{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.889 visninger | Oprettet:

Importbil Sverige, afgift gule plader & regler. {{forumTopicSubject}}

Dav herinde.

Har valgt at oprette et emne, i håb om at der er andre der ved lidt om tingene herinde. smiley
Dumme svar frabedes derfor.

Jeg har rendt med den ide, at importere en 2003-2004 Subaru WRX STI hjem fra Sverige i lang tid nu, da min forsikring snart falder drastisk. Højest sandsynligt en HØJRE styret som stammer fra England. Da jeg har hørt afgiften skulle blive billigere med rattet i den forkerte side. smiley

Dertil, så bruger jeg aldrig bagsæderne i den hvidpladet Impreza jeg har nu, så det ville da være oplagt for mig at få den på gule plader.
Men, hvad er kravene for at få den på gule plader, rent fysisk på bilen? Har set flere nyere Focus RS, og en enkelt Impreza STI herhjemme der har kørt på gule plakater nemlig smiley

Hvad vil man kunne regne at afgiften bliver mindre, på gule end på hvide?
På hvide plader vil en model STI magen til, nemlig ligge på 70-90.000.-, og en normal WRX 50-60. smiley
Lige hvad jeg har hørt andre har fået vurderet deres til, og så hvad man kan finde på Skats hjemmeside.
(og nej, kan ikke finde nogle der har fået vurderet deres på gule plader på skat.dk) smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Importbil Sverige, afgift gule plader & regler.
  • #1   17. aug 2014 du ville finde svar på færdselstyrelsen hjemme side ang hvad der skal til for at få den på gulde plader..

så du elv igang med at finde svar..

• #3   17. aug 2014 Vanvittigt at vælge en højrestyret.

• #4   17. aug 2014 Er du sikker på det Chris? smiley

Hvorfor Rune? Der kører da mange højre styret rundt, og det er ofte speciel modellerne fra England der er sjovest smiley

• #5   17. aug 2014 Der skal være min 1200mm fra forsæde til bagkant af
    bagagerum.Der skal være 500 mm frihøjde igenne ladrum,målt fra bagkant til
    førersæde.-Sideruder må ikke kunne åbnes i ladrum.Der skal være et gitter
    bag førersædet,og bunden i ladrummet skal være lige/fladt fra sæde til
    bagkant.Totalvægten skal være min 20% af egenvægten.Håber det kan hjælpe dig
    lidt på vej

• #6   17. aug 2014 Det vil ikke give mening at vælge en højrestyret, slet ikke når afgiften ikke er større.

Men kravene til indregistrering kan findes på færdselsstyrelsen, men her er det klippet ud så det er nemt at forstå: http://www.tj-karrosseri.dk/produkter/varebiler/ombygninger/vanombygning/lovgivning.html

Det skal jo så i hvert tilfælde være hatchback eller stationcar før det kan lade sig gøre, men det findes vist ikke i 2003-2004 (2. generation), så skal du nok op i en 3. generation (2007->)

• #7   17. aug 2014 Nu er det jo en Sedan jeg kigger lidt på: http://www.blocket.se/kalmar/Subaru_impreza_Wrx_Sti_pakostad_over_120000kr_53752590.htm?ca=14&w=3

Skal der være 50cm frihøjde fra føresædet til bagklappen, hele vejen igennem? Hmm, jeg må da nok lige måle lidt i min 07'er, det er jo samme karos. smiley

Hatchback'en kom først i 08, og alt over 07 er med 2,5 motor som jeg gerne vil uden om, men man kan sagtens få en stc. car i 03-04 og ældre. Men det ødelægger det da lidt smiley

• #8   17. aug 2014 Min 07 sedan klare kun 40cm frihøjde fra gulv til forstærkningen bag bagsædet, og 50cm i bagagerummet. Så selvom man pillede bagsæderne ud og lavede plant gulv, så ville jeg da aldrig nå de 60cm som der vidst skal være. smiley

Nå, men jeg siger tak for hjælpen. Gule plader er nok så kedeligt som det kan være, når det kun kan lade sig gøre i en hatchback eller st. car smiley Når bagsæderne alligevel ikke er noget man bruger, så kunne man jo altid prøve at spare de penge, heheh. smiley

• #9   17. aug 2014 Der er også ekstra strafafgift på varebiler til privat brug, så det er ikke så sjovt som sådan, og slet ikke når den så er sværere at sælge efterfølgende smiley

• #10   17. aug 2014 Nej, jeg må nok hellere spare lidt mere guld sammen og få den på hvide. Så slipper jeg også for varerumsopbygning smiley

Kunne ellers ha været lækkert nok med varerum bag i, når trackdækkene skal med også, eller noget smiley Og så kunne man også bruge undskyldningen: "Der er kun to pladser i bilen, en til mig og en til konen" når folk spørger om man vil lege taxa for dem. Så holder de helt aut. kæft smiley

Men ang. billigere afgift til højre styret. Så værdsætter skat jo en højrestyrets værdi lavere end en venstre styret, så afgiften bliver jo billigere i sidste ende alligevel. Kan godt være de ikke fratrækker de 20% fra afgiften, men når værdien er lavere så er de vel lige meget hvor det bliver trukket fra. smiley

• #11   17. aug 2014 Der var mange der brugte det argument, men det holder ikke længere, fordi Skat kender godt fiduserne, så de sætter værdien ens, om den har rettet i den ene eller den anden side.

Kort og godt, du kan ikke spare noget væsentligt ved at tage en højrestyret længere, men det er heller intet imod de ulemper der er ved at du sidder i en bil med rattet ud mod rabatten, frem for ud mod midten. Det er næsten umuligt at se til at overhale...

• #12   17. aug 2014 Nahh, men den er da hurtig nok til at overhale smiley Bilen i Sverige er dog langt billigere med rattet i højre end i venstre, og noget sjovere ang. udstyr og lign., det samme hvis man finder speciel modellerne i England smiley

Der er så også mange sjove argumenter for højre styret. Overvej lige når Politiet stopper en, eller når man bakker igennem McDrive smiley

Så jeg er nu ret sikker på det bliver en RHD og ikke LHD, med midre jeg skulle finde en der er billig nok LHD smiley

Kommentér på:
Importbil Sverige, afgift gule plader & regler.

Annonce