{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Tina B
Tina B
Tilmeldt:
16. sep 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4

Start problem {{forumTopicSubject}}

Jeg holder stædigt fast i min gamle pøjgot 106 , 1,4 1998, MEN, den har det mest irreterende periodiske startproblem, som endnu ikk er lykkes at løse , det har stået på igennem et år og den har tilbragt mange timer på værksted hvor den er blevet fejlsøgt uden held , startproblemet går i sig selv efter en tid og så kan den muligvis køre et par uger uden problemer og så stArter det forfra .
Så nu prøver jeg at få ideer her til om nogen har ideer til hvor vi skal lede .
Når den driller så kan det tage 6-7 forsøg at starte den eller mere , det hjælper ikk at forsøge at gi gas det reagere den ikk på , der er ikk noget host eller hak under startforsøg , den har nu for 3 gang fået skiftet krumtapsensor , der er ny tændspole (sidste år) nye tændrør , når den driller og man har fået den startet , så er der intet problem hvis du så slukker og starter igen , men problemet opstår når den har stået , den har været forsøgt fejlsøgt men hver gang på værksted vælger den at starte og så kan fejlen ikk findes siger de kloge , den har også fået skiftet en føler , da jeg ikk har forstand på motor kan jeg ikke lige huske hvor , men det hjalp så heller ikke , nu vi så ude i startspærre spole , men syns det ved at være en lidt håbløs kamp , fejlen er der men hvor , nogen der kan komme med mulig ideer til hvad og hvor man skal kigge ?? Udover det startproblem køre bilen fint , forslag modtages med kyshånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Start problem
  • #1   16. sep 2014 er det samme nøgle i starter den med hver gang?


  • #2   16. sep 2014 Min 106'er gjorde det samme der var det pga. Startspærre spolen den skulle lige bruge en 5-10sek før den fik registreret den også kunne jeg dreje nøglen og den startede. Så prøv at sæt nøglen i 5-10sek før du drejer den

  • Tina B
    Tina B Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #3   16. sep 2014 Ja har desværre kun den ene nøgle ??
    Har prøvet at lade nøgle sidde i ca et kvarter , nå jeg holder og venter på min datter ved skolen , men så er problem der stadig , det som om problemet er mest udtalt når den har stået mere end 10 min , for starter og slukker man lige efter hinanden , starter den hver gang , kan også risikere at den nu driller et par uger , så går det i sig selv igen ... Starter hver gang i en periode , og så begynder det hele forfra igen , syns godt nok det meget mystisk , men vi prøver ny at skifte startspærre spole også , ender snart med en helt ny bil jo ??


  • #4   16. sep 2014 Det er forholdsvis nemt at finde ud af om det er startspærren. Når den ikke vil starte så skal du/i finde ud af om der er gnist på tændrør og om der kommer benzin til dyserne. Men det lyder ærligt talt som startspærre spolen de har det med at gå på dem.

  • Tina B
    Tina B Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #5   16. sep 2014 Vi prøver at smide en ny spole på , på lørdag , den er bestilt og den koster i det mindste ikk en bondegård, men andre foreslag er oss velkomne hvis det er ??

Kommentér på:
Start problem

Annonce