{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.842 visninger | Oprettet:

Omregistrering uden nemid {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Har en mulig køber til min Mondeo, men da han kun lige er flyttet til Dk har han ikke fået noget nemid, og vi kan derfor ikke omregistrerer via skat.dk.

Hvordan gør man så?
Er det tilbage til at lave en FDM slutseddel og køber selv omregisterer, og hvor/hvordan gør han det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omregistrering uden nemid
  • #1   20. sep 2014 I en syns hal

• #2   20. sep 2014 Køre i en synshal.

• #3   20. sep 2014 ja lav en sedel og sig til ham at han har 3 dage til omreg og så skriver du til skat og siger at du vil afmelde bilen ( på 3 dagen )

• #4   20. sep 2014 Super - tak for de hurtige svar.
    Kan han så godt selv omregisterer hvis bare han får den originale registrerings attest med når han køber bilen?

• #5   20. sep 2014 Kør med ham til en synshal og omreg på stedet , det er det bedste og hurtigste mvh

• #6   20. sep 2014 ellers kan du beholde reg attest mod forevisning af pas/kørekort og sygesikring med dk adr..og omregge for ham på et motorkontor(det burde stadig være muligt).. ellers ville jeg ikke gøre det

• #7   20. sep 2014 Hvis han virker fin nok så aftal med ham at han omreg bilen inden tre dage og fremviser det til dig

Forstår ik folk er så oppe og køre over det. Det værste der kan ske er du skal tvangsafmelde den og så er det ude af dine hænder. Det erkun hvis du ik sørger for en korrekt udfyldt slutseddel samt dokumentation for person er hvem han siger han er

• #8   20. sep 2014 #3 det kan du ikke - det er 21 dage / 3 uger man har til at omregg i.

• #9   20. sep 2014 Der gælder det man aftaler og skriver under på jo

• #10   20. sep 2014 Hvis du ikke vil have bøvl og problemer..... Skal du omregisterer sammen med den nye ejer i en synshal. Det er bare mit råd..... smiley

• #11   20. sep 2014 Vil også klart anbefale du køre med ham til nærmeste synshal og får det gjord det er dig der hænger på alt bøder osv hvis nu han sku være en skidt fyr det er alt for nemt at udnytte at køre rundt i andres navn jeg giver aldrig noget lov til at køre i de 3 uger

• #12   20. sep 2014 du kan IKKE fravige det der står i loven om ny ejer har 3 uger til at omregge i, så kan du skrive stolpe op og stolpe ned, men det ændre stadig ikke på at køber har en 3 ugers frist.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817300&vId=0

http://www.fdm.dk/bilsalg/omregistrering

http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Spoergsmaal-og-svar/Syn/Periodisk-syn/Bil-solgt-eller-afmeldt.aspx

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=144998#Kap12
    Kapitel 12
    Ændring af registrerede oplysninger og afmelding
    Ny ejer eller bruger
    § 61. Hvis et registreret køretøj skifter ejer eller bruger, har ejeren (ved ejerskifte den nye ejer) pligt til at anmelde køretøjet til registrering af ny ejer eller bruger snarest mulig og senest 3 uger efter ejer- eller brugerskiftet, medmindre køretøjet forinden afmeldes.
    Stk. 2. Tilsvarende gælder, hvor en ejer eller bruger af et registreret køretøj ophører med at være ejer, respektive bruger.

• #13   20. sep 2014 Pis med ham ... 3 dage efter jeg var flyttet hjem til DK havde jeg nem ID .. Barebed ham fedt i banken og få det lavet tager 2-3 dage så har han det

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #14   20. sep 2014 Du SKAL køre med ham i en synshal og få det omregistreret der.. Alt andet er at be' om bøvl og ballade!

Hvis han har rent mel i posen og bare mangler nemid kan det klares i en synshal, hvis han ikke har dansk adresse endnu pga. det en og det andet og det tredje er der ingen grund til at han skal køre rundt på dine plader!

• #15   20. sep 2014 Det er nemlig rigtigt..... Ingen Nem-id....det lugter af platugle i min verden.

• #16   20. sep 2014 #11
    det er dig der hænger på alt bøder osv hvis nu han sku være en skidt fyr

Det er jo netop derfor man sørger for at have en korrekt udfyldt slutseddel og en kopi af købers kørekort - på denne måde kan du bevise at du ikke længere er ejer af køretøjet fra den og den dato klokken det og det.
    Og nej, du kommer heller ikke til at hænge på evt. skader som ny ejer forvolder efter købet, det kommer han selv til og uden DIN forsikring belastes.

