{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.538 visninger | Oprettet:

Peter J
Peter J
Tilmeldt:
6. aug 2014
Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82

HJÆLP TIL KØB AF BIL {{forumTopicSubject}}

Hej Forum. Jeg leder efter en bil, og har fundet en BMW E39 520i jeg gerne vil købe, rigtig fed med alt i M udstyr osv. Dog har den kørt 283.000km hvilket jeg personligt synes er en stor slat, og dette bekymre mig lidt. Den skal også have skiftet trækaksel og ABS føler, hvilket sælgeren siger vil koste 1500kr for delene. Jeg har en ven som nemt kan montere det for mig, men jeg vil blot hører om nogle af jer kan hjælpe mig med, at rådgive mig om hvor vidt det ville være dumt at købe den eller ej.

http://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/bmw/520i/annonce/25104216-dks-billigste-m5-ombygning - et link til bilen hvis folk ønsker at se den

På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP TIL KØB AF BIL
  • #1   3. nov 2014 Du kigger på gamle BMW'er. Vær blot sikker på den "kun" har gået det, det er faktisk ikke ret meget, hvis du regner baglæns med alderen på bilen.

    Har du overvejet hvad den koster at køre rundt i?



  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #2   3. nov 2014 Tak for svaret Martin! Og ja, jeg har overvejet hvad den koster at køre rundt i, både forsikrings mæssigt + benzin mæssigt. Skal lige notere at dette bliver min første bil hvis jeg køber den, ville du fraråde mig at købe den?

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #6   3. nov 2014 Tusind tak for det Kim, det er jeg sgu glad for jeg lige fik at se! Men vil stadig gerne vide om i vil fraråde mig det eller ej? Og tak for svaret.

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #8   3. nov 2014 Det sgu rigtig nok Musti, men uanset hvilken bil jeg køber, har jeg tænkt mig at betale for et fuldt check af altind på et autoriseret værksted inden jeg køber den. Så Jeg kunne godt finde på at tage denne her til et autoriseret bimmer værksted for at se hvor meget fusk der rent faktisk er med den! Tusind tak for svaret til dig også.

  • #9   3. nov 2014 Alt i M og så der ikke billeder af kabine. Har den 6trins gearkasse? Der er så meget der altid mangler. Alt i M betyder somrelt lidt klistermærker og skørtesæt.

    Det en fin pris for en E39 hvis den er i orden.
    Men BMW'ere er ofte spoler i km desvære


  • #10   3. nov 2014 det jo bare en gammel balje til 30000kr for mig lyder det mere som om du skal købe en helt ny bil istedenfor med alle de krav

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #11   3. nov 2014 Du har desværre ret Sø-Propel, har faktisk også spurgt sælgeren for billeder af kabine, men der kom sgu aldrig noget. Det synd BMW skal være sådan nogle km spolere.. Også tusind tak for svaret til dig.

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #12   3. nov 2014 Mener du at jeg har mange krav eller hvad er det helt præcis du siger Michael? Jeg forstår ikke helt dit svar..

  • #15   3. nov 2014 Altså forstår godt hvorfor du gerne vil have en bil og da især en BMW, men ville nok overveje det en ekstra gang. Kan godt huske hvordan det var at have 500 kr tilbage om måneden fordi bilen gik i stykker fx. Du kører også altid mere end du regner med og med 10 km/l bliver det også ret dyrt.

    Så ville nok starte med at gøre op hvad man egentlig har til rådighed og derefter overveje om man skal købe en bil.


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #16   3. nov 2014 Haha, ejjj, det havde jeg slet ikke set! Pinligt man, men tusind tak for hjælpen alle sammen, det har virkelig været godt. Holder mig fra den bil der, det lader sgu til alting næsten er galt med den smiley Men igen, tusind tak for alt hjælpen!

  • #18   3. nov 2014 Først er den skruet nok 50000 km tilbage. Derudover er det ene billed bagfra med den gamle nummerplade. Nok er der monteret m5 udstyr, men det fortæller måske også lidt om hvem der har haft bilen, og hvordan den er blevet kørt. Rent personligt ville jeg heller aldrig købe en bil der var sænket eller havde skørter, med mindre jeg kendte bilens historie eller ejer. Derudover er det netop en af mange biler der er dyr at lave hvis der opstår problemer.
    Du kan nok godt regne med at det koster en mindre sum at syne den, ellers havde sælger vel bare selv synet den og tjent på det.


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #19   3. nov 2014 Martin G og Thomas N, i har sgu desværre nok ret, og jeg har også besluttet mig for at holde mig fra den bil der. Som du siger Martin, det med at stå med 500kr tilbage hver måned, det ville jeg simpelthen ikke kunne overskue.

