{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.388 visninger | Oprettet:

hvad er det egenlig folk har imod de små biler {{forumTopicSubject}}

både ude i gadebilledet men så sandelig også herinde bliver de små biler c1,107,city go,aygo osv. svinet til på det groveste

personligt er jeg fint tilfreds med den nye aygo som bil nr. 2 og som ikke koster mere i afdrag om måneden end den store TV pakke.

men hvad er det de fejler siden folk hurtigt ser sig sure på dem
kom med jeres uddybende mening


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad er det egenlig folk har imod de små biler
  • #1   4. dec 2014 Jeg ved hvad folk vil sige... De er for sløve, for små, for billige og for dårlig kvalitet! smiley

  • #2   4. dec 2014 Engangs-biler.

  • #3   4. dec 2014 De fylder i overhalings banen, fordi folk ikke fatter at deres kabinescooter ikke er en pendler bil designet til motorvejen smiley

  • #4   4. dec 2014 min opfattelse er at folk der køre øko ræser
    snøvler sig afsted,

    så de sænker trafikken, fordi de kan jo køre lidt længer på literen, hvis de køre 10 kmt under det tilladte,

    + de er sløv til at sætte i gang i eks lyskryds, så de kun selv lige når over inden det skifter igen.

    de tænke på der er andre i trafikken.
    og ikke dermed sagt, alle skal ræse af sted,

    men husker tydelig min kørelære sagde flere gange jeg var for sløv til at komme afsted

    men det er bare min opfattelse, ikke sikker den er helt rigtig.


  • #5   4. dec 2014 Synes at opleve tit at de er de foretrukne til at lave hasarderede manøvrer i trafikken.

  • #6   4. dec 2014 Det har jo noget at gøre med personen der sidder bag rattet, ikke selve bilen...

  • #8   4. dec 2014 bandit : afgjort de er ikke designet til overhaling på motorvejen det kan jeg give dig ret i men om handler det ikke mere om at kende færdselsloven ?

  • #9   4. dec 2014 En minibil kan nu være kvik nok med den rigtige chauffør smiley min kæreste har en Up, og den sænker bestemt ikke de andre i trafikken. Men hvis det er gamle Tante Tut på 85 som kører, så kan det måske godt gå lidt trægt.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #10   4. dec 2014 Bilerne er ikke for sløve. Det er dem der kører der er problemet, men det har folk ikke evne til at fatte.

    Uha nej, de er for små, de er grimme, de er dårlig kvalitet, de er langsomme bla bla bla..

    Nå, så vil jeg køre en tur i min voldhurtige, store rummelige, fantastisk byggede, sikre familiebil med lækkert udseende af en Golf 2 diesel.


  • #11   4. dec 2014 HansZafiraOPCHald : det er jo førren og ikke bilen der får bilen til at køre overfor rødt eksempel vis...

  • #12   4. dec 2014 Vi lever i en tid hvor alt handler om sikkerhed på de danske veje, de små biler har bare en del ulemper sikkerheden er dårlig, bilerne ligger dårligt på vejen, og er sidevindsfølsomme, derudover køre mange langsomt fordi de i deres hoved ikke kan forstå at de nu ikke kan få bilen til at køre xx antal km litteren som de nu er opgivet til, så vi prøver at køre 60km/t på en 20km strækning. Har tit oplevet en minibil køre bag en traktor hvor den ikke overhale, fordi der ingen som tør fordi bilerne mangler motoreffekt, så i stedet trækker vi bare en lang kø, det næste er at jeg er træt af at høre hvor mange penge folk spare på deres små fantastiske biler, sandheden er bare at man ikke spare det store og taget i betragtning af den dårlige komfort og køreglæde, er de biler intet værd.

  • #13   4. dec 2014 Nååå en lille bil med 60HK/800kg er sløv men derimod en stor racerbil som en Passat på 1400kg med 100HK er sindssyg hurtig???

  • #14   4. dec 2014 de slet ikke sløve de chaufføer nu har jeg haft min aygo i månedstid tid den kan sku godt lave hjulspin osv trækker også vis den for lidt gas smiley men ja self er de ikke verdens hurtigste 0-100 biler men ligger selv og overhaler alle dem der der kun kører 70 og det sku ligeså meget folk i store 4*4 eller bmw og audier som de der minibiler smiley chaufføren er problemet smiley

  • #15   4. dec 2014 Mon ikke det er fordi det minder os om hvilket afgiftsplaget land vi lever i??

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #16   4. dec 2014 Ejer selv en... jeg har brugt 17000 i rep på den i år (første år med den, brugt med 120k på tælleren 2006'er) :), men okay. den trængte også virkelig til en overhaling og står perfekt nu.. Jeg syntes det er en fin bil, moderene i forhold til prisen, og så koster den kun 4000 i forsikring som første bil, det er ikke tosset, samt de 580 i årlig afgift og så kører den da 22 literen gennemsnit IRL smiley

    Men med kold motor, tikker de meget her om vinteren, det er irreterende lyd, som højt sandsynligt kommer fra VVTi'en.

    De skal have en ekstra omgang lister på rundt om dørene da pakningerne til disse er vildt dårlig, og kan trække vand ind... og så en omgang flydende pakning rundt om stop lygten, samt venstre/højre bag lygte, så er den tæt...

    Med kold motor tager det også en krig at komme op på 80-85, op af bakke, da jeg ikke vil over 3000 omdrejninger, det er lidt irreterende, og jeg er begyndt at tage en mindre omvej for at undgå for meget knepning af motor, samt ikke genere andre / side fast for længe i T krydset inden man kan kører forsvarligt...

    Så det er abselout ikke en perfekt bil.. min drømme bil er nok en civic 07'er 2.2 disel og det bliver nok min næste, men som studie bil er den praktisk og fin smiley Det er ærgeligt med de reperationer der har været på den, men mekanikeren har nu sagt den står tip top, men nu må vi se smiley


  • #17   4. dec 2014 Jeg tror, helt seriøst, at mange er ubevidst bange for dem og derfor har set sig sure på dem. I takt med at de bliver mere og mere populære og at miljøvenlige biler vinder frem, så føler bilelskere sig truet af dem. De er bange for selv at blive tvunget ned i en lille pispotte når de nu elsker deres større bil med kraftoverskud, komfort og køreglæde. Og jeg kan godt forstå dem... Personligt synes jeg også det er federe med en "sjov" bil, fremfor min Lupo 1,0.
    Og jeg kan tydeligt selv se tendensen når jeg kører i min Lupo. Hvis jeg f.eks kører 140km/t på motorvejen og overhaler en stor Mercedes som kører 110km/t, så vil den i 9 ud 10 tilfælde sætte farten op og overhale mig, som om at man ikke vil "lade sig kue" af en lille minibil.


  • #18   4. dec 2014 Jeg blev egentlig positivt overrasket, da jeg prøvede en 107. Ja, de er langsomme, der er ingen køreglæde, og der er ingen komfort overhovedet. Men det samme kan man sgu sige om mange gamle biler.

    Som pendlerbil er de vel et okay valg, hvis man er ligeglad med biler, og bare vil have noget der starter hver dag og er billigt. Personligt er jeg sgu heller ikke vild med at brænde penge af hver dag på en kedelig tur til/fra arbejde.



  • #19   4. dec 2014 Mange vil faktisk gerne købe en microbil men deres ego. Siger nej for hvad vil andre så ikke tro om dem , så tror andre at jeg måske ikke har råd til andet , så er det nok dem der er alle flest af , statussymbol ja den er go nok , mange tror at køre jeg i en Audi BMW VW mm , tror de faktisk at andre tror de har mange penge , mange er endda villig til at afdrage store beløb hver månede også selvom de faktisk ikke har råd.
    Når alt kommer til alt har langt de fleste jo plads nok i en microbil , her hvor jeg bor køre der mange hundrede biler store biler på arbejde i store Audi A6 BMW 5er osv men der sider sku kun én mand i hver bil , og da mener jeg at en lille micro ville da være oplagt istedet , jeg skal ikke have ny bil foreløbigt.
    PS , til dem der hader de små microbil kunne prøve nogle stykker ikke alle er discountbil selvom prisen er lav.


    profilbillede
  • #20   4. dec 2014 For små og ukpmfortable til mig samt jeg er imod at de kun koster 500-700kr årligt i afgift.
    Ja jeg køre diesel og derved skal jeg punge extra ud til elbilerne i form af en udligningen afgift. Og sætte men en fast minimum på 2400kr årligt for de mindste ville der være penge til afgiftnedsættelser eller ordenligt behandling af vores ældre..



  • #21   4. dec 2014 Microbilerne er jo udmærkede Transportmidler til at komme fra A til B... De er godt nok ukomfortable og usikre... De er totalt blottet for sjæl desværre...

    Men grunden til jeg ikke kan lide dem er simpelthen bare det at de er for små... smiley Jeg kan ikke sidde komfortabelt i dem... og så er der jo ikke noget bagagerum i dem... Det handler om behov... jeg har brug for en bil hver der er et bagagerum af nogenlunde størrelse... Og det har de små pispotter ikke... jeg har brug for en del plads ved føresædet grundet min højde... og det har de små pispotter ikke...

    Men ellers er det sikkert fine nok biler... min kæreste har da en picanto som fanme ikke er større end en C1'er... Den fragter hende fint på arbejde... smiley


  • #22   4. dec 2014 Ikke alle små biler er kedelige smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=XDEoMwHHtk0


  • #23   4. dec 2014 Forstår ikke folk siger de er langsomme og sænker trafikken. Det er gamle mennesker der sænker trafikken.
    De kan da køre 170 km/t som er mere end man må køre på nogen veje i Danmark.



  • #24   4. dec 2014 Det er meget simpelt... Biler er statussymboler og især folk med mindreværdskomplekser har brug for at have en bil som er større, hurtigere og flottere end naboens... Og den slags mennesker er DK desværre fyldt med....
    Længere er den egentlig ikke smiley Så alle jeres undskyldninger kan i stikke op hvor solen aldrig skinner smiley


  • #25   4. dec 2014 Problemet ser ud til at være at mikrobils-ejere tror deres biler er hurtige. 0-100 på 15 sekunder er ikke kvikt, men har man aldrig prøvet andet tror man vel det er "kvikt". Nu bor jeg i Århus hvor byen er forpester af de småbiler overalt, og for os andre i biler der kan accellere normalt og gerne vil på arbejde til tiden, så er mikrobilerne sgu i vejen.

  • #27   4. dec 2014 65+ er gammel i min verden.

    Hvad er ung i din verden ?


  • #28   4. dec 2014 Lidt mærkeligt at de fleste der lukker alt muligt bræk ud om mini biler, enten ingen bil har oprettet, eller kører i en gammel møjspand selv. min søn har en 107 fra 2006 den har kørt 265000. stadig på originalt udstødning det eneste der blev lavet ved sidste syn var bremser i bag, synsmanden sagde 107 var en bil med meget lidt fejl ved syn. og jeg syntes faktisk den kører ganske udmærket..

  • #29   4. dec 2014 Jeg kører selv 200 km hver dag plus det løse.
    Jeg kører i en chevrolet spark Ltz 1.2L 2014
    Der er sgu ingen problemer der.


