{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.570 visninger | Oprettet:

retunere brugt bil pga forkerte oplysninger {{forumTopicSubject}}

Hej,

Er kommet i den situation at jeg har købt en bil ved en forhandler (havde min far over og hente den, så har kun set billeder). da jeg får den, viser det sig at det overhovedet ikke er samme udstyrsmodel som forhandleren har annonceret med, den mangler mange væsentlige ting (kørecomputer, klima, sædevarme, el ruder, indfarvet dele, andre sæder, læder rat+gearknop+håndbremse). Han vil give et mindre afslag for disse mangler, da han ikke mener det er noget af betydning (for mig var det, da det var en af årsagerne til jeg valgte den bil).
Jeg vil gerne have den bil eller tilsvarende som regnede med jeg købte. Nogen der ved hvordan jeg står med og retunere bilen også få alle mine penge retur incl leveringsomkostningerne. således jeg kan komme ud og finde den bil jeg gerne vil have og regnede med jeg fik.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  retunere brugt bil pga forkerte oplysninger
  • #1   15. okt 2014 Ja ville da bestemt mene at du bare kan returnere bilen, da du jo slet ikke har fået den vare du har betalt for

  • #2   15. okt 2014 Du har krav på at få det han har annonceret med.

  • #3   15. okt 2014 prøv at læse det her igennem så har du en meget god ide om hvad du har krav på
    http://www.fdm.dk/bilkoeb/rettigheder-ved-mangler-efter-bilkoeb


  • #5   15. okt 2014 Det er da lige nøjagtig de ting, der gør at man vælger den bil frem for andre, den skal han da bare tage retur i en sådan fart...

    Ikke for at sætte nogle i bås, men har sælgeren et mindre pigmenterings problem ? (Perle)


  • #6   15. okt 2014 lindgaar - desværre har han det.

    Men jeg vil jo mene at jeg har krav på hele mit beløb incl leveringsomkostninger.


  • #7   15. okt 2014 Hvorfor købte den overhovedet, hvis den havde de "mangler"? Var det ikke bare at gå direkte ud af forhandlerens hoveddør igen? smiley

  • #8   15. okt 2014 problemet var at jeg havde snakket med forhandleren og han bekræftede at den havde de pågældende ting. Og da jeg skulle på tværs af landet, og min far havde muligheden for og hente den for mig, og han har ikke det samme kendskab til biler, og derved gik i den tro at den var som aftalt.

  • #9   15. okt 2014 Jamen alligevel, hvorfor købe bilen? Tværs over landet har da maks. koster jer 1500 kr.... Så kør dog hjem uden at købe bilen??? Virker helt tosset! smiley

  • #10   15. okt 2014 jeg har en gang købt en ford transit af en af de der ikke danske,da jeg skulle hente den kunne den ikke starte,da jeg kikkede efter hvorfor manglede batteriet,spurgte så efter det men fik det svar at jeg kun havde købt bilen,ikke batteriet.

  • #11   15. okt 2014 M. Lund det var da en sær holdning at have til tingene

    Det er jo bedrageri/svindel at udgive/sælge en vare for noget den ikke er

    Og vis køber kunne spare lidt ved at få en til at hente den så er der da ikke noget forkert i det


  • #12   15. okt 2014 Jeg havde afvist bilen helt fra starten, fatter ikke at man køber den hvis det ikke er den vare man er blevet lovet...

  • #13   15. okt 2014 Moffe: Afhenteren burde ha været sat ind i hvilken vare han skulle hente og kontakte sin søn i det øjeblik han ser at han ikke får hvad han er blevet lovet...
    Det er sgu da for dumt...


  • #14   15. okt 2014 Præcis, Veteran Doktoren... Lige mine ord smiley

  • #15   15. okt 2014 havde som sagt ikke selv muligheden for og komme derover, og derved gjorde min far det som en tjeneste. og jeg var jo så i den naive tro at man kunne stole lidt på en forhandler. ikke mindst når man skriver noget i en annonce og ligeledes siger det over telefonen.
    Men skal se hvorledes jeg står, fordi jeg vil bare gerne ud af det her bedst muligt, selvom det er pisse træls. og kunne selvfølgelig have gjort alt muligt andet.


  • #16   15. okt 2014 Ud over det så ville jeg da aldrig købe en bil jeg kun havde set billeder af, billeder er taknemmelige.. Den kunne være bulet, ridset, ha overfladerust, køre dårligt på en eller anden måde osv....

