{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

Røg fra motorummet! {{forumTopicSubject}}

Kørte lige en tur i min honda civic Crx, da jeg havde kørt 10 km og kommer op til et kryds for rødt, kommer der pludslig en masse røg ud fra motorummet, det var ganske kort, kun 5 sekunder, samtigdigt med blev lyset svagt et par gange som om motoren var ved at gå ud. Jeg tjekkede derefter i motorrummet men der var ikke noget at se, bilen kørte upåklageligt videre, uden at ryge. Bilen bruger til dagligt en del olie, men intet vand.
- Hvad kan årsagen være til det røg mvh martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Røg fra motorummet!
  • #1   23. nov 2014 Hvad lugtede det af, hvad farve var det?

• #2   23. nov 2014 Kunne ikke lugte noget, så Hvidt ud, men motor havde fin temperatur, og der var ikke noget bagefter??

• Nullermand
    Nullermand Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 100
    #3   23. nov 2014 Det var katten der havde taget en lur på manifolden der fyrede alle sine ni liv af på een gang smiley

• #5   23. nov 2014 Best reply of the year!!!!

• Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
    #6   23. nov 2014 Hm, har et gæt, men det er kun gæt.

Forestiller mig at noget har kunne holde kileremmen fast, f.eks. problem med vandpumpe eller generator. (måske sad noget slam fast i vandpumpen). Hvis en af de to har siddet fast/drejet skidt rundt, vil der ikke være blevet lavet meget strøm og jeg gætter på at det vil se ud som om strømmen er ustabil. Og motoren ville stadig forsøge at trække kileremmen rundt og det afgiver nok en del røg.

Kan vel også være noget elektrisk overgang, men det ville jeg mene burde genopstå hver gang der er tænding på.

• Anders
    Anders Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 58
    #7   23. nov 2014 Kortsluttede ledninger, så isoleringen er brændt af. Det kan ryge en del smiley

• #8   23. nov 2014 Thomas g hold da op en teori.

1.Fordi generatoren ikke skulle lade nogle minutter ville den ikke blinke i lyset

2. Hvis kileremmen drejer over ville den skrige som en sindsyg.

3. Har du nogensinde set en kilerem ryge når den hyler?

Kør i bilen og se om den gør det igen

• #9   23. nov 2014 Du har kørt over en vandpyt.

• Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
    #11   23. nov 2014 Han sagde røg og ikke damp.

Og sagde det var et gæt. Jeg er kun grusgravs mekaniker, så jeg har ikke nogen mekaniks uddannelse og kun begrænset mekanisk erfaring.

Og nej jeg har ikke prøvet det, så jeg ved ikke hvad der sker når den står stille ved den hyler når det kniber.

Prøver at komme med inspiration, og kan forstå at det ikke er korrekt. Såhar jwg også lært noget idag.

• #12   23. nov 2014 Har fundet årsag til røg, denne ledning har været brugt til kompressor til horn, men kompressoren må have været faldet af, og så har denne ledning så sad direkte fra plus af på batteriet ramt direkte i stel, og fået lyset til at dæmpe ned fordi den var taget så meget forbrug den korte tid smiley smiley smiley

profilbillede
  • #13   23. nov 2014 H

profilbillede
Kommentér på:
Røg fra motorummet!

Annonce