{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.476 visninger | Oprettet:

Katte i åben garage, hvordan får jeg dem væk? {{forumTopicSubject}}

Nogle herinde der har gode råd til hvordan jeg får katte til at holde sig væk fra min "åbne garage" De både skider og pisser derinde, og det lugter, selv når der står en bil derinde, skider og pisser de under den, og bilen bliver fuld af kattepoter.

Nogle gode råd, udover at skyde de dumme bæst?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte i åben garage, hvordan får jeg dem væk?
  • #1   28. nov 2014 Vilde eller har de en ejer ?

Hvis de er vilde vil jeg aflive dem.

• #2   28. nov 2014 Det er naboernes katte, og ved ikke hvilke nogle af dem det er, de er der aldrig når jeg selv er der, tror vi har omkring 10 katte i den gade jeg bor i, lige rundt om mit hus...

• #3   28. nov 2014 de kan ikke lide appelsinskrald og appelsinlugt.

• #4   28. nov 2014 Kast vand på dem?

• #5   28. nov 2014 Har haft samme problem. Jeg fangede ca. 20 katte i en mårfælde. De fleste af dem var vilde katte, dem fik jeg en til at aflive. Der gik også enkelte tamme katte i fælden. De fik så lov til at sidde der nogle timer inden de blev lukket ud, og bagefter gad de bestemt ikke komme i min garage igen smiley

• #6   28. nov 2014 Sæt en stor bamse på køleren af bilen. Skulle efter sigende holde kattene væk.

• #7   28. nov 2014 Virker hver gang!!

profilbillede
  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #8   28. nov 2014 hvis det naboernes katte, gå over og snak med dem og sig deres katte ikke skal gå ind på din grund (man har pligt til at holde dem på sin matrikkel.) Dette er selvfølgelig umuligt med mindre man virkelig har mur og voldgrav om sit hus.
    Giv dem en skriftlig seddel med i snakken, da dette gør dig istand til at indfange (humant) og aflevere dem til nærmeste dyrelæge/internat. Det koster så ejeren 2.000 kr at hente sin kat igen...

Evt skader du kan påvise de har lavet, er ejeren også forpligtet til at betale for.. så få et kamera op smiley

det kan være svært at se om det er vildkatte eller ej, hvis de som vores blot har chip i nakken og ikke halsbånd... 7,9, 13 har vi ikke hentet dem hos internatet endnu... Det gode ved dem er så, alle de hundeejere som lufter, der laver hundene ingenting på fortov, hæk og hegn - fordi kattene straks er der, og dermed kan hunde vist godt klemme ballerne lidt sammen igen hah

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

#9   28. nov 2014 muligheden er også kaffegrums !, det holder dem væk fra f.eks. bede potter og drivhus.. det er heller ikke så slemt som hjortetakts olier som stinker forfærdeligt for os mennesker..
    Svovlpeter er også en mulighed, meen ved ikke hvor godt det er at holde et varmt køretøj ovenpå

• #11   28. nov 2014 fyld hele gulvet med bjørnefælder og kattemad smiley

• #12   28. nov 2014 Tak for rådene, har konfronterede naboen med det, men hun kan jo som sagt ikke bestemme at hendes kat ikke skal befærde sig i min garage, det forstår katten ikke alligevel, personligt er jeg ligeglad med om katten bliver forgiftet af et eller andet middel, de skal bare væk, for de både skider og pisser derinde, på under, og ovenpå bilen, og det er satme for klamt, har fanget en på fersk gerning, den har jeg ikke set siden, men den fandt vist ud af den ikke var velkommen, nu mangler jeg bare at få de andre væk, og har ingen idé om hvordan...

- De er vel derinde fordi de søger læ og lidt varme, her i den kolde tid?

• #13   28. nov 2014 "Som katteejer har du pligt til at holde din kat på din egen grund, hvis din nabo eller andre gør dig opmærksom på, at katten er til gene. Med de ændringer i Mark- og Vejfredsloven, der trådte i kraft 1. juli 2014, kan din nabo anmelde dig til politiet, der kan udstede bøder, hvis ikke du efterfølgende holder katten hos dig selv."

