{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.778 visninger | Oprettet:

Peter J
Peter J
Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82

HVOR PÅLIDELIG ER EN BMW E39 520i??? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri. Jeg står og skal til at købe min første bil, og regner med det bliver en BMW E39 520i. Jeg vil dog gerne hører om nogle af jer flinke mennesker kan hjælpe mig, med at fortælle mig hvor pålidelig en bil det er? Selvfølgelig skifter pålideligheden lidt fra bil til bil, men bare hvad i har oplevet eller nogenlunde ved.

På forhånd tusind tak for svarene!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HVOR PÅLIDELIG ER EN BMW E39 520i???
  • #2   5. nov 2014 Rigtig pålidelig bil, den har vandpumpe som svaghed men Schmiedmann sælger en forstærket udgave som bare dur smiley
    Og så skal man være efter kosmetisk rust og drivlinjen da de får tæsk, midterleje hardyskiven osv.
    520 er ingen raket men en skøn vogn.

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

#3   5. nov 2014 Super, tak for svarene begge to, det er sgu dejligt med nogle positive svar!

• #4   5. nov 2014 E39 er den dag idag stadig anset som en af de mest velkørende biler også - BMW har bare ramt plet med den opbygning!

Det er ikke nogen raket, som det allerede er sagt, det er en tung vogn, men kører perfekt hvis den er iorden.

Gerne få en med udfyldt servicebog, som bevis på at den er serviceret efter foreskrifterne.

Ville ønske jeg selv havde råd til sådan en da jeg købte min første bil, men måtte "nøjes" med en E36.

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

#5   5. nov 2014 E36 er satme også en lækker vogn! Glæder mig også helt vildt til den dag jeg får min E39, glæder mig dog ikke til kontoen bliver tømt, haha, men det er det værd!

• #6   5. nov 2014 Min kami har postet 10.000kr i sin i løbet af i år men han fil bilen billigt nok i sin tid.
    Der er mange kneppede eksemplarer men ogaå nogle fine nogle. Var selv ude og kigge på en E34 idag men havde desvære ikke mulighed for at opbevare den. Men skal peugeoten skiftes ud en dag bliver det nok en E34 eller E39.

Desvære er prisen på E34 stigende og der gå ikke mange pr før E39 også låses i et prisleje og senere vil de orginale nok stige lidt

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

#7   5. nov 2014 Det sgu træls du ikke har plads til en E34, det er ellers en lækker vogn. Og jeg regner også med jeg køber en hvor der skal laves en smule, rent og skær fordi jeg gerne vil lidt og lege med og min ven har et værksted, så det gør det lidt billigere og nemmere for mig. Men du har helt ret i, at der er mange kneppede eksemplarer! Men jeg tror også det er på tide hvis man skal have en E39, da de er ved at stige utroligt meget i popularitet.

• #8   5. nov 2014 E34 smiley

• Alexander A
    Alexander A Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 44
    #9   5. nov 2014 Det er altid svært at vide, hvordan en bil vil holde, når man køber brugt.

Jeg købte i starten af 2014 en BMW E46, der havde haft 2 ejere, hvoraf den sidste var en ældre kvinde. Den var fri for rust og kørte godt. Få måneder efter opstod der dog problemer og jeg har i år postet ca. 30.000 kr. i den, på reparation bl.a. støddæmpere bag, krumtapsføler, vinduesviskermotor, styrekæde og diverse pakninger. Selvfølgelig kunne regningen var markant mindre, hvis jeg selv kunne have lavet det, men det er ikke en mulighed.
    Reelt set kunne den godt trænge til støddæmpere foran og der går heller ikke længe før koblingen skal skiftes. Dermed sagt, at selvom bilen er flot, lyder godt og har haft få ejere, der ikke er unge mennesker, så kan man sagtens få sig en overraskelse. Når det så er sagt, så kører bilen rigtig godt i dag og jeg er super glad for den!

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

#10   5. nov 2014 Jeg ved også godt selv at det kan være "farligt" at købe brugt, for man ved aldrig hvad der kan være galt med bilen, men ihvertfald så køber jeg en brugt uanset hvad. Om jeg så skal poste 10.000kr i den indenfor et på måneder, så er det alligevel okay for min skyld. Men kan godt se din pointe Alexander!

