{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

Valg af vintergryde! {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at se mig om efter en vinterbil - ja, det er tidligt, men om 2 måneder skal min cabriolet i garagen for vinteren, så man kan jo lige så godt være på forkant.

Jeg skal have mig en eller anden minibil, der ikke koster alverden i afgift og forsikring og gerne i prislejet omkring de 30.000 kr.
Ud fra hvad jeg lige umiddelbart kan researche mig frem til virker en Kia Picanto som en god løsning. En 08'er med 130-150k km ligger i prislejet, den koster 290 kr. halvårligt i afgift, jeg kan forsikre den til 1700 kr. om året, og den har egentlig ok med udstyr af en lille bil. At den er langsom og kedelig er en anden sag, men fuldstændig ligegyldigt i denne sammenhæng.

Er der nogen der har kendskab til vedligeholdelsesudgifter på sådan en. Har den nogen kendte fejl osv....

Evt. andre forslag? Jeg orker simpelthen ikke en C1/107 (primært de frygtelige 3-cyl. motorer), så de er ude af billedet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af vintergryde!
  • #2   13. aug 2014 Vintergryde!

Så ville jeg koge nogle gode okseben, og måske en høne, i nogle timer, tilsætte nogle suppeurter, og blandede kød/melboller!

Kødet serveres evt. med sennep, og hvidt brød til at dyppe i suppen kan anbefales!

PS: Det fjerner snotnæser med det samme smiley

• #3   13. aug 2014 Tak for opskriften - jeg tilsætter naboens kat, så bliver den ekstra go' smiley

Mizz - godt bud, men satser på at holde mig lige omkring de 30k.

• #4   13. aug 2014 Din Z4 kan vel sagtens køre vinteren over, hvis du bare bruger lidt penge på at behandle den godt smiley

Men ellers så er en Picanto en ok bil, og jeg ville til hver en tid vælge den fremfor en C1/107/Aygo eller Spark i det prisleje.
    Jeg ville dog hellere have en Up! eller Citigo, men dem finder du ikke til prisen.

Eventuelt gå en klasse op, og find en brugt Polo til 30.000 kr, så får du lidt mere komfort, og i min optik en bedre bil, også når man tænker på den skal bruges til daglig kørsel.

• #5   13. aug 2014 køb en gammel peugeot 106 rally så for du da en lille sjov bil smiley

• #6   13. aug 2014 ta en gammel corolla eller starlet smiley så er du sikker på at komme igennem vinteren uden de store problemer smiley der er ikke så meget pis med dem de starter hver gang og köre derudaf smiley og så er de meget nemme at skrue i hvis der skulle ske noget men det er nu meget själdent smiley ellers kunne du os overveje en gammel diesel f.eks golf 2 1,6 dem er der heller ikke de store problemer med og de köre langt på literen smiley

• #7   13. aug 2014 Det var bestemt ikke en bil jeg havde valgt at smide penge efter, de er utrolig ringe bygget og deres bremser skal skiftes for hvert service, og det inkludere tit dine kaliber bag.. Deres tændspoler går til, og tændkablerne lige så..
    Mvh O. Kristensen (tidligere autoriseret kia mekaniker)

• #8   13. aug 2014 Jeg har aldrig helt forstået det der vinterbil. Hvis man passer på sin "sommerbil" kan den sagtens køre vinteren igennem uden varige mén.

Og hvis man endelig skal købe en vinterbil, bør det jo være en bil der egner sig til vinterbrug? Som en gammel Patrol, ML'er, Jeep osv.. Eller en Unimog hvis man er lidt sej.

Eller en Ford Sierra til 3000 kr. som man ikke bliver ked af at køre til skrot bagefter smiley

Kommentér på:
Valg af vintergryde!

Annonce