{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Hvad er det med de motorskift? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har i længere tid gået og spekuleret over hvorfor det skulle være en god ting at motoren skulle være skiftet i en bil.

Det sker ofte jeg støder på de annoncer hvor bilen måske har gået 250.000 og med ny motor der har gået fx 80.000.

I min verden burde det ikke være nødvendigt at skifte en motor efter 250.000km.

Dette fenomen har jeg set på stort set alle biler. Alt fra VW 1,9 TDI til 2,0 liters Toyota motor.

Hvis der er nogle der har lyst til at komme med input, eller bare diskutere lidt på kryds og tvært så efterlad gerne en kommentar smiley

Hav en god dag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er det med de motorskift?
  • #1   12. sep 2014 Mange gange er det billigere / kan bedre svare sig at skifte hele motoren end at lave den som ligger i bilen.

• #2   12. sep 2014 Der kan jo være mange årsager til at motor er skiftet.
    Det kan ofte være billigere at skifte hele motoren end f.eks. skifte toppakning eller plejllejer eller hvad der nu har været galt.
    Men hovedreglen er, ingen papirer ingen motorskifte.

• #3   12. sep 2014 Der kan jo være flere grunde til der er kommet anden motor i. . Oftest er det pga af tandremmen sprang fx. Så er det nemmere og sætte en anden motor i.

• #4   12. sep 2014 Det er jo fordi motorerne går i stykker.
    Og derfor skiftes de.

Har skiftet mange 2.2 liters diesel motorer i Toyota´er pga. defekt toppakning.
    (Toyota gav så en ny, på garanti).

Mere magi er der ikke i det.

• #5   12. sep 2014 Det gode ved det er i sagens natur, at en motor, der har gået 80.000 km - alt andet lige - er mindre slidt end en motor, der har gået 250.000 km. Dermed vil risikoen for værkstedsregninger være minimeret. Det er der ikke så meget hokus pokus ved.

Det er så til gengæld ikke nødvendigvis så god reklame for bilen i øvrigt, at det har været nødvendigt. Det kan jeg godt følge dig i.

• #6   12. sep 2014 #5
    Hvis det er pga en defekt tandrem grundet produktion fejl at motoren er skiftet, så kan man ikke klandres for "dårlig reklame"

• #8   12. sep 2014 Nej det er også det jeg mener at det ikke kan være god reklame.
    Men jeg syntes heller ikke at en motor går i stykker efter 250.000 hvis bare service/tandrem er overholdt.

Min far havde engangen lille Mazda 121. Den døde fordi trækakslen blev rykket ud af motoren. den rundede da 450.000.

Jeg syntes bare der er mange der er mange af de motorskift og ville bare høre om det kunne passe.
    Men tak for svar. Havde undret mig i noget tid. smiley

• #9   12. sep 2014 Det har du helt ret i. Det var også derfor, jeg skrev "ikke <b>nødvendigvis</b> så god reklame" smiley

• #10   12. sep 2014 At der er lagt en ny motor i, er ikke en god reklame for MÆRKET, men god reklame netop for DENNE bil, hvor motoren er lagt i...

Så det skulle få folk til at holde sig fra VW... Men hvis man bare vil have en VW, så en bil med nyere motor er en god ting...

• #11   12. sep 2014 Ja jeg fatter heller ikk hvorfor nogle ser det som en positiv ting, mange af mine venner som skal købe en Audi eller BMW er super begejstrede for når de fortæller at der er blevet skiftet dele for 40.000kr eller at motoren er skiftet.. det viser jo bare at det er noget lort som ikke holder.. ville hellere have en bil motor som har kørt 200.000km end at købe en bil hvor tendensen er at der er skiftet motor på 20% af bilerne ved 100.000km

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #12   12. sep 2014 Synes ikke man ser mange 1,9 TDI motorer der er skiftet. Det er da noget af det mest solide der findes smiley

Men har det lidt som Bay skriver. Det da fint med en ny motor men vil bestemt tænke over hvor meget andet der ikke måske er blevet vedligeholdt siden motoren skulle skiftes

• #13   12. sep 2014 #12
    Tja min vw t5 1,9 tdi fra 2006 som lige har rundet 200.000 km skal have ny motor grundet en godt tilstoppet oliesi der har nedsat smørringen af motoren så den har sat sig.
    Købte bilen for 2 måneder siden hvor der blev skiftet tandrem og service af bilen.
    Så solid og solid det er vis som så med det... Har da læst om mange der har været ude for det samme med samme motor.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #14   12. sep 2014 Meget muligt Kim skriver også kun af egne erfaringer. Kender ingen der har haft noget alvorligt med de motore og køre selv nummer 3 derfra uden problemer smiley

Kommentér på:
Hvad er det med de motorskift?

Annonce