{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.737 visninger | Oprettet:

Rust i chassis: Må man gerne købe et nyt chassis? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Mht rust i chassiser/rammer fra fx firehjulstrækkere:

Hvis man har så meget rust i ens chassis at man vurderer at reperationsarbejdet bliver enormt omfattende, må man så godt:

1. Købe et spritnyt chassis hos en autoriseret forhandler som en reservedel og flytte det gamle stelnummer over i det nye chassis.

2. Finde et næsten nyt chassis hos en hugger og flytte det gamle stelnummer over.

... eller SKAL man alene reparere på det pilrådne chassis og ikke skaffe noget der er bedre i substansen?

Lucas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust i chassis: Må man gerne købe et nyt chassis?
  • #1   1. dec 2014 Det lyder som noget skat eller politi kender bedre til. Som privat person må du ihvertfald ikke banke nyt nummer i rammen uanset, men jeg mener man kan få tilladelse til at få lavet nyt nummer.


  • #2   1. dec 2014 Find en god ramme og ansøg om en ihugningsattest ved skat......

  • #3   1. dec 2014 køb en anden bil eller find en brugt god ramme med papir eller blot lav den du har bliver det lavet rigtigt for du ikke nogen problemer
    men er det bare en gammel patrol så skrot den


  • #4   1. dec 2014 Du kan få en genhugnings attest i synshallen også...
    Så er der jo nærmest frit valg på alle hylder smiley


  • #5   1. dec 2014 du kan godt flytte nummeret, det er ikke lovligt, men laver man det ordenligt så det ikke kan ses, er det jo som det er. der køre tusindevis af biler rundt i danmark med ombyttet stelnumre, hvilket jo i høj grad skyldes vores høje afgift på netop biler.

  • #6   1. dec 2014 flytte stenummer over er no go ...men du må godt finde en anden ramme med feks tyske papirer og så betale ny reg afgift....eller find en fin ramme med dk pap.....er det en gammel trol du har


  • #7   1. dec 2014 Hvor går grænsen egentligt for hvornår man flytter ting over fra et andet køretøj, og hvornår det anses for stelnummer er blevet flyttet over? i princippet har han jo bare udskiftet alt rundt om stelnummeret smiley

  • #8   1. dec 2014 Skærer den lige ud i pap...
    Få en genhugnings attest, køb eller "find" en fin ramme, eller hent en tysker whatever.. Du kan hugge de numre i så skævt du vil, bare de står i rækkefølge... Du har en attest på du må, i din egen selvfølgelig, men altså come on, når man er igang...



  • #9   1. dec 2014 Man må IKKE udskifte chassisrammen uden at det udløser en ny afgift til staten.

  • #10   2. dec 2014 NEJ! Du må ikke købe nyt chassis og sætte dit gamle nr i.

  • #11   2. dec 2014 Alle de pajero´er og l200 og hvad jeg ellers har rodet rundt med af det halløj, har næsten alle sammen fået andet nummer, enten inden jeg har haft dem, eller når jeg har syndet dem, det er ikke noget problem at få et nyt nummer i. Det ser nok bare lidt underligt ud hvis det eneste sted bilen har fået lavet rust er lige der hvor stelnummert sidder...

  • #12   2. dec 2014 du må gerne hvis det er en dansk bil du tager rammen fra.... så er det bare den rammes registrerings attest og registreringsnummer du skal bruge. så den skal være dansk, ellers skal du betale afgift til den danske stat ligesom alt andet import. men det er rammen og kun rammen det kommer an på, så kan du finde en fin ramme ved en dansk hugger med danske papire, kan du flytte alt over fra din egen og køre til syn og få plader.. husk at sandblæse den og få den galvaniseret

  • #13   2. dec 2014 michael h

    Det har jo ikke en skid med hans spørgsmål at gøre... Hvis man bare tager en anden bil og bruger dens reg.papirer og reg.nummer og bare bruger sin egen bil som reservedelsbil, så er vi da ude i en helt anden situation end at skulle skifte karrossen på sin egen bil... Sandblæse og galvanisere... Kæft mand...


  • #14   2. dec 2014 det er da et ret præsis svar..

    HAN MÅ GERNE SKIFTE RAMMEN MED EN ANDEN, MEN SKAL SÅ BRUGE PAPIRENE PÅ DEN NYE HAN MONTERE. man må gå ud fra det er fordi hans karos er fin ud hans andet udstyr på bilen er i orden men kun rammen halter..

    SÅ SKIFT DU BARE RAMME, MEN HUSK DET ER ET ANDET STEL NUMMER OG DERFOR SKAL DU HA DEN TILHØRENDE REGISTRERINGS ATTEST..

    HVIS IKKE DET SVARE PÅ HAN SPØRGSMÅL VED JEG SKU IKKE HVAD DER ELLERS KAN ?????


  • #15   2. dec 2014 NEJ er det simple korte svar!
    Og du skal reparere på den rustne ramme ja!


  • #16   2. dec 2014 Mht. at lave bilen, så må den faktisk kun repareres et vidst procentsats (kan ikke huske om det er 60% eller hvor det ligger, hvor man udskifter dele af chassiset pga. tæring skade mv.
    Derefter så udløser det ny tolderklæring!.
    Og en ny ramme må vi jo nok erkende er over 60% smiley


  • #17   2. dec 2014 Skal da lige love for, regelrytterne kommer ud af skuret..!!


  • #18   2. dec 2014 michael h

    Det du siger hedder jo ikke at skifte rammen på bilen?!

    Det hedder at tage rammen fra en anden bil og bruge den som den "ny" bil med et andet stelnummer, papirer, omregistrering osv. Dvs. at man flytter ikke stelnummeret!
    Trådstarteren spørger om FLYTNING AF STELNUMMERET fra hans nuværende bil på en ny karrosse!


Kommentér på:
Rust i chassis: Må man gerne købe et nyt chassis?

Annonce