{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.264 visninger | Oprettet:

overfyldt benzin tank!!?? {{forumTopicSubject}}

hej hvordan ved jeg med sikkerhed at min benzin tank ikke bliver overfyldt når jeg fylder op.

Min benzin tank kan indholde 63 liter men jeg fyldte hele 60 liter og den blev ved med at pumpe benzin inde i tanken. Det vil sige at den ville måske overstige benzin tankens kapacitet, men er det muligt fordi den plejer at sige klik når den er fuld, så hvordan fungere det egentlig?

ps. min benzin måler virker ikke, derfor prøver jeg at finde ud af hvor meget jeg kan køre cirka på en fuld tank.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  overfyldt benzin tank!!??
  • #1   30. sep 2014 det kan være farlig den kan springe i luften

• #3   30. sep 2014 Når der ikke kan komme mere benz ned i hullet, så er du sikker på at den er fyldt op.

• #4   30. sep 2014 Sålænge du stadig kan fylde på og pistolen ikke vedbliver med at slå fra - er der ingen problemer - tvivler på du kan overfylde tanken, med mindre du fylder på fra en alm. dunk.

• #5   30. sep 2014 Bare lige husk og vær vågen til at selv stoppe, har før stået og lænt mig op af bilen og vente på den sagde klik, også begyndte det at plaske ud af hullet. Defekt håndtag på standeren smiley

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #6   30. sep 2014 Jeg plejer nu fint at kunne fylde cirka en liter eller to mere på efter den har sagt klik det har jeg gjort i alle mine biler og de lastbiler jeg har kørt i

• #7   30. sep 2014 Hvis tankkapaciteten er 63, så kan der også være ca.1 liter inde i selve påfyldningsrøret. Så kører du tanken helt tom, kan du risikere at skulle fylde en smule mere på, end tankkapacitet, hvis du fylder helt op til studsen.

• #8   30. sep 2014 mhhm okay, det bare fordi jeg aldrig har fyldt så meget op på 1 gang før så jeg blev lidt bange.

• #9   30. sep 2014 Det er godt nok nogle mærkelige tråde du opretter......

• #11   30. sep 2014 Blev du bange ligefrem? Are you fukking serious?

• #12   30. sep 2014 Ro i trussen. Han blev kun LIDT bange. Ikke ret meget bange.

• #13   30. sep 2014 Det er skræmmende...

• #14   30. sep 2014 Hvorfor skulle du da være bange? Det er bare benzin, lyder som om du har angst smiley

• #15   30. sep 2014 Hvis det kan gøre dig bange at tanke op, så skulle du prøve at tjekke dæktryk, så garantere jeg for at du ikke får sovet om natten, jeg prøvede engang at tjekke dæktryk OG mønster samme dag, jeg får stadig flashback og vågner badet i sved, det er over 10 år siden.

• #16   30. sep 2014 Mon ikk du snart skulle skifte dæk så Pind smiley

• #17   1. okt 2014 #8 Du må bare have kørt på dampene til sidst.

Et trick til at komme til den nærmeste tank, hvis man er ved at løbe tør, kan være at køre lidt fra side til side, så benzinen skvulper henover indtaget, så vil benzinpumpen suge det ind og forhåbentlig give tryk til at man lige kan køre et par km ekstra.

• #18   1. okt 2014 Ole B, Det trik virker skuda kun på en knallert smiley

• Nick K
    Nick K Tilmeldt:
    jul 2007

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
    #20   1. okt 2014 Hold nu kæft hvor er den langt ude den tråd her smiley

• #21   1. okt 2014 okay lad mig fortælle jer den lille historie så i ved hvorfor jeg spurgte om det her.

Da jeg fyldte benzin i bilen, slog jeg den der tingest til så den automatisk fyldte op for mig i stedet for at jeg selv holder den.