  • #30   4. dec 2014 Folk gør dem til noget de ikke er. Folk går ud og køber en miljø aktivist papkasse med 2 aksler & 4 hjul, og en motor der ikke er større end dem der sidder på en gammel knallert, og så kan de fløjtende ikke finde ud af at blive ude i højre spor på motorvejen, så vi andre bliver generet af dem! De skulle næsten have tilladelse til at køre på cykelstien så vi andre kan kører ugeneret!

    Ja, jeg er ikke tilhænger af dem. Som det også er sagt, de kan ikke engang overhale en traktor. Dertil, så skal alle dem der har sådan en helst kører 45km/l som de ikke kan, og så har de alt andet end travlt i dem. (Og hvis de endelig har er de næsten livsfarlige). En Skoda Citygo hedder City for en grund, hvis de så kun kørte inde i byerne, og ikke på motorvejene og landevejene, så ville jeg måske have mindre hate for dem. smiley

    Men, jeg for da et lille smil på når jeg ser en UP med chrome sportspotte i str. vandrør, hahah smiley


  • #31   4. dec 2014 Er selv gået fra en Astra Gsi over til en citigo og har sku ikke fortrudt det valg, ja den er langt fra så hurtig som min gsi var, men igen hvad skal jeg bruge det til, den nye her drikker jo langt fra det halve i måneden som min den anden gamle den gjorde, plus den gamle sku jeg ligge og rode i hele tiden og det blev jeg sku pænt træt af, det med at de ikke ligger godt på veje og der ingen comfort er i dem det kan jeg ikke helt genkende, synes nu min den lille er fin at køre i og så lang ture.

  • #32   4. dec 2014 Boxer, det har sgu intet med bilen at gøre.. Nej de er ikke lavet til at køre ræs eller lignende.
    Og jo de kan sgu sagtens overhale en traktor eller en Ferrari på motorvejen. Det handler om personen der sidder bag rattet.
    Jo, jeg kunne sagtens ligge med 80 på motorvejen og derved spare et par håndører men jeg vil sgu også gerne frem og på arbejde til tiden som alle jer andre i "dyre" biler.

    Tror de fleste har ondt i røven over at de har brugt mange penge på bilen og derved får ekstra "prestige" fremfor at få "ødelagt sit ry "


  • #33   4. dec 2014 Nej, sikkert ikke noget med bilen at gøre. Men der skal ikke meget modvind på nedkørselsrampen, så triller sådan en Citygo nærmest op på hovedvejen igen!

    Måske du er en af de få der har købt sådan en bette bil, og godt tør træde på klampen. Men størstedelen af det kundemarked der køber det i kalder en "bil", kører som langt de fleste af os skriver her i debatten. Lige at du ikke gør det, thumbs op. Men resten gør det, for det er hvad vi andre oplever i gadebilledet. Man skulle tro at de små biler blev leveret uden nogen speeder men med pedaler som en anden flintstone bil hvor det er sparet væk, for fremad kommer de ikke. smiley

    Har haft kørt lidt i min brors 107, og fy føj, hoppede hurtigt over i Subaruen igen. Jeg er så også knap 2m høj, og i min verden er det synd at kalde sådan en for en bil smiley


  • #34   4. dec 2014 min for sku heller ikke for lidt gas de kan jo tage noget omd de små biler, så det bare klampen i kælderen og så fremad smiley self er ikke når den er kold men ellers smiley

  • #35   4. dec 2014 Nu blev der også spurgt om hvad folk har imod mikro bilerne.
    Og det er bilisterne der bliver snakket om og ikke bilerne.
    Jeg har så sent som idag overhalet en nyere BMW der kørte ca 80 på motorvejen i midter sporet.
    Igen det er ikke bilen men chaufføren..

    Ja generelt er det folk i mikro bilerne som kører som en ældre dame. Og de har jo som oftest købt bilen som transportmiddel og kan spare penge ved købe denne mikro bil og vil gerne holde budgettet nede ved at køre "pænt"


  • #36   4. dec 2014 # 3
    "Kabinescooter"


    Hahahaha! Den vil jeg huske smiley


  • #37   4. dec 2014 Jeg kører jævnt meget motorvej... Og de der siger at det er de små der ligger i vejen i yderbanen har endten ikke kigget efter, eller er bare irriterede på de små...

    Jeg synes de værste biler på motorvejen er de dyrer modeller... de trækker bare ud som om de ejer hele verden, og de brager helt op i røven af en for at komme til at overhale selv om man kører tæt kørsel...

    Som nogen siger er det ikke bilerne, men idioterne bag rattet... Og idioterne skal passe på med at lave det stunt når jeg kører i min gamle spand, for jeg skal nok sørge for at de ikke når at bremse!


  • #38   4. dec 2014 Ham X : Pas på røde kim i hans Iveco Daily, han kommer efter alle der bremser smiley

  • #39   4. dec 2014 Folk skal stadig kører efter deres bils evne. De skal lade være med at prøve og overhale, på bla. motorvejen hvis deres egen bil i den situation ikke kan formå at gøre det, så er det bedre og blive bagved lastbilen. Og så er det meget muligt at de har en lille motor, men klampen i bund på dem. Det er jævnligt ude på landevejene, hvor de ligger og kører 60 km/t økokørsel i en 80 zone, og det er til at blive træls over smiley

    Kan dog fint forstå dem der køber dem, hvis de gerne vil have en så ny bil som muligt, til mindst mulige pris, og flest km pr krone betalt, og det ikke lige er råd til en rigtig bil. Sålænge deres kørsel ikke påvirker mig, så kan den være lyserød med playboy klistermærker, det blander jeg mig ikke i smiley


  • #40   4. dec 2014 Boxer : "hvis deres egen bil i den situation ikke kan formå at gøre det, så er det bedre og blive bagved lastbilen." Snakker vi 2cv, Fiat 126, Peel p50 osv. ?
    For ved da lastbiler kan højst køre 90 km/t (uden magnet) Så alle "Økobiler/Minibiler" kan da formå at overhale.


  • #41   4. dec 2014 Tjaa, min mening er at kvaliteten på visse af dem er for ringe. Jeg har sådan set ikke noget imod dem på vejene, jeg ville bare aldrig selv købe en fordi jeg er for glad for fart.
    Jeg dør også langsomt indvendigt når jeg skal køre i sådan nogle sløve biler.


  • #42   4. dec 2014 Anders T, ja hvis de små økonomi biler kan overhale en lastbil uden det tager 20 sek, så har jeg endnu ikke oplevet det endnu. For jeg ender altid oppe i røven på dem og må bremse ned, fordi de triller med 90-100 km/t ude i højre og prøver at overhale lastbilen med +5km/t af hvad de kører smiley

    Det jeg hader ved de små biler, det er ejerne og deres kørsel smiley


  • #43   4. dec 2014 Boxer>> Og det er der ingen A6'ere der gør? Det oplever jeg sgu ellers dagligt

  • #44   4. dec 2014 Det er der helt sikkert smiley Men jeg oplever nu mest det er de små og ikke de store biler der kører langsomt og ikke kan finde speederen. Igen, det er hvad jeg oplever smiley

  • #46   4. dec 2014 Problemet er også at ingen tjener penge på bilen - brugt eller ny. Små biler er med til at skyde ønkonomien i sænk. Har familien bil sælgebranchen, og har derfor spurgt lidt ad, ang de små biler:

    0,- kroner i avance på en lille Citroen C1 og bilens pris 3 år efter med ca. 50.000 kilometer på klokken, kan man få max halv pris for smiley Behøver jeg sige mere? smiley

    Også er de små biler også bare træls at køre i - praktisk i byer er de da, men alt andet = nej smiley


  • #47   4. dec 2014 tja, mig sinker de ikke ligefrem, vi er nogenlunde lige langsomme smiley konen har en 206 peugeot .. bryder mig ikke om mine fødder er tæt på kofangeren hvis man skulle køre galt, ærlig talt, føler jeg mig lidt u tryk, i sådan en lille vogn, i tilfælde af ulykke, næ, min gode gamle hi lux, der kan man se hvad der forgår 8-10 biler længer fremme, og mine fødder er i sikkerhed smiley mvh hc

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #48   4. dec 2014 " jeg ville hellere dø end at køre i en af dem til dagligt."

    Yes, du har jo også en kvik lille racer med 85 hk, hvis vi skal bruge dine egne ord,
    så du har absolut max køreglæde, klart klart..

    Jeg kan ikke nikke genkendende til, at de små biler ligger med lav fart.
    Her ude i tørre røvelse, blir jeg jævnligt overhalet, når jeg selv ligger med 80.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #51   4. dec 2014 Jeg har aldrig haft en bil over 100 hk.
    Det er ulempen ved at være en fattigrøv. smiley


  • #54   5. dec 2014 Jeg synes stadig deres primære problem er at de er for små... De af os i mandsstørrelse, (Over 2m) Kan jo ikke sidde komfortabelt i de små lortespande... smiley

  • #55   5. dec 2014 Små biler har kun lige præcis nok effekt til at kunne dreje hjulene rundt, faktisk er motorerne så små at baglyset skal slukkes for at de ikke går ud, de markedsføres på at de "selv bremser hvis du er for dum og uopmærksom til at føre en bil forsvarligt", små biler kan kun bruges til persontransport og de fjolser man ser køre i lortet har ofte iphone-ørepropper i, de er ekstremt grimme.
    Og så er jeg træt af at høre "ejerne" hyle om afgifter, de betaler absolut intet sammenlignet med andre, jeg smider f.eks. tæt på 13.000 kr. for en enkelt bil om året, sådan en lille lorteknallert koster under 1000 kr. om året.
    Set i lyset af at jeg betaler så meget mere, så er jeg harm over at holde i kø fordi en flok spassere skal til bageren efter morgenbrød, det er jo det eneste man kan bruge de lortekasser til.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #56   5. dec 2014 Tør øjnene

  • #58   5. dec 2014 Og så er jeg træt af at høre "ejerne" hyle om afgifter, de betaler absolut intet sammenlignet med andre, jeg smider f.eks. tæt på 13.000 kr. for en enkelt bil om året

    Så kan man vel spørge sig selv hvem der er idioten her? smiley smiley smiley smiley

    Det' gaaaas! Du ka' ta' det!


  • #59   5. dec 2014 Franz
    Jeg har behov for køreglæde, og det får jeg ikke i noget der knapt kan trække sig selv, jeg praler ikke med noget jeg kan bare ikke lide de små nyere biler. smiley

    LilleDan
    Du har ret, men en idiot der har det sjovere end idioten i Up'en eller den ligeså grimme og ligegyldige Mii (M.fl.) smiley


  • #61   5. dec 2014 0-100 på 12sek er 0-100 på aldrig i min verden, og når ens egen bil kan gøre det på det halve, så er de direkte irriterende og belastende og ligge bagved. smiley

    Der skal altså ikke meget motor, moment og pedal to the metal for at komme under 10sekunder. Men så igen, de der miljøaktivister der kører i de små biler med knallert motor, trækker jo aldrig motoren på over 1000 omdrejninger og sejtrækker den op til 60km/t, for så kører de jo ikke langt på literen... Spark til jeres små biler, så bliver vi andre bare lidt glade smiley


  • #63   5. dec 2014 Franz
    Hellere de 2 gamle biler end en enhver lille lorteknallert, den Peugeot gav mig en hvis glæde da den ikke ligner alle andre 405'ere, og den Scorpio var heller ikke noget der holdt på hvert gadehjørne.
    Den lyd der kommer ud af sådan en 2,9 V6'er skal du vist ikke sammenligne med det en 1,0 R3 laver.
    Nu har jeg så ikke de to biler mere, tag det med i betragtning.


