{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sænkning af bil betydning
  • #1   5. aug 2014 Det kommer vel an på hvor man kører henne. Hvis det bare er til asfalteret vej, så nej.
    Alt efter kvalitet af bil og kvalitet af undervogn kan en masse ske. F.eks. kan evt. lister, klips, skruer osv. blive slået løse i instrumentbordet, dørsider eller lignende. Så får du en fin raslespand. Ellers kan komponenter i undervognen såsom bøsninger, støddæmpere eller bærearme blive slidt hurtigere pga. ekstra stress.
    Men en ordentlig sænkning påvirker som regel køreegenskaberne positivt, og bilen ligger meget bedre i sving. Har lige fået smidt min BMW nedad, puttet tårnstiver i motorrummet og continental dæk på. Kæmpe forbedring på køreegenskaber.

• #2   5. aug 2014 Jeg synes ofte at det virker som om folk sænker deres biler pga. synets skyld, altså at den skal se smartere ud, og ikke for køreegenskabernes skyld.

De fleste sportsvogne har jo ikke en knaldhård undervogn, få mm. fra jorden. Den skal kunne arbejde ift. underlaget, som jo sjældent er 100% jævn, medmindre man kører på bane. Tag en tur i eks. en Porsche 911, som jo nok er det perfekte kompromis mellem sport og komfort, den er jo ikke knaldhård, eller helt nede ved jorden.

Begge mine biler er lave fra fabrikken, og faste (vil ikke kalde dem hårde), og jeg har nærmest revet underlæben af på Corvette'en, den er flækket tre steder, og sidder løs i den ene side fordi skruen er revet ud under en hård køretur.

Jeg kører også mine biler hårdt, når jeg tæsker Corvette'en rundt på små snoede veje, der langt fra altid er jævne, og kan have niveauskifte, går underlæben/fronten ofte på asfalten, især under hårde nedbremsninger ned af bakke, og under indstyring i sving, hvis vejen hælder for meget. Hvis jeg sænkede bilen kunne jeg slet ikke køre hurtigt på disse veje, så var jeg nødt til at liste rundt i sving, og det ville slet ikke være ligeså sjovt.

BMW'en har M Sport undervogn, og det ville næsten være en dødssynd at montere en billig gevind på den, og ødelægge køreegenskaberne, bare for synets skyld.

Skulle jeg vælge mellem køreegenskaber og hvor "smart" bilen ser ud, ville jeg altid vælge køreegenskaber. Men det er individuelt hvordan man bruger bilen.

• #3   5. aug 2014 Jeg har lige sat ny undervogn på min lupo, en vogtland, er super godt tilfreds, den er ganske rolig og ikke spor hård, samt sænket 40mm.. Gjorde det ikke for synets skyld..

• #4   5. aug 2014 Men en sænket bil ser jo godt ud, say no to wheel gaps.

• #5   5. aug 2014 Tak for alle svarene. Tænkte også om selve undervognen fik mere rust, slid etc nårman kørte med sænket vogn om vinteren fx?

• #6   5. aug 2014 Hvis man har en ordentlig undervogn sørger man for at den altid er rustfri smiley og nej det gør man ikk. Sæderne knirker heller ikk mere om sommeren

Kommentér på:
sænkning af bil betydning

Annonce