MEEEN den sagde klik efter 50 liter, så jeg tænkte "nå okay fuld tank"

MEEEEN just in case skulle jeg lige selv sikre mig om tanken var fuld, så jeg fyldte mere benzin op selv indtil den nåede 60 liter, så tænkte jeg wtf, fordi min benzin tank kan der kun være 63 liter i og jeg ville helst undgå at benzin skulle komme til at sive ned ud fra bilen. Desuden sagde den os klik !! så det er jo et tegn på at den er fuld!!!??? det er derfor hvorfor jeg spørger hehe

og her gik jeg med tanken om at skulle fylde benzin dagen efter om morgenen fordi det ville blive billigere, havde jeg gjort det ville bilen ikke køre kunne køre mig helt til tanken igen.

Anyway se frem til flere mærkelig tråde fra miiig

haaf a gud day.

• Nick K
    Nick K Tilmeldt:
    jul 2007

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
    #22   1. okt 2014 Det der automatiske klik kan godt være i stykker så stol aldrig på det.
    Ellers fylder du bare op til der ikke kan være mere, så er den skid slået.

• #23   1. okt 2014 Heh, jeg kan aldrig bruge den automatiske klik (de er også oftest afmontere) da benzinen på min åbenbart synker så langsomt, at den slår fra allerede fra starten hvis jeg giver den fuld skrue - så jeg må oftest stå sådan og småfylde langsomt i laaaang tid, indtil den bare slår fra konstant.

Men der er forskel på, hvor slemt det er fra station til station og selskab.

• #24   1. okt 2014 1 liter efter den har klikket?
    På min kan jeg fylde mindst 15L ekstra på efter den har klikket.
    Der sidder en bette "studs" jeg kan trykke på, og så er tanken på magisk vis blevet væsentligt større.

• #26   1. okt 2014 Hvis den klikker ved fuld håndtag så prøv at drej håndtaget så den hælder direkte i røret og ikke i siden af røret, det skum der sprøjter tilbage er nok til at den klikker.
    Hvis låsen på håndtaget er fjernet kan man nogen gange sætte tankdækslet i spænd i stedet.

• #27   1. okt 2014 10 liter efter klik!?

Har ALDRIG kunne tanke mere en 1-2 liter. Aldrig.

• #28   5. okt 2014 Jeg kan tanke 15 liter efter klik, hvis jeg bruger en halv time, og det er helt seriøst. Endte med at køre over 300 km før nålen rykkede sig, på den tyske autobahn.

• #29   5. okt 2014 Hvis man fører et nogenlunde nøjagtigt benzin/km regnskab, vil der altid være lidt forskel på om man har gidet tanke helt op eller ej - derfor skal man regne f.eks 10 tankninger sammen og så regne km/l gennemsnittet ud for at få det mere nøjagtigt.

• #30   5. okt 2014 Som Ole B siger. bare det at fliser ved standeren er blevet skæve/hullet, så man ikke holder plant bestemmer om jeg har kørt 11 eller 14km/l ved tankning pga et par liter til eller fra..

• #31   5. okt 2014 Thimofey du kan virkelig godt lide at tanke hvis du tar en halv time om at tanke smiley

• #33   5. okt 2014 Anders C - 0-200 på 8 sek.

Jeg tankede om natten, efter job. Det var nemlig ikke mig der skulle betale diesel til den tur jeg var på. Jeg blev nysgerrig da jeg blev ved med at kunne fylde i tanken, og fik plads til 15 liter før jeg ikke gad mere.

Deutche_

Du kan da få billede her. Desuden skrev jeg ikke at nålen var langsom. Jeg skrev, at der gik lige over 300 km før den begyndte at vise synligt udslag. Og efter 650 km var der lige over halv tank tilbage. Så det svarede sig at bruge den halve time på gratis diesel. Skulle jeg ikke køre rundt i Polen, så havde jeg næsten kunnet nå hjem på det resterende.

profilbillede
  • #35   5. okt 2014 Fordi jeg selv betalte for diesel til turen hjem? Det er vel meget logisk, at jo mere jeg kan stoppe i tanken inden afgang, hvor jeg ikke selv skal betale, jo mindre skal jeg tanke på vej hjem, hvor jeg skal betale.

