7.388 visninger
|
Oprettet:
hvad er det egenlig folk har imod de små biler {{forumTopicSubject}}
både ude i gadebilledet men så sandelig også herinde bliver de små biler c1,107,city go,aygo osv. svinet til på det groveste
personligt er jeg fint tilfreds med den nye aygo som bil nr. 2 og som ikke koster mere i afdrag om måneden end den store TV pakke.
men hvad er det de fejler siden folk hurtigt ser sig sure på dem
kom med jeres uddybende mening
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 49 Svar: 1.774
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
snøvler sig afsted,
så de sænker trafikken, fordi de kan jo køre lidt længer på literen, hvis de køre 10 kmt under det tilladte,
+ de er sløv til at sætte i gang i eks lyskryds, så de kun selv lige når over inden det skifter igen.
de tænke på der er andre i trafikken.
og ikke dermed sagt, alle skal ræse af sted,
men husker tydelig min kørelære sagde flere gange jeg var for sløv til at komme afsted
men det er bare min opfattelse, ikke sikker den er helt rigtig.
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
jun 2004
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 27 Emner: 371 Svar: 1.953
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.947
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Uha nej, de er for små, de er grimme, de er dårlig kvalitet, de er langsomme bla bla bla..
Nå, så vil jeg køre en tur i min voldhurtige, store rummelige, fantastisk byggede, sikre familiebil med lækkert udseende af en Golf 2 diesel.
jun 2004
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 27 Emner: 371 Svar: 1.953
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.161
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.332
mar 2010
Følger: 28 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 913
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 30
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
Men med kold motor, tikker de meget her om vinteren, det er irreterende lyd, som højt sandsynligt kommer fra VVTi'en.
De skal have en ekstra omgang lister på rundt om dørene da pakningerne til disse er vildt dårlig, og kan trække vand ind... og så en omgang flydende pakning rundt om stop lygten, samt venstre/højre bag lygte, så er den tæt...
Med kold motor tager det også en krig at komme op på 80-85, op af bakke, da jeg ikke vil over 3000 omdrejninger, det er lidt irreterende, og jeg er begyndt at tage en mindre omvej for at undgå for meget knepning af motor, samt ikke genere andre / side fast for længe i T krydset inden man kan kører forsvarligt...
Så det er abselout ikke en perfekt bil.. min drømme bil er nok en civic 07'er 2.2 disel og det bliver nok min næste, men som studie bil er den praktisk og fin
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
Og jeg kan tydeligt selv se tendensen når jeg kører i min Lupo. Hvis jeg f.eks kører 140km/t på motorvejen og overhaler en stor Mercedes som kører 110km/t, så vil den i 9 ud 10 tilfælde sætte farten op og overhale mig, som om at man ikke vil "lade sig kue" af en lille minibil.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Som pendlerbil er de vel et okay valg, hvis man er ligeglad med biler, og bare vil have noget der starter hver dag og er billigt. Personligt er jeg sgu heller ikke vild med at brænde penge af hver dag på en kedelig tur til/fra arbejde.
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 1.160
Når alt kommer til alt har langt de fleste jo plads nok i en microbil , her hvor jeg bor køre der mange hundrede biler store biler på arbejde i store Audi A6 BMW 5er osv men der sider sku kun én mand i hver bil , og da mener jeg at en lille micro ville da være oplagt istedet , jeg skal ikke have ny bil foreløbigt.
PS , til dem der hader de små microbil kunne prøve nogle stykker ikke alle er discountbil selvom prisen er lav.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Ja jeg køre diesel og derved skal jeg punge extra ud til elbilerne i form af en udligningen afgift. Og sætte men en fast minimum på 2400kr årligt for de mindste ville der være penge til afgiftnedsættelser eller ordenligt behandling af vores ældre..
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Men grunden til jeg ikke kan lide dem er simpelthen bare det at de er for små...
Men ellers er det sikkert fine nok biler... min kæreste har da en picanto som fanme ikke er større end en C1'er... Den fragter hende fint på arbejde...
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
https://www.youtube.com/watch?v=XDEoMwHHtk0
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.794
De kan da køre 170 km/t som er mere end man må køre på nogen veje i Danmark.
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.965
Længere er den egentlig ikke
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.794
Hvad er ung i din verden ?
aug 2007
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 83
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 207
Jeg kører i en chevrolet spark Ltz 1.2L 2014
Der er sgu ingen problemer der.
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Ja, jeg er ikke tilhænger af dem. Som det også er sagt, de kan ikke engang overhale en traktor. Dertil, så skal alle dem der har sådan en helst kører 45km/l som de ikke kan, og så har de alt andet end travlt i dem. (Og hvis de endelig har er de næsten livsfarlige). En Skoda Citygo hedder City for en grund, hvis de så kun kørte inde i byerne, og ikke på motorvejene og landevejene, så ville jeg måske have mindre hate for dem.
Men, jeg for da et lille smil på når jeg ser en UP med chrome sportspotte i str. vandrør, hahah
jul 2005
Følger: 84 Følgere: 78 Biler: 9 Emner: 25 Svar: 945
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 207
Og jo de kan sgu sagtens overhale en traktor eller en Ferrari på motorvejen. Det handler om personen der sidder bag rattet.
Jo, jeg kunne sagtens ligge med 80 på motorvejen og derved spare et par håndører men jeg vil sgu også gerne frem og på arbejde til tiden som alle jer andre i "dyre" biler.
Tror de fleste har ondt i røven over at de har brugt mange penge på bilen og derved får ekstra "prestige" fremfor at få "ødelagt sit ry "
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Måske du er en af de få der har købt sådan en bette bil, og godt tør træde på klampen. Men størstedelen af det kundemarked der køber det i kalder en "bil", kører som langt de fleste af os skriver her i debatten. Lige at du ikke gør det, thumbs op. Men resten gør det, for det er hvad vi andre oplever i gadebilledet. Man skulle tro at de små biler blev leveret uden nogen speeder men med pedaler som en anden flintstone bil hvor det er sparet væk, for fremad kommer de ikke.
Har haft kørt lidt i min brors 107, og fy føj, hoppede hurtigt over i Subaruen igen. Jeg er så også knap 2m høj, og i min verden er det synd at kalde sådan en for en bil
mar 2010
Følger: 28 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 913
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 207
Og det er bilisterne der bliver snakket om og ikke bilerne.
Jeg har så sent som idag overhalet en nyere BMW der kørte ca 80 på motorvejen i midter sporet.
