{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Der er registreret tinglyst gæld i køretøjet?? {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg har lige set på en bil hvor der når man slår den op på nummerplade.net står at der er registreret gæld.

Hæftelser :
Ejerpantebrev 240.000kr

Nordea Bank Danmark

Hvad skal dette sige. Ejeren siger at han ikke skylder penge i den, men hvordan kan jeg være sikker

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Der er registreret tinglyst gæld i køretøjet??
  • #1   2. sep 2014 Ring til banken smiley

• #2   2. sep 2014 Du skal som minimum have en bekræftelse fra banken på, at ejerpantebrevet aflyses, når du køber bilen. Hvis de fortsat har et tilgodehavende, skal de have købesummen, når I handler - altså så du giver pengene til banken i stedet for til sælger.

• #3   2. sep 2014 ok super.

Så må jeg ringe til banken for at spørge.

Skal jeg bare oplyse nummerpladen til dem eller andet?

• #5   2. sep 2014 har lige snakket med banken og de oplyser at der er gæld men at den er mindre end de 240 tusinde

så må jeg vel tage i banken med ejeren og få gælden fjernet inden handlen

• #6   2. sep 2014 Sælger har nok ikke pengene til indfrielse, så I er formentlig nødt til at bruge "dine" penge til at indfri med - altså så du som sagt betaler hele (eller en del af) købesummen direkte til banken.

• #7   2. sep 2014 Normalt ville jeg ikke have betænkeligheder ved at købe en bil hvor der er gæld i det er ofte nemt enten at som de skriver her betale ud med em del.af købesum eller få ejeren til at flytte det.
    Men når ejeren direkte lyver om der er gæld i bilen fra start ville jeg holde mig væk hvem ved hbad han ellers skjuler!

• #8   2. sep 2014 Jeg har også "gæld" i min selv om jeg ikke skylder noget på den.

Sidst jeg spurte i banken, hvorfor den stadig står med gæld, fik jeg at vide det det var bedre at lade pantebrevet stå, så kunne det flyttes med over på en ny bil og spare 2900kr

• #9   2. sep 2014 Det er vist i givet fald en røverhistorie, du har fået fortalt, Christian smiley

Det er dog helt normal procedure at beholde pantet, så man har det i tilfælde af, at man skal låne penge igen på et senere tidspunkt, mens man har bilen.

Kommentér på:
Der er registreret tinglyst gæld i køretøjet??

Annonce