Kørte gennemsnitlig 16,5 med de 120-130 km/t.

De 15 liter gav mig over 250 km ekstra.

• #37   5. okt 2014 Og du er småtbegavet, hvis du ikke kan forstå sammenhængen.

• #40   5. okt 2014 Har det ikke? Så du siger, at tanker jeg 60 liter som der somregelt kommer i når det er tid til at tanke, så kører jeg ligeså langt som hvis jeg fylder de ekstra 15 liter i, så jeg har 75 liter?

• #41   5. okt 2014 Deutsche_

Bilen kører da længere, hvis der er 15 liter mere i tanken?

• #43   5. okt 2014 Det er vel meget logisk, at jo mere jeg kan stoppe i tanken inden afgang, hvor jeg ikke selv skal betale, jo mindre skal jeg tanke på vej hjem, hvor jeg skal betale.

Det er det, han skriver i 34#. At i så snakker forbi hinanden, er noget andet.

• #45   5. okt 2014 Hvor fanden har jeg skrevet den kører længere på literen?!! Det har jeg satme aldrig skrevet. Jeg har skrevet, at jeg kan nå over 250 km længere AFSTANDSMÆSSIGT.

At nålen ikke bevæger sig de første 300 km ved stopfuld tank, har intet at gøre med at dem går længere på literen. Det er simpelthen bare fordi der er mere i tanken en måleren kan vise.

Du forstår tydeligvis ikke noget, jeg tankede efter job, jeg havde masser af tid inden jeg skulle ned til færgen. Så hvad blander du lige tid ind i det her for?

Kan du ikke få ind i knolden, at de 15 liter jeg tankede ekstra, er 15 liter jeg slap for selv at betale på hjemturen?

• #46   5. okt 2014 Jeg tanker på en bekendts firmakort i Danmark, og får pæn rabat. Derfor vil jeg undgå at tanke af egen komme i udlandet. Derfor er de 15 liter jo for mig sparet.

• #48   5. okt 2014 Du har kørt 12.000 siden Juni Thimofey :O?

• #49   5. okt 2014 Det er da dig der ikke kan forstå, at 15 liter betalt af en anden, er 15 liter sparet i mit budget, uanset hvordan du vælger at se på det.

Anders

Billedet er fra sidste år. Jeg har kørt 40000+ siden april 2013, så det bliver da til lidt.

Fik lavet service i marts og har kørt 15000 siden ved jeg.

• #51   5. okt 2014 Deutsche_ Stop nu forfanden..

• #52   5. okt 2014 Faktisk kører den kortere på literen fordi den skal trække den ekstra mængde brændstof, (ekstra vægt).

• #53   5. okt 2014 Det er vist minimalt hvad 15 liter gør ved en i forvejen to tons tung bil. Men teoretisk, så ja. smiley

• #54   5. okt 2014 Omvendt, så skal han ikke t anke så ofte, så det spare også, at han ikke skal trække sig selv igang igen smiley

• #55   5. okt 2014 Men han bruger næppe 15 liter på at gå fra 0 - 80 km/t på de 100 meter det tager smiley

• #56   5. okt 2014 Nu kører jeg ikke økonomisk, så det går nok,men derfor er det da rart at spare 200kr for tankning i udlandet. smiley

• #57   5. okt 2014 Pind det var dig der begyndte med at snakke vægt smiley 15 kilo, bruger vel heller ikke 15 liter mere brændstof på en tank smiley

• #58   5. okt 2014 Håber jeg godt nok ikke, for så er der da slut med at have damen med. smiley

• #59   6. okt 2014 Nej, sikke langt man så kunne køre, hvis hun ikke var med smiley

• #60   6. okt 2014 nu er det jo ikke så smart at fylde røret helt op, da der er noget der hedder returløb. og hvis det er stoppet kan der ikke løber overskynde benzin retur fra motoren. dette kan ødelægge det aktive kulfilter på visse biler.

Kommentér på:
overfyldt benzin tank!!??

Annonce