{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.125 visninger | Oprettet:

NEJ NEJ SMÅ SKO!!!! {{forumTopicSubject}}

Har solgt en polo motor for en månede siden så skriver, manden idag at han vil have sine penge tilbage fordi den ikke dur.
Jeg havde købt den ved en ophugger fordi jeg skulle bruge gearkassen, så beslutter jeg mig for at sælge den for 500 så en anden ku bruge resten, sagde tydligt til at jeg ikke ville stille garanti for at den kunne køre, da jeg ikke viste noget om den anden at huggeren sagde den var blevet pilt ud at en kørende bil.
Så vælger manden så og true mig, efter jeg har forklaret ham ti gange jeg intet aner om den motor og så for 500 kr altså kom nu, hva forventer du.
Så begynder han fanme osse og sige at han bare vil hente noget at værdi på min ejendom, vis jeg ikke kom med pengene, så skriver jeg til at han kan komme med et kontonr, da jeg ikke vil ha så meget ballade ud af 500 kr, altså prøv nu lige og slap af. Vis man går i så små sko, så køb forhelvede noget hvor køber kan stille en garanti for det.
Hvad ville i selv har gjort, har overført pengene til ham og skrevet han ikke skal kontakte mig igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  NEJ NEJ SMÅ SKO!!!!
  • #1   7. sep 2014 jeg havde vist ham mit alu bat smiley

• #2   7. sep 2014 Jeg ville have meldt ham til politiet ganske simpelt

• #3   7. sep 2014 han havde ikke fået en eneste klejne ! og da slet ikke når du ærligt har fortalt at du ikke kender til standen og derfor ikke kan give garanti...

• #4   7. sep 2014 synes næsten det sødt du vælger at betale, lad da lille manden hygge sig med trusler, alle ved at den type er dem der aldrig gør noget ved det smiley

• #5   7. sep 2014 Folk er bimlende vanvittige nogen gange.

Jeg havde muligvis endt med at gøre det samme som dig, da det ikke er værd at bruge godt humør og energi på 500kr.

Der er ingen tvivl om at du har både retten og moralen på din side, men hvad nytter det hvis modparten er uden for pædagoisk rækkevide.

Så principielt synes jeg at du skal holde fast på dit, og bede ham pænt om at hoppe i havet, men på den anden side er det også sindsygt meget bøvl man kan få ud af sølle 500kr

• #6   7. sep 2014 Det er jo fuldstændigt tilgrin, kom med hans adresse og facebook profil.
    Lidt offentlig ydmygelse skal dertil.

• #7   7. sep 2014 Vent, snakker vi om en motor der ikke dur, som han har givet 500 Kr for?

Hvad regner han med!

• #8   7. sep 2014 aflevere han så motoren til dig igen.. den har jo også en lille værdi i jern og alu.

• #9   7. sep 2014 Havde ikke givet manden en eneste krone overhovedet!!!!! Og var han kommet på adressen for at hente noget så tør jeg ikke tænke på hvad jeg havde gjord! Selvfølgelig er det surt at købe noget der ikke virker men så længe du har gjord klart at du ikke med 100% sikkerhed kan sige om den virker så skal han lukke røven og være glad for han gav 500kr og ikke 3000kr for den.

• #10   7. sep 2014 Jeg havde bare taget pænt imod ham når han kom for at hente værdi hos mig..

Men det gør han ikke. Tomme tønder buldrer mest smiley

Ved godt jeg bliver upopulær nu.. Men var han solbrun?

• #11   7. sep 2014 500 kr for en motor... Havde bedt manden kigge forbi, så han kunne se min alubat samling

• #13   7. sep 2014 Normalt ville jeg elske at lege ninja herinde. "Fuuaaark...jaj smadder ham med mit bat maaayn"

Men kan nu også godt følge dig lidt, havde nok ikke overført ham penge, men tilbudt at lade handlen gå tilbage. Det der med at tage afsted på arbejde, og holde tankerne samlet, kan godt være lidt svært, hvis en eller anden idiot truer med at ødelægge/stjæle der hvor man bor.

