{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

VAG 1,9 TDI 90 HK - holdbarhed??? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.

Skal finde en ny bil, og da jeg er vant til VAG-biler, bliver det nok sådan en (uden at jeg er specielt VAG-fan - ALLE biler har fejl).

Jeg leder efter en bil i Passat-størrelse, og det inkluderer så også Octavia og A4. Da jeg kører meget, er jeg faldet over nogle stykker med 1,9 TDI 90 hk-motor i, men i den prisklasse jeg kigger i, har de kørt meget. Det gælder såmænd også benzinerne, da jeg kun har ca. 15-20 kilo at købe med.

Hvor længe holder ovenstående motor ca.? De har gået ca.450.000 og skal bare bruge en som holder 2 år (nogenlunde nysynet), og ca. 50-80.000 km... alt udover regner jeg ikke med. Hvad kan påberegnes at skulle udskiftes, efter jeres erfaring på sådan en oppe i det kilometertal. Køber selvfølgelig en som går godt, og som ikke voldryger for meget. Har nemlig ikke den store erfaring med dieselerne, i forhold til benzin som jeg ved kan gå et pænt stykke uden at brække sig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VAG 1,9 TDI 90 HK - holdbarhed???
  • #1   28. jul 2014 Har haft 3 stk, dig var en af dem en 110hk men alle gået mellem 310-374000km og har kørt fint.. Du burde kunne finde noget til de penge som har kørt mindre.. To af mine kom fra Tyskland og de var rigtig pæne mht rust smiley

  • #2   28. jul 2014 Synes ikke rigtigt der ligger nogle, medmindre de skal til syn. Nu bor jeg så også på Sjælland... det er måske derfor... smiley

Kommentér på:
VAG 1,9 TDI 90 HK - holdbarhed???

Annonce