{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.907 visninger | Oprettet:

Vinter opbevaring af bil {{forumTopicSubject}}

Hey bg da det snart er tid til at stille bilen væk for vinteren vil jeg gerne vide hvad man skal gører da det er første gang jeg skal gøre det
Skal der side lader på hele tiden eller hvordan
Skal jeg skifte olie før eller efter opbevaringen
Skal den startes op en gang i mellem
Hvad er Best at gører

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinter opbevaring af bil
  • #1   5. nov 2014 Det bedste at gøre er at søge om emnet , der er ca 400 spørgsmål om det samme de sidste 2 mdr.....

• #2   5. nov 2014 Der er lige så mange meninger om den sag, som der er mennesker til

Jeg føler, følgende er den bedste måde at gøre det på. sikkert ikke den bedste, i andres øjne, men det mener jeg nu det er.

Nogle mener at man skal fylder tanken op. da kondens, kan gøre så tanken ruster, "hvis den da ikke er af plastik" På Skylinen er der kun 5-8 liter på, da der ikke er fugt hvor den står.

Plejer at skifte dækkende til de slidte originale hjul, så de andre ikke stå og får "flat spots" så kan de blive lidt firkantede og køre på. (Hvis du ikke har mulighed for at klodse bilen op i stedet"

Rengøre den indvendig, så den er ligesom ny. Grundig vask af hele bilen, og derefter plejer jeg at polere hele skidtet, give lakforsegler, og voks. bum.

Man kan få en impuls lader, der vedligeholder batteriet, (500kr cirka) ellers har jeg hørt man kan lade det op. afmontere det, og stille det et køligt sted, det skulle også være godt.

Starter den halvvejs igennem vinteren for lige og få den varmet igennem, og få olien rundt i systemet.

Til sidst inden den skal ud og køre, oileskift og nyt filter.

Ydermere kan du med fordel, åbne begge forside ruder 2-3 cm, også ligge et lagen over der kan ånde, så den ikke bliver støvet.

Håber det hjalp lidt.

• #3   5. nov 2014 tag batteriet ud og vent med at skifte olie til den skal ud igen eventuelt klodse den op så dækkene er fri af jorden

• #4   5. nov 2014 Super tak for svar

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #5   5. nov 2014 Tja ville så gøre næsten stik modsat af Rico.

Ville bestemt ikke starte min bil op når den står i vinterhi blot for at stå stille i tomgang.

Og ville fylde tanken helt op og skifte olielige inden jeg stiller den ind, men sådan er vi så forskellige. smiley

• #6   5. nov 2014 Hvis den ikke kan holde til at stå i tomgang, så er det da en lortebil smiley

Men ja du har ret. Vi skal heldigvis ikke være enige om det hele:)

• #7   6. nov 2014 hvad er lige fordelen ved at tanke bilen op ?
    benzin bliver jo også for gammel

• #8   6. nov 2014 Præcis derfor jeg ikke fylder min.

Men man gør det pga kondens. Vand er jo ikke så pisse godt i benzin:)

Og hvis der er vand i tanken, så kan den også ruste, hvis den da ikke er af plastik.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#9   6. nov 2014 Dan R benzin kan blive for gammel uanset hvor meget eller lidt du har af det i tanken.
    Men at det ligger i en tæt tank 6 måneder tvivler jeg stærkt på at det bliver så gammelt det gør skade.

I så fald er der da også en del forhandlere der har et problem med for gammel benzin i tankene på de biler der står til salg i længere tid.

• #10   6. nov 2014 under alle omstændigheder er der jo ingen grund til at fylde tanken

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#11   6. nov 2014 Dan R der da ihvertfald heller ingen grund til at lade være så ?

Kommentér på:
Vinter opbevaring af bil

Annonce