Hyundai Sonata (NF) - firmwareopdatering af bil computer {{forumTopicSubject}}
Jeg har ovenstående model fra 2005 (2.4 GLS) som jeg købte for ca 2 år siden. Bilen kører perfekt undtagen på ét punkt. Når jeg giver den gas, tøver den ofte når den kommer langt op i omdrejninger for så at tage fat igen. Jeg har ladet mig fortælle at det skyldes at bilen "lærer" sin ejers kørestil og den forrige ejer har åbenbart været morfar-typen der altid kører pænt.
Hvordan får jeg nulstillet bilcomputeren?
Hvad koster det og hvor kan jeg få det gjort uden det koster en formue?
Et tillægsspørgsmål: en bekendt med samme model som min, siger han har fået firmwareopdateret computeren hos Hyundai og fik 20 hk ekstra efter opdateringen - kan det passe? Firmwareopdateringen var til en model nyere end hans men passede til bilen.
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 186
Det med den opdatering lyder lidt som en røver når det er de gamle modeller hyundai, og bare lige for at høre, hvordan ved han så den har fået 20 hk mere? er det noget han har nogen form for rulle attest på, da jeg ikke har set noget til en opdatering der skulle give flere HK. Det kommer ind i mellem opdateringer der forbedre motorgang, mon ikke det har været sådan en opdatering han har fået.
De nye modeller af Hyundai findes som High power og Low power, man har kunnet lave en low power om til en high power ved at tømme styreboksen også lægge dataene fra en high power over, og på den måde give bilen noget mere kraft.
Men det er ikke noget jeg tror du får en værksted til at gøre, og mener heller ikke de må da du jo lidt snyder med hvilken bil du har købt
Håber det hjalp dig lidt
jul 2014
Følger: 8 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 9
Håber nogen kan svare på hvad sådan en nulstilling kan koste
jul 2010
jul 2014
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
jul 2014
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
jul 2010
jul 2014
jul 2010
Han kan hurtigt fortælle dig hvor meget man kan nulstille på sådan en bil som din, og hvad det vil koste.
Det nemmeste er at du bare fortæller ham hvad din bil gør så kan han hurtigt tage stilling til om det bare kan være en nulstilling der skal til eller om der kan være en anden årsag til at bilen den tøver.
For jeg kan ikke helt huske hvor meget der kan nulstilles på sådan en vogn, men der kan helt sikkert nulstilles noget samt man kan se om der skulle være en opdatering til ECUen..
jul 2014
jul 2010
jul 2014
Kort og godt går det ud på at fjerne stelforbindelsen samt sikringen til ECU'en. Vil det gøre tricket som beskrevet i linket eller skal der en omprogrammering til?
Det er godt nok en Scoupe men trods alt en Hyundai
jul 2014
Hyundai Sonata (NF) - firmwareopdatering af bil computer