Valg af vintergryde! {{forumTopicSubject}}
Jeg er begyndt at se mig om efter en vinterbil - ja, det er tidligt, men om 2 måneder skal min cabriolet i garagen for vinteren, så man kan jo lige så godt være på forkant.
Jeg skal have mig en eller anden minibil, der ikke koster alverden i afgift og forsikring og gerne i prislejet omkring de 30.000 kr.
Ud fra hvad jeg lige umiddelbart kan researche mig frem til virker en Kia Picanto som en god løsning. En 08'er med 130-150k km ligger i prislejet, den koster 290 kr. halvårligt i afgift, jeg kan forsikre den til 1700 kr. om året, og den har egentlig ok med udstyr af en lille bil. At den er langsom og kedelig er en anden sag, men fuldstændig ligegyldigt i denne sammenhæng.
Er der nogen der har kendskab til vedligeholdelsesudgifter på sådan en. Har den nogen kendte fejl osv....
Evt. andre forslag? Jeg orker simpelthen ikke en C1/107 (primært de frygtelige 3-cyl. motorer), så de er ude af billedet.
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 602
Så ville jeg koge nogle gode okseben, og måske en høne, i nogle timer, tilsætte nogle suppeurter, og blandede kød/melboller!
Kødet serveres evt. med sennep, og hvidt brød til at dyppe i suppen kan anbefales!
PS: Det fjerner snotnæser med det samme
apr 2008
Følger: 1 Biler: 5 Emner: 37 Svar: 78
Mizz - godt bud, men satser på at holde mig lige omkring de 30k.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Men ellers så er en Picanto en ok bil, og jeg ville til hver en tid vælge den fremfor en C1/107/Aygo eller Spark i det prisleje.
Jeg ville dog hellere have en Up! eller Citigo, men dem finder du ikke til prisen.
Eventuelt gå en klasse op, og find en brugt Polo til 30.000 kr, så får du lidt mere komfort, og i min optik en bedre bil, også når man tænker på den skal bruges til daglig kørsel.
apr 2013
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 120
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
feb 2007
Følger: 65 Følgere: 76 Biler: 10 Emner: 16 Svar: 186
Mvh O. Kristensen (tidligere autoriseret kia mekaniker)
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 146 Svar: 1.624
Og hvis man endelig skal købe en vinterbil, bør det jo være en bil der egner sig til vinterbrug? Som en gammel Patrol, ML'er, Jeep osv.. Eller en Unimog hvis man er lidt sej.
Eller en Ford Sierra til 3000 kr. som man ikke bliver ked af at køre til skrot bagefter
Valg af vintergryde!