{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.339 visninger | Oprettet:

Maling af bremsekalibre / rengøring {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har ferie og lovet min nevø at hjælpe ham med at få malet bremsekalibrene på hans Golf III.

Skal lige bruge lidt tips fra jer mht. klargøring inden maling.

Vi er ikke ude i, at vi gider at skille det hele af, sandblæse det eller lignende. Så det skal bare være en rengøring af kalibrene PÅ bilen inden maling.

Vi har købt noget af det maling man kan få i Biltema, som skal påføres med pensel.

Jeg ved godt, at skal det være helt perfekt, så bør man pille kalibrene af, få dem sandblæst eller lignende inden lakering, men som nævnt, det er ikke noget vi vil gøre her, da der også er tale om en gammel bil og hans budget er begrænset.

Men hvordan rengør man bedst calibrene? Hvad ville i bruge? Sandpapir? Stålbørste? Der sidder sikkert en masse bremsestøv mv. på kalibrene, hvordan fjerner man det bedst? Hvad ville i bruge til det.

Tak på forhånd for jeres svar!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maling af bremsekalibre / rengøring
  • #1   26. jul 2014 jeg plejer og pille den af og skille kaliber fra bremseåg og så stålbørste på vinkel sliber når det er gjort dækker jeg lige de værste ting af på kaliber og så bruger jeg os biltema's maling i sprøjte det tørre inden for en halv time og så samle det igen

• #2   26. jul 2014 Du tager en balje med vand og kommer dem i natten over fylder salt i og sætter din 12 volt jævnstrøm! Lader Til
    Du sætter plusen på en gammel bremse skive som du smider ned i sammen med og minusen på din kaliberne så bliver den så pæn. De må ikke rør hinanden nede i vandet

• #3   26. jul 2014 Her der snakke om du bare piller kaliberen af men lader slanger og skidt sidde på og så gør dette ved. Bilen

• #5   26. jul 2014 Tvær dem over med en stålbørste og køb Hammer lak til at male med. Det kan fås i mange farver og flyder pænt sammen, fordelen med hammer lak er at man ikke skal grunde eller gøre 100% rent inden det påføres.. Jeg har brugt den metode i mange år og det holder.. smiley

• #6   26. jul 2014 http://www.bilgalleri.dk/marked/Styling/1686113-nye-roede-brembo-caliber-covers

Og så bare et par post-elastikker, så behøver I ikke at rengøre smiley

• Bjarne S
    Bjarne S Tilmeldt:
    dec 2017

Følger: 10 Emner: 3 Svar: 19
    #7   22. mar 2019 En håndholt blæsepisol gør underværker, er billig og en pose kvartssand er ligeledes billig- giver normalt en flad halvtredser for en pose -20 kg hvilket rækker til flere biler- husk åndedrætsværn kvartsstøv= silicose. Tidsforbrug ca 20 min pr hjul ved blæsning+ adskillelse og samling- for et godt og varigt resultat skal åg og caliper adskilles for at kunne rengøre alle flader- gummiet tager ingen skade ved lidt forsigtighed, evt afdækkes med gaffa og ved udvendigt monteret gummi kan tæthed sikres med en standard strip-BSN

Kommentér på:
Maling af bremsekalibre / rengøring

Annonce