{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.308 visninger | Oprettet:

Sprayfolie / Plastdip skal af {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har erhvervet mig en bil hvor der er en der har sprayet folie/film på fælgende og det vil jeg gerne have af, det ser ud af H til, og kan bedre lide fælgende som de er originalt... Det gået godt i stykker foran, og bagpå er det rimelig intakt...

Jeg ville høre om der er nogle, der har nogle gode råd til at fjerne det crap, for jeg brugte knap 2,5 time på en for fælge i går, nogle steder er det til at pille af, andre næsten umuligt, og for ikke at tale om det er svært at komme til...

Ville bare lige høre om der var nogle der havde nogle gode råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sprayfolie / Plastdip skal af
  • #1   23. okt 2014 Har du brugt varme til det?

• #2   23. okt 2014 Nope har ikke prøvet med varme, bare rens,bøste og lille "skarp" plast kile.... Men det virker som om det er brændt fast nogle steder, ellers holder bremsestøvet bare sindsygt godt på det...

• #4   23. okt 2014 Sprøjt et par lag mere på, så trækker du det nemt af ( hvis det er plastidip ) og ikke et kopi produkt. Formentlig fordi man ikke gar sprøjtet nok på

• #5   23. okt 2014 Hørte om en der havde stor succes med wd40..men har ingen erfaringer med det selv..

• #6   23. okt 2014 Wd40 fungere også smiley

• #7   23. okt 2014 Højtryks spuler

• #8   23. okt 2014 Mon ikke en hedvandsrenser den kan klare det.

• #9   23. okt 2014 ja jeg tænker også en 200bar hedvandsrenser/højtryksrenser med sådan en slag dyse på

• #10   23. okt 2014 Må prøve med WD40 - der var en der sagde det man bruger til motorvask til mig, det vil også blive prøvet...

Varmvands industri højtryks tager det ikke, det kan kun tage nogle flager af ca 50% og så var det den manuelle måde jeg måtte gå i gang med, fordi det sad for fast...

• #11   23. okt 2014 FORTYNDER smiley

• #12   28. okt 2014 Lige for at give en update... har prøvet følgende ting:

Motorvask - virkede ikke - gjorde ingen forskel
    WD40 - virkede ikke - gjorde ingen forskel
    Rense benzin - virkede ikke - gjorde ingen forskel
    Varme - virkede ikke - gjorde ingen forskel - gjode det kun blødt, så det kunne tages med rense benzin, men det tager meget længere tid.

Mangler at prøve fortynder...

Ved ikke hvad det er de har brugt, men det sidder bare fast... har burgt ca 8 timer og er halvvejs... og har set flere vidioer på youtube, og syntes bare ikke det går lige så nemt af som nogle af dem siger det skal gøre...

• #13   28. okt 2014 Det ikke plastidip så

• #14   28. okt 2014 ER sikker på det er en som har brugt en anden fortynder... i stedet for fortynder så prøv med diesel eller cellulose fortynder... der er nogle som bruger cellulose fortynder til plastidip og det er noget værre noget hvis det ikke er tykke lag...

hvis du er fra kbh omegnen så kom forbi og jeg kigger på det

• #15   28. okt 2014 Bruger du cellulose fortynder til dip?? Jesus...
    Det er fyldt med acetone og æder lakken.. La vær... Så kan jeg fanme godt forstå folk har mange fordomme med plastidip.

Og jeg læste det du skrev forkert smiley bøjer og undskylder

• #16   28. okt 2014 HAHA det er helt i orden KJ-Tek//customdip

Nej jeg bruger ikke cellulose fortynder jeg bruger plastidip fortynder. Me kontaktede 2 andre som arbejder med plastidi i DK fordi jeg ville lave en aftale med dem ang. fortynder køb hos dem, fordi de have nogle fortynder som de kaldte plastidip fortynder. Da jeg så spurgte ind til fortynderen og til sidst sagde han ja det var cellulose fortynder han brugte så hoppede jeg fra den handel.
    Vil hellere betale mere for alm. fortynder end at købe noget crap og ødelægge folks biler

• #17   28. okt 2014 Men Henrik prøv med cellulose fortynder hvis de har brugt dette er jeg sikker på du vil komme til at bruge tid selv at fjerne med en cellulose fortynder....

• #18   28. okt 2014 Ja det sidder på nogle pæne alu fælge, og det er til at få af, har bare aldrig været ude for noget der sidder så godt fast før... Men der er også noget der giver indikation af at noget er galt, for bag fælgende er nemmere end for... bag til kan det komme af, sidder bare godt fast... for til er det helt mat og virker som om det er brandt fast det er også underligt tørt og rug i overfladen...

når men jeg vil prøve med cellulose fortynder forsigtigt ellers prøver jeg at smøre dem ind i diesel...

Vender tilbage hvis jeg finder noget der virker godt...

• #19   28. okt 2014 hvor i kbh er du fra henrik?

når du skal bruge cellulose vil jeg anbefale at du tager en klud hvor du hælder en del cellulose på og smøre det på fælgen og ser om folier sætter sig på kluden... hvis det gør det så er det sådan du skal gøre.

når du er færdig med at fjerne folie så vil det være en godt ide af vaske fælgerne og med shampoo og rigeligt med vand

• #20   28. okt 2014 tror også det har brandt sig fast og håber ikke det kommer til at skade fælgen fordi det kan sætte sig så godt fast i fælgen at det nogle gange tager lakken med hvis man bruger andet end rigtig fortynder og så skal fælgen lakeres efter...

• #21   28. okt 2014 Jeg er fra Lyngby, men har værksted i Allerød.

Ved heller ikke hvad standen af fælgende bliver, den ene bag fælg har jeg renset har jeg vasket godt og grundigt, og den blev meget pæn... og den ene for fælg tror jeg også bliver det... dog er jeg lidt i tvivl om den ene bag, for der har det godt nok skjult for nogle skader smiley Lakken ser dog ikke ud til at have taget skade...

• #22   28. okt 2014 oki jeg er fra Brøndby og går i skole på DTU Ballerup men jeg arbejder også med folie ved siden af.
    Ja nogen gør det for at skjule fejl, men hvis fortynderen er den rigtige og der er blevet sprøjtet med rigelige lag skulle folien uden problemer kunne komme af.

oki Allerød lyder som et godt stykke fra mig. men håber du kommer af med det og at lakken ikke er skadet

Kommentér på:
Sprayfolie / Plastdip skal af

Annonce