  • #64   5. dec 2014 Hov hov. En Scorpio hører altså til blandt eliten, selv når jeg tager en taxa hjem fra byen (som regl en nyere Mercedes) blir jeg skuffet over pladsen og komforten, ihvertfald når man tænker på Scorpioen er 20-25år ældre.

    Kan godt være Scorpioen er grim og gammel, men fuck det kører bare godt, og de lidt størrere modeller er altså ikke sløve smiley


  • #65   5. dec 2014 Ja jeg vil nu også hellere have en scorpio fra sidst i 80erne som en ny mii eller anden mini bil

  • #67   5. dec 2014 Nå ja, men Franz, min alder eller ej, når jeg tager på arbejde kl. 5 hver morgen, og først kommer hjem kl 17, hver dag, så gider jeg altså ikke spendere hele min dag i min bil bag en eller anden snotskovl der hverken helt eller halvt kan kører bil. Det samme når man holder i en svingbane, og der kun kommer 2 biler over, hvor der kunne have været 5 ovre hvis folk kom afsted til tiden i krydset og ikke sad og sov. smiley

    Men ja, jeg er typen der kører lidt over hvad man må. Hellere 10% over en under, der er en grund til at der eks. står 80 på tavlen, og kan folk ikke minimum tage og kører det, så kan de fandme fise ind på cykelstien blandt skateborderne eller noget. Og ja, når man sidder i en bil, hver dag et par timer, så betyder andres kørsel altså ret meget smiley Men det betyder jo intet hvis man er gammel og har tid til det, men jeg er ung, og tid er penge smiley


  • #70   5. dec 2014 Ja, god julefrokost! smiley Men ja, der er mange andre der også er syndere med dem, og dem kan man fandme også få lange løg af. Vil så sige, at jeg håber da jeg for mere fritid når jeg bliver ældre, for det er der fandme ikke meget af, og har der ikke været siden jeg gik ud af folkeskolen. Hvad er sommerferie forresten? smiley

    God jul & god weekend folkens smiley


  • #71   5. dec 2014 Franz

    Dette er et bilgalleri, og du har tydeligvis ikke en bil (heller ikke oprettet en), nu kan jeg se at du er oprettet for 2 timer siden så du ved nok heller ikke hvordan man opfører sig herinde, i mine øjne er du bare en snothvalp der har forvildet sig ind på et bilsite i en brandert.

    Hvad laver du herinde?


  • #73   5. dec 2014 Skal vi nu også tro på det med udtalelser som "Tomat-gear" ? smiley

  • #76   5. dec 2014 "Tomat-gear er da et alment brugt ord på bilgalleri"

    Ja så tror jeg gerne du har været off herinde fra siden 03 smiley

    Synes ikke selv det er et alment brugt ord. Nu er jeg yngre end Pind, og har intet problem i at skrive Automatgear smiley


  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 60
    #77   5. dec 2014 Franz.

    Synes det er lidt sjovt og sige, du synes andre generaliserer, når du samtidig skriver generaliserende om luksusbiler og håndværksbiler i indlæg 69.


  • #79   5. dec 2014 Men for lige at svare på emnet, så gad jeg faktisk godt have en mini bil.
    Hvis jeg måtte smide en Ecoboost 1.0 120hk maskine i min MK.1 så tror jeg nok den ville blive sjov og økonomisk.....

    Men sådan noget må man jo heller ik herhjemme, selvom ethvert logisk tænkende menneske ville kunne se fornuften i det.

    Nye biler mangler bare sjæl smiley



    HAHA 10 emner.....ja det er virkelig udbredt når man tænker på der er 10.000.000 forum indlæg herinde.


  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 60
    #82   5. dec 2014 Franz.

    Det har du helt ret i, så ikke lige du havde skrevet iagttagelse sidst i sætningen. smiley


  • #84   5. dec 2014 Sjovt man tager efter hvad biler personen har oprettet

    Nogen køber bil efter hvad de skal bruge .. Andre køber det de vil have

    Har haft øko racer som konebil i huset.. Selvom den var nyere var det alligevel den store dyre bil der blev taget når der skulle køres længere ture.. Det var så meget mere behagelig at køre i

    Jeg har altid holdt mig til biler på 10år eller ældre .. Større bil for de samme penge.... Tit meget billigere (Haft en del biler til 10K eller under)
    Og billigere at forsikre.. Mest fordi kaskoen kan undværes


  • #85   5. dec 2014 De mangler sjæl og køreglæde!

    Jeg vil da gerne bede om en definition på sjæl og køreglæde?

    Er det meningen at vi alle skal have vores eget lille specielle unikum? Hvorfor kan folk ikke bare se de biler for hvad de er? Et billigt køretøj med en fornuftig brændstoføkonomi... Hvilket jo også er grunden til at størstedelen af køberne er pendlere.
    Det er jo bare en fucking bil, hvorfor det enorme had til dem???

    Jamen, de er i vejen for alle andre bilister!

    Nej, det er personen bag rattet der er problemet. For bilerne kan godt følge trafikken og de kan også køre for stærkt. Brok dig over personen istedet for bilen!


  • #86   5. dec 2014 At de mangler "sjæl" er vel ikke ens betydning med vi hader dem? blot at vi selv vil have en bil der er lidt anderledes/skiller sig ud.

    Om så jeg har vundet 360millioner i aften så er der få nye biler jeg gad eje.

    Kan faktisk ikke komme på en eneste, den nyeste kunne nok være en Ford GT.
    (har jeg nu vundet, så kunne jeg nok godt finde på at købe 2 microbiler, så jeg altid har noget der kan kører, mens den anden holder på værksted smiley )

    Håber det er nok definition på sjæl fra min side smiley


  • #87   5. dec 2014 Grease Monkey
    Det er jo nemlig dine kriterier og det er også fint nok. Men for dem som skal køre 200km om dagen og som ikke går op i biler, er det vel fint nok med en billig bil? Mange bruger argumenter som sjæl og køreglæde, for at det er en dårlig bil. Men 20+km/l kan vel også være køreglæde...?
    Jeg forstår ikke at folk ser sig sure på en type bil, bare fordi den ikke falder i deres smag eller behov?

    Og så vil jeg da sige, at hvis du har vundet 360 millioner så køb da hellere 2 Ford GT. Så har du altid noget der kan køre imens den anden holder på værksted. Det er jo en Ford. smiley smiley


  • #88   5. dec 2014 Du behøver ikke stille alle de spørgsmål til mig, jeg kan sagtens forstå nogen vælger en ny, billig og økonomisk bil, netop som pendler bil, og jeg har intet imod dem. Jeg deltager blot i denne debat fordi en eller anden Franz hatede på Ford Scorpio. Jeg svarede bare på hvad jeg ser som sjæl i en bil. smiley

    smiley 360mill smiley
    Tror jeg ville købe mange Ford GT'er smiley


  • #89   6. dec 2014 Køreglæde... Hvad er det??? jeg kan fortælle hvad det ikke er...

    Køreglæde er ikke:
    At skulle have gearstangen ind under knæet for at ramme 1. gear...
    At slide sine bukser på knæet fordi rattet kører imod der hver gang du skal dreje...
    at kunne tænde blinklyset med knæet fordi så lidt plads er der...
    At sidde med let bukket hovedet fordi ellers sidder ens isse fastklistret til taget fordi så lidt plads er der....
    At have så lidt motorkraft i bilen at den max kan trække ungernes trækvogn...
    At gnubbe albuer med passageren fordi så lille er bilen...
    At have mærkelige knirkelyde i kabinen fordi den er lavet for billigt...



  • #90   6. dec 2014 Jeg har både en Octavia og en Up. Jeg kan tydeligt mærke forskel på andre bilisters opførsel når jeg en sjælden gang kører i Up'en. Selv om jeg kører lige hurtigt i begge biler, og bestemt ikke er typen der accellererer på den måde som kærecomputeren siger jeg skal, så overhaler folk mig konstant. Det er som om de tænker "åh nej, en microbil. Så må jeg hellere overhale for den kører garanteret langsomt". Det gælder selvom jeg kører 95 km/t på landevej. I Octaviaen bliver jeg ikke overhalet, men det gør jeg i Up'en.

    Up'en bruges primært af min kone, og opfylder behovet perfekt. Billig, økonomisk og driftsikker bil til transport til og fra arbejde samt kørsel med vores 2 børn.

    Men tag ikke fejl, i den perfekte verden (hvor økonomi ikke er et parameter) kørte jeg hverken Octavia eller Up ...


  • #92   6. dec 2014 Deutsche

    Nej så trænger du til en ny tommestok... 2 mænd af gennemsnitsstørrelse vil komme til at gnuppe albuer ved midter konsollen medmindre man direkte koncentrerer sig om at holde armene ind til siden...

    Jeg er 205 cm høj... Det betyder at jeg ikke på nogen måde kan sidde behageligt i en VW up og rent faktisk køre bilen... (Min fod skal vrides op i en unaturlig vinkel for at træde på kobling og speeder for den sags skyld) Passagersædet duer heller ikke da jeg har mine knæ samt det øverste af skinnebenet til at gnubbe mod hanskerummet... dette er på ingen måde behageligt...

    Jeg vejer 110 kilo... Hvilket er nok til at der slet ingen trækkraft er i en UP... Min lancer er ikke ligefrem hurtig men shit den kan da køre fra en UP til hver en tid... Med trailer på...

    Så du skal ud og måle igen lille ven.. smiley

    Og skal der være 4 personer i bilen kan jeg slet ikke komme med... sidder jeg foran skal sædet så langt tilbage der ikke kan være nogen bag mig... Og sidde bag i bilen??? Yeah... Lettere at presse et spisebord gennem en brevsprække..



  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #95   6. dec 2014 "så hvorfor vælge en ny minibil ??"

    Pga stabillitet, billig kasko, lækkert med ny bil, langt på literen..

    Du har været heldig med dine gamle biler, men langtfra alle er ligeså heldige.
    Det er muligt der er penge at spare, ved brugtkøb, men du køber en sikkerhed i en ny bil, både drift, men også hvis du kører galt.
    En ny mini er trods alt mere sikker, end en gammel Golf 3.


  • #96   6. dec 2014 # 85 Tror du rammer problemet meget godt.
    Der er ALT for mange som tror de skal være smagsdommere, samt det er kun deres definition på køreglæde der er den rigtige..

    Sløve? JA! Jeg ejer selv en Aygo, men den er sgu ikke sløvere end jeg kan tage røven på de fleste alm biler op til 90 som jeg kører max på landevejen, igen det kommer an på føreren.

    Køreglæde?
    Hvem fanden bestemmer over det begreb?
    Hvis jeg syntes det er en glæde at køre i bilen, hvorfor det er det så åbenbart "forkert"?
    Selvfølgelig hvis man ikke kan være i bilen så er det et problem.
    Men hvis jeg ikke kan være i en XL så køber jeg en XXL.

    Derfor behøver jeg ikke og side og svine XL brugerne til på nettet...