• #14   7. sep 2014 lad os hænge ham ud alle steder hahah : D

• #15   7. sep 2014 Hvad der er endnu mere skræmmende er at der er utroligt mange af jer der tilsyneladende ikke har nogen problemer med at gøre sig skyldige i langt værre overtrædelser for 500kr.

• #16   7. sep 2014 Måske virker motoren fint men vis man så osse kan få pengene tilbage osse er det fint

• #17   7. sep 2014 Jeg havde nok sagt at han bare kun levere motoren tilbage igen og få en kindhest.

• #18   7. sep 2014 Har søgt på hans telefon nr, men det er tilsydeladene et taletids kort, så jeg kan ikke få fat på ham, tænkte osse på at melde ham, men 500kr så synes jeg at manden skal ha lov til hygge sig med det.

• #19   7. sep 2014 Han må godt nok havde truet dig, hvis du ente med at betale ham?

• #20   7. sep 2014 Det er ok at du er venlig at betale ham de 500,-, men hvorfor?

Leverer han den så tilbage?

• #21   7. sep 2014 Efter min mening vis manden vil gøre så meget ud af 500kr så kan få sine penge og holde sig for sig selv for sådan noget pjat har jeg ikke tid til.
    Nej for gider slet ikke og spilde mere tid på så lidt.

• #23   7. sep 2014 Jeg forstår dig egentlig godt, men det er mere princippet i det.

Sikke da et fjols han var.

• #24   7. sep 2014 Havde meldt ham til politiet. Tænk at man gider at være sådan en taber for 500 kr,- ...

• #25   7. sep 2014 enig med dig giv har de 500 kr igen, og forlang at få motoren . mvh hc

• #27   7. sep 2014 Kan godt forstå at du bare betaler ham dem tilbage, men på den anden side, så skal en retard som ham, have det på den hårde måde, så han ikke gør det igen.

• #28   7. sep 2014 aldrig i livet om han havde fået så meget som 1 øre retur .
    han havde lige nøjagtig fået lov at få nogen lussinger..

hold nu kæft en spasser.. hva sker der for folk i dag.

• #29   7. sep 2014 Du har bare ik været så dum og give ham 500 kr?! Tror jeg vil gøre det næste gang jeg køber bil, så vil jeg sku sige jeg vil ha penge tilbage og beholde lortet også smiley seriøst det en lille dreng der er stor i munden ik en skid andet. Hvis det var mig ville jeg sige bare kom så kunne han se mit alarm udstyr for uvedkommende smiley

• #30   7. sep 2014 Man skal passe på.
    Når man er så fucked og gå ned ad den vej for 500,- så er det ikke sikkert man gennemtænker det hele.
    Han kunne jo komme forbi og smadre stedet eller vente på dig og gå amok.
    Han er sikkert uden fast job og har tid til at sidde og vente.
    Men politiet går da op i trusler.
    Jeg har meldt min del.
    Finder mig ikke i den slags.
    Men det kræver lidt af en.
    Heldigvis er jeg ikke længere bange for tåber efter jeg begyndte til Krav Maga.
    Det giver ro.

• #31   7. sep 2014 Fredslund.
    Sjovt du nævner krav maga. Jeg skal ind og snakke med klubben på Østerbro og se om det noget for mig. ??
    smiley

Men havde sku sagt han kunne komme med motoren og få sine penge igen. Så ville ejg strippe den for. Dele og sælge den til jernskrot. Ved 4 alufælge giver 400kr så der er noget at hente

• #32   7. sep 2014 Han kan da bare få de 500,- igen når han aflevere motoren tilbage, der er ikke grund til at gøre mere ud af idioter.. 500,- på at han iøvrigt kun brokker sig for at brokke sig og aldrig kunne finde på at løfte en finger for at aflevere motoren igen..

• #34   7. sep 2014 gadepirate du duer jo ikke til andet end at være boksepude i sådan nogle klubber lol..