Igen det er ikke bilen men chaufføren..
Ja generelt er det folk i mikro bilerne som kører som en ældre dame. Og de har jo som oftest købt bilen som transportmiddel og kan spare penge ved købe denne mikro bil og vil gerne holde budgettet nede ved at køre "pænt"
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
"Kabinescooter"
Hahahaha! Den vil jeg huske
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
Jeg synes de værste biler på motorvejen er de dyrer modeller... de trækker bare ud som om de ejer hele verden, og de brager helt op i røven af en for at komme til at overhale selv om man kører tæt kørsel...
Som nogen siger er det ikke bilerne, men idioterne bag rattet... Og idioterne skal passe på med at lave det stunt når jeg kører i min gamle spand, for jeg skal nok sørge for at de ikke når at bremse!
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.794
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Kan dog fint forstå dem der køber dem, hvis de gerne vil have en så ny bil som muligt, til mindst mulige pris, og flest km pr krone betalt, og det ikke lige er råd til en rigtig bil. Sålænge deres kørsel ikke påvirker mig, så kan den være lyserød med playboy klistermærker, det blander jeg mig ikke i
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.794
For ved da lastbiler kan højst køre 90 km/t (uden magnet) Så alle "Økobiler/Minibiler" kan da formå at overhale.
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 317
Jeg dør også langsomt indvendigt når jeg skal køre i sådan nogle sløve biler.
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Det jeg hader ved de små biler, det er ejerne og deres kørsel
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
dec 2012
Følger: 9 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 92
0,- kroner i avance på en lille Citroen C1 og bilens pris 3 år efter med ca. 50.000 kilometer på klokken, kan man få max halv pris for
Også er de små biler også bare træls at køre i - praktisk i byer er de da, men alt andet = nej
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 81 Svar: 2.223
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Yes, du har jo også en kvik lille racer med 85 hk, hvis vi skal bruge dine egne ord,
så du har absolut max køreglæde, klart klart..
Jeg kan ikke nikke genkendende til, at de små biler ligger med lav fart.
Her ude i tørre røvelse, blir jeg jævnligt overhalet, når jeg selv ligger med 80.
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Det er ulempen ved at være en fattigrøv.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.895
Og så er jeg træt af at høre "ejerne" hyle om afgifter, de betaler absolut intet sammenlignet med andre, jeg smider f.eks. tæt på 13.000 kr. for en enkelt bil om året, sådan en lille lorteknallert koster under 1000 kr. om året.
Set i lyset af at jeg betaler så meget mere, så er jeg harm over at holde i kø fordi en flok spassere skal til bageren efter morgenbrød, det er jo det eneste man kan bruge de lortekasser til.
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
Så kan man vel spørge sig selv hvem der er idioten her?
Det' gaaaas! Du ka' ta' det!
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.895
Jeg har behov for køreglæde, og det får jeg ikke i noget der knapt kan trække sig selv, jeg praler ikke med noget jeg kan bare ikke lide de små nyere biler.
LilleDan
Du har ret, men en idiot der har det sjovere end idioten i Up'en eller den ligeså grimme og ligegyldige Mii (M.fl.)
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Der skal altså ikke meget motor, moment og pedal to the metal for at komme under 10sekunder. Men så igen, de der miljøaktivister der kører i de små biler med knallert motor, trækker jo aldrig motoren på over 1000 omdrejninger og sejtrækker den op til 60km/t, for så kører de jo ikke langt på literen... Spark til jeres små biler, så bliver vi andre bare lidt glade
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.895
Hellere de 2 gamle biler end en enhver lille lorteknallert, den Peugeot gav mig en hvis glæde da den ikke ligner alle andre 405'ere, og den Scorpio var heller ikke noget der holdt på hvert gadehjørne.
Den lyd der kommer ud af sådan en 2,9 V6'er skal du vist ikke sammenligne med det en 1,0 R3 laver.
Nu har jeg så ikke de to biler mere, tag det med i betragtning.
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.636
Kan godt være Scorpioen er grim og gammel, men fuck det kører bare godt, og de lidt størrere modeller er altså ikke sløve
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Men ja, jeg er typen der kører lidt over hvad man må. Hellere 10% over en under, der er en grund til at der eks. står 80 på tavlen, og kan folk ikke minimum tage og kører det, så kan de fandme fise ind på cykelstien blandt skateborderne eller noget. Og ja, når man sidder i en bil, hver dag et par timer, så betyder andres kørsel altså ret meget
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
God jul & god weekend folkens
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.895
Dette er et bilgalleri, og du har tydeligvis ikke en bil (heller ikke oprettet en), nu kan jeg se at du er oprettet for 2 timer siden så du ved nok heller ikke hvordan man opfører sig herinde, i mine øjne er du bare en snothvalp der har forvildet sig ind på et bilsite i en brandert.
Hvad laver du herinde?
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.636
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.636
Ja så tror jeg gerne du har været off herinde fra siden 03
Synes ikke selv det er et alment brugt ord. Nu er jeg yngre end Pind, og har intet problem i at skrive Automatgear
sep 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 60
Synes det er lidt sjovt og sige, du synes andre generaliserer, når du samtidig skriver generaliserende om luksusbiler og håndværksbiler i indlæg 69.
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.636
Hvis jeg måtte smide en Ecoboost 1.0 120hk maskine i min MK.1 så tror jeg nok den ville blive sjov og økonomisk.....
Men sådan noget må man jo heller ik herhjemme, selvom ethvert logisk tænkende menneske ville kunne se fornuften i det.
Nye biler mangler bare sjæl
HAHA 10 emner.....ja det er virkelig udbredt når man tænker på der er 10.000.000 forum indlæg herinde.
sep 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 60
Det har du helt ret i, så ikke lige du havde skrevet iagttagelse sidst i sætningen.
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
Nogen køber bil efter hvad de skal bruge .. Andre køber det de vil have
Har haft øko racer som konebil i huset.. Selvom den var nyere var det alligevel den store dyre bil der blev taget når der skulle køres længere ture.. Det var så meget mere behagelig at køre i
Jeg har altid holdt mig til biler på 10år eller ældre .. Større bil for de samme penge.... Tit meget billigere (Haft en del biler til 10K eller under)
Og billigere at forsikre.. Mest fordi kaskoen kan undværes
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
Jeg vil da gerne bede om en definition på sjæl og køreglæde?
