{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.305 visninger | Oprettet:

Vægtafgift/privatanvendelsesafgift på Porsche Cayenne turbo 4.5 2005 van {{forumTopicSubject}}

Jeg kigger lidt efter sådan en Porsche på Gule plader.
Da jeg aldrig har haft en bil på Gule plader til privatkørsel, er jeg i tvivl om hvad der skal betales af årlige afgifter - samt hvor meget beløbene lyder på.

Er der nogle der ved hvad sådan en koster årligt?

God aften!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægtafgift/privatanvendelsesafgift på Porsche Cayenne turbo 4.5 2005 van
  • #1   12. nov 2014 Kommer lidt and på model Fx.

    Porsche Cayenne Turbo 4,5 Tiptr. Van
    Privatanvendelsesafgift Årlig 5.510,00 kr.
    Vægtafgift Årlig 4.110,00 kr.
    Regulering - Privatanvendelsesafgift - -61,22 kr.
    Regulering - Vægtafgift - -45,67 kr.
    Sum - 9.513,11 kr.

    Privatanvendels lyder altid årligt på: 5510kr smiley


  • #2   12. nov 2014 Brug gerne nummerplade.net og slå nummerplade op og under afgift så kan du se hvad der bliver betalt på den

    Husk at gulplade biler altid betales årligt og ikke halvårligt som en hvidplade smiley


  • #3   12. nov 2014 Mange tak for dit svar, det er gode nyheder. Jeg var sikker på at den kostede det dobbelte årligt.

    Igen, tak for hjælpen.


  • #4   12. nov 2014 Blok >>

    Nej, privatbenyttelsesafgiften er ikke altid 5.510 kr, den kan sagtens være på 16.310 kr.


  • #6   12. nov 2014 Martin E
    Det kan godt være aldrig oplevet det men kan sikkert godt passe de biler jeg har hat og søgt på i min tid har altid været dette beløb nemlig


  • #7   12. nov 2014 Blom >>

    Prøv at søg på f.eks. en ny Cayenne, Touareg, Q7 eller Range Rover Sport. smiley


  • #9   12. nov 2014 Martin E ja hvis bilen vejer over 3 ton http://www.skat.dk/SKAT.aspx?thisId=1781898.205817

  • #11   12. nov 2014 Lasse
    Det er Ikke bilens vægt, men totalvægten


  • #12   12. nov 2014 claus-m sorry ja totalvægt smiley

  • #13   12. nov 2014 Denne koster de 16000 kr årligt

    http://www.fdm.dk/bil/land-rover-range-rover-sport-3.0-tdv6-hse-ab-2011


  • #14   12. nov 2014 Skulle sku aldrig eje en bil der koster så meget syns i forvejen de tar røven på os

    Lige købt en touran der skal nedvejes jeg kører til skat og skal have en ansøgning viser hendes syns papir på den er syne og nedvejret og hun laver så ansøgning fandme så om hun ik skriver bilen har kørt 158 som den har gået for 2 år siden og den har kørt 227.000km nu og står der på syn os siger så til hende hun har lavet en fejl men kan hun ik ændre hvad fanden er det for noget og så koster det selvføliglig os lige 400kr at klage over de 5,000kr jeg skal betale for at få den nedvejret


  • #15   12. nov 2014 Hvorfor vil du klage over de 5000? det er jo den afgift du mangler at betale, så bilen kommer fra de 50% og op til de 95%

  • #17   12. nov 2014 Lasse P
    Fordi den afgift er lavet på et grundlag at bilen har kørt 158 og ikke 227 det er alligevel en del km forskel og vil have en forskel på næsten 1500kr på den endelige regning og syns jeg ikke kan være rigtig når har tydelige beviser og havde en dag alle ting med derind og bilen så hun kunne se den havde kørt 227,000


  • #18   12. nov 2014 Blom hvordan er du kommet frem til det tal?

  • #19   12. nov 2014 Har jeg snakket med min syns mand om som har prøvet med en del og handels værdien er noget anderledes for en bil med fx 150 på tælleren og en med 250 på tælleren de tar afgiften ud fra nyprisen og handeles værdien idag og min er har de regne sig frem til 41,000kr

  • #20   12. nov 2014 Kilometerstand

    Der bliver givet fradrag eller tillæg for antal kørte kilometer, som fraviger det normale antal kørte kilometer med mere end 10 pct. Det kørte antal kilometer skal i givet fald dokumenteres ved fx fremlæggelse af servicebog, værkstedsregninger eller lignende. se bekendtgørelse nr. 879 af 1. juli 2013 § 29 om kilometerstand.

    Generelt for kilometerberegninger gælder, at der for personbiler, der er til og med 4 år gamle, bliver talt i hele år plus overskydende måneder med udgangspunkt i den aktuelle 1. registreringsdato.

    Der skal foretages regulering for afvigende kilometer med baggrund i de annoncerede handelspriser/markedspriser.

    Normal kørsel er:

    For benzindrevne personbiler 20.000 kilometer årligt for bilens 1.- 4. år og 15.000 kilometer fra bilens 5. år
    For dieseldrevne personbiler 30.000 kilometer årligt for bilens 1.- 4. år og 20.000 kilometer fra bilens 5. år.

    Regulering for afvigende kilometer bliver foretaget med udgangspunkt i følgende:

    Under 1 år 31 øre pr 100.000 kr. i handelspris/markedspris
    Over 1 år 22 øre pr 100.000 kr. i handelspris/markedspris
    Over 2 år 20 øre pr 100.000 kr. i handelspris/markedspris
    Over 3 år 17 øre pr 100.000 kr. i handelspris/markedspris.

    Formel: (Handelspris/markedspris)/100.000 * difference fra norm * sats for alder = tillæg/fradrag.

    Kilometertillægget eller -fradraget må som udgangspunkt ikke medføre, at køretøjets handelspris/markedspris bliver lavere eller højere end handelsprisen/markedsprisen for et tilsvarende køretøj, der er henholdsvis et år ældre eller yngre. Personbiler med en ekstremt afvigende kilometerstand kan dog gives et ekstra fradrag/tillæg.

    Kilometerantal for et køretøj, der er mere end 10 år gammelt, bliver ikke reguleret, medmindre helt specielle forhold gør sig gældende.

    Ved specielle forhold forstås bl.a. personbiler, hvor kilometertallet afviger mere end 1/3 fra normkilometertallet.

    Reguleringen må som udgangspunkt ikke medføre en ændring på over 10 pct. af handelspris/markedsprisen. Ved reguleringer ud over 10 pct., tillægges eller fradrages det overskydende (ud over de 10 pct.) beløb med halvdelen.

    For motorcykler reguleres normalt ikke for afvigende kilometer.


Kommentér på:
Vægtafgift/privatanvendelsesafgift på Porsche Cayenne turbo 4.5 2005 van

Annonce