{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Cirkus SKAT {{forumTopicSubject}}

Jeg gik så heller ikke fri af et fint brev fra SKAT omkring ejerafgift på min gamle bil.

Jeg kan se under netbanken at den er betalt tilbage i april 2013, men er der nogle der har oplevet at få en regning for en bil i har betalt afgift på, hvor i har kunnet dokumentere det? Har i så fået den eftergivet? SKAT er jo hverken til at komme i kontakt med telefonisk eller gennem mail, det er tre uger siden jeg henvendte mig om en anden sag, intet er sket.

Bananrepublik!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cirkus SKAT
  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #2   12. sep 2014 Hvad er problemet. Hvis du kan bevise den er betalt er bare at sende dokumentation på det.

• #5   12. sep 2014 De er så langt ude at skide, betalte da regningen kom i februar, og i marts omregistrerede nye ejer bilen da den blev solgt, og jeg fik efterfølgende refunderet resterende beløb og han betalte så afgiftren SAMME DAG som jeg fik refunderet mit tilgodehavende.

• #7   12. sep 2014 Jeg er igang.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#8   12. sep 2014 Digweed. Og forskellen på det og alle andre firmaer i Danmark er ?

Det da din egen pligt at sørge for at tjekke om dine egne regler bliver betalt. Ikke andres. Hverken din bank-.eller peanuts. smiley

• #10   12. sep 2014 Læste noget med 300000 fejlbehæftede rykkere, af den ene eller anden slags.

• #11   12. sep 2014 Tjek lige efter om de ikke har tilbage betalt dig den afgift for der er flere sager om det http://www.fdm.dk/nyheder/rykker-vaegt-ejerafgift

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/09/02/211007.htm

• #12   12. sep 2014 De har tilbagebetalt resterende beløb, jeg nåede kun at have bilen en måned efter at have indbetalt ejerafgiften, og så fik jeg så resterende tilbage, da nye ejer betalte derfra.

Så skal jeg jo ikke betale for hele afgiftsperioden, når jeg kun har haft den en måned, og har betalt for den måned.

• #14   13. sep 2014 Selvfølgelig er det røv, at skat ikke har styr på en skid
    Ud over at vi skal skovle penge i systemer der ikke virker, så mister skat også sin troværdighed, hvilket bidrager til mere snyd, da mange der mister tilliden til skat, desværre får lysten at snyde lidt.
    Men når det er sagt, så står det for egen regning at holde øje med , hvornår der skal betales afgift, at skat ikke får sendt opkrævningen, fritager ikke for betaling.
    Og at få en regning på 10.500.kr er jo ikke bare for et halvt år, så hvis personen ikke selv vidste der var noget galt, så har man ikke ret meget styr på sin økonomi.
    Det er jo heller ikke fordi , man kommer til at betale for noget man ikke skal, man kommer bare til at betale med noget forsinkelse....
    Dem der får regninger , som har betalt rettidigt, burde have fratrukket 200.kr på næste opkrævning, for at ulejlige sig med at finde kvitteringer og indsende dem til skat....

• #15   13. sep 2014 Så er billededokumentationer af bankindbetalinger hvertfald sedt, så må jeg se hvad de siger, engang om fem-seks år, når de får tid til at svare.

• #17   13. sep 2014 Ja, men de skal bruge dokumentation og det er mig der skal dokumentere indbetalingerne.

• #20   13. sep 2014 Jeg har lige været møllen igennem også... fik en opkrævning for en periode hvor jeg slet ikke har været ejer af køretøjet og det var omregistreret... det blev dokumenteret i form af salg kontrakt og kvittering for omregistrering til ny ejer.... eneste svar jeg fik tilbage var at jeg skulle betale girokortet og så ville beløbet blive fratrukket næste gang der ville komme en opkrævning på ejerafgift..... Sagt på en anden måde SKAT vil sidde og "suge" renter på mine penge i de næste 6mdr..... Fedt system vi har i DK.... SKAT aka Den Danske Mafia

• #21   13. sep 2014 der var også en opkrævning på min pbs for et halt år når den var afmeldt næsten ca 1mdr inden den opkrævning

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#22   13. sep 2014 Digweed. Så du mener ikke det normalt at gemme sådanne ting.
    Jeg gemmer de få ting jeg betaler på girokort i en mappe og ellers forgår det meste faktisk digitalt.
    Og gør det netop af grunde som dette. Det da altid rart at kunne bevise man har betalt sine regninger en gang. I stedet for at ende ud i tvivl og ende med at betale to gange. Det jo ikke kun SKAT der laver fejl indimellem.

Kan godt se det røv for mange folk hvis de ikke har styr på deres indbetalninger.

Og træk liiiiige vejret lidt oftere smiley

• #23   13. sep 2014 Jeg var også en af de "heldige" men nu ser det faktisk ud til at jeg skal have penge af Skat i stedet for jeg skal af med 4000 kr, da de har haft bilen indreg forkert i deres fine system, jeg har betalt vægtafgift som var det en mandskabsbil, selvom bilen var betalt afgift på til en almindelig gulplade bil. så min sag er draget noget i langdrag, og der er op til flere skatte folk på sagen. utroligt de ikke bare siger vi sletter den også er alle glade, de har allerede brugt for langt over de 4000 kr i administration på at finde hoved og hale i min sag.

• #24   20. sep 2014 Jeg har betalt 8 procent ekstra i skat de sidste 3mdr. for at afdrage en regning på 2000kr.

Har ikke lige regnet på det, men selv med min elendige løn, må de 2000 da snart være betalt et par gange.....

Kommentér på:
Cirkus SKAT

Annonce