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #20   3. nov 2014 Og tusind tak for begge jeres svar! De var nogle gode og nyttige svar smiley

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #21   3. nov 2014 Benyamin B, den bil har jeg selv kigget på, men den fejler umådeligt mange ting kosmetisk. Den har buler i alle sider, ridser på alle døre, forskærmet er smadret, den er ridset over hele bagklappen. Selvom motoren kun har kørt 185.000, så har selve bilen og karossen kørt 500.000, så den er sikkert pilrådden i undervognen. Jeg har selv haft kontakt til ham der sælger den, og spurgte om han havde en lift, og det havde han desværre ikke.

  • #22   3. nov 2014 Hvis sælger mener der er for 1500kr så havde han lavet det.
    Den må Max koste 20.000med tvivlsomt km tal og den skal synes.


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #23   3. nov 2014 Ja, jeg gad også godt vide hvorfor han ikke selv bare havde reparere den, men jeg siger bare nej tak til den bil.

  • #24   3. nov 2014 Hvis du ikke kender en BMW mand der kan tage med så det nok en god idé.



  • #25   3. nov 2014 Og det var generelt ment, intet ondt kun mod den bil.
    Hvad laver du til hverdag og hvor meget har du og handle med?


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #26   3. nov 2014 Min papfar har heldigvis en BMW, men kender ikke noget som er en BMW reparatør. Dog er min bedste vens far mekaniker, men han er ikke decideret BMW mand.

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #27   3. nov 2014 Jeg er studerende, lige fyldt 18 og har 30.000 at gøre godt med. Jeg har dog ikke noget job lige nu, men køber heller ikke bil før jeg har en fast form for indkomst.

  • #28   3. nov 2014 Peter. Jeg mener en person der gå op i bmw.
    Dem der virkelig har dem som passion.

    Ligesom VW folk der ved alt om Eks Golf 4 og hvad fejl de har og hvad motorfejl de har. Og som kender tegnene på det.


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #29   3. nov 2014 Sådan en kender jeg desværre ikke, men jeg kan altid prøve at se om jeg kan finde en person der vil med, for at hjælpe.

  • #30   3. nov 2014 Det kan du. Og det er det værd. Har en super go ven der er BMW "Padawan"

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #31   3. nov 2014 Tror du måske din ven ville være villig til at hjælpe mig? Selvfølgelig først når jeg rent faktisk skal have en bmw, men det ville være dejligt at have hjælpen til rådighed.

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #32   3. nov 2014 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/520i/20/2296319 - Ville det være klogere at købe sådan en?

  • #33   3. nov 2014 Jeg har en e39 523 i på hånden fra 97 samme ejer de sidste 10 år -;) hel omlakeret i 2010 i den nye BMW sort.karosse har kørt 300 men ny motor monteret hos BMW kørt 170 der er fuld service bog på bilen samt regning på motor skift.bilen står i original flot stand
    Den er med læderkabine aircondition samt en masse andet udstyr.
    Pris 40000 kr kan smide nummeret til ejer hvis det kunne være noget ..


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #34   3. nov 2014 Det lyder virkelig lækkert west! Er dog bare bange for motorne vil blive for dyr i forsikring, da det er min første bil jeg skal have smiley Og jeg har virkelig kun 30.000 at gøre godt med, ikke en krone mere. Men endelig send nogle billeder (26 33 09 96) så skal jeg lige se om den er værd at låne penge til smiley

  • #35   3. nov 2014 Han er nok også til at snakke lidt med angående pris -;) får lige smidt lidt billeder til dig..

  • #36   3. nov 2014 Men havde nok lige ringet og fået en pris på forsikring jeg tror du får en chok smiley

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #37   3. nov 2014 Haha, har snakket med dem og fik et tilbud på 15.000 om året, men det var også på en 2,0

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #39   3. nov 2014 5 og 7 serie er de eneste jeg kan lide af de meget ældre BMW'er smiley

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #41   3. nov 2014 Det er skam heller ikke sikkert det bliver BMW! Undskyld hvis det har fremstået sådan, jeg har bare et virkelig stort ønske om at have en E39 som min første bil smiley

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #43   3. nov 2014 Wow, tak for det Benyamin! Det var lige endnu en øjenåbner her til aften smiley

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #46   3. nov 2014 haha, det er synd det skal være så dyrt, men kan virkelig godt se hvad du mener. Benzing og forsikring og alt andet vil simpelthen blive for meget smiley

  • #47   3. nov 2014 Jeg er på SU fra 1. januar + mit arbejde.. har valgt at købe en Cheveolet aveo fra 2010 da den er billig at holde.. så den kan man lige klare smiley Så kig efter noget nyere og mindre ville være mit bud..

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #48   3. nov 2014 Tak for det Markus! smiley

  • #49   3. nov 2014 Du siger bare til hvis du skal have lidt råd smiley

  • #50   5. nov 2014 Ang forsikring. Min lillebror på 18 har en E39 520i forsikret i egen navn til 10-11.000 ved Thisted forsikring smiley

  • #51   5. nov 2014 Det må være uden kasko... Jeg skal satme gi mere for min 1.2 med kasko...

  • #52   5. nov 2014 Det er med ansvar smiley

Kommentér på:
HJÆLP TIL KØB AF BIL

Annonce