• Alexander A
    Alexander A Tilmeldt:
    aug 2012

#11   5. nov 2014 Det var heller ikke for at skræmme dig. Det sætter jo det hele i relief, at jeg ikke fortyder mit køb, selvom jeg har postet så mange penge i den. BMW er en fantastisk bil - uanset årgang!

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

#12   5. nov 2014 Hvis du spørger mig, bliver det ikke bedre end BMW! Hverken gammel eller ny, så er det bare den bedste bil der er. Og du skræmte mig heller ikke, bare rolig! Jeg er glad for folk som dig kommentere og giver mig et lidt andet perspektiv på tingene.

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

#13   5. nov 2014 ET SPØRGSMÅL TIL ALLE: hvad er kilometer grænsen for en E39, fra hvor jeg burde holde mig fra den og hvor det er okay at købe den? Er 300.000 fx for meget eller er det fint?

• Alexander A
    Alexander A Tilmeldt:
    aug 2012

#14   5. nov 2014 Det kommer jo an på, hvordan den er kørt. Min far har en E39 530d, der har gået ca. 340.000 km og den lyder sund i motoren. Den har dog drillet med andre ting, mekanisk og elektronisk, men motoren spiller stadig maks! De ting, den har drillet med, ville mange selv kunne lave, hvis ikke de havde 10 tommelfingre.

• #15   5. nov 2014 De fleste som har kørt længere end 300,000 har fået lagt en anden motor i alligevel. Så jeg ville personligt lægge vægt på om der var bevis for motorudskift i sådan et tilfælde smiley

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

#16   5. nov 2014 Hahaha, tak for det Alexander! Passer også lidt på hvem sælgeren er (ikke for at sætte nogen i bås, men nogen passer bare bedre på deres bil en andre)

• Alexander A
    Alexander A Tilmeldt:
    aug 2012

#17   5. nov 2014 Det er rigtigt. Min far har haft hans længe og kigger efter en helt ny nu. Han kører ikke så langt længere, men de fleste år har den kørt mange og lange turer, så det er nok også derfor motoren har det så godt.

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

#18   5. nov 2014 Jeg blev også engang tilbudt en med en motor som havde kørt 185.000 og det var jo rigtig godt, men selve bilen havde kørt 500.000, og det kan vi vel godt blive enige om er for meget? Med hensyn til undervogn osv

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

#19   5. nov 2014 Det er nok rigtig Alexander, men jeg skal heller ikke køre så langt i den. Det er bare til skolen og lidt rundt omkring.

• #20   5. nov 2014 Når den har kørt så langt, så må div bøsninger og dæmpere allerede være skiftet minimum én gang - tjek op på hvornår det sidst er sket.

Derudover, er der jo sliddele som bagtøj, rudehejs og hvad der ellers bevæger sig.

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

#21   5. nov 2014 Ja, jeg valgte også at sige nej tak til den. Sagde til sælgeren jeg gerne ville have hvis jeg kunne tage den ned på et værksted jeg vidste der lå tæt på, men det ville have ikke lade mig gøre. Der vidste jeg så den ikke var helt god, og sagde jeg simpelthen bare nej tak.

• #22   5. nov 2014 Hah. Så er det bare og gå til den næste istedet smiley

Ved ikke om man med fordel kan få lavet den der FDM brugtbilstest, hvis de er i nærheden. Så har man det da på skrift hvad der evt. er galt og hvad der skal og burde laves smiley

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

#23   5. nov 2014 Det kunne man selvfølgelig altid! En sælger har skrevet at hans har fået skiftet: "Ja den har fået skiftet en del men dog ikke motor og sådan den har fået skiftet hjul nav vi bag og lejre og prøvninger"

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

#24   5. nov 2014 Det skal så også lige siges at selve den bil han sælger har kørt 361.000 og de dele han har sat på den, var fri en brugt bil der havde kørt 256.000.

