærker fra venner kollegaer og min pointe er for år tilbage synes jeg ikke kvaliteten var så dårlig på helt nye biler man hvad siger i?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nye biler ringere kvalitet?
  • #1   10. jul 2014 Det er vel prisen for det evige krav til lavere priser og bedre økonomi mv.

  • #2   10. jul 2014 Du har nu i øvrigt verdensrekorden for den længste sætning uden brug af komma eller punktum smiley

  • #3   10. jul 2014 det er muligt men synes nu ikke hverken vores tidligere touran og slet ikke passaten ligge i den billige ende.
    min pointe er at de måske smider for meget energi i teknik og så sparer på byggekvalitet hvilket i mine øjne er fejl for hvad kan man bruge navi til hvis bilen ikke køre osv det er rart nok med ny teknologi men ikke på bekostning af bilerne bliver ringere


  • #5   10. jul 2014 tegnsætnings tasterne på mit tastatur er desværre også ramt af dårlig byggekval de virker kun 1 ud af 10 gange smiley

  • #6   10. jul 2014 Tjooo, er da delvist enig.

    Men når nu markedet kræver mere og mere teknologi i bilerne, uden at priserne må stige, så skal de jo dække deres omkostninger et eller andet sted, intet er gratis.


  • #7   10. jul 2014 det er selvfølgelig rigtig nok men mon det bare ikke det bider dem i røven at de ikke siger fra og laver bedre kvalitets biler og så må de folk der vil have udstyr tilkøbe for som det er nu "skræmmer" det jo folk
    Personlig skal passaten hurtigst mulig sælges igen og en ældre mere stabil og kvalitets bil indkøbes da vi er træt af den hele tiden skal stå på værkstedet og da jeg ved at modeller og mærker af tidligere årgange vi har haft er væsentlig bedre bygget er det sådan noget jeg vil sætte mine penge i for jo pt ryger alt jo under garanti men havd så når den udløber? står jeg så med en bil der er nul værd fordi den ruster op og konstant har motorproblemer


  • #8   10. jul 2014 selv ikke min 16 år gamle alfa og gamle golf 4 er plaget af så mange problemer som de to nye biler vi har/haft

  • #9   10. jul 2014 Det er som med biler som så meget andet, der er ingen ide i at bygge det bedste og mest ufejlbare i sin kategori, da du så ellers ikke har mulighed for sælge forbrugeren noget nyt og bedre smiley , personligt er det min tanke at de bedste biler blev bygget i slutningen af 80'erne og starten af 90'erne. Derfra gik det så lystigt ned af bakke.
    Håber det giver mening


  • #10   10. jul 2014 Nye biler er noget bæ i mange tilfælde. Lak/rust er et problem alle fabrikanterne døjer med, men VAGgruppen er særdeles hårdt ramt.

  • #12   10. jul 2014 Det er jo meget mærkespecifikt med de problemer. Men det kommer i perioder. VW har jo heller ikke haft ry for at være særlig god med rust. De nye modeller er ingen undtagelse. Der var lige Passat fra omkring 98-00 (aner ikke hvor langt modellen går), der har jeg set en del der har rundet 400-500.000km uden undervognsbehandling, og de står næsten som nye. Men det gør de nyere godt nok ikke.

    Men holdbarheden har aldrig været højere på nye biler, end den er idag. Grunden til at man kan fristes til at tænke anderledes er, at en del af de fejl der opstår ender med at være dyre fejl, når f.eks. turbo eller en avanceret gearkasse bryder sammen.


  • #13   10. jul 2014 Det gik galt for VW allerede i 1992 da Golf 3, Vento kom.

  • #14   10. jul 2014 Byggekvaliteten er dalende. De spare hvor de kan. Og man få noget der er nyt. Økonomisk og billigt.. Men du få ikke samme kvalitet. Der er sparet på alle materialer og fokuseret på at den gå langt på literen. Og er billig at producere.

