{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

Søger råd fra folk med erfaring med import! {{forumTopicSubject}}

Hey derude!

Jeg står og overvejer at importere noget projektbil fra USA, til at starte med tror jeg ikke den skal indregistreres - medmindre det bedst kan betale sig at gøre det med det samme?

Mine spørgsmål er: hvordan foregår det med fragt?
Får jeg fat i et firma, der fragter med 20 fods containere fra US til Danmark/Tyskland, og hvis ja, hvilke firmaer kan anbefales?

Hvordan foregår selve lodsningen helt nøjagtigt? Får jeg blot sælger til at møde op på den lokale havn med bilen, og så får fragtfirmaet den pakket i en container, lodset og sendt afsted?

Nogle bud på hvad det koster? Skal der tegnes en forsikring, der kan dække over evt. skader i forbindelse med håndtering/fragt?

Er der noget, jeg skal overveje eller ha' med i tankerne/planlægningen?

På forhånd rigtigt mange tak for hjælpen! Og beklager hvis spørgsmålet er slidt!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger råd fra folk med erfaring med import!
  • #1   3. nov 2014 Jeg kan svare på hvad jeg ved, da min svigerfar hentede en Thunderbird for nogle år tilbage.

    Det skal lige siges at han selv tog over for at se bilen inden aftalen blev lavet færdig.

    Du skal have fat i et anerkendt firma til at klare transporten. Det er ikke bare for sælger at møde op med bilen osv. Der er nogle regler der skal følges, heriblandt skal bilen tømmes for tændbare væsker.

    Og ja der skal tegnes en forsikring for transporten, men det kan være svært bare lige at få gjort for der er mange faldgruber for selskaberne at falde i hvad angår svindel osv.

    Når bilen kommer til DK vil den formentlig blive taget i tolden, hvor du skal betale noget moms og gebyr for udlevering af dit "gods". Derefter kan du køre bilen hjem på prøveplader og så skal den synes og der skal udregnes afgift.

    Et sådan projekt kræver coolness, stor tålmodighed og deriblandt nosser!

    Jeg håber at det er en bil du har set inden du får den hjem, for du kan stå med det største lig i forklædning efterfølgende! Kontakt evt. nogle af de Danske importører der findes og hør dem om pris/mulighed for at de kan hjælpe dig for noget betaling.


  • #2   4. nov 2014 Tusind tak, Thomas! Det har allerede gjort det meget klarere for mig!

    Hvilke firmaer findes der, ved du det? Aner ikke engang hvad sådan en type firma hedder... Import firma? Og hvilke er gode? Har de styr på alle de regler, der måtte være?

    Kan man tegne forsikring ved importfirmaet, eller skal det være igennem ens egen forsikring, eller hvordan?

    Ved du noget om hvor meget moms og gebyr udgør?


    Jeg har endnu ikke set bilen, og jeg må indrømme at jeg ikke havde tænkt mig at tage derover. Jeg ved det lyder tåbeligt, men det skulle bare være noget billigt projekt til en $4-6K, og såvidt jeg er oplyst, er det relativt dyrt lige at flyve til USA?
    Kender du nogle af de danske importører?

    På forhånd tak! smiley


  • #3   4. nov 2014 En billet med Norwegian fra Kbh til NYC koster 1100 kr een vej. Synes du at det er dyrt? Det er 2 tanke benzin i dag.

    Jeg vil råde dig KRAFTIGT til at sætte dig 110% ind k reglerne for import af en bil fra et ikke EU land. Import af en bil fra et EU land er næsten altid piece of cake. Men en bil fra US kan volde problemer hvis der ikke er 100% styr på papirerne. Jeg tænker her på synsmanden som skal godkende bilen. I værste fald vil han ikke godkende den fordi der mangler nogle data og så er alt spildt.


  • #4   4. nov 2014 Som Lucas skriver er det vigtig at det er en bil der ikke er ændret på nogen som helst måde, således at den ikke kan indregistreres i DK. F.eks. ændringer i tag og andre dele.

    Det er ikke så dyrt at flyve derover i 2014, så gør en lille tur ud af det evt.:)

    Jeg kender ikke nogle firmaer der kan klare det desværre.

    Når bilen kommer til landet ryger den i "karantæne" indtil moms osv. er udregnet. Hvordan de gør det, er jeg ikke sikker på. Men fra den dag den ryger fra USA til DK - og hvor du får den udleveret kan der sagtens gå et par måneder. Mener at min svigerfar ventede alene 3 uger imens den stod på Dansk grund. Forsikringen skal nok tegnes ved fragtfirmaet, da det jo er dem der kan risikere at smadre dit gods mest af alt. Hvor meget det hele løber op i med transport osv. ved jeg ikke - men et hurtigt bud er 18-25000 Kr. mindst.

    http://www.shopusa.com/shopusa/denmark/biler-mc-baade/fragt-bil-mc-atv


  • #5   10. nov 2014 Lucas, jeg må indrømme at jeg troede det var dyrere... Men nej, du har ret - så er det ikke så galt længere.
    Jeg ville klart også foretrække at importere fra EU, ingen tvivl - det jeg kigger efter er bare en ældre Jeep, og dem findes der bare betydeligt flere af derovre. Så derfor havde jeg kigget derover af først. Jeg er nok nødt til at undersøge det europæiske marked endnu bedre. Kender du nogle gode sider, andet end eBay og mobile.de? smiley


    Thomas, jeg ville helt klart også foretrække at den var så standard som overhovedet muligt. Som I begge siger, så gør det det noget lettere at få bilen godkendt. Jeg må indrømme at jeg ikke troede at det ville være SÅ besværligt - men ja, der er jo mange regler i DK smiley det er godt nok lang tid.

    Men tak for hjælpen so far! Jeg kigger lige på linket smiley


Kommentér på:
Søger råd fra folk med erfaring med import!

Annonce