2.907 visninger
|
Oprettet:
Vinter opbevaring af bil {{forumTopicSubject}}
Hey bg da det snart er tid til at stille bilen væk for vinteren vil jeg gerne vide hvad man skal gører da det er første gang jeg skal gøre det
Skal der side lader på hele tiden eller hvordan
Skal jeg skifte olie før eller efter opbevaringen
Skal den startes op en gang i mellem
Hvad er Best at gører
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 1.562
jul 2006
Følger: 79 Følgere: 84 Biler: 7 Emner: 68 Svar: 853
Jeg føler, følgende er den bedste måde at gøre det på. sikkert ikke den bedste, i andres øjne, men det mener jeg nu det er.
Nogle mener at man skal fylder tanken op. da kondens, kan gøre så tanken ruster, "hvis den da ikke er af plastik" På Skylinen er der kun 5-8 liter på, da der ikke er fugt hvor den står.
Plejer at skifte dækkende til de slidte originale hjul, så de andre ikke stå og får "flat spots" så kan de blive lidt firkantede og køre på. (Hvis du ikke har mulighed for at klodse bilen op i stedet"
Rengøre den indvendig, så den er ligesom ny. Grundig vask af hele bilen, og derefter plejer jeg at polere hele skidtet, give lakforsegler, og voks. bum.
Man kan få en impuls lader, der vedligeholder batteriet, (500kr cirka) ellers har jeg hørt man kan lade det op. afmontere det, og stille det et køligt sted, det skulle også være godt.
Starter den halvvejs igennem vinteren for lige og få den varmet igennem, og få olien rundt i systemet.
Til sidst inden den skal ud og køre, oileskift og nyt filter.
Ydermere kan du med fordel, åbne begge forside ruder 2-3 cm, også ligge et lagen over der kan ånde, så den ikke bliver støvet.
Håber det hjalp lidt.
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
maj 2010
Følger: 16 Følgere: 306 Biler: 23 Emner: 335 Svar: 782
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Ville bestemt ikke starte min bil op når den står i vinterhi blot for at stå stille i tomgang.
Og ville fylde tanken helt op og skifte olielige inden jeg stiller den ind, men sådan er vi så forskellige.
jul 2006
Men ja du har ret. Vi skal heldigvis ikke være enige om det hele:)
mar 2009
benzin bliver jo også for gammel
jul 2006
Men man gør det pga kondens. Vand er jo ikke så pisse godt i benzin:)
Og hvis der er vand i tanken, så kan den også ruste, hvis den da ikke er af plastik.
mar 2007
Men at det ligger i en tæt tank 6 måneder tvivler jeg stærkt på at det bliver så gammelt det gør skade.
I så fald er der da også en del forhandlere der har et problem med for gammel benzin i tankene på de biler der står til salg i længere tid.
mar 2009
mar 2007
Vinter opbevaring af bil