    Man ser nemt en Golf fra start 90'erne idag. Men man ser ikke en g5 om 10-15år de er ikke bygget til mere end 10år og så bør de skiftes


  • #15   10. jul 2014 Jeg vil da mene, at bilerne er meget mere resistente overfor rust fra fabrikken. I hvert fald så længe man holder sig væk fra mikrobilerne.
    Men jo mere teknik man smider i en bil, jo mere er der der kan gå i stykker.


  • #16   10. jul 2014 Jakob R:

    Du skal følge noget mere med, for det er faktisk næsten den omvendte verden. Selv de større og dyrere biler er slemme til at boble og ruste.


  • #17   10. jul 2014 Synes også det er tankevækkende at min g4 fra 98 er mindre rusten end min svigermots op vectra fra 06...

  • #18   10. jul 2014 thomas, nu har du dælme også været hårdt ramt, for de 2,0TDI i touran, de har været SINDSYGT dårlige, 1,9DTI er langt bedre...

    men du har ret, de vil gerne ruste, og jeg forstår simpelthen ikke hvorfor at VW fra 90'erne og op tæt på midt 00 skal være så skidte til at ruste, og det er nogle gange de mærkeligste steder de begynder at ruste.....

    men igen, så ser jeg også nogle koreanere som bare er pil rådne, og de er ikke engang 10 år gamle, så ved ikke hvad der er værst


  • #19   10. jul 2014 Med tanke på at Passat bliver brandet som en "premium bil", og derfor koster omkring det dobbelte af koreaneren, så ved jeg godt hvad der er værst smiley

  • #20   10. jul 2014 Ved da golf 4 ikk ruster så meget

  • #21   10. jul 2014 Vil næsten tro vi kan få to koreaner for det som passaten kostede hvis ikke mere:-)
    Men det er et generelt problem jeg høre synes jeg min nabo er værkfører hos toyota og da jeg spurgte ind til om det så var værd at købe ny avensis sagde han nej de havde utrolig mange inde med motorproblemer og når jeg tænker toyota i 90,erne tænker jeg meget rust men motorer der bare kører og kører men det har jo så også ændret sig til det dårligere


  • #22   10. jul 2014 Tjaa, jeg ved bare at vi hjemme hos os har haft både golf 3 og vento og begge rustede helt vildt. Derefter har vi haft mondeo mk2-mk4 og kun vores mk3 havde en lille smule i dørene. Ellers har der ikke været noget.

  • #23   10. jul 2014 Toyotas dage som et af de mest fejlfrie mærker, er ved at være talte. Efter tsunamien i Japan, blev de nødt til at søge andre veje for at få stumper, og det blev så fra firmaer uden for Japan.

    Det er allerede begyndt at gå galt for dem, bare se de seneste år med ævl og bævl og tilbagekaldelser fra Toyota.


  • #24   10. jul 2014 Der er faktisk en artikel om det her: http://jyllands-posten.dk/motor/ECE6608174/nye-biler-far-roede-hunde/ og det ser rigtigt nok ud til at de er blevet for dovne. De er blevet bedre til det med rust når det kommer inde fra, men beskyttelsen mod overfladerust ser ud til at være ringe.
    Men bare for at være sikker. I har vel fået jeres biler rustbehandlet lige efter i har købt dem ikke? Ellers er det jo også lidt jeres egen fejl.


  • #25   10. jul 2014 Nu har du jo også en Alfa og en VW, man finder jo nærmest ikke dårligere biler, måske Renault og Fiat, selvfølgelig får man bøvl med de biler, det skal man jo ikke være motorjournalist for at vide.

  • #27   10. jul 2014 Nej min tanke går også på det er noget der har ramt alle mærker.
    Bare lidt deprimerende at gå ud i garragen og se på en passat som er omkring 2 år gammel og så kostede på den pæne side af 300k og som allerede ruster/bobler og har fået skiftet motordele.
    Og så ved siden af den står den en alfa til ca 10k med næste 300t km på klokken og 16år som stadig ikke er rusten eller har motorproblemer som de eller har dårlig ry for.
    Jeg tager jo nok fejl men synes nu bare kvaliteten var bedre for år tilbage


  • #28   10. jul 2014 Ronni m: alfaen er så en af de billigste og mest pålidelige biler jeg endnu har haft og.tro mig jeg har været rundt i alle mulig forskellige mærker og modeller.

