Importbil Sverige, afgift gule plader & regler. {{forumTopicSubject}}
Dav herinde.
Har valgt at oprette et emne, i håb om at der er andre der ved lidt om tingene herinde.
Dumme svar frabedes derfor.
Jeg har rendt med den ide, at importere en 2003-2004 Subaru WRX STI hjem fra Sverige i lang tid nu, da min forsikring snart falder drastisk. Højest sandsynligt en HØJRE styret som stammer fra England. Da jeg har hørt afgiften skulle blive billigere med rattet i den forkerte side.
Dertil, så bruger jeg aldrig bagsæderne i den hvidpladet Impreza jeg har nu, så det ville da være oplagt for mig at få den på gule plader.
Men, hvad er kravene for at få den på gule plader, rent fysisk på bilen? Har set flere nyere Focus RS, og en enkelt Impreza STI herhjemme der har kørt på gule plakater nemlig
Hvad vil man kunne regne at afgiften bliver mindre, på gule end på hvide?
På hvide plader vil en model STI magen til, nemlig ligge på 70-90.000.-, og en normal WRX 50-60.
Lige hvad jeg har hørt andre har fået vurderet deres til, og så hvad man kan finde på Skats hjemmeside.
(og nej, kan ikke finde nogle der har fået vurderet deres på gule plader på skat.dk)
aug 2003
Følger: 32 Følgere: 29 Biler: 5 Emner: 62 Svar: 1.952
så du elv igang med at finde svar..
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 41 Svar: 1.218
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Hvorfor Rune? Der kører da mange højre styret rundt, og det er ofte speciel modellerne fra England der er sjovest
feb 2005
Følger: 2 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 459
bagagerum.Der skal være 500 mm frihøjde igenne ladrum,målt fra bagkant til
førersæde.-Sideruder må ikke kunne åbnes i ladrum.Der skal være et gitter
bag førersædet,og bunden i ladrummet skal være lige/fladt fra sæde til
bagkant.Totalvægten skal være min 20% af egenvægten.Håber det kan hjælpe dig
lidt på vej
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Men kravene til indregistrering kan findes på færdselsstyrelsen, men her er det klippet ud så det er nemt at forstå: http://www.tj-karrosseri.dk/produkter/varebiler/ombygninger/vanombygning/lovgivning.html
Det skal jo så i hvert tilfælde være hatchback eller stationcar før det kan lade sig gøre, men det findes vist ikke i 2003-2004 (2. generation), så skal du nok op i en 3. generation (2007->)
feb 2010
Skal der være 50cm frihøjde fra føresædet til bagklappen, hele vejen igennem? Hmm, jeg må da nok lige måle lidt i min 07'er, det er jo samme karos.
Hatchback'en kom først i 08, og alt over 07 er med 2,5 motor som jeg gerne vil uden om, men man kan sagtens få en stc. car i 03-04 og ældre. Men det ødelægger det da lidt
feb 2010
Nå, men jeg siger tak for hjælpen. Gule plader er nok så kedeligt som det kan være, når det kun kan lade sig gøre i en hatchback eller st. car
sep 2004
feb 2010
Kunne ellers ha været lækkert nok med varerum bag i, når trackdækkene skal med også, eller noget
Men ang. billigere afgift til højre styret. Så værdsætter skat jo en højrestyrets værdi lavere end en venstre styret, så afgiften bliver jo billigere i sidste ende alligevel. Kan godt være de ikke fratrækker de 20% fra afgiften, men når værdien er lavere så er de vel lige meget hvor det bliver trukket fra.
sep 2004
Kort og godt, du kan ikke spare noget væsentligt ved at tage en højrestyret længere, men det er heller intet imod de ulemper der er ved at du sidder i en bil med rattet ud mod rabatten, frem for ud mod midten. Det er næsten umuligt at se til at overhale...
feb 2010
Der er så også mange sjove argumenter for højre styret. Overvej lige når Politiet stopper en, eller når man bakker igennem McDrive
Så jeg er nu ret sikker på det bliver en RHD og ikke LHD, med midre jeg skulle finde en der er billig nok LHD
Importbil Sverige, afgift gule plader & regler.