{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

Jimi J
Jimi J
Tilmeldt:
8. mar 2010
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24

C-MAX Ghia 2005 Vs. C4 Picasso 2007 Vs. Altea XL 2007 {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Som overskriften lyder skal jeg ud og finde mig en ny familie gryde.
Er efter lang tids overvejelser ved og ha kogt det ned til 3 stykker.

Krav:
Max pris: 125.000kr.
Max kilometer: 150.000km.
Diesel.
Meget gerne automat gear.
Plads til en familie med 2 små børn barnevogn.

Men er stadig lidt i tvivl her så ville høre om der var et par kyndige peps som ville hjælpe med lidt input til plus og minus listen.

Bil 1:
Ford C-MAX 2,0 TDCi Ghia 6 gear.
Årgang: 2005.
Km: 131.000km.
Pris: 125.000kr.

Plusser: Dejlig luksuriøs køremaskine intrigeret navi og i bund og grund drømme bilen.
Minusser: Alder, kilometer, pris, og ikke mindst ingen automat gear.

Bil 2:
CitrCitroën C4 Picasso 2,0 HDi 138 VTR+ E6G
Årgang: 2007.
Km: 95.000km.
Pris: 110.000kr.

Plusser: Alder, kilometer, pris, gearet og det faktum at jeg ikke er rigtig bange for franskmænd.
Minusser: Lidt skrabet kabine, Mangle på mulighed for intrigeret navi, lidt morfar agtigt.

Bil 3:
SeatSeat Altea XL 2,0 TDi 140 Stylance DSG
Årgang: 2007.
Km: 131.000km.
Pris: 130.000kr.

Plusser: Gearet, årgang, sportsup kabine.
Minusser: Lidt Brian og se på, privat sælger, pris, samt km.

Nogle der ligesom kan hjælpe en noob igennem et enormt svært valg ved en del om de 3 biler dog synes jeg at træffe det endelige valg er enormt svært.

Skal lige med at jeg har prøvet alle 3 så måske jeg søger lidt dybere info om maskineri mm.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  C-MAX Ghia 2005 Vs. C4 Picasso 2007 Vs. Altea XL 2007
  • #1   12. okt 2014 Jeg ville tage den C-max og "nøjes" med det manuelle gear. Fransk motor der ikke er til at slide op med det rette vedligehold, og så trækker den rigtigt godt. Hold øje med om den ruster i sealinger på dørene det kan de godt døje med som alle andre Ford i den årgang.

    Alteaen kan være lidt af et lotteri med den motor+gear kombo. Der har været mange skriverier om de første årgange af 2.0 TDI + DSG. Jeg har ikke selv rodet med dem, men bare prøv at tage en google-søgning på emnet, så vil du finde mange emner. Det er hvertfald nok til at skræmme mig væk. Jeg har selv en Altea 1.9 TDI manuel og der har jeg intet at klage over. masser af lækker udstyr og så kører den godt og økonomisk på trods af kun 105hk

    Citroen C4 kender jeg slet ikke, men bare det at kigge på den på billeder gør mig ærligt talt deprimeret, specielt indvendigt. men det er jo en smagssag


  • #2   12. okt 2014 Var ude i det samme, bare uden picassoen smiley Valgte xl'eren da den var nyeste, med færrest kilometer til de billigste penge smiley Dog "kun" i den pålidelige 1,9 tdi 105hk motor. Hvis jeg skulle have valgt den jeg helst ville have var det blevet c-maxen med 2,0tdci motoren i ghia, de blev bare for dyre i forhold til xl'eren..

  • #3   12. okt 2014 hvad end du gør så hold dig fra VAG's 2.0TDI.

    Jeg ville uden tvivl vælge Picassoen. Nyeste, billig og færrest km. Du bliver glad for pladsen. Min lidt ældre konstr. 2.0 HDI i min Xsara Picasso har kørt over en halv million og motoren snurrer uden olie/vand forbrug mellem olieskift.


  • Jimi J
    Jimi J Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #4   12. okt 2014 Hejsa alle.

    Tak for svar.
    Tror også jeg kommer til at udelukke Altea XL ikke meget for privat handle.

    Har været ude og prøve følgene.

