{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.546 visninger | Oprettet:

Heidi F
Heidi F
Tilmeldt:
25. feb 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8

Golf 5 hopper pga. dæk {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har en golf 5 1,4 og døjer meget med at bilen hopper når jeg kører og også når jeg bremser. Da jeg købte bilen for et halvt år siden var der 15" på bilen og der var ingenting. Vi kørte 150 k/m hjemover og den kørte som en drøm. Jeg fik hurtigt 19" a8 fælge på og dækkene er næsten helt nye og af mærket Hancock. Min kæreste mener det er dækkene der er noget galt med eller at de er for billig kvalitet. Jeg har fået afbalanceret dækkene og det hjalp en del, men stadig ikke sådan at den slet ikke hopper når jeg kører eller bremser.

Hvad mener i jeg skal gøre?

/Heidi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 5 hopper pga. dæk
  • #1   18. jul 2014 hvad med NAV hullet ? Passer det 100 procent på bilen? eller er hullet større ?

  • #2   18. jul 2014 prøv med en sporing

  • #3   18. jul 2014 Hancock - er det ikke billig dæk fra Kina?

    Jeg ville sætte de gamle fælge og dæk på igen. Når du kun kører på gummibånd, mærker du jo også alle ujævnhederne i vejen.


  • #4   18. jul 2014 Skæve fælge hvis den hopper

  • #5   18. jul 2014 Man kan sagtens få fine Hankook dæk! Hvis Nav hullet er større end bilens nav, og man ikke har støttet af med centrerings ringe, så kan bilen sagtens hoppe og danse under kørslen!

  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 195
    #6   18. jul 2014 hvis dækkene har stået længe,så kan du have "flatspots"

  • #7   18. jul 2014 Er det ikke den gamle sandhed om igen: Never change a running car smiley

  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 195
    #8   18. jul 2014 du kan jo starte med at tjekke centeringsringe og så bytte for og bag,ved ikke omdet er nye fælge du har købt,men brugte fælge sælges tit fordi de er skæve

  • Heidi F
    Heidi F Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #9   18. jul 2014 Fælgene var brugte da jeg købte dem og ham der solgte mig dem, sagde at de passede lige på. Han havde nemlig selv en golf 5. Så der skulle ikke være behov for centreringsringe. Men jeg kan altid lige tjekke det. Jeg overvejer at købe mig et par vinterdæk og sætte dem på, for at prøve om bilen så hopper med dem på. For så er det helt klart de a8 fælge der er noget galt med.

  • #10   18. jul 2014 Hvis den så ikke hopper på de vinterdæk, så har du tænkt dig at bruge fælgene som vinter fælge ? smiley Ellers er det da pænt spild af penge..

    Mange siger at de passer lige på, det gør de måske også, i og med at de netop kan sidde på bilen! Men mangler du bare 1,7 mm i navhullet, så er det sgu nok til at få bilen til at hoppe! smiley


  • Heidi F
    Heidi F Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #11   18. jul 2014 Nej så skal de enten bare ud, eller så skal jeg sælge dem videre, hvis der er en anden der vil have dem selvom de hopper smiley
    Jeg har ingen vinterdæk, så jeg kan ligeså godt købe nogle og bruge dem til min test og gemme dem til vinter.
    Ja okay, så det vil sige at du vil forslå centreringsringe? smiley


  • #12   18. jul 2014 Et helt klart eksempel på at man sætter brede fælge på for at det skal se godt ud, uden at ane hvad konsekvenserne er.
    Dækkene er jo en del af bilens affjedring, så når du går fra 10 cm høje dæk til 5 cm, så får du mindre affjedring der, og har du også monteret stram undervogn, så er alt blevet meget mere responsivt, du mærker den mindste ujævnhed op gennem rat og karrosseri, du dingler ikke bare afsted i en gyngende kasse mere.
    Desuden er en 19" fælg meget øm over for kanter, man må absolut ned i 1ste gear når man passerer vejbump og lignende.
    Nå, jeg vil på Vorbasse,
    VI SES DERUDE ::)


  • Heidi F
    Heidi F Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #13   18. jul 2014 Jeg har så bare ingen forstand på hvilke centreringsringe jeg skal have og hvordan man ved de passer på mine fælge smiley

  • Heidi F
    Heidi F Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #14   18. jul 2014 Ja jeg kører også meget forsigtigt kan du tro. Men jeg vil på ingen måde kører rundt i en aygo, det er bare ikke mig smiley Jeg kan godt lide bilen ser pæn ud, ikke gejlet, bare med tonede ruder og et par store fælge. Så er alt andet standard. Det er jo smag og behag smiley Så må man jo løse de problemer man nu skulle få.