• #17   20. sep 2014 Alt det du snakker om Kim B. er jo noget man skal bøvle med..... Beviser m.m ....er helt unødvendigt, når bilen er omreg. med det samme. smiley

• #18   20. sep 2014 #17
    Vi kunne ikke være mere enige smiley men vælger man at stole på køber, kan man stadig ikke komme uden om han har 3 uger til at omregge i smiley

• #19   20. sep 2014 Har solgt en del biler og altid ladet folk køre i 3 uger og hvis folk ik har omregnet så tvangs afmelder jeg den blot. Har engang prøvet der kom en parkeringsbøde og fremsendte slut sedlen og så hørte jeg ik mere til det. Der findes sku masser man sagtens kan stole på. Ingen problemer

• #20   21. sep 2014 Kim B : har du selv læst det du skriver ? Hvorfor er det mere vigtigt at man har 3 uger end at det hedder SNAREST muligt ?

Og vi er vel alle interesseret i at der ikke er nogle der kører rundt med plader der ikke er forsikret og bliver betal vægtafgift på ??

De fleste bilforhandlere kan også omregistrere.Jeg kan ikke se hvorfor folk skal have 3 uger til det, det er slet ikke så besværligt som da de regler blev lavet for mange år siden

• #21   21. sep 2014 nu er der jo stadig forsikring på bilen i de 3 uger der er til at omregge i - og herefter er der en pulje hos forsikringsselskaberne som går ind og dækker hvis der sker noget efter de 3 uger... det er også noget som de har forpligtet sig til da de i sin tid sagde OK til at ansvarsforsikre bilen (også selvom der er ksako på).

men som skrevet før, så er vi enige om det bedste er at få den omregget med det samme - det er bare ikke altid en mulighed for alle, heller ikke selvom det er blevet MEGET nemmere smiley

• #22   21. sep 2014 og for at svare på din første sætning, så er det blot for at informere om at man ikke kan kræve at køber omregger inden for f.eks. 3 dage... han har iflg. lovgivningen 3 uger uanset hvad du prøver at aftale med ham.

• #23   21. sep 2014 Du skriver bare at man ikke kan fravige de 3 uger , det vil jeg ikke give dig ret i.

Det bestemmer sælger da selv smiley

• #24   21. sep 2014 Hvis du giver køber bilen og reg attesten og det hele, så kan du ikke kræve at køber omregger senest om 3 dage, men tager du selv på et motorkontor og omregger så kan du selv vælge hvor mange dage der skal gå.

• #25   21. sep 2014 man kan vel bruge cpr nr på skat hjemmeside når man ikke har nemid det har min far da gjort indtil nu han har da osse kun lige fået nemid nu

• #26   21. sep 2014 Jeg har nemid, men har til dato aldrig brugt det hos skat... Der bruger jeg min 10 år gamle tast-selv-kode....
    Og dengang jeg skulle have nemid, der fik jeg det stukket i hånden med det samme hos min bank...

Så ham køberen der lugter lidt af sigøjner... Bare alene det at han vil købe en ford smiley

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #27   21. sep 2014 Man kan selvfølgelig aftale noget andet end 3 uger i slutseddelen, men det er jo en juridisk aftale imellem køber og sælger og har ikke noget med skat at gøre som sådan, så det er nok tvivlsomt om skat vil tvasngsafmelde før efter 3 uger..

At man så har en aftale på papir er desværre ikke ensbetydende med at folk overholder den - men hvem gider i værste fald bøvl og ballade og advokater og alt muligt andet for en bil til 10000kr?

Få den omregistreret i en synshal eller la' ham få den uden plader, hvis han ikke vil det så er det altså ikke bøvlet værd!

• Hawk
    Hawk Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Svar: 60
    #28   21. sep 2014 jeg fik min tidl. bil omregistreret uden nemid hos FDM... deres synshal eller hva de kalder det. det tog meget få minutter.

jeg havde dog ikk den tidl ejer med, bare sådan en ejerskifte seddel

• #29   21. sep 2014 Kim b ja det kan godt være men så må de lave det om så man ikke så nemt kan snyde med det jeg sælger ikke en bil hvis køber ikke går med til at omreg med det samme sådan er det kender en der er blevet godt og grundig snydt selvom han lavede slutseddel og beholde orginalen så jeg er lidt ligeglad med hvad loven siger på det punkt

• #30   21. sep 2014 På FDMs slutseddel er der en rubrik hvor man kan skrive hvor mange dage køber har til at omregistrere.

Det havde der vel ikke været hvis sælger ikke kunne aftale at køber har eksempelvis 3 dage til at få ordnet det smiley

Kommentér på:
Omregistrering uden nemid

Annonce