{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.625 visninger | Oprettet:

Vinteropbevaring - hvad skal jeg huske? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal for første gang prøve at vinteropbevare min BMW, da den ikke skal udsættes for dansk vinterføre.

Bilen fik i lørdags en komplet klargøring hos en professionel, lige inden jeg kørte den i lagerhal, som er opvarmet. Jeg har købt et godt indendørscover til bilen og en ctek impulslader. Bilen er fuldt tanket.
Jeg har nøgle til hallen, så kan komme så tit jeg vil.

Spørgsmål:

Skal jeg forhøje dæktryk til maks?
Rulle vinduerne lidt ned?
Starte bilen engang imellem og helt lade være? (Den skal stå ca. 5 måneder).
Hvor tit bør jeg rulle en omgang på dækkene?

Andre ting jeg bør huske/gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinteropbevaring - hvad skal jeg huske?
  • #1   3. nov 2014 Starte bilen op hver 14 dag, intet andet. Lad den blive driftvarm og sørg for at den er smurt godt op i alle kroge og hængsler mm.

  • #2   3. nov 2014 Hvis den skal kører på samme hjul efter opbevaringen, så ville jeg nok sætte den på 4 bukke istedet for på hjulene, så du undgår flatspots på dækkene...

  • #3   3. nov 2014 Jeg fik dette tilsendt, da jeg forhørte mig om hvordan, at jeg skulle vinter opbevare hvis jeg fik brug for det.

    Man gør sin bil grundigt ren, indvendig såvel som udvendigt. Det bør foregå ved håndkraft, for gør man det, opdager man alle de ting, som ikke skal være der, såsom stenslag og små ridser, m.m. som man herefter har mulighed for at få lavet.

    Dækkene på bilen skal have mere luft, godt 50 % ekstra tryk i hvert af de fire dæk, så de ikke står og mørner ved at stå stille, i samme position vinteren over.

    Så skal man også huske at tilsætte noget fugt-absorberende middel til benzinen, det kunne fx være det som hedder: "Smog Doctor". Dette middel holder hele benzin-omløbet ved lige, uden dette middel kan flere ting blive ødelagt, så husk det nu, det er meget vigtigt.

    Olie, bremsevæske og kølevæske bør også skiftes. Bilen har bedst af, at stå med helt nypå.

    I vinterhalvåret skal batteriet aflastes, så det ikke står og går i stykker, derfor kan man købe en speciel lader, der oplader og aflader batteriet, så bilen kan starte, når sæsonen igen kommer. Denne lader koster omkring 6-700,- kr.

    Det er også anbefalet, at man mindst hver 14. dag starter bilen op, for at holde slanger og pakninger i gang. Den skal bare varmes op til 90 grader, en køretur er ikke nødvendig. Man kan nøjes med at rulle den udenfor, eller åbne garageporten…

    Bilens opbevaring i vinterhalvåret, ja den er også ret vigtig. Den skal helst så i en opvarmet, tør kælder med udluftning, så der er frisk luft hele tiden.


  • #4   4. nov 2014 Hvem fanden har rådet dig til at starte bilen op hver 14. dag mens den står til vinteropbevaring skulle have tæsk med en våd avis..

    en bil skal IKKE startes mens den er i hi for så at holde i tomgang i 15-20 minutter, det bliver den ikke driftsvarm af, det giver bare unødig kondens..


  • #5   4. nov 2014 Det har Ferrari anbefalet mig tilbage for 6 år siden. Men det er ikke en guide jeg selv benytter mig af, da bilen også køre om vinteren. Fik den kun tilsendt, da jeg første sæson overvejede at sætte den ind for vinteren. Kender dog et par stykker, som benytter sig af den og opstarter bilerne med jævne mellemrum.

  • #6   4. nov 2014 utroligt især når det kommer fra Ferrari.. Gud ved hvor mange af deres biler der står opmagasineret rundt omkring i verden som kun kommer ud og køre 1-2 gange om året...

  • #7   4. nov 2014 Enste tidspunkt du skal starte bilen er hvis du skal ud og køre en tur på mindst 30min .. og der stod KØRE ,, ikke stå i tomgang

    Også fix nogen andre hjul så du undgår flatspots
    Fyld tanken op .. Glem at tilsætte noget .. Bilen skulle stå i 5mdr.. ikke 5 år
    Vask og voks bilen ..


  • #8   4. nov 2014 Det er jo ikke en stor udskrivning at købe 4 af dem her: http://netbutik.fdm.dk/stottebuk-sammenklappelig.html

    Kan det anbefales i stedet for at rulle bilen? Har ikke andre fælge/dæk og vil da gerne undgå at mine helt nye P-Zero får flatspots.


  • #9   4. nov 2014 Køb nogle ordentlige bukke som dem her...

    http://www.thansen.dk/product.asp?n=-449988350&pn=-449988343

    De får ikke flatspots, det kan godt være de bliver firkantede de første par km indtil der kommer varme i dem... men det er en god ide at klodse den op også for at aflaste affjedringen og lignende..


Kommentér på:
Vinteropbevaring - hvad skal jeg huske?

Annonce