  • #99   6. dec 2014 Tror nu en Golf 3 eller 4 klare sig bedre, eller 5, hvis man skal sammenligne nyprisen på en ny lille up og en brugt golf af samme prisklasse i en ulykke. Tjaa, i snakker så meget om langt på literen, stabilitet og sådan. Kvaliteten er så dårlig generelt fordi prisen er så langt i bund, at man inden for et år vil få ret store regninger fra værkstedet. Og nej, jeg ville godt nok ikke gældsætte mig i eks. 8 år, på en bil der bliver udkørt på 2år (Pendlerbil). Det skete for min bror med hans 107, allerede efter 2år var brugt prisen faldet så meget på den, at totalafdraget ville være dobbelt så meget end han ville få for den næsten! Det er da den dårligste forretning man kan lave, især som 18årig og ny bilist. Og hans bil fulgte altså servicebogen, og kostede ham stadig penge på værkstedet.

    Dertil, så kører den vel i princippet 5km/l mindre end den er opgivet til, og sikkert 10 hvis den skal følge med os andre med klampen i bund. Jeg er 195 høj og 100kg, og jeg følte jeg sad på bagsædet når jeg kørte den. Godt det kun var korte ture da...


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #100   6. dec 2014 Deutsche_

    Så en Golf 2 da. smiley
    "lille" ven smiley

    Boxer

    Hvis du slider en bil ned på 2 år, så har du mishandlet den, og vælte ind med regninger det første år?
    Mon dog. Så ville der ikke meget idé i at producerer dem.
    Hvis du afdrager i 8 år, så skal du jo bare være sikker, på du har den så længe, og der knækker filmen self nogen.
    Min kæreste købte Spark, til afbetaling over 4 år, ingen problem,
    og km/l kunne holdes på 19, incl motorvej med 130.


  • #102   6. dec 2014 Jeg kan ikke forstå at folk gider nøjes med den mest skrabede definition for hvad en bil er. Ja, en mikrobil er da fin til at futte rundt med i byen og køre små-ærinder hvis man absolut ikke kan undvære en bil nr. 2, men jeg fatter ikke folk gider pendle flere 100 km i dem. Var jeg i en situation hvor jeg skulle pendle langt, så havde jeg da til hver en tid købt en lidt større bil som f.eks. Fiesta med dieselmotor. Der er der da i det mindste en radio installeret fra fabrikken, og så behøver man ikke piske den afsted for at kunne holde 130 på motorvejen.


  • #103   6. dec 2014 Min bror kørte dagligt fra Faxe til indre København, nogle gange flere gange om dagen. Og nej, den blev passet og holdt med serviceaftalen. Om min bror så har fået en mandagsbil eller ej ved jeg ikke, men kvaliteten var under grænsen af hvad jeg kalder kvalitet. Han skyndte sig også og skyde den af til selvskabet igen mod ikke at skulle betale restgælden, da bilen på daværende tidspunkt var blevet sat til en brugtpris af 40-45.000 af forhandleren. Han skyldte nogen af 75 i den, og gav mig bekendt nogen af 135 for den da den lige var kommet på markedet. smiley

    Dårlig handel at købe lille minibil. I min verden ja. smiley


  • #104   6. dec 2014 - dog kan man jo sagtens sige at en stor ny bil taber lige så meget i rent værditab og dertil kommer man skal betale for alt andet.

    Jamen... Er det så ikke hip som hap hvad man køber? Hvis nu man gerne vil have en ny bil og ikke en brugt?


  • #106   6. dec 2014 Jeg tror også det er et spørgsmål om den jantelov der er i Danmark.

    Har selv ejet en Kia Picanto, og den kører faktisk rigtig godt. Det er ikke nogen racer. Men det betyder ikke at den er langsom på motorvejen. Derudover ser jeg ofte folk der kører i store biler, der ikke fatter at træde på speederen.

    Har selv haft den nye Leon 2.0 150 HK. Og der kørte jeg også stille i den for ellers slugte den Benz som bare pokkker. Men hvis jeg lå med 110 på motorvejen gik den ca. 22 i snit.



  • #107   6. dec 2014 Alt over 10km/l benzin er da overvurderet smiley

  • #110   6. dec 2014 Jeg er ikke fan af de små minibiler fordi at jeg bare ikke føler mig godt tilrette i dem, endsige ikke helt komfortabelt kan være i ret mange af dem jeg har haft kørt i :/. I jeg vil personligt have en lidt ældre større bil, end sådan en spritny dødsgokart.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #111   6. dec 2014 Deutsche_

    Det er muligvis en god bil, en Golf 2. Jeg har ejet 3, og kommer aldrig til det igen.
    JEG SYNES at der er langt mere komfort, i en splinterny micro, end en 30 år gammel folkevogn, og det er næsten useriøst at påstå andet?

    Self kan en ny bil holde ligeså længe, og jeg forstår egentlig ikke, hvorfor folk tror andet. Det et spørgsmål om vedligehold. Kan næsten ikke forestille mig andet.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #113   6. dec 2014 Deutsche_

    Ahh, nu overdriver du en anelse?

    En Up er hvad, 30.000 værd om 6 år?
    Så meget koster det vel for helved ikke, at skifte kobling, og hvad er alternativet?
    At skrotte bilen, og købe ny igen?
    Det gir jo ingen mening.
    Så kan du aldrig lave noget på en golf 2, når nu den kan købes så billigt.

    De færreste skrotter deres bil, pga dyr reparation, selvom bilen er gammel, hvis bilen ellers er ok.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #115   6. dec 2014 Men stadig, du vil "spare" den store udgift, sælge bilen, og hvad så?
    Bruge 80.000 på ny bil igen?


  • #116   6. dec 2014 Da Jeg købte min Lancer var den kun 2 år gammel... Og havde kun kørt 40.000 km... Gav da kun 170K for den... Ja den sluger benzin som jeg selv drikker cola... Men nøj hvor sidder man bare meget meget meget meget meget bedre i den end i en UP... Jeg har oceaner af plads i bagagerummet i forhold til i en UP... Jeg har langt langt langt langt mere trækkraft end i en Up... Jeg har plads til folk på bagsædet... Selv om jeg sidder foran... Lægger jeg bagsædet ned har jeg en mindre balsal i forhold til en Up... Bilen har fået 5 stjerner i Ncap... Der er så mange airbags at hvis de udløses vil jeg sgu tro bilen kan flyde... Jeg betaler med stor glæde og med smil på læben min relativt høje Ejerafgift, Og benzinregning... For jeg ved jeg ikke skal klemme mig ind i en skotøjsæske af en microbil... En rigtig bil sætter man sig ind i... 107, C1, Aygo, Up Mii Cittigo, og hvad de alle hedder... det er jo noget man tager på... tror min jakke er større end de biler...

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #117   6. dec 2014 Jaja cola, lad nu være at gøre dig selv større end du er.

    Du har en bil dækker dine behov, og det perfekt, men folk der ejer minibiler,
    tror du ikke de har det på samme måde?
    Vi kan blive ved sådan så.
    Jeg gad for helved da heller ikke køre i en lancer som din, fordi den er dyr i brændstof, men alligevel kan jeg godt fatte, at du er glad for den.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #119   6. dec 2014 Deutsche_

    Måske du har ret? Jeg ved det ikke.
    Jeg ville nok også lave min egen, hvis der skulle komme noget engang.


  • #120   6. dec 2014 Jeg har ikke noget imod nogle biler med et formål.. men jeg kan ikke se formålet i at man køber en ny mikrobil med mindre plads, mindre ydeevne, og elendig komfort for de samme penge som en 4-5 år ældre mellemklassebil koster, og inden folk begynder at fable om jamen der er garanti og den kører længere på literen, ja det gør den, men værditabet er også større på den end på en 4-5 år gammel bil til 80.000kr

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #121   6. dec 2014 Mirza

    Ja, og en 5 år gammel diesel, der begynder at smide turbo, dyser og pis og lort,
    det giver ikke stabilitet i økonomien. Det gør en helt ny bil. Du ved hvad du skal betale, og det er nok tilfældet for mange, at der ikke skal komme noget uforudset.

    Jeg kiggede selv micro, da jeg skulle skifte, men jeg "tog chancen" og købte en 7 år gammel Toyota diesel, med 257 tusind på tælleren.
    Ok, det er en Toyota, så risikoen er begrænset, men det ku da nemt ha blevet dyrt, hvis jeg var lidt uheldig.


  • #122   6. dec 2014 Haha ja diesel, det er også et lotto uden vindere.. Man kan i bedste fald ikke tabe noget..

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #124   6. dec 2014 Mirza

    Jeg har endnu at være rigtig uheldig tilgode smiley

    Deutsche_

    Hvis det kan svare sig at skifte dyre dele på en brugt bil, det er det du siger, ikk?
    Så kan det det jo også svare sig, at renovere en 6 år gammel up. smiley


  • #125   6. dec 2014 Ja det kan svare sig hvis folk havde pengene, men mange har sgu ikke mere end 5000kr på opsparingskontoen

  • #126   6. dec 2014 Rasmus. Nej, det kan lige nøjagtigt ikke betale sig at renovere end 6 årig gammel UP! Hvis ikke den allerede er rustet op til den tid, så vil markedet af de micro biler være så oversvømmet med 6 årige gamle "pendlerbiler", at man kan have 4 magen til holdende til reservedele for samme pris som en velholdt ældre bil som har været en værdig renovation igennem. Det kan simpelt hen ikke betale sig at renovere end up, det er byt til nyt! smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #128   6. dec 2014 Mirza

    Så har de heller ikke til at købe andet køretøj.

    Boxer

    Hmm.. Kan godt se hvor du vil hen.
    Men du ved hvad du har, og renovere på, men du ved ikke hvad du får, og hvad problemer blir på den "nye" bil, men sådan er det self ved alle brugtkøb.

    Rustet op? Nåhh ja. Havde glemt det var VW vi talte om. smiley


  • #129   6. dec 2014 Ved da at min brors hvide 107 lynhurtigt fik flyverust i lakken, og rust i bunden også. Undervogns og hulrumsbeskyttelsen er jo sparet væk fra fabrikken af smiley Men ja VW er et rustsymbol smiley

  • #131   6. dec 2014 Nu er det generelt at VW har rustproblemer smiley Passat, Golf, you name it. smiley Ingen nyhed, det var somend ikke for at sætte en 107 op mod en VW, men at en 107 er en microbil som resten i debatten her, som ingen undervognsbehandling har fra fabrikken af smiley Det var bare en tilføjelse smiley

  • #133   6. dec 2014 Folk der siger mikrobiler er kvalitetsbiler ville ikke vide hvad kvalitet var, om det så var skruet fast i panden på dem.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #134   6. dec 2014 Og lækkert håndværk for dig er en Renault Clio?

  • #137   6. dec 2014 Rasmus H - Jeg har intet nævnt om håndværk.

  • #138   7. dec 2014 Lige for at komme med lidt input igen så har mig og min lillebror testet flere af de små biler ved at køre rundt til forskellige forhandlere og prøvekørt bilerne bla up, 106, ci, twingo, spark, aygo, mm ikke i den eneste af de biler vi testede kunne hverken mig eller min bror sidde i vi er begge lidt over 190 sædderne kan ikke komme langt nok tilbage og når de endelig er rykket helt tilbage kan der ikke sidde nogle bagved, og man kan ikke lige tage sædet et hak frem for man sidder i forvejen klemt.

