{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

X16XEL Ventilstamme pakninger {{forumTopicSubject}}

Hej

Kan man skifte Ventilstamme pakninger på en X16XEL uden at pille topsykket af? Altså blot ved at sætte tryk på cylinderen og tage knastakslerne af?

Kender en der har fået lavet toppakning "sort" og den har været kørt varm - Efterfølgende slebet og trykprøvet topstykket og det er ok (Denne del er der papirer på)...

Men for satan den bruger olie... 2 Liter på 500km... Og jeg tør ikke at nævne over for hende at det kan være stempelringene smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  X16XEL Ventilstamme pakninger
  • #2   7. dec 2014 Den oser og lugter af brændt olie i tomgang... Ved normal kørsel, ryger den stort set ikke, men begynder man at presse den fa 3500rpm og op så begynder den at ryge igen

• #3   7. dec 2014 Tror sku mest på det sidste.. Det er en svaghed på de små 16v'er

• #4   7. dec 2014 Hvilken årgang er det ?

Opel har jo en periode med forkerte stempelringe og ovale boringer.

• #5   7. dec 2014 Det er en 2000'er... Men det er kommet efter at den har været kørt varm... Boringen bliver forhåbentlig ikke oval af dette smiley Men derfor kan ringene jo muligvis godt gå til... Jeg har bare ikke oplevet det på dem jeg selv har lavet, uden at stemplet har taget skade.
    Jeg har haft et usb kamera nede i cylinderen, gennem tændrørshullet og selv om det er svært at se 100% sådan, så ser det umiddelbart fint ud dernede.

Hvis ringene er færdige, burde jeg så ikke kunne se det på en kompressionstest? Den er nemlig fin og ens.

• #6   7. dec 2014 Min kæreste havde en magen til som gjorde det samme. Toppen blev i forbindelse med defekt toppakning renoveret, og det ændrede ikke en skid. Den drak fortsat olie som et svin. Og til sidst brændte den en ventil.
    En bekendt havde en magen til, med kun 85000 på tælleren, der var historien den samme.
    Du kan finde en brugt motor og smide i, men formentlig vil den være lige så ringe. Så den eneste rigtige løsning er at renovere bunden. Eller smide bilen ud.

• #7   7. dec 2014 Nicholai>> Er du sikker på at det ikke var i en Astra F? Jeg mener da at de fik løst problemet. Motoren kom jo i 95 og udgik i 2001...

Det er jo som at at pisse i bukserne at skifte ringe, hvis cylindrene er ovale.

Om Z16XE er samme bund der gik videre fra 2001 ved jeg ikke.

• #8   7. dec 2014 Det var en astra G fra 98
    Du måler naturligvis ovalitet på cylinderen inden du smider nye stumper i.

• #9   7. dec 2014 Det er da mega ringe af Opel, hvis de ikke har fået løst et olieforbrugsproblem på 6 år vil jeg da nok mene...

• #10   7. dec 2014 Det kan jeg kun gi dig ret i.

• #11   7. dec 2014 Men burde den ikke have en dårlig kompressionstest hvis det er bunden?

• #12   7. dec 2014 Den var fin på madammens, selvfølgelig med undtagelse af den cylinder med brændt ventil

• #14   7. dec 2014 Den ryger osse under kørsel...
    min teori ligger lidt i at topstykket jo nok har været noget varmere end blokken, da forbrændingen sker skeroppe, og at vandet har løbet fra den på grund af flækket termostathus... Toppen blev så planslebet og trykprøvet.
    Hvis ventilstammepakningerne har været for varme, kan jeg forestille mig at de ikke virker mere i hvert fald... Det er jo bare gummi.

Kunne jeg skifte dem oppefra var det jo et forsøg værd, inden man flår hele motoren fra hinanden (Og det bliver ikke mig)

Kommentér på:
X16XEL Ventilstamme pakninger

Annonce