Er det meningen at vi alle skal have vores eget lille specielle unikum? Hvorfor kan folk ikke bare se de biler for hvad de er? Et billigt køretøj med en fornuftig brændstoføkonomi... Hvilket jo også er grunden til at størstedelen af køberne er pendlere.
Det er jo bare en fucking bil, hvorfor det enorme had til dem???
Jamen, de er i vejen for alle andre bilister!
Nej, det er personen bag rattet der er problemet. For bilerne kan godt følge trafikken og de kan også køre for stærkt. Brok dig over personen istedet for bilen!
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.636
Om så jeg har vundet 360millioner i aften så er der få nye biler jeg gad eje.
Kan faktisk ikke komme på en eneste, den nyeste kunne nok være en Ford GT.
(har jeg nu vundet, så kunne jeg nok godt finde på at købe 2 microbiler, så jeg altid har noget der kan kører, mens den anden holder på værksted
Håber det er nok definition på sjæl fra min side
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
Det er jo nemlig dine kriterier og det er også fint nok. Men for dem som skal køre 200km om dagen og som ikke går op i biler, er det vel fint nok med en billig bil? Mange bruger argumenter som sjæl og køreglæde, for at det er en dårlig bil. Men 20+km/l kan vel også være køreglæde...?
Jeg forstår ikke at folk ser sig sure på en type bil, bare fordi den ikke falder i deres smag eller behov?
Og så vil jeg da sige, at hvis du har vundet 360 millioner så køb da hellere 2 Ford GT. Så har du altid noget der kan køre imens den anden holder på værksted. Det er jo en Ford.
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.636
Tror jeg ville købe mange Ford GT'er
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Køreglæde er ikke:
At skulle have gearstangen ind under knæet for at ramme 1. gear...
At slide sine bukser på knæet fordi rattet kører imod der hver gang du skal dreje...
at kunne tænde blinklyset med knæet fordi så lidt plads er der...
At sidde med let bukket hovedet fordi ellers sidder ens isse fastklistret til taget fordi så lidt plads er der....
At have så lidt motorkraft i bilen at den max kan trække ungernes trækvogn...
At gnubbe albuer med passageren fordi så lille er bilen...
At have mærkelige knirkelyde i kabinen fordi den er lavet for billigt...
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 1.108
Up'en bruges primært af min kone, og opfylder behovet perfekt. Billig, økonomisk og driftsikker bil til transport til og fra arbejde samt kørsel med vores 2 børn.
Men tag ikke fejl, i den perfekte verden (hvor økonomi ikke er et parameter) kørte jeg hverken Octavia eller Up ...
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Nej så trænger du til en ny tommestok... 2 mænd af gennemsnitsstørrelse vil komme til at gnuppe albuer ved midter konsollen medmindre man direkte koncentrerer sig om at holde armene ind til siden...
Jeg er 205 cm høj... Det betyder at jeg ikke på nogen måde kan sidde behageligt i en VW up og rent faktisk køre bilen... (Min fod skal vrides op i en unaturlig vinkel for at træde på kobling og speeder for den sags skyld) Passagersædet duer heller ikke da jeg har mine knæ samt det øverste af skinnebenet til at gnubbe mod hanskerummet... dette er på ingen måde behageligt...
Jeg vejer 110 kilo... Hvilket er nok til at der slet ingen trækkraft er i en UP... Min lancer er ikke ligefrem hurtig men shit den kan da køre fra en UP til hver en tid... Med trailer på...
Så du skal ud og måle igen lille ven..
Og skal der være 4 personer i bilen kan jeg slet ikke komme med... sidder jeg foran skal sædet så langt tilbage der ikke kan være nogen bag mig... Og sidde bag i bilen??? Yeah... Lettere at presse et spisebord gennem en brevsprække..
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Pga stabillitet, billig kasko, lækkert med ny bil, langt på literen..
Du har været heldig med dine gamle biler, men langtfra alle er ligeså heldige.
Det er muligt der er penge at spare, ved brugtkøb, men du køber en sikkerhed i en ny bil, både drift, men også hvis du kører galt.
En ny mini er trods alt mere sikker, end en gammel Golf 3.
apr 2003
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 1.825
Der er ALT for mange som tror de skal være smagsdommere, samt det er kun deres definition på køreglæde der er den rigtige..
Sløve? JA! Jeg ejer selv en Aygo, men den er sgu ikke sløvere end jeg kan tage røven på de fleste alm biler op til 90 som jeg kører max på landevejen, igen det kommer an på føreren.
Køreglæde?
Hvem fanden bestemmer over det begreb?
Hvis jeg syntes det er en glæde at køre i bilen, hvorfor det er det så åbenbart "forkert"?
Selvfølgelig hvis man ikke kan være i bilen så er det et problem.
Men hvis jeg ikke kan være i en XL så køber jeg en XXL.
Derfor behøver jeg ikke og side og svine XL brugerne til på nettet...
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Dertil, så kører den vel i princippet 5km/l mindre end den er opgivet til, og sikkert 10 hvis den skal følge med os andre med klampen i bund. Jeg er 195 høj og 100kg, og jeg følte jeg sad på bagsædet når jeg kørte den. Godt det kun var korte ture da...
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Så en Golf 2 da.
"lille" ven
Boxer
Hvis du slider en bil ned på 2 år, så har du mishandlet den, og vælte ind med regninger det første år?
Mon dog. Så ville der ikke meget idé i at producerer dem.
Hvis du afdrager i 8 år, så skal du jo bare være sikker, på du har den så længe, og der knækker filmen self nogen.
Min kæreste købte Spark, til afbetaling over 4 år, ingen problem,
og km/l kunne holdes på 19, incl motorvej med 130.
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Dårlig handel at købe lille minibil. I min verden ja.
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
Jamen... Er det så ikke hip som hap hvad man køber? Hvis nu man gerne vil have en ny bil og ikke en brugt?
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 29 Biler: 7 Emner: 114 Svar: 423
Har selv ejet en Kia Picanto, og den kører faktisk rigtig godt. Det er ikke nogen racer. Men det betyder ikke at den er langsom på motorvejen. Derudover ser jeg ofte folk der kører i store biler, der ikke fatter at træde på speederen.
Har selv haft den nye Leon 2.0 150 HK. Og der kørte jeg også stille i den for ellers slugte den Benz som bare pokkker. Men hvis jeg lå med 110 på motorvejen gik den ca. 22 i snit.