Så du må faktisk ikke længere skyde naboens kat selv om du har advaret ejeren først.
    Men få da fat i katten og slæb den over til naboen og sig at han/hun skal holde sit skrammel på egen grund. Hvis han/hun ikke kan holde den på egen grund skal den slet ikke udenfor uden snor.

• #14   28. nov 2014 Problemet er at vi har 4-5 naboer, som har minimum 2 katte hver, så hvilke nogle det er, ved jeg ikke, og jeg kan ikke kende forskel på katte, og som skrevet længere op, har jeg kun set dem derinde en gang, de er der når jeg ikke er der, det er der problemet er...

• #15   28. nov 2014 Giv naboerne en flyer i postkassen som advarsel, og hjælper det ikke så Indfang dem og slip dem løs langt væk. Havde samme problem.

• #16   28. nov 2014 Det er nok det jeg må gøre...

- Alt det der "Gå Væk Kat" spray, er det noget der virker? Eller er det noget opreklameret fis?

• #17   28. nov 2014 Her er mit middel.
    Jeg har ikke set en kat i haven, siden hun tog livet af en.
    Og kom nu ikke med alt det prædiken om kattens natur, hendes instinkt er at jage alt hvad der rører sig, det er det racen er blevet avlet til de sidste 5000 år.

profilbillede
  • #18   28. nov 2014 Og katte ejerne kan jo bare holde kattene af min grund.

• #19   28. nov 2014 Tror ikke ligefrem mit "monster" virker på kattene..

Og kattene er hellere ikke i haven, når hunden er der, men hunden er jo hellere ikke i garagen...

profilbillede
  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #20   28. nov 2014 Jeg har haft god erfaring med Apotekets Bentjære. Bare dryp lidt rundt omkring i carport, eller hav en lille skål stående med en slat i. Det har også skræmt måren væk, jeg havde boende på loftet.

Mere uhumant, er at stille en skål kølervæske (glycol) ud til dem. Det smage sødt og de lapper det i sig som var det sodavand. Det tager livet af dem, men det er temmelig ondskabsfuldt.

Glycol lugter dog bedre end Bentjære.

• #21   28. nov 2014 Er ligeglad med om der sker kattene noget, har ingen respekt for de katte, når de render og skider og pisser på min bil...

• #22   28. nov 2014 Hvis du er iskold ligger du vel bare noget gift ud blandet med kattemad eller lignende - men du bliver nok hadet på gaden..

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#23   28. nov 2014 Bruun
    Jeg har samme indstilling, men prøvede først med Bentjæren. Det har virket formidabelt.
    Det er iøvrigt også godt til irriterende kolleger, der hænger for længe foran computeren. Et par dryp på pc-kabinettet og pludselig er arbejdsindsatsen mindre fokuseret omkring DBA og Ekstrabladet smiley

• #24   28. nov 2014 Ja Mikkel, det er der problemet er, er ligeglad med katten, men gider ikke være uvenner med naboerne, for at have aflivet deres katte..

Må prøve det der bentjære, som du nævner er godt, dryppede du lidt rundt? Eller hvad gjorde du?

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#25   28. nov 2014 Bruun

Jeg startede bare med at hænge et par gamle snørebånd op inde i carporten, vædet i bentjæren. Da der ikke længere var poteaftryk på bilen, satte jeg en colaflaske-hætte med en slat i op på loftet. Og derefter var der hverken kat eller mår på matriklen smiley

• #26   28. nov 2014 Ja okay, har også nogle dæk stående, de både pisser og skider ved, skal de bare lige have lidt med en pensel eller sådan noget?

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#27   28. nov 2014 Jeg ville begrænse spredningen så meget som muligt. Det lugter fælt, også for os mennesker. Så noget du planlægger at bruge eller selv røre ved, skal du ikke pensle med det. Det er lidt i stil med hjortetaksolie.

De første par uger jeg havde det ude, kunne jeg selv lugte det kraftigt når jeg gik ud til bilen. Min egen hund gad heller ikke skide i den del af haven, der grænser op til carporten.

• #28   28. nov 2014 Ja okay, hvis det er så fælt, så lyder det som noget der kunne virke, tak for rådet, det må jeg prøve, prøver din teknik med et par snørebånd i loftet.

