{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

Import fra England {{forumTopicSubject}}

Har netop vundet en auktion på Ebay og skal derfor have en kørende bil hjem med færgen Harwich - Esbjerg. Nogen der ved, om sælger selv må køre den ombord og så lade bilen sejle over til mig, eller skal jeg være til stede og køre ombord i Harwich for at få den sejlet til Esbjerg?
Hvilke dokumenter skal jeg modtage sammen med bilen? Reg. papirer osv.

Er der nogen der har prøvet det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import fra England
  • #1   17. aug 2014 Du skal ha prøveplader med, da du ikke må køre en udenlandsk bil i danmark

  • #2   17. aug 2014 Jeps, den er jeg med på.
    Jeg har forøvrigt en t-shirt magen til dit foto - købt i Alanya sidste år


  • #3   17. aug 2014 Du kan få sælger til at efterlade bilen i Havich og få færgepersonalet til at køre bilen ombord. Og når den kommer til Esbjerg, så kører de den af færgen igen.
    Du skal bare ind på pladsen med de nødvendige dokumenter, så kan du køre bilen derfra.

    Og husk lige at smutte over til skat på den anden side af vejen og få nogle prøveplader smiley


  • #4   17. aug 2014 Det må han IKKE - for han skal være med hele vejen over. (altså personen hvis navn billet er bestilt i)

    Tag flyveren derover og kør den selv ombord. Dog skal du være sikker på at han enten vil lade plader sidde (de færreste vil) - eller du skal have styr på prøveskilte inden.

    PS: billet til færgen SKAL bestilles med relevant reg. nr. Du kan ikke købe billet til UK plader og smide andre på inden færgen. Så kommer du ikke ombord. Ikke med mindre du i hvert fald skifter EFTER billet kontrollen - og der kan sælger ikke komme ind smiley


  • - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.253
    #5   17. aug 2014 Lad være med at lytte til Vectra... for det er noget fis!

    Du kan betale dig fra en service ved DFDS hvor de tager den med over for dig - mener det koster 4000kr og så afleverer sælger bilen til personalet ved havnen.

    Dernæst så behøver billetten ikke bestilles med det egentlige REG nummer - blot du gør opmærksom på det ved en mail til DFDS

    Med til køretøjet skal du blot have REG attest - den hedder en V5 i England.
    Samt du skal have danske prøveplader til stelnummeret når den køres i DK

    Jeg var igennem det hele med min HMMWV da jeg hentede den d. 22. december 2013 og ankom i Esbjerg d. 23.

    Jeg undersøgte først med at få den fragtet, hvorefter jeg valgte at få oplevelsen af at hente den selv.

    Hvis der er noget du vil vide så skriv en PM - jeg har prøvet PRÆCIS det du skal igennem så spørg løs smiley


  • #6   17. aug 2014 Jeg købte en 200SX fra england og gik præcis det samme igennem som Holgato skriver. Så Mr Vectra udtaler sig om noget han absolut intet ved om.

  • #7   17. aug 2014 Kan tilslutte mig Holgato og jacobs udsagn. Har været møllen igennem flere gange (også turen sydover)

    Og ved ikke hvor "vectra" får det sludder med pladerne fra. I england følger den samme nummerplade bilen fra den bliver indregistreret første gang til den bliver skrottet. Pladerne bliver ikke piller af/skiftet på noget tidspunkt


  • #8   18. aug 2014 I skulle måske udtale jer i henhold til det han spørger om - og det er IKKE om han kan betale sig fra at DFDS FRAGTER bilen...!!!

    Han spørger om sælger kan køre bilen ombord og forlade færgen = No way in hell.

    DFDS kan "selvfølgelig" sælge en fragt-service. Logik for burhøns - det er det de lever af.

    Øøøh har jeg sagt noget om at pladerne IKKE følger bilen. Naaa det gjorde jeg ikke. Stort set INGEN vil lade dig køre med en bil hvor HANS plader stadig sidder på - netop fordi deres regler er som de er - og det er bla. at når de skydes i foto-fælde - hvilket de har voldsomt mange af - så skydes du BAGFRA - OG bøden sendes uden undtagelse til indreg. ejer.

    Nogle af jer der har hentet en bil i UK - OG fået pladerne med...??

    Man kan - hvis sælger vil lege med - blive "skrevet" på hans forsikring i X dage - og derefter lovligt køre med pladerne - med for det første er det pissedyrt - og for det andet kræver det stadig at han vil acceptere at bilen forlader UK med plader - og igen - det vil de færreste. Handler dele nok i UK til at vide bare lidt om emnet.



  • #9   18. aug 2014 MR vectra tror TS mener at bilen kan komme på færgen uden at føreren skal med. Så om det er den ene eller anden måde er da fuldstændigt lige meget. For ja den kan lade sig gøre.

  • #10   18. aug 2014 Ja, alle de biler jeg og min far har hentet gennem tiden, har vi fået pladerne med. Som jeg siger så følger plader bil og ikke ejer... Kan godt se jeg ikke gider spilde tid på at diskutere dette med dig...

  • #11   18. aug 2014 #9

    Der skrives:

    "Nogen der ved, om sælger selv må køre den ombord og så lade bilen sejle over til mig?"


    DET - og det ALENE svarer jeg på..!!!!!


    DFDS fragt mulighed er vel - stadig - logik for burhøns. De fragter jo også masser af "løse" lastbil trailere.

    TS spørger jo sikkert for at gøre det så billigt som muligt - og det er 4 K sgutte i min verden - når en fly billet koster under en plov.


  • #12   18. aug 2014 Jeg fik pladerne med min 200SX fra england. Samt dokumenter på at bilen er solgt il eksport.

  • #13   24. aug 2014 Jeg har købt fragt til bilen alene, pris 3100 plus moms. Jeg kunne simpelthen ikke få en billet til Harwich til næste uge. Madammen i billet salg kunne ikke engang oplyse mig hvad den evt ville have kostet, men en billet til bil og fører ra Harwich til Esbjerg koster 2950- Skal jeg opholde mig to x 18 timer på en færge, skal jeg også have mad og drikke, så alt i alt bliver det en dyr fragt. At lade DFDS håndtere det hele er helt sikkert det billigste for mig. At jeg så ikke ser vognen før den rammer Esbjerg er lidt surt, men jeg stoler på sælger.
    Tak til alle for jeres svar.


  • #14   24. aug 2014 Syntes det er modigt af dig

  • #15   24. aug 2014 Nu er der ikke tale om en bil til mange penge, men en lille Fiat årg 76 til ca 10.000kr så det går nok ikke så galt.

  • - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.253
    #16   24. aug 2014 Har selv været med til at hente en Supra hjem på den måde og det fungerer ganske fint smiley

    Den bliver parkeret på havnen indenfor hegnet så det kun er personale der kan komme i nærheden af den, samt dig når du viser dokumenter på det er dig der har købt fragt service.
    Husk gul refleks vest!!! - den er et krav når du befinder dig på havnen og de tager overpris hvis du køber den hos dem smiley


Kommentér på:
Import fra England

Annonce