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.913
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Det er muligvis en god bil, en Golf 2. Jeg har ejet 3, og kommer aldrig til det igen.
JEG SYNES at der er langt mere komfort, i en splinterny micro, end en 30 år gammel folkevogn, og det er næsten useriøst at påstå andet?
Self kan en ny bil holde ligeså længe, og jeg forstår egentlig ikke, hvorfor folk tror andet. Det et spørgsmål om vedligehold. Kan næsten ikke forestille mig andet.
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Ahh, nu overdriver du en anelse?
En Up er hvad, 30.000 værd om 6 år?
Så meget koster det vel for helved ikke, at skifte kobling, og hvad er alternativet?
At skrotte bilen, og købe ny igen?
Det gir jo ingen mening.
Så kan du aldrig lave noget på en golf 2, når nu den kan købes så billigt.
De færreste skrotter deres bil, pga dyr reparation, selvom bilen er gammel, hvis bilen ellers er ok.
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Bruge 80.000 på ny bil igen?
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Du har en bil dækker dine behov, og det perfekt, men folk der ejer minibiler,
tror du ikke de har det på samme måde?
Vi kan blive ved sådan så.
Jeg gad for helved da heller ikke køre i en lancer som din, fordi den er dyr i brændstof, men alligevel kan jeg godt fatte, at du er glad for den.
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Måske du har ret? Jeg ved det ikke.
Jeg ville nok også lave min egen, hvis der skulle komme noget engang.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Ja, og en 5 år gammel diesel, der begynder at smide turbo, dyser og pis og lort,
det giver ikke stabilitet i økonomien. Det gør en helt ny bil. Du ved hvad du skal betale, og det er nok tilfældet for mange, at der ikke skal komme noget uforudset.
Jeg kiggede selv micro, da jeg skulle skifte, men jeg "tog chancen" og købte en 7 år gammel Toyota diesel, med 257 tusind på tælleren.
Ok, det er en Toyota, så risikoen er begrænset, men det ku da nemt ha blevet dyrt, hvis jeg var lidt uheldig.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Jeg har endnu at være rigtig uheldig tilgode
Deutsche_
Hvis det kan svare sig at skifte dyre dele på en brugt bil, det er det du siger, ikk?
Så kan det det jo også svare sig, at renovere en 6 år gammel up.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Så har de heller ikke til at købe andet køretøj.
Boxer
Hmm.. Kan godt se hvor du vil hen.
Men du ved hvad du har, og renovere på, men du ved ikke hvad du får, og hvad problemer blir på den "nye" bil, men sådan er det self ved alle brugtkøb.
Rustet op? Nåhh ja. Havde glemt det var VW vi talte om.
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.161
Vi testede alle biler på motorvej, og vw up med den store 3cylindrede var den eneste der stadigvæk havde noget at give af ved overhaling af bla lastbiler, hvis man virkeligt pressede motoren i omdrejninger i fjerde gear, men stadigvæk er motorene momentsvage, i forholde til alm biler selvom de har mange hk kontra vægt hjælper det intet uden en momentstærk motor, desuden var der ingen.af de andre biler der kunne følge trafikken på motorvejen, selvom vi piskede dem ved overhaling af lastbiler følte man at man stoppede alt trafik i yder sporret, fordi det tager så langtid at passere, desuden kunne den twingo vi testede ikke presses til meget mere end 130km/t så døde den helt ud. Det er virkeligt ynkeligt uanset hvad folk siger er de sløve møgbiler.
Desuden var der så meget støj i alle biler at jeg ville skulle spise en pakke panodil bare for at køre til købmanden og hjem igen, jeg har oplevet biler fra 70'erne med bedre komfort end i de biler, men som flere nævner så er der masse at lave som hobby mekaniker, har så mange kunder der har problemer med disse biler på trods af lave kmtal, og nyere årgang de fleste nu er, man får hvad man betaler for sådan en det bare.
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Du snakker om kvalitet, og siden hvornår har Renault været et kvalitetsstempel?
JK
En ung mand med brændstof i blodet, kan self ikke blive tilfreds af en micro.
Det jo skrammel i hans øjne.
Næhh giv ham en Xzound radio, det dur!
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Gør mig nu ikke større end jeg er... ved godt ag små dværge som dig måske synes en UP er en kæmpe slæde, men vi andre af mandsstørrelse føler os meget indeklemte i sådan en kabinetscooter. ..
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Anyhow, jeg vil squ hellere ligge og rode rundt under 180 cm, end være 2 meter og træls.
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
feb 2005
Følger: 33 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 103 Svar: 1.700
Jeg har ikke pengene til at købe en bil til f.eks. 115.000kr (der skal sgu lidt udstyr i dem, før de bliver bare lidt komfetable)... så da jeg alligevel er ude i at skulle låne til bilen, ville jeg nok hellere købe noget ældre Audi A4 til de penge... Ikke fordi jeg har noget imod minibilerne, men fordi jeg bare ville føle jeg fik mere for pengene...
Min første og ja, nærmest eneste "rigtige" bil som jeg har haft i længere periode, var en Fiat Punto fra 96. Skulle jeg bruge en billig lille bil til at køre fra a-b ville jeg hellere tage de penge der skulle bruges til udbetaling på en ny minibil og så købe en gammel Fiat punto igen... (Eller anden ældre lille bil) ... Synes simpelthen bare man sidder bedre i de ældre biler, end i de nye og da det bare er et transportmiddel, der ikke bliver købt til at skabe en glæde, ja så ville jeg hellere have en ældre bil
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
muligvis... Jeg er bare glad for jeg ikke render rundt nede i røvhulshøjde...
Og så er min højde en klar fordel med mit natarbejde...
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Jeg har ikke flere argumenter
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
Vinderen af biler der rykker ud foran en, når man ligger med 145 på gps'en er klart Passat 3C - Skarpt fulgt af Peugeot 307... VAG Micro'erne lagde vi sammen og trods det fik de en 4 plads. BMW og Porsche lå i bunden, men dog representeret.
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.636
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
Men det giver et indblik af at det er Buisness class/familiebilen der dummer sig mest derude...
Om de så har travlt med ungerne på bagsædet, mobilen eller bare ikke har overskudet til at køre bil kan man jo ikke læse ud fra dette.. Men det er som regel dem med den størrelse bil der skriger højest op om at andre kører i vejen... Og så er det dem selv.. Flot
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
- Den har lige været oppe i politijagt, hvordan reglerne er - Skal bagfrakommende bremse, har du været til unødig ulempe
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
Du må endten få det til at passe med at jeg er forbi, eller at jeg kan nå at lade farten løbe ned på 130 uden at røre bremsen - Igen ude at trække ud 1½ km før.