  • #15   18. jul 2014 Man skal satme heller ikke køre rundt i en bil man ikke er tilfreds med! min er sgu også sænket og med brede fælge på! Dog i 18" Men min bil ligger sgu godt på vejen! smiley

    Heidi, du skal få en til at måle omkredsen på dit nav, også der efter på fælgen, for at se hvad forskellen er.. smiley


  • Heidi F
    Heidi F Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #16   18. jul 2014 Nej jeg nøjes ikke med noget jeg er utilfreds med.
    Tusind tak, det vil jeg få min kæreste til at gøre smiley
    Så håber jeg det er det der er galt, så må jeg få købt mig nogle centreringsringe.

    Tak for hjælpen!


  • #17   18. jul 2014 Jeg har samme problem, og det er også med hankock ventus s1 evo dog i 20".
    Prøv at løfte bilen op og start så bilen og sæt den i gear så hjulene kører rundt, så vil du sikkert opdage at dine dæk har et flat punkt (flatspot) og derfor er det som at køre på et æg.
    det skulle gerne blive mindre når du har kørt dæk varme, desværre så skal der en del km til, men det kommer igen når dine dæk bliver kolde.
    jeg har reduceret mit en del ved at pumpe 3,4bar i dem, det slider måske lidt forkert på dem men hellere det end at bilen hopper hen af vejen.
    Desværre er det et kendt problem med hankock dæk smiley


  • Heidi F
    Heidi F Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #18   18. jul 2014 Øv, så er det nok dækkene der er noget værre lort.
    Jeg må prøve at pumpe noget mere luft i dem og se om det hjælper.
    Nu har jeg da i hvert fald lidt at gå ud fra.

    Tak for svaret smiley


  • #19   18. jul 2014 Du skal køre med samme dæktryk i brede hjul, tallene står når du åbner døren eller brændstofklappen.
    Da Hankook kom frem var de meget billige, prisen steg så efterfølgende da man fandt ud det var ret gode dæk. Det er da også en kæmpe koncern, der laver meget store maskiner og meget andet end dæk.
    Du skal ikke måle omkredsen af navet, men diameteren.
    Alle tal du har behov for at vide i denne sag finder du ved at gå ind på www.thansen.dk og skrive din nr plade ind og vælge MIN BIL yderst til højre.

    Jeg købte i dag et sæt fælge på Vorbasse Marked, 15 egrede med 195/60 x 15, de kommer ikke til at ændre meget på bilens egenskaber da den eneste forskel er profilen, der er gået fra 65 til 60, Nokian med ca 5 mm gummi til kr 1.300,- komplet.
    Der er altid nogen der har fælge på standen uanset om de er bilhandlere eller ej, der findes altid noget på loftet, kælderen eller garagen der kan sælges i Vorbasse smiley


  • #20   18. jul 2014 Nav diameteren står åbenbart ikke på deres hjemmeside, det gjorde det før i tiden.
    Prøv www.bigwheels.dk


  • #21   18. jul 2014 Allan du er da klog at høre på, har du nogensinde købt et sæt 19-20" fælge ?
    15" er noget man kører med på en gammel g2.


  • #22   19. jul 2014 Brian 14 år:
    Nej det har jeg ikke, det er jo ikke en Brian-bil jeg kører i, men en ganske almindelig kedelig Skoda, der ikke har problemer med at den hopper eller vibrerer ved nedbremsning. (trods diverse defekte styretøjs dele der skal skiftes i næste uge)
    Ja, jeg havde da 15" på Golf2 om sommeren, men det var da også kun fordi det var meget billige fælge med gode dæk.

    Køber man 19" så burde man forinden have undersøgt hvad konsekvenserne af det kunne være mht defekter og køreegenskaber, og ikke bare købe det fordi det ser godt ud.


  • #23   19. jul 2014 Allan.
    Vi er såmænd næsten jevnalderne smiley
    Nu har problemet som tråden handler om jo ikke noget at gøre med om der er defekte undervognsdele eller lign.
    Problemet er de dæk som hankock producerer, de er desværre ikke hvad de har været og selv ved 20kmt der hopper bilen, det er som at køre på æg.
    så for mit vedkommende kommer der aldrig hankock på igen.


  • #24   20. jul 2014 OK, ser jo bare i din profil at du er 14 og har været med noget tid, men det er jo ikke nemt når der er urigtige oplysninger i din profil.

    Har ikke selv været på Hankook fra ny af, men min bror var meget begejstret for dem.
    Næste gang han så skulle have dem var de steget en del.
    Fakta er at de store laver de bedste dæk, dog kommer der engang imellem et hit fra de varme lande, men du får hvad du betaler for.
    Selv køber jeg så meget jeg kan brugt, typisk noget der ikke er ret gammelt og i god stand, vil ikke betale de priser ting koster fra ny, og så ærgrer man sig heller ikke så meget hvis der kommer skrammer, konen kører jo også i den smiley

    Mht reservedele, så gider jeg heller ikke betale fuld pris for dem, så finder andre kanaler at skaffe dem fra og reparerer selv det simple og får en makkers hjælp til det komplicerede, han er mekaniker.
    God nat smiley


Kommentér på:
Golf 5 hopper pga. dæk

Annonce