    Vi testede alle biler på motorvej, og vw up med den store 3cylindrede var den eneste der stadigvæk havde noget at give af ved overhaling af bla lastbiler, hvis man virkeligt pressede motoren i omdrejninger i fjerde gear, men stadigvæk er motorene momentsvage, i forholde til alm biler selvom de har mange hk kontra vægt hjælper det intet uden en momentstærk motor, desuden var der ingen.af de andre biler der kunne følge trafikken på motorvejen, selvom vi piskede dem ved overhaling af lastbiler følte man at man stoppede alt trafik i yder sporret, fordi det tager så langtid at passere, desuden kunne den twingo vi testede ikke presses til meget mere end 130km/t så døde den helt ud. Det er virkeligt ynkeligt uanset hvad folk siger er de sløve møgbiler.

    Desuden var der så meget støj i alle biler at jeg ville skulle spise en pakke panodil bare for at køre til købmanden og hjem igen, jeg har oplevet biler fra 70'erne med bedre komfort end i de biler, men som flere nævner så er der masse at lave som hobby mekaniker, har så mange kunder der har problemer med disse biler på trods af lave kmtal, og nyere årgang de fleste nu er, man får hvad man betaler for sådan en det bare.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #139   7. dec 2014 Jeppe

    Du snakker om kvalitet, og siden hvornår har Renault været et kvalitetsstempel?

    JK

    En ung mand med brændstof i blodet, kan self ikke blive tilfreds af en micro.
    Det jo skrammel i hans øjne.
    Næhh giv ham en Xzound radio, det dur!


  • #140   7. dec 2014 Rasmus H

    Gør mig nu ikke større end jeg er... ved godt ag små dværge som dig måske synes en UP er en kæmpe slæde, men vi andre af mandsstørrelse føler os meget indeklemte i sådan en kabinetscooter. ..


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #141   7. dec 2014 Det var nu ikke så meget din højde jeg hentydet til, men straks går du i forsvar. smiley

    Anyhow, jeg vil squ hellere ligge og rode rundt under 180 cm, end være 2 meter og træls. smiley


  • #142   7. dec 2014 Den har da overlevet i 20 år indtil videre, det tvivler jeg på moderne mikrobiler kan når man ser overfladerust på bremserør, bund, bærearme osv osv allerede inden den har forladt forhandleren.

  • #144   7. dec 2014 Hader dem ikke, men glædes heller ikke over dem.

    Jeg har ikke pengene til at købe en bil til f.eks. 115.000kr (der skal sgu lidt udstyr i dem, før de bliver bare lidt komfetable)... så da jeg alligevel er ude i at skulle låne til bilen, ville jeg nok hellere købe noget ældre Audi A4 til de penge... Ikke fordi jeg har noget imod minibilerne, men fordi jeg bare ville føle jeg fik mere for pengene...

    Min første og ja, nærmest eneste "rigtige" bil som jeg har haft i længere periode, var en Fiat Punto fra 96. Skulle jeg bruge en billig lille bil til at køre fra a-b ville jeg hellere tage de penge der skulle bruges til udbetaling på en ny minibil og så købe en gammel Fiat punto igen... (Eller anden ældre lille bil) ... Synes simpelthen bare man sidder bedre i de ældre biler, end i de nye og da det bare er et transportmiddel, der ikke bliver købt til at skabe en glæde, ja så ville jeg hellere have en ældre bil smiley


  • #145   7. dec 2014 Rasmus H

    muligvis... Jeg er bare glad for jeg ikke render rundt nede i røvhulshøjde... smiley

    Og så er min højde en klar fordel med mit natarbejde... smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #146   7. dec 2014 Cody

    Jeg har ikke flere argumenter smiley


  • #147   7. dec 2014 Lige kommet hjem fra 600km motorvej og vi lavede en lille sjov leg fruen og mig... Jeg kørte og hun krydsede af smiley
    Vinderen af biler der rykker ud foran en, når man ligger med 145 på gps'en er klart Passat 3C - Skarpt fulgt af Peugeot 307... VAG Micro'erne lagde vi sammen og trods det fik de en 4 plads. BMW og Porsche lå i bunden, men dog representeret.


  • #148   7. dec 2014 Ham X, du skal jo huske at medregne hvor mange der kører af de pågældende biler smiley

  • #149   7. dec 2014 Grease>> Det ved jeg godt... Derfor synes jeg heller ikke at man kan klantre microbilerne... Heller ej 3C Passaten for der er så mange af dem at man kan fodre svin med dem.
    Men det giver et indblik af at det er Buisness class/familiebilen der dummer sig mest derude...
    Om de så har travlt med ungerne på bagsædet, mobilen eller bare ikke har overskudet til at køre bil kan man jo ikke læse ud fra dette.. Men det er som regel dem med den størrelse bil der skriger højest op om at andre kører i vejen... Og så er det dem selv.. Flot smiley


  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #150   7. dec 2014 så kan man jo lade være med at køre 145 når hastighedsgrænsen er 130 smiley

  • #151   7. dec 2014 Ulle>> Nu er du jo ikke betjent, eller nogen som helst beføjelser til at være det..
    - Den har lige været oppe i politijagt, hvordan reglerne er - Skal bagfrakommende bremse, har du været til unødig ulempe


  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #152   7. dec 2014 ja men du gør stadig en fejl ved at køre for hurtigt så du har ikke mere ret, end vedkommende der går ud fra alle kører det man må..

    profilbillede
  • #153   7. dec 2014 Ulle>> Om jeg kører 130 eller 180, så må du ikke trække ud foran mig... Så er den sådan set ikke længere. Det er dig der skal overhale, og dig der må vente til det bliver din tur.
    Du må endten få det til at passe med at jeg er forbi, eller at jeg kan nå at lade farten løbe ned på 130 uden at røre bremsen - Igen ude at trække ud 1½ km før.

    Nøjagtigt som at jeg ikke skal køre i spor 2 fordi jeg kører hurtigt. Jeg skal køre der når jeg skal overhale... Ellers ikke.


  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #154   7. dec 2014 Det siger jeg jo også? "du har ikke mere ret, end vedkommende der går ud" din bøde vil stadig blive langt større, kommer du med 180 kan det være ret svært at bedømme din hastighed, man må ikke trække ud, men man må heller ikke køre for hurtigt...

    hilsen politi assistent Ulle Jørgensen med batch nummer 10295, Fra det intetgalaktiske politi, planet pluto... smiley


  • #155   8. dec 2014 Tror ikke folk med "rigtige" biler skal prøve at regne ud hvad det koster at holde bil - det er laangt dyrere end de "tror".

    Fordelen ved at købe en Kia Picanto er at du kender udgiften de næste 5 år - det er der garantien gælder. Hvis vi siger at du køber en Picanto til 80.000,- og den om 5 år er 0,- værd vil du stadig kun have tabt 16.000,- årligt. Hertil kommer at der ikke har været nogen reparationer udover slitage samt at den er billigt i grøn afgift og forsikring.

    Elsker selv biler og selvom jeg har været heldig med mine biler koster de stadig penge at holde kørende og skal ikke begynde at regne på værditab og samlede omkostninger. (Alfa 159 & Fiat Barchetta).

    Ville da godt trille rundt i en gammel BMW 750i men med 25.000km om året ville den nok holde en del på værkstedet og lynhurtigt udhule min økonomi - men med en Picanto som hverdagsbil kunne BMW'en køre i weekenden og så havde tingene passet.

    Kigger forresten på en Giulietta som erstatning for 159'eren, men er ikke helt sikker. Hvis jeg er fornuftig beholde jeg 159'eren i et par år - der er ingen penge i dem og Giuliettaen taber værdien lige så hurtigt.


  • #156   8. dec 2014 Men nej hvor er Giuliettaen flot... havde den bare kostet de 50K mindre da jeg kiggede på ny bil... smiley

  • #157   9. dec 2014 pga det her...

    https://www.youtube.com/watch?v=cHQq-riEeL4


  • #158   9. dec 2014 "Picanto til 80.000,- og den om 5 år er 0,- værd vil du stadig kun have tabt 16.000,- årligt."

    Det er sgu også meget at tabe på så en lille bil. Jeg købte en Civic 1,8 sport 2006 for 2,5år siden for 80.000kr

    Det svarer til at den er 40.000kr værd nu, og det er den næppe, nærmere 70-75.000kr eftersom den kun har kørt 180.000km

    Så hvis man giver sig til at regne på det, så kan det stadig ikke svare sig med en ny mikrobil..


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #160   9. dec 2014 Mirza

    Du kan da ikke kun have tabt 5-10 tusind på 2,5 år.
    Om den så havde stået stille al tiden, er det ret urealistisk.


  • #161   9. dec 2014 Rasmus, vi er ikke alle som går ud til forhandleren og giver overpris for en bil, eller køber en ny bil med lån og renter og taber endnu flere penge end de 16.000kr om året som blot er bilens værditab

    Den billigste civic sport koster pt. 77.700kr på bilbasen.. Jeg gav 80.000kr for min for 2,5 år..

    Og alle de andre koster over 80.000kr også dem som har kørt mere end min, så mon ikke jeg kan sælge min for 10.000kr under markedsprisen og kun tabe 5-10.000kr på 2,5år

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/civic?Fuel=1&KmlFrom=0&YearFrom=2006&PriceFrom=0&PriceTo=10000000&MileageTo=0&ZipCode=0&IncludeEngrosCVR=True&IncludeSellForCustomer=True&IncludeWithoutVehicleRegistrationTax=False&IncludeLeasing=False&HpFrom=&HpTo=&SortBy=price&SortOrder=asc

    Se selv..


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #162   9. dec 2014 Hvis du har fået den billigt, så er det heller ikke et fair regnestykke, for klart du vil have tabt mindre, end dem der ikke har fået en ekstra god pris.

  • #163   9. dec 2014 Selvf er det fair, det er ikke tal jeg har fundet på, det er fra den virkelige verden. Det ligger frit for enhver at gå ud og lave en god handel på en brugt bil, men det kan du jo ikke med en ny bil, den koster hvad den koster..

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #164   9. dec 2014 Ikke alle har handelstalent, eller evne til at spotte en god deal, og ny bil kan du da godt prutte lidt ned, medmindre vi snakker micro. Der er self ikke meget at hente.

    Men der er bare stadig mange som vægter faste forudsete udgifter højt, og så det squ lige meget om de kan holde brugt bil meget billigere.

    Min kæreste startede ud med helt ny bil. Hun havde den dog kun 8 mdr, til den blev totalskadet.
    Hun besluttede derefter at købe brugt, dyrt købt ved forhandler, for 42.000, og solgte lortet ca 1,5 år efter, med et tab på små 30.000, fordi den brugte bil var ved at falde fra hinanden.
    Så man behøver ikke altid være billig kørende ved brugtkøb.

    Jeg selv har også kun købt brugt, med svingende held, men de sidste 2 har været billige i drift, trods mange km, så man kan self være heldig.