Nøjagtigt som at jeg ikke skal køre i spor 2 fordi jeg kører hurtigt. Jeg skal køre der når jeg skal overhale... Ellers ikke.
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
hilsen politi assistent Ulle Jørgensen med batch nummer 10295, Fra det intetgalaktiske politi, planet pluto...
okt 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 103
Fordelen ved at købe en Kia Picanto er at du kender udgiften de næste 5 år - det er der garantien gælder. Hvis vi siger at du køber en Picanto til 80.000,- og den om 5 år er 0,- værd vil du stadig kun have tabt 16.000,- årligt. Hertil kommer at der ikke har været nogen reparationer udover slitage samt at den er billigt i grøn afgift og forsikring.
Elsker selv biler og selvom jeg har været heldig med mine biler koster de stadig penge at holde kørende og skal ikke begynde at regne på værditab og samlede omkostninger. (Alfa 159 & Fiat Barchetta).
Ville da godt trille rundt i en gammel BMW 750i men med 25.000km om året ville den nok holde en del på værkstedet og lynhurtigt udhule min økonomi - men med en Picanto som hverdagsbil kunne BMW'en køre i weekenden og så havde tingene passet.
Kigger forresten på en Giulietta som erstatning for 159'eren, men er ikke helt sikker. Hvis jeg er fornuftig beholde jeg 159'eren i et par år - der er ingen penge i dem og Giuliettaen taber værdien lige så hurtigt.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
sep 2014
Følger: 8 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 82
https://www.youtube.com/watch?v=cHQq-riEeL4
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Det er sgu også meget at tabe på så en lille bil. Jeg købte en Civic 1,8 sport 2006 for 2,5år siden for 80.000kr
Det svarer til at den er 40.000kr værd nu, og det er den næppe, nærmere 70-75.000kr eftersom den kun har kørt 180.000km
Så hvis man giver sig til at regne på det, så kan det stadig ikke svare sig med en ny mikrobil..
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Du kan da ikke kun have tabt 5-10 tusind på 2,5 år.
Om den så havde stået stille al tiden, er det ret urealistisk.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Den billigste civic sport koster pt. 77.700kr på bilbasen.. Jeg gav 80.000kr for min for 2,5 år..
Og alle de andre koster over 80.000kr også dem som har kørt mere end min, så mon ikke jeg kan sælge min for 10.000kr under markedsprisen og kun tabe 5-10.000kr på 2,5år
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/civic?Fuel=1&KmlFrom=0&YearFrom=2006&PriceFrom=0&PriceTo=10000000&MileageTo=0&ZipCode=0&IncludeEngrosCVR=True&IncludeSellForCustomer=True&IncludeWithoutVehicleRegistrationTax=False&IncludeLeasing=False&HpFrom=&HpTo=&SortBy=price&SortOrder=asc
Se selv..
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Men der er bare stadig mange som vægter faste forudsete udgifter højt, og så det squ lige meget om de kan holde brugt bil meget billigere.
Min kæreste startede ud med helt ny bil. Hun havde den dog kun 8 mdr, til den blev totalskadet.
Hun besluttede derefter at købe brugt, dyrt købt ved forhandler, for 42.000, og solgte lortet ca 1,5 år efter, med et tab på små 30.000, fordi den brugte bil var ved at falde fra hinanden.
Så man behøver ikke altid være billig kørende ved brugtkøb.
Jeg selv har også kun købt brugt, med svingende held, men de sidste 2 har været billige i drift, trods mange km, så man kan self være heldig.
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
med det sagt, hvordan er sådan en 1,8 civic? overvejer meget selv at købe den om et par år.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Jeg synes det er en fed mainstream bil, den er flot og pålidelig, den er trods alt kåret som årets brugtbil 2014, svage sider er bagbremser der har tendens til at hænge.. ellers er der ikke meget at komme efter..
mar 2003
Følger: 83 Følgere: 93 Biler: 13 Emner: 63 Svar: 366
Det er nok mig der er mærkelig men jeg føler mig sq ikke tilpas hvis ikke bilen har en hvis størrelse.
Men dem der kan leve med sådan en bil skal da bare have lov til det.
Problemet er bare at hvis de mener at de sparer på miljøet så tager de fejl for hvor en dyrere bil oftest får lov at leve dobbelt så lang tid så bliver microbilerne tit skrottet når brugtprisen ikke længere er værd at skrive hjem om
jun 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 28
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 178 Svar: 2.433
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Svar: 2
aug 2014
Følger: 1 Svar: 1
nov 2013
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 37
Men - jeg nåede da at læse de første 25 indlæg, og nogle var mere saglige end andre.
Og lad os da bare lige dvæle lidt ved #25 Jeppe S´ bidrag :
" Problemet ser ud til at være at mikrobils-ejere tror deres biler er hurtige. 0-100 på 15 sekunder er ikke kvikt..."
Nå, nej, det er ikke nogen dragracer - men nu nævnte du jo selv, at de er overalt i Århus midtby - hvad er egentligt problemet? Kan du nævne ét sted i indre Århus hvor du må køre mere end 60 km/t..?
Nå, nej, det tænkte jeg nok - dårligt argument, og tegn på at du nok ikke rigtigt har noget argument imod de små biler inde i byen.
Og generelt holder det gamle ordsprog, at har du ikke noget godt at sige, så lad være med at sige noget.
Der findes biler til alle behov, og som bybil er selv de allermindste biler, de store langt overlegne. De er ikke særligt gode til motorvejskørsel, men selv en lille Smart ForTwo med 45hk CDi, kan følge trafikken hvor der står 130 på skiltet.
Og så er der lige alle de lamme opkast om at de små biler er farlige.
Den sidste her #171 er da helt i hegnet
Det er der sikkert nogle af bilerne der er, men fordi du sidder i en større bil, har du ikke immunitet overfor dødsulykker - tvært imod!
Som udgangspunkt kan man jo vælge den sikreste bil til det formål man har.
Nogle vælger bil efter udseendet, nogle efter navnet alene - mange vælger ud fra behov, og igen, nogle af dem tænker meget på sikkerhed.
Endelig er der dem der vælger biltype efter de har fundet ud af, at end ikke Viagra kan give dem en større pik...og det er jo træls i sig selv.
