{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.504 visninger | Oprettet:

E39 M5 // E39 540i speedometer??? {{forumTopicSubject}}

hej ville høre om der er nogen der 110 % ved om man kan sætte et speedometer fra en bmw M5 E39 årgang 99, over i en bmw 540i E39 årgang 96, evt dem der har prøvet det må gerne beskive lidt om hvor mange ting der ikke virker i M5 speedo, har fået advide at kørecomp digital tallene ikke vil virke og sefølig os lamperne der slukker når oilen bliver varm osv,, men det vigtigste er at speedo+omdrejninger+tankmåler+vandtemp+oil lampe osv osv virker, men håber at der er nogen som evt har skiftet det som præcis ved om det kan betale sig eller bedre at finde et andet alternativ,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E39 M5 // E39 540i speedometer???
  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
    #1   19. aug 2014 Det eneste der ikke virker er olietemp og de lys ved omdrejningstæller som slukker efterhånden som bilen bliver varm.

    Havde det været en M62tu motor i din ville de to ting også have virket.

    Du skal have speedometeret kodet til din bil for at det virker ordentligt.


  • #2   19. aug 2014 per, okey fordi jeg har snakket med en gut som sku ha forstand på det og han sagde det ikke ville virke fordi jeg køre med steptronic,,, men har det noget at sige at det er automatgear ??

    kodet ?? hva går det ud på ?? hvordan gør jeg det ?? eller hvem kan gøre det ? pris ide ??


  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
    #3   19. aug 2014 Det virker fint sammen med steptronic og du får også "gearindikator" i m5 instrumentet.

    Jeg har lavet det på flere E39 både 6cyl og 8cyl. Så hvis du kommer et smut til Randers kan jeg sagtens kode det smiley


  • #4   19. aug 2014 kan se du er bmw mekaniker, hvor svært er det at få selve speedometeret ud ?? kan se der sidder 2 små skruger oppe i toppen når jeg sidder i bilen og kigger på det , er det bare de 2 som skal skruges ud også kan man vippe hele speedo ud ? og kople stikkende fra også bare sætte det nye i ?? eller skal man vente med at sætte det i til det er kodet eller hva er bedst ??


  • #5   19. aug 2014 hva må jeg giv for sådan et speedo ?? det jeg har fundet vil han ha 1500 kr for er det fint nok ? og er der noget jeg skal kigge efter hvis man tag ud for at kigge på det ??

    Og hva tag du for at kodet det hvis jeg sku komme til jylland en dag ??


  • #6   19. aug 2014 han har os skrevet det her til mig per,, hvis din 540 er med aut. gear så får du ikke display i speedometret for det har en M5 ik....hva siger du til det ? mister jeg display så jeg ikke kan se hvor mange km der er tilbage til man skal tanke osv eller er det os i M5 speedo ???

  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
    #7   19. aug 2014 Du får gear display i speedometeret, det eneste der ikke kommer til at virke er dom sagt olie temp og de lys ved omdrejningstæller.

    Jeg gav 500,- for mit eget M5 speedometer, men det havde også pixelfejl som jeg reparerede.

    Du skal se efter om der er pixelfejl og at det ellers ser pænt ud.

    For at pille speedometer ud skal du først fjerne pyntelisterne på hver side af rattet da der er skruer bagved. Så skal du fjerne skruerne i toppen, så kan du fjerne hele den "blænde" der sidder om speedometer og se hvor selve speedometer er skruet fast.


  • #8   19. aug 2014 Okey men hvordan tester jeg om der er pixel fejl,, det sidder jo ikke i sælgers bil??

Kommentér på:
E39 M5 // E39 540i speedometer???

Annonce