{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.682 visninger | Oprettet:

motoren bruger alt vandet hurtigt og dog {{forumTopicSubject}}

jeg har en Peugeot 306 med en 1.8 16v 112hk

jeg har haft kørt i den en måned efter den havde været hos mekanikeren uden det brugte noget vand men så er jeg kørt en lang tur og i denne her uge har jeg givet den mere gas end jeg plejer når jeg er hjemme. og min måler stiger meget pludselig op til omkring 100 grader men falder ned til de 87/89 grader igen og da jeg så gik ud da bilen blev kold var der intet vand på.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  motoren bruger alt vandet hurtigt og dog
  • #1   18. nov 2014 Var vandet bare væk eller var det sprøjtet ovenud af beholderen? har bilen røget hvidt fra udstødningen med varm motor? har du hældt vand på igen og kan den starte og køre nu?

• #3   18. nov 2014 det så ikke ud som om det kommet ud oppe fra og den har ikke røget slemt hvidt bare normalt røg og jeg har hældt vand på igen men den gjorde det igen i morges da jeg kørte stille og roligt nu har jeg dog ikke tjekket om der er vand på skal jeg lige

• #4   18. nov 2014 Hvad fik du lavet ved mekanikeren?
    Fik skiftet tandrem for noget tid siden. Efter 5000km ca sku jeg lige toppe op med 0.3 liter kølervæske og siden har den ikke brugt noget.

• #5   18. nov 2014 Er den våd i bunden af bilen og dugger ruderne, lugter den af kølervæske, så kan varmelegemet være utæt, men hvis den bruger vandet så hurtigt ville den nok os være så våd at du havde opdaget det.
    du kan os ha hul i køleren eller en utæt slange eller lignende, men igen, hvis den bruger vandet så hurtigt skulle den jo os være våd et sted.

der kan også ske det at den sluger vandet, så burde du enten kunne se vand i olien eller vand i udstødningen (hvid røg)
    har du set til olien og i låget ved oliepåfyldningen om der er "mayonnaise" i? og som jeg spurgte til tidligere om den ryger hvidt ved varm motor.

Der kan også ske det at den bliver for varm og "koger over" der er en sikring i låget på beholderen der lader vandet komme ud hvis der kommer for meget tryk i systemet. det kan skyldes en defekt termostat, vandpumpe eller køle-blæser feks.

• #6   18. nov 2014 Kan godt være toppakningen...

• #7   18. nov 2014 Et godt råd til dig for at afhjælpe dit problem, er at starte bilen op når den er kold med speederen i bund, ind til den går i begrænseren det gør du et par gange på en uge, så holder den op med at smide vandet.
    det virket nemlig for mig. det er sundt for din motor

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 212
    #8   18. nov 2014 Mads har lavet den perfekte guide. Go for it!

• #9   18. nov 2014 jeg kørte til skole i morges og der er ca 10/12 km til skole og nu har den så brugt alt vandet igen men det ser ud til at vandet er blevet skudt ud af vandbeholderen omkring ved låget, der ligger vand rundt omkring vandbeholderen da jeg kørte til skole i morges steg temperaturen pludseligt til omkring de ca 100 grader hvor efter den faldt efter lidt tid til ca 70 grader.
    ved sgu ikke hvad der er galt med den bil smiley

• #10   18. nov 2014 prøv at tag termostaten ud og kog den og se om den åbner - og om bilen stadig bliver varm uden termostaten i.
    se om blæseren på køleren starter når bilen bliver for varm
    se om der er returstråle i vandbeholderen og om begge slanger på køleren bliver varme.

den kan os smide udstødnings gas i vandet hvis toppakningen eller topstykket er gået.

• #11   18. nov 2014 At den skyder vandet ud gennem påfyldningen kan alene skyldes at det koger, eller det kan skyldes at toppakningen er gået. Jeg ville starte med at tjekke om termostaten virker som den skal.

• #12   18. nov 2014 der kommer bare ikke vand ud af udstødningen og den har næsten lige fået nu termostat i men jeg vil da lige prøve og tjekke om blæser starter

• #13   18. nov 2014 Hvis du har mulighed for det, så prøv at få trykprøvet dit kølesystem. Det kan afsløre om der er en lækage et eller andet sted.

• #14   19. nov 2014 jov men det undre mig bare at den så ikke har tabt noget vand i en hel måned og når jeg nu har været kørt fra den en ende af landet til den anden uden den brugte vand men der gav jeg den heller ikke lige så meget gas som når jeg er på skole smiley

• #15   20. nov 2014 den gjorde det igen her i morges og vi kom til at snakke om om det er fordi der sidder en luftbobbel så systemet skal udluftes

• #16   17. feb 2015 Den skal bankes i begrænseren på kold motor så kan jeg garantere at dit problem bliver løst

Hvis det så ikke afhjælper dit problem kan du tage 1L. Spild olie og hælde direkte i kølvandet.

Kommentér på:
motoren bruger alt vandet hurtigt og dog

Annonce