  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #165   9. dec 2014 Du sammenligner jo en brugt civic du har kørt med en ny minibil og tabet af dette efter 2½ år. det er jo klart der er mindre tab på den brugte bil, den populærer kantstensafgift er der jo kun på nye biler :)... købte min 107'er for 34000 for 1½ år siden.. i dag lægger de til 30.000 det er 4000 på et 1½ år for ikke at nævne det sparede i benzin, grønafgift og forsikring..

    med det sagt, hvordan er sådan en 1,8 civic? overvejer meget selv at købe den om et par år.


  • #166   9. dec 2014 Ulle, nemlig, men det er det som jeg ikke forstår, hvorfor man vælger en NY mikrobil i stedet for en brugt mellemklassebil, når man kan være billigere kørende i en mellemklassebil, der er hverken en økonomisk gevinst, komforten er ringere og pladsen er mindre..

    Jeg synes det er en fed mainstream bil, den er flot og pålidelig, den er trods alt kåret som årets brugtbil 2014, svage sider er bagbremser der har tendens til at hænge.. ellers er der ikke meget at komme efter..


  • #167   9. dec 2014 Jeg føler at jeg ser dum ud når jeg sidder i en lille bil.

    Det er nok mig der er mærkelig men jeg føler mig sq ikke tilpas hvis ikke bilen har en hvis størrelse.

    Men dem der kan leve med sådan en bil skal da bare have lov til det.

    Problemet er bare at hvis de mener at de sparer på miljøet så tager de fejl for hvor en dyrere bil oftest får lov at leve dobbelt så lang tid så bliver microbilerne tit skrottet når brugtprisen ikke længere er værd at skrive hjem om


  • #169   9. dec 2014 Kæft hvor folk piver. Piv piv piv. Tag jer sammen kør efter reglerne og så er der intet problem. Tag en tudekiks næste gang du møder en økoslæde på motorvejen. Kør ind til siden tag den 2 sekunders spiller som du maks kan klarer inden du komme tog så tag ud på vejen igen så er den anden bil non fremme.

  • #170   9. dec 2014 Jeg skal bare selv have en komfortabel og sikker bil der e driftsikker, så er jeg ligeglad med hvilken bil det er. Men synes godt nok ikke jeg føler mig sikker i sådan en pocketbil. Jeg bor i Århus hvor folk ofte kører som selvmordspiloter, så vil jeg have en bil hvor jeg er nogenlunde sikker. En anden ting der irriterer mig ved dem er når leder efter en p-plads, så tænker mandat der er en.plads og skynder sig derhen og der står så sådan en halv bil. En sidste ting der irriterer mig ved dem er at mange af dem blænder af helvede til

  • Nickname
    Nickname Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 4 Følgere: 4 Svar: 2
    #171   9. dec 2014 Jeg kan slet ikke forstå at folk tør sætte sig selv eller sin elskede familie ud i sådan en lille lorte bil. Hvis man rammer en middelstor lygtepæl er man færdig. Og undskyldningen skal ikke være at den er billig. Der findes mange fine nyere større biler som ikke koster lige så meget som en ny Aygo. Og sidst men ikke mindst så er de her lorte pispotter slet ikke med til at hjulene i gang rundt omkring i danmark. De koster intet at holde kørende da det næsten kun er pensionister og bankospillere der køber sådan en bil og de kører max 70 km/t og laver trafikpropper overalt i dk. Shit jeg hader de her lortebiler og håber fandme det bare en en nymodens trend der snart hører op.....

  • Svend C
    Svend C Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #172   9. dec 2014 Mine børn fik begge en Spark da de blev 18 og de er super glade for den og nu går de begge på uni og har råd til den selv om de er på su.

  • #173   9. dec 2014 Nu gider jeg ikke læse hele denne lange tråd, og jeg var nærmest overbevist om, at det var en håndgranat Claus F.J. smed midt på gulvet her...

    Men - jeg nåede da at læse de første 25 indlæg, og nogle var mere saglige end andre.
    Og lad os da bare lige dvæle lidt ved #25 Jeppe S´ bidrag :

    " Problemet ser ud til at være at mikrobils-ejere tror deres biler er hurtige. 0-100 på 15 sekunder er ikke kvikt..."


    Nå, nej, det er ikke nogen dragracer - men nu nævnte du jo selv, at de er overalt i Århus midtby - hvad er egentligt problemet? Kan du nævne ét sted i indre Århus hvor du må køre mere end 60 km/t..?
    Nå, nej, det tænkte jeg nok - dårligt argument, og tegn på at du nok ikke rigtigt har noget argument imod de små biler inde i byen.
    Og generelt holder det gamle ordsprog, at har du ikke noget godt at sige, så lad være med at sige noget. smiley
    Der findes biler til alle behov, og som bybil er selv de allermindste biler, de store langt overlegne. De er ikke særligt gode til motorvejskørsel, men selv en lille Smart ForTwo med 45hk CDi, kan følge trafikken hvor der står 130 på skiltet.

    Og så er der lige alle de lamme opkast om at de små biler er farlige.
    Den sidste her #171 er da helt i hegnet smiley
    Det er der sikkert nogle af bilerne der er, men fordi du sidder i en større bil, har du ikke immunitet overfor dødsulykker - tvært imod!
    Som udgangspunkt kan man jo vælge den sikreste bil til det formål man har.
    Nogle vælger bil efter udseendet, nogle efter navnet alene - mange vælger ud fra behov, og igen, nogle af dem tænker meget på sikkerhed.
    Endelig er der dem der vælger biltype efter de har fundet ud af, at end ikke Viagra kan give dem en større pik...og det er jo træls i sig selv.

    Apropos langsomme biler vs. hurtige biler, acceleration og især bykørsel..
    Glædelig jul herfra smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=b1iJJZfB7i0

    PS - Ja, min daglige bil er en Smart - lige pt. kører jeg med 1,0 turbo benzin med 110 hk til 800 kg bil.
    Langsom? Naaaah....

    PPS - Sikkerhed findes også i de allermindste

    https://www.youtube.com/watch?v=mnI-LiKCtuE


  • #174   9. dec 2014 Må sige at når jeg kommer i min lille I10. Så er det sku ikke kun små biler der holder i vejen i venstre spor. Det er generelt for alle, der er ingen der fatter færdselsloven, der står hold så langt til højre som muligt. Det GÆLDER OGSÅ JER I JERES STORE LORTE BILER DER HOLDER I VEJEN......... Min lille I10 med 86hk er en dejlig BIL........
    Så hvis alle bare køre ind til højre så kunne vi alle sammen komme lidt hurtiger frem.....


  • #175   9. dec 2014 Allan K - mit indlæg var et svar til #9. Og generelt andre der bruger sætningen; "de er faktisk ret kvikke når man tænker på hvor lille motor de har". Nej, de er ikke.. Og omhandler ikke fartgrænser, men acceleration. Men du har en pointe, måske man burde måle mikrobilernes acceleration fra 0-60 i stedet for smiley Det er mere praktisk så man ikke skal måle tiden i dage på en afrivningskalender.

  • Erik A
    Erik A Tilmeldt:
    jul 2011

    Biler: 2 Svar: 3
    #176   9. dec 2014 Hmm, vi har skiftet vores Passat 1.8 T år 2004 ud med en Skoda Citigo 2014, og er vildt glade for den. Prøv lige at kigge her : http://www.euroncap.com/results/skoda/citigo/2011/473.aspx , i kan evt. selv prøv at kigge på jeres bil i NCAP test, vores lille Citigo er mere sikker end vores gamle Passat.


  • Frank S
    Frank S Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #177   9. dec 2014 Får ALDRIG andet end en "kabinescooter" igen!
    Det det handler om er økonomi. Billig i indkøb, forsikring, vægtafgift osv.
    Min i10... 5 års fuld garanti.. Istedet for en gennemtæsket brugtbil.
    Ja nemlig køb og smid væk. Min er lige blevet 4 år. Samlede udgifter 5300,-kr til service... Det bliver ikke billigere.
    Og kan i ikke komme forbi, må i vente til der er plads... Der hjælper 300 HK ikke ret meget.... smiley


  • #178   9. dec 2014 Hvad fanden gør folk hvis de skal fragte noget af lidt størrelse hvis de kun har sådan en rulleskøjte med påhængmotor???

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #179   9. dec 2014 #173 Vedrørende dit indlæg til #171.

    I den video får den altså kun 3 ud af 5 stjerner!
    Og som 171# skriver, ville jeg f.eks. aldrig lade min storesøster udskifte hendes "store grumme" Volvo ud med en minibil. Mest på det grundlag at hun har en datter på 1 år. Og Jeg er rimelig sikker på en en nyere Volvo er MEGET mere sikker at køre i end en mikrobil. Og er meget mere velegnet til f.eks. familier.

    Så er der så også det med at mikrobilsalget måske kan komme til at skade arbejdspladser i fremtiden. Jeg siger ikke det overhovedet sker! Men hvor mange skader kan man lave på sådan en billig bil? Den vil jo hurtigt blive total skadet, og så er der intet arbejde til karosserismed, mekaniker og maler.
    Og når de så er så billige, kan det jo betale sig at købe en helt ny, have den 5-7 år og så skrotte den og købe en ny. Så vil der jo heller ikke være så mange reparationer på bilen, pga. den lille pris den koster. Det kunne jo evt. også skade værksteder?
    Det kunne da også være derfor nogle hater dem.

    Personligt synes jeg bare de ser for "billige" ud, og bare føles for billige indeni bilen osv. Så er de også alt for små til mig! Så ville aldrig vælge en til 1. bil smiley


  • #180   9. dec 2014 Låner en evt større bil eller finder alternativer..
    Der var jo også engang man ikke havde bil eller kørekort.
    Hvad gjorde man dog den gang??... Finder på noget..


  • #182   9. dec 2014 Det er generelt folk der har glemt alt om færdselsregler trækker ud for andre fordi at de har travlt kigger ikke når de drejer blinker ikke eller først halvvejs igennem svinget, alle de "småting" og dårlige vaner ødelægger trafikken, ikke bilerne.

  • #183   9. dec 2014 har selv en lille møgspand men mange af de dyre limo"er ser kun min røv smiley

  • #184   9. dec 2014 En fiat uno er ikke en microbil....

  • #185   9. dec 2014 ok cody

  • #186   9. dec 2014 det er en ganske ok Corsa størrelse bil... smiley ganske fine at køre i... Dog kunne sædet godt lige kunne rykkes bare et par cm længere bagud tak... smiley

  • #188   9. dec 2014 Det er fint nok at en microbil har 5 stjerner i ncap men begå nu ikke den fejl og tro at bilen derfor er ligeså sikker som en i den helt store klasse.

    Ncap's point system skal sammenholdes med biler i samme klasse.

    Tager du en ny microbil med 5 stjerner og tæver den sammen med en gammel mercedes sklasse som i nutidens ncap system kun ville få 3 stjerner så vil jeg æde min gamle hat på at merceren er bilen man vil sidde i når uheldet er ude.

    Det er ikke altid fordi bilen knuses omkring dig at du dør i en kollision det er ofte pga. g påvirkningen at hvor man dør af indre blødninger og en bil på 2 tons stopper en microbil på stedet og slæber den baglæns så g påvirkningen er mange gange større i den lille bil.

    Inden regler uden undtagelser men du vil som oftest være mere sikker i en større bil.


  • #189   9. dec 2014 Til Erik A's indlæg om NCAP testen. Hvor mange stjerner bilen får siger ikke noget om hvor sikker en bil er hvis den f.eks. støder sammen med en bil der er større. Kun hvordan den klarer sig ved sammenstød med en bil af samme størrelse.