• #35   7. sep 2014 ville også lige som svar #2 melde ham til politiet...det at du så betaler manden, kan man kun gisne om det var smart eller ej.

• #36   7. sep 2014 sø propel. nemmer at gå til skydning smiley hc

• #37   8. sep 2014 Ja bortset fra at vi andre har altid vores våben med.
    Skyderen er som regel ikke med hvis du møder de forkerte.

• #38   8. sep 2014 næ det r jo rigtigt nok smiley hc

• #40   8. sep 2014 ej ok det var bare for meget det der

• #41   8. sep 2014 Havde satme ikke overført de 500.- ... Bedt ham komme med motoren også kunne han få pengene i hånden.. det ville ihvertfald være beskeden

Ville blive grill og pilns med gutterne

• #42   8. sep 2014 Hvad er det for en ophugger, som insisterer på at sælge motoren med, når kunden kun er interesseret i at købe en gearkasse...?

Og 500 eller ej, så forventer man jo nok, at lortet virker, medmindre man køber den som defekt...?

Og sjovt nok bliver der nævnt, at køberen MÅ sgu næsten være en perle... Nå ja, for det er jo KUN perlerne, der synes, at det ikke er særlig fedt at betale en plov for 100 kilo værdiløs jern.

• #43   8. sep 2014 Er man ikke sikker på, at lortet virker, så sætter man den i "bortgives". Eller sælger den som defekt. Eller sælger den til den samme pris, som jernhandel ville give for den. Alt andet er bare røvrende folk.

• Johan L
    Johan L Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #44   8. sep 2014 Hold da op! smiley

• #45   8. sep 2014 Er det dig Galant som har købt den?

• #46   8. sep 2014 Ja, selvfølgelig

• #47   9. sep 2014 Okay, jammen så har du små sko! smiley

• #48   9. sep 2014 Sikkert. Men mine nosser er kæmpe store.

• #49   9. sep 2014 Det virker ellers ikke sådan smiley

• #50   9. sep 2014 Du har ingen anelser om hvordan det virker

• #51   9. sep 2014 Hård gut 39 år

• #52   9. sep 2014 Håber sgu ikke, at du tænkte længe over hvad du skulle skrive... For det endte med en full retard kommentar.

• #53   9. sep 2014 Ok seje.

• #54   9. sep 2014 Ok min dreng

• #55   9. sep 2014 Galant du er da bare samfundstaber nr 1.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #56   9. sep 2014 Om den så havde kostet 10.000, er der ikke noget at komme efter.
    Sælger gør opmærksom på, at han ikke ved om den virker.

Køber vælger selv at tage chancen, og til 500 kr, helt ærligt?

Så kan han fandme gå til en hugger og købe, hvis han vil have noget garanti.

• #57   9. sep 2014 Fordi jeg aldrig kunne drømme om at sælge noget, som jeg ikke sikker på virker?

• #58   9. sep 2014 Men du/ham er jo blevet oplyst om, at man ikke ved om den virker.. saur ass

• #59   9. sep 2014 Køber var infomeret om at standen var ukendt altså må køber selv æde den

• #60   9. sep 2014 Ja seriøst Galant tag dig dog sammen, Og indse at sælger ikke har gjort noget forket, og det er køber som er en narrøv!!

• #61   9. sep 2014 Køberen lyder til at have forventninger om at motoren virkede, efter hvad jeg kan forstå. Og det kom tilsyneladende bag på ham, at han brugte 500 på ingenting. Hvordan kunne han få den opfattelse, at motoren skulle virke, kan jeg ikke svare på, men vi fik jo kun EN side af historien - sælgerens.
    Og at sælgeren informerer, at han ikke giver garanti, er jo til at tage og skide i, for ingen private giver garanti på solgte varer, så vidt jeg ved. Så det er ligesom at sige, at jorden er rund...
    Det svarer til, at jeg sælger en gearkasse til 500,-, som jeg godt klar over er i stykker og det eneste, jeg siger til køberen er, at: "Jeg yder ikke garanti på den, ophuggeren, jeg købte den af, sagde at den virkede". Det vil alle købere da sige til: "Nej, selvfølgelig gør du da ikke det, det forventer vi da heller ikke af en privat".
    Men når de kommer tilbage og beklager sig over, at gearkassen er ubrugelig, siger jeg bare til dem: "Jeg har sagt, at der er ingen garanti. Så sur røv."

