1.058 visninger
|
Oprettet:
Kører på 7 og ikke 8 cylendere {{forumTopicSubject}}
Hej BG,
Skal have hentet en bil i tyskland, hvor den ene dysse er stået af og bilen kører derfor på 7 og ikke 8 cylendere.
1. Kan man køre med sådan noget hjem ?
2. Hvor langt kan man køre ?
Det er en Audi S4 fra 2004
jul 2004
Følger: 13 Følgere: 18 Biler: 9 Emner: 4 Svar: 1.517
Motoren kan jo altid repareres, når du er kommet hjem.
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 428
sep 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 135 Svar: 273
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
få det hellere lavet først
jul 2004
Følger: 13 Følgere: 18 Biler: 9 Emner: 4 Svar: 1.517
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Har du råd til sådan en bil, så har du også råd til at få den hjem på trailer eller lastbil..
Lad mig omformulere, bekymrer du dig om de småpenge det koster.. så har du ikke råd til at holde den bil kørende..
De koster sku kassen at holde kørende..
Noget andet er, at min erfaring er, og den er baseret på rigtigt rigtigt mange importbiler..
Det kan aldrig betale sig at købe en bl der er små defekt, fremfor en der står snorlige.. Hvis tyskerne, der har meget lavere timeløn end os, ikke mener det kan betale sig at reppe på den, så kan det SLET ikke i DK.
Så med mindre du får den foræret, så drop det og find en med fuld servicebog, der kører perfekt.
Men har du set den S4 der er til salg herhjemme for 35000kr.
sep 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 135 Svar: 273
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 69
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Fordi du mener den ruster mindre, hvis den har kørt i tyskland?
Newsbreak, de salter nøjagtigt ligeså meget i tyskland som vi gør i DK.
Det er en ammestue historie fra gamle mænd der ikke aner en pissand om virkeligheden.
Men prisforskellen på en defekt (med fare for endnu flere fejl) S4, og til en med fuld servicebog og historik.. den er hvad? 3-4000€..
I det samlede spil sådan en S4 ender med at koste dig over 3 år, der er det peanuts.. småpenge..
Til gengæld, så vil den med fuld historik, holde prisen bedre end den anden..
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Jeg rejser 100 dage om året i tyskland, og står 40-60dage på ski i østrig om vinteren.. Tro mig, jeg ved godt hvor meget salt de spreder..
Her er gennemsnitteligt forbrug for Munchen alene...
http://www.muenchen.de/rathaus/dms/Home/Stadtverwaltung/Baureferat/strassenreinigung/pdf/winterdienst/Winterdienst.pdf
Så drop nu alle de fantasi historier om mindre salt på vejene...
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
I munchen har de 2300km vej. Heraf bliver de 800km strøet med salt.. Det bruger de 10.000 tons salt på.. Det er 12500kg/km..
I danmark, har vi 3800km statsveje http://www.vinterman.dk/vinterstat/main.aspx
Det bruger vi 33.000 tons salt på. altså 8685kg/km...
Så ja gu fanden salter de i tyskland, også i sydtyskland.. og ja, deres biler ruster nøjagtigt ligeså meget som de danske.
Skal du have en rustfri bil, skal du MEGET længere sydpå..
Så har de så bare ridser og buler, og der er langt imellem dem med service bog..
Kører på 7 og ikke 8 cylendere