  • #190   9. dec 2014 Anders J> Det tror jeg så ikke du skal regne med... Der ligger en masse klip på youtube med ældre volvoer og div. som ramler sammen med nye små biler... Du bliver overrasket.

  • #191   9. dec 2014 Klippet er ved at være af ældre dato, men beskriver meget godt sikkerheden i en ny lille bil vs en ældre gammel stor bil.. smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs


  • #192   9. dec 2014 Ja jeg har set de videoer hvor de smadre en ny microbil sammen med en volvo fra 80'erne.

    Måske ikke en helt fair sammenligning.

    Men tag f.eks. en Audi 100 fra 1994 den kan fås for en slik idag og den vil jeg til en hver tid vælge i en crash fremfor en toyota nogo.

    Hvis du seriøst påstår at størrelsen er irrelevant ift. de skader bilen pådrager sig ved en kollision så skal du vist lige har en lektion i fysik.

    Uanset hvordan du vender og drejer den så har en microbil bare ikke den samme plads til deformation hvorfor den stopper noget mere voldsomt end en bil der kan krølle 1.5m front


  • #193   9. dec 2014 Volvo'en er så også fra 1991-1998.....

  • #194   9. dec 2014 Den de bruger i testen mod en ny renault er 1. generation af 940'eren den blev erstattet af en nyere model i 1994 med væsentlig bedre sikkerhed. Havde de bruge den havde testen set markant anderledes ud.

    Og så er en renault modus altså heller ikke en microbil.


  • ole R
    ole R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 22
    #195   9. dec 2014 Jamen der er da ikke nogen status i sådan nogle, og da slet ikke nogen potensforlænger.
    Prøv at høre trafik-radion om morgenen, hvor tit folk støder sammen, hvem er skyld
    idet? næppe de små biler, de kan jo ikke


  • #197   9. dec 2014 Den her viser klart forskellen på en stor og lille bil i samme årgang og endda samme mærke.

    https://www.youtube.com/watch?v=U7XS696C8YE

    Så bliver det vist ikke mere tydeligt. Størrelsen har betydning når det går galt


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #198   9. dec 2014 Yaris hører jo heller ikke til de helt små, som der snakkes om her,
    og vi kan jo ikke alle køre stor bil, hvis pengene ikke rækker, og hvad hjælper en større brugt bil, i forhold til en ny stor Camry f.eks?

    Så kan vi jo blive ved med det sikkerhed, for en Hummer vil også tabe mod en lastbil.


  • #199   9. dec 2014 Det var nu også mere for at forklare at 5 ncap stjerner ikke = med udødelighed og hvis man mener at man er lige så sikker i en lille bil med 5 stjerner som i en stor bil med 5 stjerner så tager man fejl.

    Med det for øje kan man jo sagtens vælge en lille bil men den er bare ikke så sikker som en stor bil og det bliver den aldrig.


  • Kell R P
    Kell R P Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 7
    #200   9. dec 2014 Har selv en C1 som bil nr 2
    Sjov hurtig nem lille bil, Selv med en spand tæsk futter jeg let 150-160km/t til ikke lavere end 16 km/l nok nærmere 19km/l, kører jeg pænt og fælger trafikken ligger jeg over 20/l
    Ville gerne have fundet en andet førersæde da jeg syntes at det originale lukker af for blodomløbet i overbenet da sædet ligesom er løftet for højt.
    Har nu bestil et sæt alu , med vinterdæk, og satser på en tagspoiler, senere.
    under 600 ,-kr årligt mod min Audi A4 TDI som ligger på 6000,- i ejerafgift så er det ikke svært at vælge, der er meget mere komfort og luxus i Audien og den er mere lydsvag og bedre isoleret, men det er der også blevet betalt for.
    Bruger dog stadig Audien gennem Europa , når det er blevet sommerferie


  • #202   9. dec 2014 Godt formuleret Ronni M

  • kda k
    kda k Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 9 Følgere: 10 Svar: 40
    #203   9. dec 2014 Det er meget enkelt baglyset tænder ikke sammen med kørelyset og skaber farlige situationer
    Vi andre betaler alle afgifterne via vores biler da pengene jo skal i kassen
    Hovedårsagen til at de altid holder i vejen er fordi der er alt for mange af dem og mange af førende ikke gir gas


  • #204   9. dec 2014 Hvis det kun handler om sikkerhed, så skulle motorcykler og ATV jo også forbydes på de danske veje. Det er altså ikke kun små biler der dumper i test, det der også større biler der gør og rækker økonomien ikke til mere end en lille bil, så fred være med det. I mine øjne er de sku da smarte og billige som nr 2 bil, ville personligt ikke være bange for at købe en.

  • leif k
    leif k Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #205   9. dec 2014 Det er sgu sørgeligt,hvor folk kan rakke ned på små biler.Bare fordi vi ikke er Brian-folk alle sammen.Fede øser,sprøde fælge,lækre tøser o.s.v. Hvis I ikke kan andet end svine små biler til,så luk og fis uden om.

  • #206   9. dec 2014 Mirza:

    Du skriver at det er voldsom at tabe 16.000,- om året på en "billigbil" og du har tabt ca 10.000 på 2 år på din Civic hvor du sammenligner med udbudspriser på bilbasen.

    Jeg har prøvet at køre din bil igennem bilpriser.dk (her bruger jeg en 2006 årgang med 180.000km). Der kommer den frem til at en forhandler vil give 27.000,- for bilen hvis du ikke køber ny og 34.000,- hvis du køber anden bil hos ham. Så ser regnestykket ligepludselig helt anderledes ud.

    Jeg kørte også en 5 år gammel Picanto igennem der havde kørt 21.000km om året. Den ville han give 28.000,- for uden køb af anden bil og 35.000,- ved køb. Dvs. så er vi nede på 10.000,-i årligt værditab.

    Dertil skal du regne med hvor mange reperationer du har på din Civic de næste 5 år. Der vil altså være en del slidtage når den har kørt 2-300.000km.

    Og nej, jeg kører ikke selv i mini bil, men det er altså svært at komme udenom at det er den billigste måde at køre bil i. Med mindre at man køber max 10.000,- biler og kan reparere dem selv.


  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #207   9. dec 2014 hvem sælger dog sin bil hos en forhandler, troede kun det var gamle mennesker, uden sans for økonomi eller salgsevne smiley

  • Casper R
    Casper R Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #208   10. dec 2014 Fordi alle køber dem vil brugtmarkedet eksplodere snart med alle disse minibiler, og dermed vil der hurtigt være mistet 30-50% de første par år, så er der ikke meget tilbage på en bil der starter ved 70.000...

    Oveni i det kan man forvente at gearkassen ryger hurtigt... Kan begynde på pibelyde allerede ved 50.000 km, min gamle chef(bilforhandler) ringede til Peugeot omkring en 107 med 65 k på tælleren der allerede var begyndt, vi blev meget overrasket da de erkendte at dette var normalt ?!


  • #209   10. dec 2014 "Jeg har prøvet at køre din bil igennem bilpriser.dk (her bruger jeg en 2006 årgang med 180.000km). Der kommer den frem til at en forhandler vil give 27.000,- for bilen hvis du ikke køber ny og 34.000,- hvis du køber anden bil hos ham. Så ser regnestykket ligepludselig helt anderledes ud."

    Jovist min Civic 1,8 Sport fra 2006 er 27.000kr værd når den billigste i HELE Danmark koster 77.700kr både på bilbasen, dba og gul og gratis..

    Tror bare vi stopper her smiley Eller nej bedre endnu, den er 5000kr værd smiley


  • #210   10. dec 2014 Ok - filmen med Smart crashes omhandler faktisk også kun den første generation Smart ForTwo. 2. og nu den nye 3. generation klarer sig bedre.
    Så vi tager lige en helt frisk film, med Smart 453 og en S-Class
    De får 4 ud af 5 stjerner - hvorfor så ikke den 5´e vil nogen måske spørge?
    Bla. fordi stjernerne tildeles ud fra bestemte kriterier - bla. sikkerhed på bagsædet.
    Og da den lille Mercedes ikke har et bagsæde...så. smiley

    Men ok. Vi kan godt tage den med at sidde i en væsentligt større bil.
    Flere påpeger at den store bil vil tromle den lille bil flad - alene pga. vægt/størrelses forskellen...
    EuroNCAP gør det ikke, men så kan bilproducenterne jo bare selv gøre det.
    Således også Mercedes - døm selv...slæbt baglæns? Egentligt ikke.
    Ifølge fysiklærerens udsagn, vil en lige fordelt vægt udligne hinanden - så langt så godt. Men bilerne konstrueres forskelligt, bla. med store deformations zoner i bilerne hvor der er plads til det. Zonerne pakker sig sammen ved kollision.
    Det giver 2 fordele; Det sikrer passagererne i den store bil en hel del, og så udligner det som regel faktisk forskellen, hvis man kolliderer med en væsentligt mindre bil. Den store bil krøller - den lille bil stopper.
    Klart at en stor bil er mere sikker end den mikro, men det gør ikke mikroen decideret farlig at køre i. Alt er relativt, og hvis det kom til et sammenstød med en Volvo FH16 Globetrotter, og en Audi A8 - så ved jeg også godt hvor JEG helst vil sidde!

    https://www.youtube.com/watch?v=v708z67ALww

    @ Mirza : Jeg vil ikke kloge mig på hvad en Honda Civic er værd.
    Men jeg har arbejdet med motorcykler og salg i en del år.
    Der er ikke den store forskel på i Danmark, hvordan priserne udvikler sig biler vs. MC - og så meget kan jeg da oplyse, at fordi der står priser på Bilbasen, DBA, G&G osv., er det på INGEN måde en prisliste!
    Det er alt sammen ønskepriser. Hvis omtalte salgssteder skal kunne bruges til noget, så skal der indsamles data om, hvad køretøjerne rent faktisk er blevet solgt for. Og faktisk findes den feature, men bare ikke for almindelige mennesker.
    Forhandlere der bruger siderne som salgsorgan, kvitterer med en handelspris når de melder køretøjet solgt. Statistikken er ikke offentlig, men dem der arbejder med det, kan følge prisudviklingen.
    Mit umiddelbare gæt er, at hvis den er til forhandler salg til 77.700,- så vil du få max. 40.000,- for den - vel at mærke hvis den står som et suttet bolsche smiley

    @kda k #203 : Jeg ved ikke helt hvad du mener med dit udsagn om kørelys og manglende baglys. Men hvis du har en eller anden illusion om, at kun mikrobil mangler baglyset - så tager du grueligt fejl! Det gør alle nye biler nemlig. Og det ER en kæmpe brøler fra politisk hånd - og meget, meget farligt faktisk...


  • #211   10. dec 2014 ---------------
    Jovist min Civic 1,8 Sport fra 2006 er 27.000kr værd når den billigste i HELE Danmark koster 77.700kr både på bilbasen, dba og gul og gratis..

