{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Luftfilter vs bagpotte ??
  • #1   12. jul 2014 Potten. Filteret ændrer kun markant lyd vis du ændre rørføringen på luftfiltersystemet. Og lad nu være med at lave åbent filter lige ved siden af blokken. Skal den have åbent filter, så er det så langt væk fra motoren som muligt i fronten. smiley

Eller gør begge dele ,)

• #2   12. jul 2014 bagpotten... køb en som ikke larmer meget.

• #3   12. jul 2014 jeg har bare skiftet potten på min.. det er sku mere end rigeligt til mig smiley

• Niko D
    Niko D Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #4   13. jul 2014 synes bare ikke jeg kan finde nogle bagpotte som ikke er kæmpe store Gennemstrøms.

• #5   13. jul 2014 remus?

• #6   13. jul 2014 hvilken bil er det til?

• Niko D
    Niko D Tilmeldt:
    dec 2013

#7   13. jul 2014 Hyuindai elantra 2.0 gls sport fra 1998

• #8   13. jul 2014 Jeg købte en universal potte fra tyskland til min. Den er helt tilpas efter mit behov. Siger lidt men ikke for meget og den kostede kun 500 med fragt smiley

• Niko D
    Niko D Tilmeldt:
    dec 2013

#9   13. jul 2014 8.
    Honda Kan du ikke lige smide et link:D

• #10   13. jul 2014 Jeg kan ikke finde den på ebay længere smiley

• #11   14. jul 2014 Husk der skal være modstand i en udstødning, når det er en sugemotor. Laver i frit flow, så mister i altså performance. En turbo motor skal have så frit flow så muligt, i så stor en tomme som muligt, for at komme af med det. Det skal en N/A sugemotor altså ikke, og du kan jo hurtigt se på en udstødning, hvor meget modstand der ca. vil være. smiley

• Niko D
    Niko D Tilmeldt:
    dec 2013

#12   14. jul 2014 11.
    jeg skal lige være helt med her, alså jeg skal ikke have en stor gennemstrøms for så vil jeg miste performance?? smiley og hvad mener du med mostand ? smiley

• #13   14. jul 2014 Ja, der skal være modstand i det tryk der bliver lavet i udstødningen. Turbo motore skal intet modstand have inde i udstødningen, da turboen bare skal drøne det udstødningsgas ud for at få performance. Så nej, du skal ikke bare have en gennemstrømspotte på. Jo, det lyder sikkert godt, men din bil bliver sikkert mere sløv af det, netop pga. af det manglede tryk i systemet som en sugemotor har brug for. smiley

Du for lyd ud af det, men din bil taber effekt. Find en med lidt mindre modstand i end din std., og så en ordentligt stor afgang, så giver det også lidt. Og så få lavet det åbne filter ordentligt smiley

Mange tror nemlig bare, at alle motore bare skal have så fri afgang som muligt. Det er kun med tryk monteret på motoren. smiley

• Niko D
    Niko D Tilmeldt:
    dec 2013

#14   14. jul 2014 så jeg med, men hvor finder man lige sådan en med ikke så meget modstand kan kun finde kæmpe gennemstrøms:D

kunne man evt. købe en http://www.carxperten.dk/shop/universal-udstoedning-2631p.html og så putte db killer i vil det give modstand nok til man ikke mister kraft, eller er jeg helt ude og skide ?

• #15   14. jul 2014 Prøv at tag et kig på hvor stor selve potten er på din org. Så har du lidt en ide om hvor meget modstand du fjerner. Gå endelig heller ikke op i en større " rør end org., det fjerner også modstand smiley

Men nu er det jo ikke den hurtigste raket du har, som om du kan mærke det store på en lidt sløv bil, det skal jeg ikke kunne sige.
    Men jeg monterede sådan en her på min bil da jeg skiftede først.

profilbillede
  • #16   14. jul 2014 Og monterede så sådan en her senere hen, hvilket hjalp ret meget. Dertil, så støjede den heller ikke så meget at man vækkede naboerne ved driveby om natten.
    Gik fra gennemstrøøms med 5" afgang, til en med større potte og 4½" afgang.

profilbillede
  • Niko D
    Niko D Tilmeldt:
    dec 2013

#17   14. jul 2014 Ja okay. jeg må prøve mange tak for hjælpen! smiley

Kommentér på:
Luftfilter vs bagpotte ??

Annonce