Jeg synes bare, at det er totalt dårlig sælger-stil. Og jeg vil aldrig gøre sådan noget over for andre. Det er min mening. At I synes, at det er totalt cool og ham køberen er bare en narrøv, er jeres mening. Enige bliver vi nok aldrig.

• #62   9. sep 2014 Jeg ville bare aldrig sætte mit navn på sådan en handel, hvor folk føler sig røvrendt. Og har man en virksomhed, som bruger den slags salgsmetoder, så går de ret hurtigt konkurs.
    Har man en motor, man ikke kender stand på, så sælger man den som reservedelsmotor. Alt andet er noget pis. Og 500,- er også en slags penge... Synes, at det er en sjov sætning, sælgeren kommer med: "for 500 kr altså kom nu, hva forventer du"... Har da selv solgt en V6 motor forleden for 500,- og ja, DEN VIRKEDE.

Eller i dette tilfælde ville jeg sige: "Her er en motor, som er muligvis er i stykker. Tag den og prøv at sætte den i. Hvis den ikke virker, så bare kom tilbage med den, så får du dine penge..."

• Uknown #001
    Uknown #001 Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 45 Svar: 319
    #63   9. sep 2014 Nå ja så det ok. så må du jo godt stjæle hans ting, true ham med tæsk og diverse. Sorry, den glemte vi lige.

• #64   9. sep 2014 Nej, det er ikke i orden. Men hvis sælgeren bare siger "Ikke mit problem, bare ærgerligt for dig", ville du bare sige "Nå ja, så det ok. Hav en god dag"?

Og igen, som jeg har allerede skrevet, vi har kun én side af sagen. Og især fra en, som tilsyneladende tager røven på folk...

• #65   9. sep 2014 Er du født i går galant lol.

• #66   9. sep 2014 Uknown

Tjek lige, hvor mange i denne tråd, som anbefaler ham at tæske køberen med alubat, skyde ham med luftbøsse, tæske ham osv... Det lyder da til at være ok for sælgeren, men ikke køberen?

• #67   9. sep 2014 Per dreng

Super intelligent kommentar. Igen.
    Og "LOL" er noget, min datter på 12 holdt op med at bruge for et års tid siden, for det blev for umoderne, selv for børn. Så grow up

• #68   9. sep 2014 Du siger selv at sælger ikke kan yde garanti. Nej, det kan han ikke.. købt som beset.

• #69   9. sep 2014 LOL make me, come 1v1 on facebook.

• #70   9. sep 2014 Lasse

Ja, og hvis man er en narrøv, så siger man netop købt som beset og hiver sin alu bat frem. Men hvis man har bare lidt samvittighed i livet, så siger man, at han får sgu sine penge tilbage.

Jeg har selv købt en digital tuner til bilen forleden på dba, som viste sig at være defekt. Den var selvfølgelig "købt som beset"... Kontaktede sælgeren og han sagde, at jeg skulle komme forbi med den, så får jeg mine penge. Det gjorde jeg. Der var ingen problemer. Og det var en solbrændt fyr endda. Sådan skal det være. Ham tør jeg godt handle med igen.

Men det andet pis der... Købt som beset... Rend mig...

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#71   10. sep 2014 Sælgeren må jo næsten have vidst, at den var defekt så, så du var da bare heldig, at han lod den gå retur.
    Hva hvis han havde sagt dig, at han ikke vidste om den virkede?

Ville du så stadig have handlet, og være en idiot, og forlange pengene retur?
    For så er du da mindst lige så stort et svin, som du mener trådstarter er.

