{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.337 visninger | Oprettet:

Citroen C3 1.6 HDI Dynamique Turbo / bundkar problem ? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

Det var så i starten af januar 2013 at der kom en masse snak på bordet angående diverse 1.6 motore hvor turboen døede pga manglende smørrels pga slam, da bundkaret på motoren var konstrueret forkert, og der skulle hvad medierne siger være mange ramte bil modeller.

Jeg kigger lige nu på en brugt Citroen C3 1.6 HDI Dynamique model fra 2010, og tænker vil den have samme problemer , er det samme model og bundkar som skaber de problemer på denne model c3 ?
eller har jeg noget at bekymre mig om der ?

eller er problemet reelt set mere medie opblæst end som så.

Har i erfaring med det ved denne model C3, og hvad er citroens politik på det område hvis det sker, kunne forstå at det vist var opel eller ford der helt havde nægtet at der var et problem,
men at ftz vist havde konstrureret nye bundkar til at montere på diverse modeller,

nogle der har relevant viden for denne C3 model jeg kigger på ?
så høre jeg gerne fra jer ASAP

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Citroen C3 1.6 HDI Dynamique Turbo / bundkar problem ?
  • #1   17. jul 2014 Den har det samme bundkar som de har "problemer" med.
    Men så længe du sørger for at skifte olie regelmæssigt, og bruger noget engineflush, og lader den drypper ordenligt af, så sker der ikke noget :).
    Der kan tog stadig ligge små 100 ml gammel olie nede i bundkaret, pga den udforming bundkarret har

• #3   17. jul 2014 Nu spørger jeg sikkert bare dumt.... Meeen.
    Hvis det er fordi at bundkaret er konstrueret sådan så det ikke er alt den gamle olie der løber med ud. Jamen er det så ikke bare og pille bundkaret af ved hvert olieskift. og på igen?.
    Så bliver det kun en mer udgift på ny pakning?.

Eller har Citroens ingeniører ikke konstrueret et nyt bundkart til 1,6 HDI motoren så problemet er løst?.

• #5   17. jul 2014 Nå ok.
    Ja så kunne et bedre bundkar godt være en god investering.

• #6   17. jul 2014 Jeg synes ikke problemet er særlig stort.
    Vi laver RIGTIG mange biler med den motor og jeg tror næppe det er over 7-8 turboer vi har skiftet på den motor de sidste 10 år.
    Til sammenligning har vi nok skiftet 25-30 stykker på vw og nogle stykker på toyota og opel.

Vi plejer at trække bundkaret ned til service hvis det ikke allerede er gjort.
    Men det er altså noget blæst op. Der er ikke flere problemer med den motor end alle andre dieselmotore. Nu var det bare den det gik ud over i medierne smiley

• #7   17. jul 2014 Og hvis man vil være 100% sikker så kan man købe er nyt bundkar for 500kr eller sådan noget ved FTZ smiley
    Men jeg arbejder med citroen til hverdag, og vi har måske skiftet 5-6 turboer.
    Så ingen grund til bekymring

• #8   17. jul 2014 jamen so far tak for i deler jeres erfaring

Kommentér på:
Citroen C3 1.6 HDI Dynamique Turbo / bundkar problem ?

Annonce