Apropos langsomme biler vs. hurtige biler, acceleration og især bykørsel..
Glædelig jul herfra
https://www.youtube.com/watch?v=b1iJJZfB7i0
PS - Ja, min daglige bil er en Smart - lige pt. kører jeg med 1,0 turbo benzin med 110 hk til 800 kg bil.
Langsom? Naaaah....
PPS - Sikkerhed findes også i de allermindste
https://www.youtube.com/watch?v=mnI-LiKCtuE
sep 2003
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 7
Så hvis alle bare køre ind til højre så kunne vi alle sammen komme lidt hurtiger frem.....
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
jul 2011
Biler: 2 Svar: 3
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Det det handler om er økonomi. Billig i indkøb, forsikring, vægtafgift osv.
Min i10... 5 års fuld garanti.. Istedet for en gennemtæsket brugtbil.
Ja nemlig køb og smid væk. Min er lige blevet 4 år. Samlede udgifter 5300,-kr til service... Det bliver ikke billigere.
Og kan i ikke komme forbi, må i vente til der er plads... Der hjælper 300 HK ikke ret meget....
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
aug 2011
Følger: 1 Svar: 1
I den video får den altså kun 3 ud af 5 stjerner!
Og som 171# skriver, ville jeg f.eks. aldrig lade min storesøster udskifte hendes "store grumme" Volvo ud med en minibil. Mest på det grundlag at hun har en datter på 1 år. Og Jeg er rimelig sikker på en en nyere Volvo er MEGET mere sikker at køre i end en mikrobil. Og er meget mere velegnet til f.eks. familier.
Så er der så også det med at mikrobilsalget måske kan komme til at skade arbejdspladser i fremtiden. Jeg siger ikke det overhovedet sker! Men hvor mange skader kan man lave på sådan en billig bil? Den vil jo hurtigt blive total skadet, og så er der intet arbejde til karosserismed, mekaniker og maler.
Og når de så er så billige, kan det jo betale sig at købe en helt ny, have den 5-7 år og så skrotte den og købe en ny. Så vil der jo heller ikke være så mange reparationer på bilen, pga. den lille pris den koster. Det kunne jo evt. også skade værksteder?
Det kunne da også være derfor nogle hater dem.
Personligt synes jeg bare de ser for "billige" ud, og bare føles for billige indeni bilen osv. Så er de også alt for små til mig! Så ville aldrig vælge en til 1. bil
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 207
Der var jo også engang man ikke havde bil eller kørekort.
Hvad gjorde man dog den gang??... Finder på noget..
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 8
okt 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 5
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
okt 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 5
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
mar 2003
Følger: 83 Følgere: 93 Biler: 13 Emner: 63 Svar: 366
Ncap's point system skal sammenholdes med biler i samme klasse.
Tager du en ny microbil med 5 stjerner og tæver den sammen med en gammel mercedes sklasse som i nutidens ncap system kun ville få 3 stjerner så vil jeg æde min gamle hat på at merceren er bilen man vil sidde i når uheldet er ude.
Det er ikke altid fordi bilen knuses omkring dig at du dør i en kollision det er ofte pga. g påvirkningen at hvor man dør af indre blødninger og en bil på 2 tons stopper en microbil på stedet og slæber den baglæns så g påvirkningen er mange gange større i den lille bil.
Inden regler uden undtagelser men du vil som oftest være mere sikker i en større bil.
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 30
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
aug 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 1.300
https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs
mar 2003
Følger: 83 Følgere: 93 Biler: 13 Emner: 63 Svar: 366
Måske ikke en helt fair sammenligning.
Men tag f.eks. en Audi 100 fra 1994 den kan fås for en slik idag og den vil jeg til en hver tid vælge i en crash fremfor en toyota nogo.
Hvis du seriøst påstår at størrelsen er irrelevant ift. de skader bilen pådrager sig ved en kollision så skal du vist lige har en lektion i fysik.
Uanset hvordan du vender og drejer den så har en microbil bare ikke den samme plads til deformation hvorfor den stopper noget mere voldsomt end en bil der kan krølle 1.5m front
aug 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 1.300
mar 2003
Følger: 83 Følgere: 93 Biler: 13 Emner: 63 Svar: 366
Og så er en renault modus altså heller ikke en microbil.
apr 2014
Følger: 1 Svar: 22
Prøv at høre trafik-radion om morgenen, hvor tit folk støder sammen, hvem er skyld
idet? næppe de små biler, de kan jo ikke
mar 2003
Følger: 83 Følgere: 93 Biler: 13 Emner: 63 Svar: 366
https://www.youtube.com/watch?v=U7XS696C8YE
Så bliver det vist ikke mere tydeligt. Størrelsen har betydning når det går galt
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
og vi kan jo ikke alle køre stor bil, hvis pengene ikke rækker, og hvad hjælper en større brugt bil, i forhold til en ny stor Camry f.eks?
Så kan vi jo blive ved med det sikkerhed, for en Hummer vil også tabe mod en lastbil.
mar 2003
Følger: 83 Følgere: 93 Biler: 13 Emner: 63 Svar: 366
Med det for øje kan man jo sagtens vælge en lille bil men den er bare ikke så sikker som en stor bil og det bliver den aldrig.
feb 2010
Følger: 1 Svar: 7
Sjov hurtig nem lille bil, Selv med en spand tæsk futter jeg let 150-160km/t til ikke lavere end 16 km/l nok nærmere 19km/l, kører jeg pænt og fælger trafikken ligger jeg over 20/l
Ville gerne have fundet en andet førersæde da jeg syntes at det originale lukker af for blodomløbet i overbenet da sædet ligesom er løftet for højt.
Har nu bestil et sæt alu , med vinterdæk, og satser på en tagspoiler, senere.
under 600 ,-kr årligt mod min Audi A4 TDI som ligger på 6000,- i ejerafgift så er det ikke svært at vælge, der er meget mere komfort og luxus i Audien og den er mere lydsvag og bedre isoleret, men det er der også blevet betalt for.
Bruger dog stadig Audien gennem Europa , når det er blevet sommerferie
mar 2003
Følger: 83 Følgere: 93 Biler: 13 Emner: 63 Svar: 366
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Svar: 40
Vi andre betaler alle afgifterne via vores biler da pengene jo skal i kassen
Hovedårsagen til at de altid holder i vejen er fordi der er alt for mange af dem og mange af førende ikke gir gas
nov 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 9
aug 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
okt 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 103
Du skriver at det er voldsom at tabe 16.000,- om året på en "billigbil" og du har tabt ca 10.000 på 2 år på din Civic hvor du sammenligner med udbudspriser på bilbasen.
