{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Bilservice spm - nybegynder {{forumTopicSubject}}

Hej,

Polo model 2006, kørt ca. 75.000km. Købte den for 2 år siden efter den lige havde været til service hos VW-værksted. Nu siger den så, at det er tid igen. Jeg har ikke forstand på biler og det er forste gang jeg sender en bil til service, så jeg har et par spørgsmål.

Så vidt jeg kan se, så skal den til periodisk service inkl. olie og oliefilter skift + Bremsevæske service.

1. Kan jeg ikke blot vælge et lokalt værksted - altså ikke en VW? Så længe de kan sætte et stempel i servicebogen, og siger de har styr på poloer? Den er trods alt snart 9 år gammel. Eller er det dumt? (går ud fra det er billigere)

2. Hvad kan jeg forvente det koster sådan ca., hvis vi antager der ikke er noget i vejen?

3. Når man ringer og bestiller tid, så siger jeg vel blot at den skal til periodisk seviceeftersyn inkl. olieskift + bremseservice jf. servicebogen? Og aftaler en pris + evt. reperationer/materialer, såfremt det viser sig er nødvendigt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilservice spm - nybegynder
  • #1   24. sep 2014 1.
    Ethvert værksted kan lave det service og sætte sit stempel.

2.
    1000-1500 kr, jeg vil sige max 2000kr. Hvis den har tandrem skal du måske også overveje at skifte den, det kan nemt koste 1500 kr alene.

3.
    Du beder bare om et serviceeftersyn med olieskift+filter.

Der må stå i din bog hvad der skal tjekkes/skiftes.

• #2   24. sep 2014 hvor får du skiftet tandrem for 1500 kr tænker jeg så ??

men ja bare be om et standard service eftersyn og få prisen på skrift inden arbbejds start

• #3   24. sep 2014 almindelig Service kan jeg godt udføre olie + filter + bremsevæske.

det behøves ikke ligefrem at stå i en bog ? Olie skift skal gerne ske indenfor 10-15000km

• #5   24. sep 2014 Punkt
    1.
    2år er alt forlænge mellem service. 10.000km Max pr olieskift uanset hvad bilfabrikanterne siger.
    2.
    Forhør om tilbud hos automester. Euromester og andre mekanikere. Så få du et indtryk af mekanikeren og få en tryghed.
    3.
    Bilen ( ukendt årgang) skal måske fordbi VW for at få tjecket rust. Ellers frafalder den garanti. ( tror jeg desvære den er da der gået over 2 år siden sidste service)

Et normalt lille service omfatter.
    Kontrol af bremser og påsmøring. Skift hvis det nødvendigt
    Olieskift. Filter skift. Luftfilter. Skift. Kontrol af bremsevæskes kogepunkt. Kølervæske frost punkt.
    Og så lys lygterjustering og slør instyrtøj og undervogn. Groft set.

• #6   24. sep 2014 Hvad er det for noget fis og sige der kun må gå 10000 mellem olie skift. Hvis du køre med en foreskriver long lige olie er der da absolut ingenting i vejen for og holde de 30000 imellem som vw selv foreskricer

Kommentér på:
Bilservice spm - nybegynder

Annonce