• #29   28. nov 2014 Hvad fan snakker I allesammen om?? Gift til katte?? Kølervæske?? Slap lige, seje fyre.
    Køb nu for helvede en dåse "gå væk kat", så er dit problem løst. Tænk lige, at der er nogen, som dræbte jeres køttere, bare fordi den sked på den forkerte hæk. Hva sker der for folk idag...
    Og ja, lortet virker fint.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#30   28. nov 2014 Bruun

Husk at bruge handsker, jeg var lidt uforsigtig med det.
    Der gik et par dage før jeg kunne pille næse igen.

• #31   28. nov 2014 Ja okay, vil prøve en gang bentjære, så håber jeg bare det hjælper, og får de forbandede katte væk.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#32   28. nov 2014 Vil næsten garantere at det nok skal holde uønskede pelsdyr væk. Jeg brugte det for omkring et år siden og der har ikke været nogle siden smiley

• #33   28. nov 2014 Hvor længe lugtede din garage/carport af det der bentjære efterfølgene?

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#34   28. nov 2014 Jeg tror jeg kunne lugte det selv i en måneds tid. Men dyrene har nok kunne lugte det længe efter at jeg ikke lagde mærke til det mere..

• #35   28. nov 2014 Ja okay, men jeg siger ihvertfald tak for råddet. smiley

Jeg prøver det. smiley

• #36   28. nov 2014 Min far har hængt en CD op i en snor over køleren på bilen, og siden har der ikke været katte.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

#37   29. nov 2014 drikker du kaffe, prøv nu med grumset først, og hvem bryder sig ikke om lugten af bønner påvej ud til bilen.....

det med en CD i en snor, kan nok lære den uerfarne herhjemme, hvor lang bilen kan nå før den rammer enden af carporten - den skal nok bare lige rammer forruden 40cm før, så det godt... god idé hah..... træls det først er set nu

• #38   29. nov 2014 følgende måde kan give lidt ridser .. Men den kommer IKKE igen

https://www.youtube.com/watch?v=5dPAQrfvBJU

Den her derimod smiley :D smiley

https://www.youtube.com/watch?v=uIbkLjjlMV8

• #39   29. nov 2014 The extreme party popper er altid sjov!

• #40   29. nov 2014 Min onkel fangede dem en efter en, gav den noget vand om morgen, gerne fuld blæs med haveslangen i flere min.
    Så tag han på arbejde, kom hjem, og gav den en tur til. Så tog han en middagslur, og gav den det sidste omgang med vand. De katte er aldrig set igen, efter det Jelved de har haft den ene dag

• #41   30. nov 2014 Hvad med at lukke garagen?

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #42   30. nov 2014 simpelt ... en historie fra det virkelige liv.. jeg har skudt 2 hunde i mit liv og dræbt dem hurtigt humant.. lige så snart nogen træder ind over min grund lægger jeg klar med jagt bøssen, og tager gerne en tur i retten for at forsvare mit stykke jord jeg har knoklet mig til, for jeg er american minded! Og jeg gir ikke en fuck for folks følelser til de dyr de har, jeg er psykopat og kan ikke relatere til dem, de skal bare dødødødødødødødødødødø elsker død og elsker blod, så den 3. hund der kommer ind på grunden, kan bare vente sig...

// smiley *cough*

• #43   30. nov 2014 Du da noget sej. ...
    Det skal meldes i avisen, inden man må det...

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

#44   30. nov 2014 #43
    da ikke hvis ingen ser det? og når man har et dedikeret hul i haven med massere kalk i (kan fåes i fleste byggemarkeder) er der heller ingen lugtgene ved det smiley

Hint til husejere, få riffeltegn og lyddæmper..

• #45   30. nov 2014 Bufas, at lukke garagen var en mulighed, men da jeg stadig bor hjemme, er det min far der bestemmer, godt nok er det min bil der står i garagen, men han er ikke med på at garagen skal lukkes, det forslag har jeg kommet op med..

....

• #46   30. nov 2014 Ja ham KristofferDa er virkelig sej, man skulle tro han er en eller anden elitesoldat fra amerikanske film.

• #47   30. nov 2014 Lyder mere som om han har post traumatisk stress...
    Så ligger jeg bare klar med bøssen, i min vold grav, hvis der er nogen der krænker min ranch... Det jord jeg har kæmpet mig til igennem flere år i krig.. Fucking hill billy....