Jeg har prøvet at køre din bil igennem bilpriser.dk (her bruger jeg en 2006 årgang med 180.000km). Der kommer den frem til at en forhandler vil give 27.000,- for bilen hvis du ikke køber ny og 34.000,- hvis du køber anden bil hos ham. Så ser regnestykket ligepludselig helt anderledes ud.
Jeg kørte også en 5 år gammel Picanto igennem der havde kørt 21.000km om året. Den ville han give 28.000,- for uden køb af anden bil og 35.000,- ved køb. Dvs. så er vi nede på 10.000,-i årligt værditab.
Dertil skal du regne med hvor mange reperationer du har på din Civic de næste 5 år. Der vil altså være en del slidtage når den har kørt 2-300.000km.
Og nej, jeg kører ikke selv i mini bil, men det er altså svært at komme udenom at det er den billigste måde at køre bil i. Med mindre at man køber max 10.000,- biler og kan reparere dem selv.
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
mar 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
Oveni i det kan man forvente at gearkassen ryger hurtigt... Kan begynde på pibelyde allerede ved 50.000 km, min gamle chef(bilforhandler) ringede til Peugeot omkring en 107 med 65 k på tælleren der allerede var begyndt, vi blev meget overrasket da de erkendte at dette var normalt ?!
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Jovist min Civic 1,8 Sport fra 2006 er 27.000kr værd når den billigste i HELE Danmark koster 77.700kr både på bilbasen, dba og gul og gratis..
Tror bare vi stopper her
nov 2013
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 37
Så vi tager lige en helt frisk film, med Smart 453 og en S-Class
De får 4 ud af 5 stjerner - hvorfor så ikke den 5´e vil nogen måske spørge?
Bla. fordi stjernerne tildeles ud fra bestemte kriterier - bla. sikkerhed på bagsædet.
Og da den lille Mercedes ikke har et bagsæde...så.
Men ok. Vi kan godt tage den med at sidde i en væsentligt større bil.
Flere påpeger at den store bil vil tromle den lille bil flad - alene pga. vægt/størrelses forskellen...
EuroNCAP gør det ikke, men så kan bilproducenterne jo bare selv gøre det.
Således også Mercedes - døm selv...slæbt baglæns? Egentligt ikke.
Ifølge fysiklærerens udsagn, vil en lige fordelt vægt udligne hinanden - så langt så godt. Men bilerne konstrueres forskelligt, bla. med store deformations zoner i bilerne hvor der er plads til det. Zonerne pakker sig sammen ved kollision.
Det giver 2 fordele; Det sikrer passagererne i den store bil en hel del, og så udligner det som regel faktisk forskellen, hvis man kolliderer med en væsentligt mindre bil. Den store bil krøller - den lille bil stopper.
Klart at en stor bil er mere sikker end den mikro, men det gør ikke mikroen decideret farlig at køre i. Alt er relativt, og hvis det kom til et sammenstød med en Volvo FH16 Globetrotter, og en Audi A8 - så ved jeg også godt hvor JEG helst vil sidde!
https://www.youtube.com/watch?v=v708z67ALww
@ Mirza : Jeg vil ikke kloge mig på hvad en Honda Civic er værd.
Men jeg har arbejdet med motorcykler og salg i en del år.
Der er ikke den store forskel på i Danmark, hvordan priserne udvikler sig biler vs. MC - og så meget kan jeg da oplyse, at fordi der står priser på Bilbasen, DBA, G&G osv., er det på INGEN måde en prisliste!
Det er alt sammen ønskepriser. Hvis omtalte salgssteder skal kunne bruges til noget, så skal der indsamles data om, hvad køretøjerne rent faktisk er blevet solgt for. Og faktisk findes den feature, men bare ikke for almindelige mennesker.
Forhandlere der bruger siderne som salgsorgan, kvitterer med en handelspris når de melder køretøjet solgt. Statistikken er ikke offentlig, men dem der arbejder med det, kan følge prisudviklingen.
Mit umiddelbare gæt er, at hvis den er til forhandler salg til 77.700,- så vil du få max. 40.000,- for den - vel at mærke hvis den står som et suttet bolsche
@kda k #203 : Jeg ved ikke helt hvad du mener med dit udsagn om kørelys og manglende baglys. Men hvis du har en eller anden illusion om, at kun mikrobil mangler baglyset - så tager du grueligt fejl! Det gør alle nye biler nemlig. Og det ER en kæmpe brøler fra politisk hånd - og meget, meget farligt faktisk...
okt 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 103
Jovist min Civic 1,8 Sport fra 2006 er 27.000kr værd når den billigste i HELE Danmark koster 77.700kr både på bilbasen, dba og gul og gratis..
Tror bare vi stopper her Eller nej bedre endnu, den er 5000kr værd
---------------
Fair nok. Der er ikke nogen af os der kan sige hvad en Picanto er værd om 5 år og jeg tog derfor udgangspunkt i at den var 0,- værd hvorfor der var et årligt værditab på 16.000,-
Du skriver så din bil er stort set det samme værd som du gav for den og sammenligner med hvad du har givet for bilen (sikkert en fornuftig pris) og hvad en forhandler har som udbudspris på bilen - hertil skal fratrækkes omkstninger til garanti og afslag. Der er også et par private som også håber på at få deres bil solgt.
For at have samme sammenligningsgrundlag brugte jeg bilpriser.dk som bruger nogenlunde samme beregningsmodel som bilforhandlerne gør. Her vil en forhandler give det samme (lidt mere for Picantoen) for de 2 biler. Om jeg havde brugt forhandlerens udbudspris eller købspris vil være det samme. Det vigtige er at det er samme typer af tal vi bruger.
Hvis jeg havde brugt udbudsprisen for hvad en forhandler vil tage for Picantoen om 5 år vil jeg være ned på et årligt værditab på 6.000,-. Dine samlede omkostninger vil så være lavt værditab, lav ejerafgift, billig forsikring, serviceomkosninger, og sliddele - ikke nogen alm reperationer.
Om 5 år skal du prøve at regne sammen hvor mange penge du har brugt på din Civic - du bliver ked af det.
