{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Udskiftning af gløderør på Saxo? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

På forhånd tak for hjælpen.
Jeg har aldrig rodet med en diesel motor før, men engang skal vel være den første smiley

Skal ha solgt en bil for en veninde, men den skal ha ny udstødning og skiftet 2 gløderør... Hvad jeg kan læse mig frem til er det ligesom tændrør på en bensin... eller ?

Tak og god dag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af gløderør på Saxo?
  • #1   12. okt 2014 Nej gløderør gløder kun når bilen sættes til tænding og måske også det første stykke tid motoren står og går. Tændrør slår en gnist hver gang der sker en forbrænding hvor imod på dieselmotoren antænder diesel/luft selv.

    Gløderørende kan godt være et helvede at få op da de ofte irer fast i topstykket, så vær meget forsigtig eller kør bilen på værksted.


  • #2   12. okt 2014 Jaja ved godt forskellen på gløderør og tændrør, men tænkte om udskiftningen var svær med gløderør smiley

  • #3   12. okt 2014 Kender ikke motoren i sådan en saxo men ofte er gløderørende gemt væk under manifolden så det er noget mere besværligt end at skifte tændrør.
    Men bare husk, du må ikke bare tvinge dem rundt når du løsner dem da de godt kan knække. smiley



  • #4   12. okt 2014 lad motoren blive kørt rigtigt godt og grundigt varm inden du forsøger da de så tit kan være nemmere men hver meget varsom med dem da de nemt kan knække hvis man tager for hårdt fat i dem og så er det virkeligt noget pis ! smiley

  • #5   12. okt 2014 Modtaget ! Jamen skal nok give eb Update smiley

Kommentér på:
Udskiftning af gløderør på Saxo?

Annonce