{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.343 visninger | Oprettet:

Claus P
Claus P
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 61

Peugeot 206 - Luft i bremseforstærker? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har en:
Peugeot 206
1,1
2002
HFX-Motorkode
3-dørs

------------------------------

Mit problem er lige pt bremserne, da pedalen er blevet noget hård og skal ikke trædes så langt ned, som den plejer.

Og 1 ud af 30 gange, mærkes det som om, at pedalen "takker over" når jeg træder på den, men så skal jeg bare slippe pedalen og så træde igen, og så er det væk.

Jeg har prøvet at tage slangen ud fra bremseforstærkeren, og når jeg går det, kan jeg høre, at der siver luft ud, når den er væk. Efter 2 sek er der ingen lyd mere og kan så sætte slangen på igen. Efter pedalen er trådt ned én gang, er der luft i forstærkeren igen?

Hvad er årsagen til det? Defekt forstærker, slange eller utæt vacuum et sted..? - (Hvis i kan hjælpe med billeder af stedet, ville det være super, da jeg ikke er så handy med biler! ;-))

Mvh. Claus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 206 - Luft i bremseforstærker?
  • #1   30. nov 2014 Hvis du har mistanke om din bremseforstærker er utæt / defekt...

Så tester du dine bremser som det foreskrives i teoribogen, da du tog kørekort...

Der er jo to metoder at tjekke på om den virker.... (ved start af motor og ved stop af motor)

• Claus P
    Claus P Tilmeldt:
    feb 2014

#2   30. nov 2014 Har prøvet det med at pumpe 2-3 gange og så tænde den, hvor pedalen skal gå 3cm ned.. Min går ikke meget mere ned en 1-1,5cm og møder så derfor en "væg".. Bremserne virker helt fint, når man nu skal bremse, men bare irriterende, at pedalen skal være så hård? - Nogle der har en ide om det?

• #3   2. dec 2014 Du skal jo også bremse og slukke bilen, og se om pedalen presser din for op efter lidt tid....
    Sådan kan du afgøre om den er utæt...

• Claus P
    Claus P Tilmeldt:
    feb 2014

#4   2. dec 2014 Har jeg prøver.. Den bliver hårdere når man træder og motoren er slukket og når man tænder bilen igen, falder pedalen kun 1cm tilbage ca, hvor den skal gå 2-3 cm ned..

• #5   3. dec 2014 Det du skriver med at den bliver hårdere at træde på når motoren er slukker, er ikke det samme som jeg skriver...

Du skal bremse og holde bremsepedalen nede, og så slukke motoren og vente lidt og ikke slippe pedalen.
    Presser bremsepedalen din fod op efter lidt tid, så er din bremseforstærker utæt, eller ventilen defekt... smiley

Kommentér på:
Peugeot 206 - Luft i bremseforstærker?

Annonce