{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Opel meriva 1,7 cdti {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Opel meriva 1,7 cdti årgang 2005, den har gået 324000.
Jeg har et problem med at den ryster meget især under acceleration. Har skiftet foreste motorophæng fordi det var færdig men kan ikke mærke forskel. Dernæst har jeg skiftet brændstoffilteret da jeg har givet den en dieselrens, uden resultat. Det føles lidt som når en benzinbil går på tre cylindre men trækkraften er fin. Hva kan der være galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel meriva 1,7 cdti
  • #1   20. nov 2014 Nu har du vel husket at "genfylde" dieselfilteret efter du har sat det på? Ellers kommer der luft i systemet, og det kan godt give de symptomer du beskriver.

Ellers ville jeg overveje følgende:

1) er der vand i tanken? tag en test ud med "en hivvert" lavet af et stykke haveslange og lad en tankprøve på en ½ liter stå natten over i en colaflaske.

2) Er der mon røget en afbalanceringklods på et af forhjulene?

3) Er der mon gået et lærrede i et af forhjulene?

4) Hvordan har luftfilteret det og evt. vaccumslanger?

5) Er der en bremseskive i for der er blevet skæv eller en klods der har sat sig/gået løs?

• #2   20. nov 2014 Den her model lufter selv ud og den gjorde det også inden jeg skiftede filteret.

Det med vand i tanken var måske værd at prøve.

Luftfilteret er skiftet for 5000 km siden og har været vacumslanger igennem og har ikke fundet utætheder eller mørhed.

Det er ikke noget med dæk og bremser at gøre for når jeg kører og kobler ud holder det op med at ryste.

• #3   20. nov 2014 Så langt så godt - så er vand i tanken et sted der er værd at undersøge.. Især nu hvor det er blevet køligere i vejret, kan der jo let danne sig vand i tanken..

går ud fra du kører så langt, at du har tanker jævt mæssigt? jeg mener - nu er det vel ikke "gammel" sommerdiesel der er i tanken??

• #5   20. nov 2014 Den rystede også i sommers og tanker ca hver 14 dag.

• #6   20. nov 2014 Hvis det er trækakslerne vil det så også stoppe når man kobler ud?

• #7   20. nov 2014 Den ryster også når man holder i frigear og gasser op. smiley

• #11   20. nov 2014 ?Huha lyder dyrt. smiley

• #12   20. nov 2014 Jep helt sikkert dit svinghjul der er blevet mør i gummiet.. Og ja det er nok ikke helt billigt desværre.

Kommentér på:
Opel meriva 1,7 cdti

Annonce