662 visninger
|
Oprettet:
X16XEL Ventilstamme pakninger {{forumTopicSubject}}
Hej
Kan man skifte Ventilstamme pakninger på en X16XEL uden at pille topsykket af? Altså blot ved at sætte tryk på cylinderen og tage knastakslerne af?
Kender en der har fået lavet toppakning "sort" og den har været kørt varm - Efterfølgende slebet og trykprøvet topstykket og det er ok (Denne del er der papirer på)...
Men for satan den bruger olie... 2 Liter på 500km... Og jeg tør ikke at nævne over for hende at det kan være stempelringene
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
apr 2005
Følger: 85 Følgere: 87 Biler: 10 Emner: 28 Svar: 2.326
okt 2003
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 13 Svar: 1.610
Opel har jo en periode med forkerte stempelringe og ovale boringer.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
Jeg har haft et usb kamera nede i cylinderen, gennem tændrørshullet og selv om det er svært at se 100% sådan, så ser det umiddelbart fint ud dernede.
Hvis ringene er færdige, burde jeg så ikke kunne se det på en kompressionstest? Den er nemlig fin og ens.
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.801
En bekendt havde en magen til, med kun 85000 på tælleren, der var historien den samme.
Du kan finde en brugt motor og smide i, men formentlig vil den være lige så ringe. Så den eneste rigtige løsning er at renovere bunden. Eller smide bilen ud.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
Det er jo som at at pisse i bukserne at skifte ringe, hvis cylindrene er ovale.
Om Z16XE er samme bund der gik videre fra 2001 ved jeg ikke.
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.801
Du måler naturligvis ovalitet på cylinderen inden du smider nye stumper i.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.801
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.801
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
min teori ligger lidt i at topstykket jo nok har været noget varmere end blokken, da forbrændingen sker skeroppe, og at vandet har løbet fra den på grund af flækket termostathus... Toppen blev så planslebet og trykprøvet.
Hvis ventilstammepakningerne har været for varme, kan jeg forestille mig at de ikke virker mere i hvert fald... Det er jo bare gummi.
Kunne jeg skifte dem oppefra var det jo et forsøg værd, inden man flår hele motoren fra hinanden (Og det bliver ikke mig)
X16XEL Ventilstamme pakninger