  • #17   15. okt 2014 Kirk: Nu er jeg ikke ude på at disse dig på nogen måde men du har båret dig dumt ad og den sidste du kan stole på er en bilforhandler...
    Men når det så er sagt må der være en mulighed for at gøre noget hvis du kan dokumentere at du var blevet lovet noget og fik noget andet...


  • #18   15. okt 2014 Vi er ikke uenige i at afhenter burde vide lidt om bilen evt have salgsannoncen med og se om det er den rette bil

    Og jeg ville heller aldrig selv købe en bil uden at se den så trådstarter står i en træls situation med at få bilen leveret tilbage eller en tur i retten med et erstatningskrav til sælger da bilen ikke har det opgivet udstyr/forkert pris


  • #19   15. okt 2014 Der er vi enige.. Hvis han kan dokumentere at han er blevet lovet noget andet, har han en god chance for kompensation eller at handelen går tilbage.

  • #20   15. okt 2014 Jeg har engang prøvet at sælge en polo som en gt-model da det var det jeg købte den som og det viste sig så at den den kun havde 55 hk frem for 75 hk og der ville de i retten og gøre krav på nedslag i prisen da jeg havde solgt den som noget den ikke var
    Det eneste der redet mig fra den tur var at jeg kunne sende opkrævningen videre til ham jeg købte den af da jeg havde gemt Slutsedlen hvor der stod det var en gt


  • #21   15. okt 2014 jeg har salgs annoncen hvor den står betegnet som en anden model enden den egentligt i virkeligheden er. den er blevet kaldt en udstyrsmodel højere end den i virkeligheden er. og derved har jeg jo givet en betydelig højere pris for bilen end jeg egentligt skulle gøre.

    har nu en dialog med sælgerne, men han vil ikke give mig leveringsomkostningerne tilbage. hvilket jeg også mener jeg er berigtigt til.


  • #22   15. okt 2014 Ikke at det er sagen vedkomne, men jeg kan huske at have læst om en forhandler engang der reklamerede med en at en Kia Ceed havde læderkabine. Det viste sig så bagefter, at det var kunstigt læder.
    Forhandleren fik lov til at betale for en sprit ny kabine i rigtig læder.

    Så du bør have en god sag, om end man kunne argumentere for, at du selvfølgelig burde have set bilen med egne øjne inden køb.


  • #23   15. okt 2014 Leverings omkostningerne går vel i 0kr / udligner hinanden det er jo den anden bil du skal have da det er den du har betalt for

    En forhandler bliver også betragtet som bedre vidne da han er fagmand netop for at beskytte den ikke bilkyndige køber


  • #24   15. okt 2014 det vel lidt af det samme jeg har været ude for bare med motorn, jeg fik pengende igen for selve bilen untagen for pladerne / kørsels udgifter så to det lille tab og kom videre men der var intet problem med sælgern i at tage den tilbage smiley http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1060232-lupo_koeb#newest


  • #25   26. aug 2016 hvordan gik det med at få pengene retur? har akkurat købt bil af eb forhandler og det første jeg spurgte om da jeg ringede på den var vægtafgift da det havde betydning og han siger det maksimale var 6-6500. men nu viser d sig at være 8500, og han spør så i tlf om han ikke skal ta bilen tilbage og nu benægter han, at han har sagt han ville ta den tilbage, men jeg har sagt ja til en anden bil jeg hverken har set/kørt eller kender prisen på . og jeg har leveret den anden tilbage!!!

  • #26   12. nov 2016 Jeg returneret o fik pengene tilbage.

  • Kenneth D
    Kenneth D Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #27   20. jan 2017 Hvordan er dette gældende i forhold til køb hos en privat gennem den blå avis? Jeg har lige købt en Fabia der var annonceret som en 16 V 101 hk, men nu viser det sig at det er en 8 V med 68 hk. Jeg føler mig sgu ærligt talt lidt snydt.

    Jeg har først fundet ud af det nu her hvor jeg skal til at omregistrere den og jeg har fået set alle papirene igennem. Jeg ved ikke helt hvor jeg står rent juridisk?

    På forhånd tak.

    Mvh Kenneth


  • #28   20. jan 2017 #27 Hvis du har en slutseddel, og du har skrevet under på at du har 'købt som beset', så er eneste vej frem et civilt søgsmål hvor det er din opgave at bevise at sælger har solgt dig bilen i ond tro.

    Dvs at du har bevisbyrden for at sælger har været vidende om at oplysningerne i annoncerne var forkerte.


Kommentér på:
retunere brugt bil pga forkerte oplysninger

Annonce