    Og hvad vil du så anbefale? synes ikke jeg høre om nogle mærker idag der ikke har problemer.


  • #31   10. jul 2014 Biler idag er bygget til af holde 5-7 år

  • #32   10. jul 2014 Alle bilmærker har nok problemer i større eller mindre grad, jeg kan kun forholde mig til mine egne erfaringer og holde dem op imod mine venners erfaringer,
    jeg kører rigtig mange km om året, og det gør min kone også,
    jeg har haft 4 Corollaer, en E10 fra 96 samt en fra 97 samt 2 E12 en fra 2002 samt min nuværende fra 2004,
    samt jeg for 10 år siden havde en Toyota Paseo,
    deriblandt har jeg haft 2 Peugeoter og en Citroen, og nej hvor de franske biler har givet mig hovedpine, på trods af at jeg måske sammenlagt kun har kørt 55.000 km i de franske,
    sammenlagt har jeg måske kørt 450-500.000 km i de andre, og jeg tror uden pis jeg har skruet mere på de franske end på mine Toyotaer,
    tilmed skal det siges at det var de underligste ting som gik i stykker på de franske, jeg har venner som har kørt div. VAG og har også set hvordan de konstant har deres biler på værksted, med alt fra instrumetborde som var brændt sammen og skulle skiftes, til de underligste elektriske/mekaniske fejl,
    alt sammen fejl som jeg bare aldrig har oplevet i mine Toyotaer.


  • #33   10. jul 2014 Har kun haft en fransk en.peugeot 406 2.0 hdi fra 2001 og havde den fra 60.000km og op til 260.000 km ca og den fejlede aldrig noget dyreste reperation var da.kobling skulle skiftes ellers kun diverse sliddele i forbindelse med syn.
    Har dog haft et par ældre corollaer fra midt 90er som gav mig.grå hår med el og rust men hvor selve motoren bare kørte altid.
    Men dine gode oplevelse er jo også på ældre toyotaer og som jeg beskriver.længere oppe er min personlige opfattelse at det er de nyere biler kvaliteten halter på


  • #34   12. jul 2014 nu giver man også så lidt for dem at de nok skal spare et sted og de skal nok også kun holde 8-10 år så skal den skiftes ud smiley

  • #35   13. jul 2014 Nyere biler er blevet mere skrøbelige pga øget miljø krav og sikkerhed så de over propper motorende med sensor der går ide og driller og ja så kør en gammel simpel motor næsten altid uanset hvad lader sig ikke gå idu pga en dårlig føler så ja tak miljø kravende for det vi har selv bedt om så må man regne med flere fejl pga flere ting der kan gå i stykker;)

  • #37   13. jul 2014 Christian F: det må være et spørgsmål om kvalitet, nu har min 3,0TD med kædetræk, 24v, elektronisk pumpe, LMM osv. gået 600.000 med samme kværn

  • #39   13. jul 2014 Ja, men på trods af det, er de mercedes motorer jo ikke nær så simple, dog er det jo ærgeligt at bilerne smuldrer væk

  • #41   13. jul 2014 Ikke hos Mercedes i 90'erne da smiley

  • #43   13. jul 2014 anders n nu det fordi du har en model som var lige den model Mercedes begyndte at bruge tyndere plader på smiley

  • #44   13. jul 2014 Henrik A : vito, c klassen, S klassen, sprinter og alt andet i de årgange rådner da lige så vildt.

  • #45   14. jul 2014 ikke min smiley 190 -124 er også fra 90 de er stadig med tykkere plader

  • #46   14. jul 2014 min gamle hilux fejler aldrig noget, og bliver flittigt brugt, konens Peugeot har været på værksted igen og igen og igen, og den skal nok også snart igen smiley hc

  • #47   14. jul 2014 Det er nu ikke et spørgsmål om at pladen blev tyndere, men at de blev malet med vandbaseret lak som de første, og det har bl.a. Medført at rusten løber under alle sealingerne.

