{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  xenon.. canbus eller ikke canbus!!
  • #1   30. nov 2014 .............. Fordi der skal være canbus.

BURDE du ku sige dig selv

• #2   30. nov 2014 Den har canbus ja, men ikke i den forstand du skriver, det er dit SAM modul der siger pærerne er sprunget da Xenon næsten ikke bruger strøm når de først er tændt, så siger Sam modulet at dine pærer er sprunget, og lukker for strømmen.

• #3   30. nov 2014 Og få så det skod lys pillet af igen så du ikke kører rundt og blænder alle os andre, det koster en bøde hvis Politiet stopper dig, og det gør de, de kan jo se på lang afstand at du har pillet ved lyset.

• #4   30. nov 2014 Men ville et canbus relæ afhjælpe mit problem så?:-)

• #5   30. nov 2014 Fisk, aner det ikke, det må jeg indrømme, køb nogle pro vision pærer i stedet, de er lovlige og blænder ikke os andre

• #6   30. nov 2014 Ja de ville.

Torpedo : Tror du ik knægten er rimelig ligeglad med, at du skriver han skal pille det af?

• #7   30. nov 2014 Jamen jo er ret ligeglad for de kommer ikke til at blænde. David tak for svar, så må jeg investere i sådan et par:-)

• #8   30. nov 2014 Tror også han er bedøvende ligeglad smiley Håber ikke han er ligeglad med bøden, nummerpladen er jo ret så synlig smiley

• #9   30. nov 2014 Du kan da bare sende en bøde torpedo:-) som du kan se er den ikke på offentlig vej, men i min garage, og i min garage må jeg gøre hvad jeg vil smiley

• #10   30. nov 2014 Jeg skal jo ikke lege politi, men er bare træt af de biler med eftermonteret xenon der blænder af hekkenfeldt til, men håber da som du skriver, at de ikke kommer til at blænde smiley

• #11   30. nov 2014 Hvordan kan de blænde hvis bilen har DE linser som HID normalt har?

• #12   30. nov 2014 Præcis Tom. De er indstillet rigtig, og ved læs i bagenden bliver lygterne nedjusteret.:-)

• #13   30. nov 2014 Jeg har sagt det jeg ville, held og lykke med det smiley

• #15   30. nov 2014 En DE linse er ingen garanti for korrekt lysstyring overhovedet - men man lærer jo efterhånden som man lever.

En halogen DE-linse må ha' et lysspild på 2%, hvilket de også har fordi så kan man lave billigere lygter der ikke kræver samme høje præcision. Det er også ok sålænge det bare er med halogenpærer, men så kommer der et upræcist kina-fabrikeret xenon-sæt i hvor hotspottet på pæren har en helt anderledes udformning så lyset i parabolen bag linsen spredes anderledes, og samtidig overholder lygten i forvejen ikke 1% lysspild kravet der sættes under produktion af en xenonlygte.

Så jo, det kommer til at blænde.

• #16   30. nov 2014 Du har stadig leak af lys selv bag en DE linse.. Så jo du blænder.. og du kan blænde ret meget..

Det er dog værst i parabol lygter UDEN klarglas... Men fungere stadig skidt i en lygte med H fatning da parabolen er formet anderledes.. (ja der er en parabol bag linsen) smiley

Desuden så bliver dit brændpunkt meget fokuseret frem for jævt fordelt så du har faktisk ikke specielt godt lys på vejen.. Hvor fx en Hella 55 projektor giver et kniv skarpt jævt fordelt lys på vejen, så vil en xenon kilde i en normal h7 linse lygte fokusere for højt og ikke bredt nok

Så mr RSM har ret.. smiley

Men de nye typer V afskærmet xenon eftermonteringspære skulle afhjælpe ret meget på det problem.. Har dog ingen personlig erfaring med dem.. smiley

et billede til folk der er lidt fatsvage.. smiley viser forskellen på en enhed der er bygget til xenon pære og en der IKKE er.. smiley

profilbillede
  • #17   30. nov 2014 Uh mere eftermontret Xenon,lav det rigtigt ellers i det mindste med DE linse

Men hvad er ideen med at montere XEnon for så at justere det ned så det ikke blænder og ikke mere lysudbytte smiley O_o

Ku godt tænke mig policen ville fokusere med på ordentlig lygteføring frem for at sidde og tage fotos at 7kmt for meget,større bøder 5K for pærem 5K for mgl lygtevaskog 5K for mgl autojusteringsamt en synsinkaldelse,2 gang dobbelt op og 3 gang ryger bilen,det ku være det kunne stoppe det lort

• #19   30. nov 2014 Mogens A:
    Om modkørende blinker eller om du kan komme igennem syn..
    Har du en standard halgen fatning i din lampe vil en xenon kilde aldrig virke optimalt.. Du blænder.. ligesom på det billede jeg smed op smiley

Bag en DE linse blænder de meget muligt ikk så meget, men de gør det stadig..
    Om de er fra philips osv gør ikke den store forskel.. Men jo de fungere nok en tak bedre end kina crap.. Fokus punkt osv er ofte bedre..

Slukket baglys er brugerfejl.. Sker når folk ikk ved hvad en bil er.. Og sker kun fordi det er for let at tage kørekort.. smiley

Det er fx typer der ikk synes det er underligt at der ikk er lys på vejen..

Er det lyst så må de gerne.. og det er eu krav at nyere biler gør det netop pga det forurener (minimalt) mindre.. smiley

• #21   30. nov 2014 Er glad for at jeg ikke er alene med mit synspunkt smiley

Kommentér på:
xenon.. canbus eller ikke canbus!!

Annonce