    Tror bare vi stopper her Eller nej bedre endnu, den er 5000kr værd
    ---------------

    Fair nok. Der er ikke nogen af os der kan sige hvad en Picanto er værd om 5 år og jeg tog derfor udgangspunkt i at den var 0,- værd hvorfor der var et årligt værditab på 16.000,-

    Du skriver så din bil er stort set det samme værd som du gav for den og sammenligner med hvad du har givet for bilen (sikkert en fornuftig pris) og hvad en forhandler har som udbudspris på bilen - hertil skal fratrækkes omkstninger til garanti og afslag. Der er også et par private som også håber på at få deres bil solgt.

    For at have samme sammenligningsgrundlag brugte jeg bilpriser.dk som bruger nogenlunde samme beregningsmodel som bilforhandlerne gør. Her vil en forhandler give det samme (lidt mere for Picantoen) for de 2 biler. Om jeg havde brugt forhandlerens udbudspris eller købspris vil være det samme. Det vigtige er at det er samme typer af tal vi bruger.

    Hvis jeg havde brugt udbudsprisen for hvad en forhandler vil tage for Picantoen om 5 år vil jeg være ned på et årligt værditab på 6.000,-. Dine samlede omkostninger vil så være lavt værditab, lav ejerafgift, billig forsikring, serviceomkosninger, og sliddele - ikke nogen alm reperationer.

    Om 5 år skal du prøve at regne sammen hvor mange penge du har brugt på din Civic - du bliver ked af det.

    Og nej, jeg skal ikke have microbil - jeg køber bil ligesom dig, for køreglædens skyld. Men at tro at det er billigere er naivt.


  • #213   10. dec 2014 Frank, jeg har i de 9 år jeg har kørt min (gamle) Civic ført regneskab over hver eneste liter benzin jeg har tanken, samt reservedel jeg har udskiftet, jeg ved præcis hvad hver eneste kørte km har kostet mig og hvor meget jeg har brugt hver måned i gennemsnit i de 9 år.. De samme gør jeg med den nye Civic, så jeg bliver næppe overrasket om 5 år..

    De biler der står hos forhandleren skal man også lige betale 3-4.000kr i levering til, og så er der også rigtig mange private til salg for +80.000kr.

    Jeg fik så sent som sidste år tilbudt 85.000kr for bilen, men jeg fortrød og valgte at beholde den, og hvis du tror at den har tabt 50.000kr siden sidste år, så er den her diskussion så langt ude, at der slet ikke er nogen grund til at føre den videre..


  • Erik A
    Erik A Tilmeldt:
    jul 2011

    Biler: 2 Svar: 3
    #214   10. dec 2014 Til indlæg #189. NCAP test er ens udført for alle biler, frontal sammenstød med 64 km/t, side kollision med 50 km/t osv. Så selvfølgelige giver den udtryk for sikker-heden. Er godt klar over at det ikke er som i det virkelige liv, men en standard. Alle der har store biler (inkl. mig selv ) har vel prøvet en tur over grænsen og hentet 25 - 30 kasser sodavand og øl, herefter stablet dem ind i bil - hvilken effekt giver det når vi så kører ind i noget, så får du du 25- 30 kasser i nakken- Dette sker ikke i en mini bil. der er kun plads til 3 kasser. LOL

  • #215   10. dec 2014 Minibilerne er fine for dem der bare vil fra a til b på billigste måde og den der kan leve med det generer ikke mig.

    Jeg kører på ingen måde hate på minibilerne men for mit vedkommende tiltaler de mig på ingen måde.

    For mig er min bil det samme som en beklædningsgenstand og hvis ikke jeg føler mig tilpas i den dur det ikke.

    Køreglæden finder jeg bare ikke i sådan en lille billig bil.

    Følelsen af kvalitet når du sidder i kabinen fornemmer jeg bare ikke.

    Og igen for dem der ikke har så store krav til deres køretøj og bare ser det som et transportmiddel så er det da fint at de køber en billig minibil.

    Men som Jeremy Clarkson så fint sagde det. Folk der køre sådan en bil interesserer sig ikke for at køre bil de vil bare fra a - b. Og folk er sjældent gode til noget de ikke interesserer sig for.

    Måske derfor at man oplever at en stor del af minibilerne er besat af knapt så agtpågivende billister.

    Når det er sagt så er der altså også mange direktører der kører i deres store biler som om de ejer det hele og skider på om det giver skrammer for de køber jo bare nyt når det bliver ødelagt.

    Minibilerne er blevet populære og der er kommet mange af dem på vejen og så er det jo klart at de får opmærksomhed positivt som negativt.

    En anden ting minibilerne har været med til at påvirke er finansieringsmulighederne på brugte biler.

    Du kan stort set ikke få et anstændigt billån til en bil der er mere end 6 år fordi man kan købe nye biler der er så billige at deres levetid mere eller mindre er overstået på 6 år


  • #216   10. dec 2014 Interessant... Jeg lever så at sige i begge verdener..

    Jeg har både en Lupo 3L og 2006 Dodge Charger V8 5,7L .. og jeg har igennem godt 3 år pendlet over 200 km hver dag.. og der ikke nogen tvivl om hvem der fylder mest på motorvejen.. Det er fjolserne i halvgamle Audi A6 og folk i Ford Mondeo, de tror at de ejer yderbanen når blot de ligger med 5-10 km/t over det tilladte.. KOM NU VÆK!!!!!

    Jeg har en dog kammerat der er færdsels betjent, han siger også helt klart at de smp biler er overrepræsenteret når der skrives fartbøder ud. Hans teori er at de simpelthen er så billige at køre i at folk er tilbøjelige til at køre hurtigere fordi det ikke er så dyrt (i brændstof!)

    .. og ang kvaliteten.. Lupo 3L er ægte VW-kvalitet, komfort (når man ikke er mere end 2 personer) og støjniveau er langt bedre and man finder i en hel tidssvarende og større biler.. Må dog indrømme at jeg blev slemt skuffet over UP'en støjniveauet i den er noget højere især ved motorvejstempo..

    og der er heller ikke nogen tvivl om at der nogle tosser som ligger og fedter i yderbanen og de oftest kører i mikrobiler, men det blot fordi mikrobiler nu engang er biligst at eje og køre i - det har intet med bilernes kvalitet eller formåen at gøre..


  • #217   10. dec 2014 Så i øvrigt lige siges at jeg også er rigtig glad for min Lupo 3L.. det er blot en anden glæde en den jeg får med chargeren..

  • #219   10. dec 2014 De eneste tyske biler der er interessante er BMW (de ældre modeller) og Porsche..

    Alt andet er noget skrammel når vi snakker køredynamik, jeg er ligeglad med komfort..


  • #221   10. dec 2014 Hej igen Mirza.

    Jeg er rigtig glad for at du har gjort en fantastisk handel med din nuværende Civic og også den gamle Civic.

    Hvis du læser hvad jeg skriver er det ikke for at genere din bil eller for at fortælle hvor meget/lidt den er værd – men blot for at bruge sammenlignelige tabsberegninger. Jeg er kun glad for at du kan få en god pris for den – så er der også håb for jeg får en rimelig pris når jeg skal sælge min Alfa 159’er ?

    Må jeg være nysgerrig og høre hvor meget du kører om året. Hvis du ikke kører særligt meget kan jeg sagtens se at du har ret. Min gamle Skoda tabte jeg 40.000,- på om året (købt 4 år gammel) – dertil kom reperationer med bla. ny gearkasse og meget andet.

    Min nuværende Alfa tør jeg slet ikke regne på hvor meget værditabet har været på – men det har ikke været 16.000,- ?

    Hvis du er rigtig frisk må du godt finde mig en 2-3 år gammel Alfa Giuletta som jeg kan sælge igen om 2-3 år med et værditab på under 16.000,- om året og hvor reperationer/service ikke har oversteget 8.000,- årligt ?


  • #222   10. dec 2014 Frank, jeg føler mig slet ikke generet, jeg forsøger bare at holde mig til det faktum at man som udgangspunkt er mindst ligeså billigt kørende i en lettere brugt mellemklassebil som en NY mikrobil...

    Og jeg tager selvf egne erfaringer i brug. Det er slet ikke sikkert at du kan gøre det samme med Alfa, det kommer helt an på hvad udbud/efterspørgsel er på netop den bil når du skal købe og sælge..


  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #224   10. dec 2014 WUUT 12000 i forsikring for en up? jeg betaler 4300 med 2 års erfaring i min 107'er o.o

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #225   10. dec 2014 Deutsche_

    Værditab, reparationer på Golfen?

    Og når Golfen så er rustet væk efter 2-3 år, så lægger du 15.000 til en ny igen?


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #227   10. dec 2014 Men det fame også TRÆLST konstant at skulle på værksted, og selv punge ud hver gang. smiley

    Ikke at det nødvendigvis sker.
    Jeg kørte 10 tusind kr bil et par år. 40 tusind km, og ca 2500 kr i reparationer. smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #229   10. dec 2014 Der er mange faktorer, og alt drejer sig self ikke om økonomi, men jeg kan godt se din pointe. smiley
    Nu er det heller ikke fair at sammenligne med en Golf 3, for det er ikke umiddelbart
    en bil jeg ville købe, men stod valget mellem ny micro, og en gammel Corolla, så tog jeg måske den gamle. smiley


  • #233   11. dec 2014 Nu ville jeg aldrig eje eller have en gammel golf. Der er en tendens til at ejerne tror de er rullende guld

  • #235   11. dec 2014 Imponerende at den her tråd trækker så mange indlæg.....

    Mikrobilerne kører glimrende, følger fint trafikken på alle typer af danske veje og de opfylder et behov for mange mennesker.

    Jeg er et af de mennesker der med alderen har revideret min opfattelse af kørestil. Før i tiden kørte jeg frisk, overhalede når jeg måtte, kørte generelt for stærkt og brokkede mig over de lovlydige fjolser.

    Nu kører jeg det jeg må, kører 4-6 km længere pr liter, og efter 45 km er jeg kun ca 5 minutter senere på den.

    Tør øjnene og tag en kiks. Mikrobilerne er glimrende biler for de der ikke har et større behov, og de er velkomne på vejene.

    Iøvrigt parkerer jeg hellere mellem to mikrobiler end to alm sedan/stationcar modeller.


  • #236   11. dec 2014 Har dog aldrig set japaner folket forlanger hvad der kunne sammenlignes med fx 35-50k for en grim gammel pimpet G2 eller deslige. Men vil ikke afvise at jeg kan tage fejl

  • #238   11. dec 2014 Søren, jeg har altid kørt friskt til og været en meget "aktiv" chauffør ;-). Og med et tidligere arbejde som taxachauffør og chauffør for lægevagten har ikke gjort det mindre snarere tværtimod.

    Alt for mange bilister tøver for meget og når de så endelig jokker i spinaten må alle andre "bøde" istedet for at de fik fingeren ud


  • #239   11. dec 2014 Danger Dane: Det har trods alt intet med bilen at gøre smiley

  • #240   11. dec 2014 Det er så delvist rigtigt nok. Men en Mitsubishi Evo ligger trods alt op til mere frisk kørsel end en Trabant smiley

  • #241   11. dec 2014 Hvor var det lige at emnet blev tabt.??

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #242   11. dec 2014 hvad mener du janus? Emnet har en smuk fin rød tråd hele vejen igennem, og se lige søren *GTI*'s indlæg... er det ikke smukt? Så enkelt kan det siges... godnat smiley

Kommentér på:
hvad er det egenlig folk har imod de små biler

Annonce