  • #48   14. jul 2014 Jeg må tilstå at jeg ikke har den store erfaring med ældre biler, og hvor godt de er bygget. MEN, når jeg læser rundt omkring hvad der bliver skiftet på nyere biler, så må jeg tilstå at tanken om dårligere/planlagt levetid for de enkelte komponenter, virker er nedad gående.

    Men jeg mener det er det samme med alle ting. Tag for eksempel mobiltelefoner. Jeg mindes stadigvæk dengang hvor en Nokia 5110 eller 3210 var ind. De kunne jo holde til det meste, og gik stort set aldrig i stykker.
    Mobiltelefoner i dag har en for mit vedkommende en levetid på 2-3 år. Det er ikke fordi jeg udsætter dem for fugt, salg, stød eller andet, men de holder simpelthen bare oppe med at virke.

    Ting som hårdhvidevare holder jo heller ikke 10-15 år længere. En montør fortalte mig for ikke så længe siden at hvidevare som vaskemaskiner, komfurer, ovne, har en estimeret levetid på 6-7 år fra frabrikkens side.

    Det var en lange smører, men det jeg vil frem til er at alt holder kortere og kortere, fordi producenterne selvfølgelig er interesseret i at sælge os nye produkter med jævne mellemrum.
    Det samme gælder sådan set med biler, dog med den forskel at vi selvfølgelig ikke skifter bil, efter 2 til 3 år ligesom med mobiltelefoner, bare fordi de går i udu, men så skal vi til gengæld købe reservedele, go så tjener producenterne på disse.


  • #49   14. jul 2014 Jeg syntes det er lidt unfair folk hakker på folkevogn,lige siden hitler rullede den første ud af fabrikken var den tiltænkt at selv den fattigste tysker skulle have råd til den,han lovede aldrig kvalitet.bilen er blevet så populær at folkevogn har konstant kunnet hæve prisen skyhøjt.man skal ikke tage fejl af at det tredie rige var suverene i propaganda.jeg bor i sønderjylland og her tror folk at mærket er guds gave til folket,men det var nu hitler:) ja jeg er klar over jeg får en masse folkevogns folk på nakken,specielt når de ser jeg kører japanere.

  • #50   15. jul 2014 Citat 25 "Nu har du jo også en Alfa og en VW, man finder jo nærmest ikke dårligere biler, måske Renault og Fiat, selvfølgelig får man bøvl med de biler, det skal man jo ikke være motorjournalist for at vide"
    Er det noget du har oplevet eller bare hørt/læst.
    I de sidste ca. 29 år har min kone og jeg eget 15 Fiat, Lancia og Alfa Romeo og aldrig haft anden en alm. service og vedligeholdelse. Dette gælder også den 44 år gamle AR Spider, jeg har ejet i nu 9 år.


  • #51   21. jul 2014 ja det synes jeg at kunne fornemme at de er, har en makker der lige har skiftet skærmkanter på en Hyundai fra 2008, min gamle amazon fra 1962 har stadig dem der blev monteret i Sverige og min 17 år gamle BMW som jeg hentede for 2 år siden i Tyskland har heller ikke noget rust i undervognen.....burde osse få den smasket ind her inden vinter. Så holder den måske lidt længere end de 402500 den allerede har på klokken....men den har kørt 57000 for mig på lidt under 2 år uden andet en nyt olie og bremsedele og det hører jo under sliddele så det tæller jeg ikke med.

  • #55   23. jul 2014 Som med alt man køber: "Pay shit you get shit"

  • #56   24. jul 2014 Ja hvor lang tid var de her sidst de blev lanceret, jeg kan da huske dem i form som de gamle Renault'er...

  • #57   24. jul 2014 Brian S, Dacia var på markedet fra '83 til ca. '87. Dengang var det ex. Renault 12 (og kvaliteten var ringere end f.eks. Lada og Skoda), nu er det ex. Clio og noget ex. Berlingo lignende.
    Men rundt omkring i vest Europa ser det ud til at gå godt med salget. Vel et af udslagene på Finanskrisen.
    Erik


Kommentér på:
nye biler ringere kvalitet?

Annonce