{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.515 visninger | Oprettet:

Det oldgamle spørgsmål: bil og forsikring til nybilist {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Er der nogen herinde der for nyligt har sat sig ind i hvad der bedst kan betale sig for en sprit (farligt ord at bruge) ny bilist?

Min datter står og skal have sin første bil, og dermed også første forsikring. Derfor har jeg et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med.
Da det er mig der er finansminister her omkring, så er kravet at det skal være så billigt som muligt.

Er der nogle biler som forsikringsselskaberne er helt tossede med, og dermed laver en dejlig lav præmie på?
Er der nogle forsikringsselskaber som generelt er billigere til unge?
Er det billigere at købe en ny mikrobil inkl. forsikring, kontra en brugt bil og separat forsikring?
Er det billigere at forsikre i mit navn, med min datter som bruger af bilen?
Er der andre muligheder?

På forhånd tak smiley

/Kim

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det oldgamle spørgsmål: bil og forsikring til nybilist
  • #2   26. jul 2014 Det hele handlet om følgende:
    Lille bil
    Lille motor
    Få heste
    Lille moment
    Langt på literen
    Ikke en dyr bil
    Så lidt udgifter for forsikringen

=

Så billig forsikring som man kan få. smiley

Har selv altid haft bil hos GF, de er kendt som er være venlige mod nye bilister smiley

• #3   26. jul 2014 Få meldt hende ind i FDM, de er billigste der findes for ikke elitebillister...!

• #4   26. jul 2014 Overvej en ny vw up med total dækning. Mener det er 1800 om mdr. For en 18 årig og så er der forsikring, reparation og finansiering med i prisen. Så er der kun 590kr årlig vægtafgift og kører over 20 på literen.

• #5   26. jul 2014 Enig med de andre, vælg en lille bil og så bare ring rundt til forskellige selskaber for at få bedste tilbud, det kan svinge meget.
    Nogle bilsælgere kan også komme med et pakketilbud hvor der er en forsikring med i handlen især hvis der er tale om en nyvogn.

GF er meget billig, bare man vælger den rigtige bil. Så mellem linierne skal det nok ikke være en bil med stor motor.

• #6   26. jul 2014 Tjek evt igennem hendes uddannelse/erhverv om der er noget samarbejde med nogle forsikringsselskaber der. Fagforening eller lign.
    Jeg meldte mig ind i Runa forsikring (kører under samme koncern som FDM) da jeg begyndte at læse til bygningskonstruktør. Igennem fagforeningen (Konstruktørforeningen) var der samarbejde med Runa og jeg kunne derved få billig forsikring. Fik 20 eller 25 % rabat i mens jeg læste, men da jeg var færdig fjernede de rabatten. Er 25 nu og giver 5200 for min focus med kasko, glasskade og Falck vejhjælp, hvilket jeg synes er ganske fornuftigt.

• #7   26. jul 2014 Det der med at forsikre i dit navn og hende som bruger = No Go.

• #8   26. jul 2014 Et oldgammelt svar til et oldgammelt spørgsmål: Betal hvad det koster, det er langt bedre i længden og meget nemmere hvis det går galt smiley

• #9   26. jul 2014 Hvis du køber en ny bil fra forhandler, kan du som regel få en rigtig billig forsikring gennem virksomheden du har købt bilen.
    Hos os (Tangholm), kan man købe en Twingo og forsikre den for 5500 mener jeg det er, og så er det inklusiv kasko, hvis man er 18.

Kontra de 14000 jeg gav som 18 årig, for ren ansvar - er det meget fint.

• #10   26. jul 2014 En microbil betalt kontant.
    Pris. 79.900
    Køre over 20km/l
    580halvårligt i afgift
    Forsikring er billig fordi det en helt ny bil.
    Service koster lidt men det jo et must på alle biler.

• Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

Emner: 23 Svar: 514
    #11   26. jul 2014 De fleste ny bilister laver skader det første år.. Måske en idé hun startede med ældre bil også kun en ansvars forsikring

• #12   26. jul 2014 Allan B: det er da vist næppe rigtigt at de fleste laver skader det første år...

• #13   26. jul 2014 Jeg har selv lige købt min første bil for et par uger siden. Jeg købte en Fiat Punto, som er billig og kører "langt" på literen. Jeg købte forsikringen hos IF, da de kunne tilbyde en til cirka halvdelen af hvad alle de andre forsikringsselskaber kunne. Omkring 4400 for en ansvar. Jeg er dog 25, men har aldrig stået som bruger eller har haft bil før. Og jeg bor endda midt i københavn...

• #14   26. jul 2014 Hun skal da have en smart!

4000-5000kr i ansvar efter adresse - falder 1000kr om året hos danske forsikring.

Billig og nem at køre i, billig at eje, billig at lave og servicere og så kan man nemt gøre den personlig eller skifte farve, eller blot lave mindre skader.

vælg den nye model efter 09

• #15   26. jul 2014 Køb en hel ny bil med 3 års gratis forsikring der
    Ved afbetaler i gåseøjne bilen ved hjælp af forsikringsselskabet jeg skulle gi 20000kr om året for en golf 2.0 der kunne jeg næsten have købt en ny bil for efter 3år med 3 års gratis forsikring = gratis bil smiley men forsikrede ikke bilen selv men gør jeg nu hvor jeg selv kan. gir 6000kr for samme bil som 21

• Finn H
    Finn H Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Svar: 12
    #16   29. jul 2014 Jeg har selv brugt noget der hedder www.findforsikring.dk til at finde en ny bilforsikring. Jeg fik bare tre tilbud efter at have udfyldt noget på forsiden. Så fik jeg en ide om hvad det kostede for at undersøge markedet.

Kommentér på:
Det oldgamle spørgsmål: bil og forsikring til nybilist

Annonce