{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Garanti motorolie {{forumTopicSubject}}

Garanti motorolie.
Er der nogen der har prøvet eller kender nogen der har fået dækket en reparation på motoren på grund af olien. Der snakkes så meget om at garantien kun dækker hvis man køre efter den forskrevne olie fra bilproducenten.
Når samme motor der er monteret i flere forskellige bilmærker, skulle man jo tro at alle anbefalede den samme olie, men det er ikke tilfældet.

Selv efter alle de haverier på grund af sod, har jeg kun hørt at det måtte bilejeren selv betale, det er jo på grund af den olie de skriver at vi skal bruge at havarierne kommer. men jeg har ikke hørt om nogen der har kunne få bilfabrikanten til at dække.

Selv et bundkar der er konstrueret forkert, som de også har anerkendt, den vil de heller ikke dække.

De fleste ved godt at der kan fås et simpel værktøj der kan rette bundkaret, uden at afmonterer det, men det vil man heller ikke. man vil heller sælge et nyt.

Så høre jeg gerne fra jer.

Mvh Allan Levisen.

Her er lige en film hvor mekanikeren fortæller hans oplevelser med olien. http://youtu.be/bJPZH6bVECI


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garanti motorolie
  • #1   29. sep 2014 Nu ved jeg ikke hvilken bil du tænker på når du mener det er olien skyld.

    Men tager man f.eks PSA 1,6 diesel motoren i Ford, så det jo bestemt ikke oliens skyld at Ford har sat en bundkar på, hvor der kan gemme sig store mængder slam, det er heller ikke motoroliens skyld at man ikke skifter banjo bolten med filter i, inen turbo laderen som foreskrevet at Ford/PSA.

    Og koks/sod i indsugningen af en bilen, skyldes nu nok meget mere EGR ventilen end lige olien.


Kommentér på:
Garanti motorolie

Annonce