Og nej, jeg skal ikke have microbil - jeg køber bil ligesom dig, for køreglædens skyld. Men at tro at det er billigere er naivt.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
De biler der står hos forhandleren skal man også lige betale 3-4.000kr i levering til, og så er der også rigtig mange private til salg for +80.000kr.
Jeg fik så sent som sidste år tilbudt 85.000kr for bilen, men jeg fortrød og valgte at beholde den, og hvis du tror at den har tabt 50.000kr siden sidste år, så er den her diskussion så langt ude, at der slet ikke er nogen grund til at føre den videre..
jul 2011
Biler: 2 Svar: 3
mar 2003
Følger: 83 Følgere: 93 Biler: 13 Emner: 63 Svar: 366
Jeg kører på ingen måde hate på minibilerne men for mit vedkommende tiltaler de mig på ingen måde.
For mig er min bil det samme som en beklædningsgenstand og hvis ikke jeg føler mig tilpas i den dur det ikke.
Køreglæden finder jeg bare ikke i sådan en lille billig bil.
Følelsen af kvalitet når du sidder i kabinen fornemmer jeg bare ikke.
Og igen for dem der ikke har så store krav til deres køretøj og bare ser det som et transportmiddel så er det da fint at de køber en billig minibil.
Men som Jeremy Clarkson så fint sagde det. Folk der køre sådan en bil interesserer sig ikke for at køre bil de vil bare fra a - b. Og folk er sjældent gode til noget de ikke interesserer sig for.
Måske derfor at man oplever at en stor del af minibilerne er besat af knapt så agtpågivende billister.
Når det er sagt så er der altså også mange direktører der kører i deres store biler som om de ejer det hele og skider på om det giver skrammer for de køber jo bare nyt når det bliver ødelagt.
Minibilerne er blevet populære og der er kommet mange af dem på vejen og så er det jo klart at de får opmærksomhed positivt som negativt.
En anden ting minibilerne har været med til at påvirke er finansieringsmulighederne på brugte biler.
Du kan stort set ikke få et anstændigt billån til en bil der er mere end 6 år fordi man kan købe nye biler der er så billige at deres levetid mere eller mindre er overstået på 6 år
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 44
Jeg har både en Lupo 3L og 2006 Dodge Charger V8 5,7L .. og jeg har igennem godt 3 år pendlet over 200 km hver dag.. og der ikke nogen tvivl om hvem der fylder mest på motorvejen.. Det er fjolserne i halvgamle Audi A6 og folk i Ford Mondeo, de tror at de ejer yderbanen når blot de ligger med 5-10 km/t over det tilladte.. KOM NU VÆK!!!!!
Jeg har en dog kammerat der er færdsels betjent, han siger også helt klart at de smp biler er overrepræsenteret når der skrives fartbøder ud. Hans teori er at de simpelthen er så billige at køre i at folk er tilbøjelige til at køre hurtigere fordi det ikke er så dyrt (i brændstof!)
.. og ang kvaliteten.. Lupo 3L er ægte VW-kvalitet, komfort (når man ikke er mere end 2 personer) og støjniveau er langt bedre and man finder i en hel tidssvarende og større biler.. Må dog indrømme at jeg blev slemt skuffet over UP'en støjniveauet i den er noget højere især ved motorvejstempo..
og der er heller ikke nogen tvivl om at der nogle tosser som ligger og fedter i yderbanen og de oftest kører i mikrobiler, men det blot fordi mikrobiler nu engang er biligst at eje og køre i - det har intet med bilernes kvalitet eller formåen at gøre..
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 44
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Alt andet er noget skrammel når vi snakker køredynamik, jeg er ligeglad med komfort..
okt 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 103
Jeg er rigtig glad for at du har gjort en fantastisk handel med din nuværende Civic og også den gamle Civic.
Hvis du læser hvad jeg skriver er det ikke for at genere din bil eller for at fortælle hvor meget/lidt den er værd – men blot for at bruge sammenlignelige tabsberegninger. Jeg er kun glad for at du kan få en god pris for den – så er der også håb for jeg får en rimelig pris når jeg skal sælge min Alfa 159’er ?
Må jeg være nysgerrig og høre hvor meget du kører om året. Hvis du ikke kører særligt meget kan jeg sagtens se at du har ret. Min gamle Skoda tabte jeg 40.000,- på om året (købt 4 år gammel) – dertil kom reperationer med bla. ny gearkasse og meget andet.
Min nuværende Alfa tør jeg slet ikke regne på hvor meget værditabet har været på – men det har ikke været 16.000,- ?
Hvis du er rigtig frisk må du godt finde mig en 2-3 år gammel Alfa Giuletta som jeg kan sælge igen om 2-3 år med et værditab på under 16.000,- om året og hvor reperationer/service ikke har oversteget 8.000,- årligt ?
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Og jeg tager selvf egne erfaringer i brug. Det er slet ikke sikkert at du kan gøre det samme med Alfa, det kommer helt an på hvad udbud/efterspørgsel er på netop den bil når du skal købe og sælge..
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Værditab, reparationer på Golfen?
Og når Golfen så er rustet væk efter 2-3 år, så lægger du 15.000 til en ny igen?
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Ikke at det nødvendigvis sker.
Jeg kørte 10 tusind kr bil et par år. 40 tusind km, og ca 2500 kr i reparationer.
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Nu er det heller ikke fair at sammenligne med en Golf 3, for det er ikke umiddelbart
en bil jeg ville købe, men stod valget mellem ny micro, og en gammel Corolla, så tog jeg måske den gamle.
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.913
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 954
Mikrobilerne kører glimrende, følger fint trafikken på alle typer af danske veje og de opfylder et behov for mange mennesker.
Jeg er et af de mennesker der med alderen har revideret min opfattelse af kørestil. Før i tiden kørte jeg frisk, overhalede når jeg måtte, kørte generelt for stærkt og brokkede mig over de lovlydige fjolser.
Nu kører jeg det jeg må, kører 4-6 km længere pr liter, og efter 45 km er jeg kun ca 5 minutter senere på den.
Tør øjnene og tag en kiks. Mikrobilerne er glimrende biler for de der ikke har et større behov, og de er velkomne på vejene.
Iøvrigt parkerer jeg hellere mellem to mikrobiler end to alm sedan/stationcar modeller.
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.913
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.913
Alt for mange bilister tøver for meget og når de så endelig jokker i spinaten må alle andre "bøde" istedet for at de fik fingeren ud
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 954
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.913
nov 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 9
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
hvad er det egenlig folk har imod de små biler