{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.962 visninger | Oprettet:

MitSwaq
MitSwaq
Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100

Skole opgave {{forumTopicSubject}}

Hei Bg

jeg sidder med et spørgsmål fra en skole opgave som jeg ikke rigtig kan svare på og håber på at i kan hjælp mig med at forklar.
der står forklar opbygning og virkemåde for aktiv og induktiv hjulfølere?
og forklar hvilke metoder der kan anvendes til udmåling af disse to typer (multimeter/ skop/ systemtester) samt fordele og begrænsninger med forskelligt måleudstyr?

håber der nogen der er ekspert ved området for det er jeg godt nok ikke. og kun SERIØSE svare.

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skole opgave
  • #1   4. okt 2014 Kig i din bog, der står svarene i

• #2   4. okt 2014 Jeg hadede også bare helt vildt at få sådan nogle spørgsmål i skolen som man ikke kunne læse sig frem til! Og når man så spurgte lærerne om hvor man kunne finde svarene, så sagde de bare at man kunne have hørt efter i timerne -.-
    http://www.hella.com/ePaper/Sensoren/Raddrehzahlsensoren_EN/document.pdf

• MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

#3   4. okt 2014 kim m - har faktisk kigget i bogen og søgt på nettet men kan ikke find noget smiley

• MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

#4   4. okt 2014 Benjamin - tak for linket havde ikke lige søgt på engelsk

• Hawk
    Hawk Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Svar: 60
    #5   4. okt 2014 #2 det skal man da også.

Men, jeg kan da godt undre mig over, at i får en opgave med ting i, som i ikke har fået noget info om, på skrift. det har jeg sgu aldrig oplevet før.. med mindre det har været "småting" som kan undlades i opgaven

• #6   4. okt 2014 Jeg kan da finde det i mine bøger.

• #7   4. okt 2014 Hawk:
    Det var i ironi at jeg skrev det smiley vil bare ikke ødelægge tråden som mange andre normalt gør smiley
    Alt kan findes på nettet, bare man gider at søge efter det. Derfor har jeg sjældent åbnet en bog da jeg tog min uddannelse ;p

• #8   4. okt 2014 Jeg er overbevist om at i har fået noget teori og i skulle meget gerne også have lavet det praktisk inde på skolen
    Gælder bare om at høre efter og tage notater

• MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

#9   4. okt 2014 jacob og benjamin - ja vi har haft lidt teori men ikke ret meget men det er også for at ha' mere baggrundens viden omkring det for må indrømme er ikke ret skarp i det forhold det andet.

• #10   5. okt 2014 En induktiv hjulføler er et DC signal (jævnstrøm) kommer i bølger, når tænderne passere føleren. Den skal ohmes uden stik på.

En aktiv hjulføler er et AC signal (vækselstrøm) også kaldet et HALL/firkant signal
    det er et firkantet signal. Den kan også ohmes men der skal stikket side på, da føleren skal have strøm

Begge følerene kan du evt finde inde via egendiagnose i målte værdier, der kan du få et signal frem på alle følerene, så kan du selv dreje på hjulet og se om den reagere på testeren

På billedet kan du se i bunden forskellen på et aktivt og et induktiv signal.

Signalet er det samme om den er på en hjulføler eller en OT-føler osv.

Håber det er noget du kan bruge

profilbillede
  • #11   5. okt 2014 Køb Mekanikerens følgesvend Den er guld værd kan du tro, både nu og længere fremme. Altid nem at slå op i, og kommer stortset altid med de svar du leder efter

• MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

#12   5. okt 2014 Colle - 1000 tak og du kan tro jeg vil lige høre skolen om de har bogen, og det er netop det jeg sådan ikke helt har styr på som jeg gerne vil føle mig sikker i smiley

• #13   5. okt 2014 Ellers så hør ude i skolen om de har nogle papire på det. Så vil de nok gerne printe dem ud til dig, så du har dem at læse i

• #14   5. okt 2014 Jamen selv tak smiley du spørger bare hvis der er meere du skal vide smiley

• MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

#15   5. okt 2014 Jo tak ville det skal jeg nok huske smiley

Kommentér på:
Skole opgave

Annonce