INGEN tvinger dig til at købe privat, og har sælger gjort opmærksom, på den ukendte stand, så har han solgt i god tro.
    Ellers må man i videst mulige omfang, tjekke varen inden man handler.

Kan det ikke lade sig gøre, så skal man overveje, om ikke man hellere skulle handle, i en rigtig forretning, som giver garanti for det de sælger,
    i stedet for at du skal skabe dig over en defekt, som du måske har givet 1/10 for, og købt uden at tjekke lortet.

• #72   10. sep 2014 Hvis han har sagt, at han ikke vidste om den virkede/"gav ingen garanti", så kunne jeg ikke forestille mig, at han i samme sætning sagt, at HVIS den så ikke virkede, så skal jeg ikke forvente at få pengene tilbage. For så er man sgu da narrøv af format... Sådan noget gør man bare ikke, medmindre man annoncerer den udelukkende som "til reservedele".

Som sagt, så hører vi jo kun sælgerens udlæg af historien. Og køberen lyder til at have forventet en motor, der virker. Hvordan han fik den idé, kan jeg ikke svare på, men mon ikke, at det er et eller sted sælgerens fortjeneste?
    Og man kan jo umuligt tjekke om motoren virker på stedet. Så der må man stole på sælgeren. Det skulle han ikke have gjort..

• #73   13. sep 2014 Så køber "Køber" motoren, starter den op uden olie eller tager den "del" han mangler. Ringer til Sælger siger lortet er gået i stykker og forlanger sine penge tilbage..??!!!

Galant det er ikke helt gennemtænkt..

• #74   14. sep 2014 Så sælger "sælger" motoren, som man er godt klar over, er i stykker. Siger, at den er blevet taget ud af "en køreklar bil". Køberen har absolut ingen mulighed for at kontrollere det og er nødt til at stole på sælgeren. Køberen sætter motoren i med olie og det hele, men motoren er fucked. Ringer til sælgeren og håber på forståelse og føler sig røvrendt. Sælgeren siger "ikke mit problem" og lægger på.
    Er det sådan du gerne vil se, at private handler sker? Håber sgu, at du bliver den slags køber så. Måske får det dig til at ændre mening.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#75   14. sep 2014 Som du selv siger Galant, der er 2 sider af en historie.
    Vi har kun sælgers, så det er det vi må forholde os til.

Sælger har gjort det klart, at han ikke kender standen, da han ikke selv har brugt den, ergo må det stå for købers egen regning, ud fra de oplysninger vi har fået.

• #76   14. sep 2014 Så kan vi jo blive ved, det er jo taget ud af kontekst.

Sælger virker da til at være den fornuftige her. Tager telefonen og betaler pengene tilbage.
    Køber derimod truer sælger, vil stjæle hans ting og tager nu ikke telefonen.

Jeg forstår godt hvor du vil hen Galant, og man skal ikke snyde andre. Der er ikke noget mere irriterende.
    Jeg er blevet snydt, men det er måske 1 gang ud af 50 jeg har handlet.

Men jeg synes ikke det er forkert at sælge noget, bare fordi man ikke ved om den virker.
    Så ville Danmarks brugtmarked gå i stå. smiley

Som en jyde sagde til mig engang:

Det er chancen i branchen. (med godt jysk accent)

• #77   14. sep 2014 MS

Nej, det er ikke forkert at sælge noget, bare fordi man ikke ved om den virker. Men så skal man selvfølgelig gøre det klart for køberen OG...

...det, der tilsyneladende er min pointe...

GØRE DET KLART FOR KØBEREN, AT HVIS NU DEN VISER SIG AT VÆRE DEFEKT, SÅ KAN KØBEREN GODT FÅ PENGE TILBAGE EFTER AT HAVE RETURNERET VAREN.

Det er sgu da totalt dushbag at sige "Den er måske i stykker og hvis den er det, skal du ikke regne med at få dine penge tilbage" WTF

Kommentér på:
NEJ NEJ SMÅ SKO!!!!

Annonce