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #25   5. nov 2014 LIGE SÅ PÅLIDELIG SOM DIN CAPSLOCK KNAP

• #26   5. nov 2014 Hvis bilen kører godt er km. jo knap så vigtigt, min gamle Mercer havde gået 600.000 da jeg solgte den, og den kørte stadig kanon. Men ja, sådan en E39 er nu en lækker og stabil vogn.

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

#27   5. nov 2014 det har du selvfølgelig helt det i Anders, tak for det smiley

• #28   6. nov 2014 Hej
    Mht km så købte jeg en 525tds med 555000 på klokken, og der har ikke været noget som jeg ikke har hørt andre også har skiftet på biler der har kørt 250000. Vi har kørt 100000 i den nu de sidste 4 år.

Har også en 530d med 430000 da vi købte den, det er det samme, ikke de store problemer, den har jeg kørt 30000 i det sidste år.

Ved godt at begge er diesel, men BMW køre bare. Vi har også haft 523i som havde kørt over 300000, uden at have problemer med den. Den kørte vi ca 40000 i.

Så det er bare ud og købe en. Bare sørg for at den er løbende vedligeholdt, og i god stand så er km ikke et problem.

• #29   7. nov 2014 Jeg tror det er den bedste bil BMW har lavet. Autobild har lige testet en der havde kørt 1 million kilometer!

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

#30   7. nov 2014 Wow, det var satme mange kilometer Søren! Har du noget link til den test?

• #31   8. nov 2014 Generelt en god stabil bil.

Eneste jeg syntes at se rundt omkring (og på min egen), er elektroniske problemer.

Især ABS sensorer ser ud til at fejle på dem når de er omkring 10 år.
    Har haft en død vindues motor.
    Og som på mange andre biler bliver vindues listerne trætte og slipper vand ind i døren.

Personligt driller min håndbremse, så den bliver renoveret hver gang den skal til syn. Formentligt noget kabel gøgl, for det er det eneste som ikke er skiftet i den forbindelse.

• #32   8. nov 2014 Kommer jo meget an på hvordan den er behandlet og passet og hvordan du selv køre den og passer den .... Ligesom div andre mærker

Nu har du vel tjekket forsikring .. 520 og 18 årig ny billist er ikk billig

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

#33   8. nov 2014 Har selv hørt lidt om de problemer der Thomas. Og jo Erik, jeg har allerede haft fat i 6 forskellige forsikringsselskaber, og har fået en masse forskellige tilbud smiley

• #34   8. nov 2014 Har haft min et halvt år, og har aldrig været så glad for en bil før, selvom den er fra 96, shiner den stadig! Og oplever tit folk vil tage billeder af den, og får altid en god kommentar med på vejen smiley

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

#35   9. nov 2014 Dejligt at hører Amin!

• #36   9. nov 2014 Men husk en ting Peter. Alt afhænger af stand af bilen self.

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

#37   9. nov 2014 Ja selvfølgelig. Jeg har fundet en E39 520i som godt nok har kørt rigtig mange kilometer, men den er blevet undervognsbehandlet flere gange, bremser, støddæmpere, bøsninger osv er også blevet skiftet flere gange, og sælgeren kan dokumentere for ALT. Jeg har også fået en masse hjælp af mekanikker venner til at få af vide hvad jeg skal kigge og spørge efter når jeg skal kigge på bil.

• #38   9. nov 2014 Du skal være mere bange for at købe en anden bil end e39, så let kan det siges smiley

• #39   12. nov 2014 De er glade for benzin smiley min er ihvertfald men den er hver en dråbe værd. Dog ville jeg aldrig købe en e39 mindre end 523i, hvis man kan styre sig på højre foden så går den længere på literen end en 520i der bliver presset konstant for overhovedet at nå over for grønt når lyset skifter.

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #40   12. nov 2014 SÅ dum kommentar dennis j !!!!!!!

• #41   12. nov 2014 Og hvad er det dumme i det? 523i går langt bedre og kan køre længere på literen for de fleste.

Kommentér på:
HVOR PÅLIDELIG ER EN BMW E39 520i???

Annonce