{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

RESTGÆLD yjek på nettet? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, har en kammerat der har sat en vareebil til salg købr fra privat 1 år siden. En spade generer ham konstant med at påstå¨der er pant i bilen..men INGEN har kontaktet min ven der har bilen registreret på hans navn.
Tænker lidt, hvordan skulle folk så tjekke hans bils evt pant med bare reg nummer?

Nogen bud?
Mener man skal bruge stelnr?
>Sagen er at hans annonce bliver ødelagt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  RESTGÆLD yjek på nettet?
  • #1   16. jul 2014 restgæld tjek skulle der stå..

• #2   16. jul 2014 Nummerplade.net

• #3   16. jul 2014 her

http://www.nummerplade.net/

• #4   16. jul 2014 det kan du ikke bruge til en skid. Gamle gældsnotater kan sagtens stå der men være betalt ud og det registrerer nummerplade.net ikke. Ring i stedet til din bank og giv dem nummerpladen og så ringer de tilbage 10 min efter

• #5   16. jul 2014 Tinglysning.dk det er her du finder svaret. Du kan ikke se restgælden, men du kan se om der er nogen der har pant i bilen. Det er her bankerne bl.a. ser det smiley

• #6   17. jul 2014 Som jeg ser det, bliver hans annonce ikke ødelagt i den forstand. I hvert fald ikke, hvis der rent faktisk er pant i bilen.

Andre skal jo ikke snydes, fordi din ven ikke har sørget for at tjekke for pant ved køb.

• #7   17. jul 2014 altså på bilbogen viser ingen gæld..men nummerplade.net viser pant på 90.000 kr fra 2011 en sparekasse. men ingen reagerede den tid han ejede bilen og han har slutseddel på den var gældfri. Nogen der kan forklare lidt?
    Altså der er pant på 3 gange over bilens værdi.. Men der opkræves ikke noget. Det er en varebil, ifølge pantregistret kan jeg se muligvis en mand med firma gået konlurs så folk skydte sig tage pant, men hvorfor tage pant og ikke tage bilen?

Så lidt i bilbogen, der kunne være pant men IKKE gæld..Altså man skulle passe på der ikke var både pant og gæld, men når der var pant så hænger man ik for det..??

• #8   17. jul 2014 Jeg kan ikke helt finde rundt i dine indlæg, men nu forsøger jeg at svare så godt, som jeg kan...

Sagen er den, at hvis Nummerplade.net siger, der er pant i bilen, så siger Bilbogen det også. Det er samme database, de slår op i.

Hvis der er pant i bilen, vil en køber af bilen naturligvis kræve, at pantet slettes, inden denne overtager bilen. Det kan man kun få bekræftet ved at tage kontakt til den sparekasse, der har pant i bilen. Hvis pantet er taget, mens en person under konkurs har ejet bilen, er det yderst usandsynligt, at der ikke er nogen gæld bag pantet - og dermed vil de ikke slette pantet, med mindre de får pengene for handlen. I praksis betyder det, at bilen er 0 kr. værd for din ven, som har bilen nu.

Det er komplet irrelevant, om der er lavet en slutseddel, hvor der står, bilen er gældfri. Det stykke papir er ikke mere værd en toiletpapir i denne sammenhæng.

Det kan være, de har glemt, at de har pant i bilen. Det kan også være, de tror, det fortsat er deres kunde, der ejer bilen. Der kan være flere årsager til, at de ikke har krævet bilen solgt endnu. Under alle omstændigheder er man nødt til at gøre opmærksom på det, så der kan opnås en aftale omkring sletning af pantet.

• #9   17. jul 2014 i og med det ikke er gæld men pant i bilen, så vil det sige at man kan IKKE komme til hægfte for andet end aflevere bilen og ikke panttaget beløb?

• #10   17. jul 2014 Det er egentlig bare for at kunne vejlede ham, eks han kunne bare køre bilen helt død, senere kan han skrotte når ingen reagerer? Men når det ikke er en gæld men pant, så kan man vel ikke komme til at skylle penge? Men med samme reg nummer kan man nemlig ingen gæld se ved bilbogen som er mærkeligt ?

• #11   17. jul 2014 Du kan jo ikke vide, om der er gæld eller ej. Det kan man ikke slå op nogle steder - det er kun sparekassen, der kan svare på det. Jeg kan dog ikke forestille mig, der ikke er gæld bag pantet, hvis tidligere ejer er konkurs. Sådan hænger det jo oftest sammen...

• #12   17. jul 2014 ved kort tjek kan jeg se bilne har skiftet nummerplade og ejere flere år, kørt 100 000 km uden nogen har reageret;) mystisk nok;)

• #13   17. jul 2014 Det er komplet irrelevant, om nogen har reageret. Din ven kan ikke sælge bilen uden først at få pantet slettet, når han nu er blevet bekendt med, at det er der.

• #14   17. jul 2014 Bay, det er ikke helt korrekt. Bilbogen er dem der holder styr på panten. En pant kan sagtens være indfriet selv om den stadigvæk står skrevet der eller på nummerplade.net. Tit glemmer dem der har pant i tingene at få streget panten i bilen og derved står den som om der er pant i uden der reelt set er det. Det kan være et rodet gedemarked og derfor køber jeg som tommelfingerregl aldrig en bil der er tvivl om. Men ellers 100% rigtig det du skriver (hvilket det jo også burde være med din baggrund ;))

• #15   17. jul 2014 Hvis du er enig, så forstår jeg ikke helt, hvorfor du skriver, at det ikke er korrekt, hvad jeg skriver smiley

• #16   17. jul 2014 Godt spørgsmål, fik vidst ikke slettet det hele. smiley

Kommentér på:
RESTGÆLD yjek på nettet?

Annonce