    Toyota Corolla Verso:
    136HK uden automat gear.
    Synes simpelthen den er for plastik i kabinen.
    Den forhandler havde så en C-MAX stående fra 2007 1.6 TDCI Ghia 149.000km til 95.000kr. og vi fandt faktisk ud af pladsen passer os udmærket dog glad for efter at ha læst om 1.6'er at vi ikke slog til med det samme.

    Opel Zafira:
    150HK automat gear.
    Den synes jeg næsten bare er for overdrevet også derfor vi ikke kigger på C4 Grand Picasso mere.

    Begge biler kan også fås inden for budget men synes dog de falder igennem.


    I morgen skal jeg ud og prøve køre de 2 her:

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus-c-max/20-tdci-ghia/1079093
    Ret sikker på efter en del snak at han vil slippe den for 125.000kr.

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c4-picasso/20-hdi-138-vtr-e6g/2256991
    Inden for budget og med automat gear.


    Synes det et meget svært valg C-MAX'en synes jeg sgu er en voldsom dejlig bil dog med alder og ingen automat gear imod sig.
    Picassoen er jeg faktisk også pænt pjattet med synes faktisk den ser okay ud kabine er 100% ikke en GHIA men til gengæld er den noget nyrer og har gået knapt så langt til en fair pris.


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 194
    #5   12. okt 2014 Har selv en c-max ghia fra 2004. Og har børn og kæreste. Og syntes bagsæde plads og bagagerum størrelse skuffer. Havde en Escort stationscar før. Syntes der var mere plads i den. Så jeg overvejer en passat eller mondeo næste gang. Begge som stationcar.

  • Jimi J
    Jimi J Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #6   12. okt 2014 Stationcar.
    Er desværre no go hun synes de for lange og for lave så det vil hun ikke køre i.

    Udover pladsen hvordan har din C-MAX ellers levet op til forventning?


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 194
    #7   12. okt 2014 Lidt for kedelig og trationel at køre i. Delene til dem koster ikke en bondegård. På nær håndbremse kablerne hvis den har elektronisk p-bremse. Så koster de 6-7000 tusinde. Og hvis du køber en benziner så vær obs på om den bruger olie. Hvis den gør skal der nye stempelringe i.

  • Jimi J
    Jimi J Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #8   12. okt 2014 Det bliver 100% ikke en benz.
    Ja har godt hørt lidt om den elektroniske p-bremse ikke er ren lykke.

    Men tak for at dele ud af erfaring anyway...


  • #9   12. okt 2014 Her er en rigtig lækker xl'er ved forhandler, og jeg kan love for at han er rigtig flink og handle med, havde en kanon god oplevelse da jeg handlede min egen xl'er og havde selv nappet den her hvis han havde haft den på lager dengang:

    http://jlbiler.dk/se-bilerne?id=733602478


  • Jimi J
    Jimi J Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #10   12. okt 2014 #9

    Tak for input.
    Tror desværre ikke jeg magter så stor en bil med kun 105HK.
    Bilen er lækker ja men vil dog ha en med DSG vis jeg går Seat.


  • #11   12. okt 2014 Ja så kan jeg ikke hjælpe smiley men du kan jo altid chippe den smiley overvejer og få det gjort ved min egen, for den er sq ret tam med kun 105hk:) økonomisk men kedelig smiley

  • #12   13. okt 2014 Du kunne også vælge en nyere C-max 1,6 TDCI. Collection modellerne har et pænt udstyr, den går lidt længere på literen og er kvik nok til hverdag. Motoren der ikke har det bedste ry har ifølge Ford fået en opdatering i 2008 og de har ikke set fejl på de nyeste endnu - Det er et filter, der er ændret i olieforsyningen til turboen...

    Jeg har en 109-hestes 1,6 fra 2009, der er chippet til 140 hk. Den går helt pænt men nogen racer bliver det aldrig smiley


  • #13   13. okt 2014 Det som Jan P ^ skriver er rigtigt, det er en si i bundkaret på de gamle 1,6'ere der stopper til så turboen ikke bliver smurt og derved dør af, de nye kan man roligt købe, mine forældre havde den gamle model motor, og turboen døde 4 gange, så købte de en af de nyere modellere, og der har ikke været noget med den overhovedet..

Kommentér på:
C-MAX Ghia 2005 Vs. C4 Picasso 2007 Vs. Altea XL 2007

Annonce