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#48   30. nov 2014 waaaow jeres ironiske spotte sans er spot on!... selvom der kun var det store host og den blinkende smiley... impressive! smiley

Pointen er alle jer der siger skyd katten, har en skrue løs, det er det samme som at skyde en hund eller et andet kældedyr som en har dannet en stærk relation til. Det var der dog ingen der sagde noget til, men ligeså snart det er en hund er fanden løs. Marius historien om igen

• #49   30. nov 2014 KristofferDa Læs loven om mark og vejfred .. Da står det fint at husdyr skal holdes på egen grund .. Hvilket også gælder katte ..

Og de må faktisk aflives (Skydes) når visse ting er ordnet på forhånd f.x. advarsel af ejer ..
    Der må dog indfanges og aflives uden forudgående aftale hvis der er fare for dig din familie eller husdyr

• #50   30. nov 2014 #48 Ja, deres sans for sarkasme er kniv skarp, virkelig imponerende! (Gad vide om ironien bliver fanget her)

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#52   30. nov 2014 Erik A det ændre ikke på det er koldt og kynisk at gøre det, når man ved ejeren af dyret har følelser for det, lovgivning eller ej..

• #53   1. dec 2014 Man må være en form for syg i låget for at aflive folks kæledyr. Om det er en vildkat eller ej, KristofferDA har helt 100% ret i det han siger, og at de folk der ikke fanger hans ironi i hans første indlæg, tja det må jo være dem der er helt brændt af i låget!

Samt dem der mener der er helt okay at skyde en kat. Der er mange andre måde at løse det problem, uden at skyder/dræbe andre folks dyr.

Kom nu lige ind i kampen gutter, jeg er sikker på at, hvis det nu var jeres kat hvis i havde en, som blev skudt, var i nok ikke bare stillet op og sagt, tja det er jo loven, og den lorte kat kunne jo bare have blevet hjemme som jeg havde sagt til den..

• #54   1. dec 2014 KristofferDa Hvis folk er glad for deres katte så bør de holde dem på egen grund ligesom vi andre gør med hunden

Jeg er kold .. Kommer der en fremmed kat på grunden så får hunden lov at nakke den... Får jeg selv fat i den så knækker jeg nakken på den

• #55   1. dec 2014 Nu tænker jeg mere vildkatte....
    Det sgu sjældent jeg ser en vild hund i min garage, med øjenbetændelse, skarv, bylder og helt udmagret...

• Ove H
    Ove H Tilmeldt:
    nov 2010

Følger: 2 Biler: 1 Svar: 2
    #57   2. dec 2014 Anskaf dig en mårgælde. Sæt en tallerken med tun og katten går i fælden. Derefter sprøjter du lidt vand på katten og slipper den fri. Katten har fået en forskrækkelse for livet og komme ikke igen. For ikke at få dyreværnsfolk på nakken skal fælden tilses mindst hver time!

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

#58   2. dec 2014 og når kattene er væk, så dine kabler i bilen ædt af mus og rotter smiley

• #59   2. dec 2014 Erik A

Du har satme en skrue løs, mester... Tror du virkelig, at folk på BG bliver imponeret af din armmuskulatur, fordi du som en eller anden debil afslører, at du er så djævelsk stærk, at du kan knække nakken på et hjælpeløst kæledyr? Eller at du virkelig er så imponerende retarderet, at du mener at det er med at dræbe andres højt elskede kæledyr, fordi der kom lidt støv fra deres potter på din klamme bils køler er ok?? Jesus...

• #60   2. dec 2014 har læst ca halvdelen, af folks svar, folk kappes nærmest, om hvem der kan være mest onde. smiley en meget bedre løsning er at stille lidt mad til dem, de skider og pisser ikke det sted de spiser. smiley hc

• #61   2. dec 2014 ps. og alle jer der snakker om at skyde dem, .. har ikke forstand på våben loven, og jagt loven.. der må ikke skydes i bebygget områder... hc

• #62   3. dec 2014 det er nemlig rigtig H.c,jeg har selv haft en del katte,men har ALDRIG set at de pisser på en bil af den grund at de ikke kan dække deres afføring til bagefter og det gør de altid.

• #63   3. dec 2014 Jeg kunne aldrig drømme om at være ond imod folks kæledyr. Men jeg synes folk med kat, er nogle egoister når de lader deres dyr vade rundt hvor det passer dem.

Der er sgu ikke noget mere belastende end at komme hjem til en kælder der stinker af ammoniak fordi en kat har fundet vej ind gennem vinduet og overpisset ens ting.

Hvis man ikke gider indhegne sin have, må man have indekat.

• #64   3. dec 2014 Kattepoter på bilen kommer sig af at de ligger sig derop for at få varmen..
    Men katte er ik et vanvittigt intelligent dyr så hvis du sætter en bamse på kølerhjelmen eller liggende på forruden, så ser katten at bilen er optaget og går videre til næste bil..

Det afhjælper noget af problemet

• #65   3. dec 2014 Catback system ...høhø

http://i.imgur.com/sxuaF.jpg

• #66   3. dec 2014 En god leverpostejs mad med noget rottegift i også sæt den under bilen. Så slipper du for dem.

• #67   3. dec 2014 Hvis det må koste lidt, og gulvet er en smule isoleret for jordforbindelse:
    fikser 2 parallelle adskilte hønsetråd fladt med gulvet så der er få cm mellem dem og sæt jordforbindelse til den ene og elhegn til den anden...

• #68   3. dec 2014 håber ikke nogle tager jer alvorligt smiley hc

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #69   3. dec 2014 Hc<< Bilgalleri vrimler med retarderede..

• #70   4. dec 2014 Har haft problem med en kat som altid lå på taget af min bil, jeg prøvede en masse forskellige slags ting. Så tilsidst smurte jeg taget ind i olie, katten havde så ligget der kunne jeg se, fordi der lå masser af pels som fang fast, så den aldrig igen.
    Olien kunne vaskes af med fælge rens bagefter smiley

• #71   4. dec 2014 Enste ulempe ved katte er at der skal så mange til for at dække gulvet foran pejsen smiley

profilbillede
  • #72   4. dec 2014 smiley rigtigt sjovt.

• #73   4. dec 2014 Jeg syntes det er pisse nederen som allergiger, at man ikke har retten til at vælge om man har kat eller ej. Hvis naboen vil have kat skal de fandme holde den ovre ved dem selv. Jeg har sku smit havemøbler ud på deres bekostning. Men her sidste gang fik jeg da tilskud af naboen til nogle nye møbler.. smiley

• #74   5. dec 2014 Ford Entusiast> men du må da nok kunne forstå, at det er kattens natur. Så må du og dine allergier bare holde jer indendøre smiley

• Bent J
    Bent J Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #75   2. maj 2019 Flyt ind til storbyen smiley . Der er intet liv der. Kun andre halvhjernet mennesker som dig selv.
    Hvis bare vi mennesker kunne udrydde alle skidende hunde, katte og duer, ja hvorfor egentlig ikke også bier, hvipse og kvidrende fugle, så ville verden være et bedre sted. Nej vent lige lidt. Verden ville sgu egentlig nok være bedre uden mennesker som dig/jer smiley
    Til UltralydsManden, så er jeg selv overfølsom over for det meste parfume. Det er fandeme også irriterende, at folk (specielt kvinder) skal proppe så meget perfume på, at de ikke er til at være i stue med. Dyrene derimod kan sgu ikke gøre for at du er allergisk (tag en pille).
    Heldigvis lyder det til, at der også er mange gode mennesker herinde smiley . Der er stadig håb for os mennesker smiley
    Vi skal bare finde en måde at udrydde hjernedøde mennesker, og beskytte uskyldige dyr og vores natur.
    Til dig Erik A, så kunne jeg godt tænke mig at lave et gulvtæppe ud af dig smiley . På den anden side, hvem gider at have sådan et klamt gulvtæppe liggende. Det skulle da lige være som trofæ.

• #76   2. maj 2019 Gider ikke se om jeg allerede tidligere har svaret.
    Havde samme problem, efter råd gjorde jeg følgende.
    Hang en bamse i loftet der fik et sprøjt hjortetaks olie.
    Katten kom aldrig mere, forsatte en måneds tid med hver uge give et pift.
    Efterfølgende lod jeg blot bamsen hænge.

Fredelig effektiv løsning.

Kommentér på:
Katte i åben garage, hvordan får jeg dem væk?

Annonce