{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.983 visninger | Oprettet:

BMW E39 vandproblem {{forumTopicSubject}}

Hej..

Min 523 med M52B25 motor bliver meget varm og laver ingen varme. Den kan godt lave varme en gang imellem og når den gør bliver den ikke varm.

Jeg har selvfølgelig prøvet at fylde vand på det hjalp ikke. Vandpumpen har jeg skiftet men den gamle fejlede ikke noget, og den nye hjalp ikke noget heller.

Jeg har så lige skiftet termostat men det virkede heller ikke.

Det eneste jeg så lige kan komme i tanke om er det eftermonteret fyr der ikke lader vandet cirkulere. Det har aldrig virket mens jeg har haft bilen. Jeg har haft det til eftersyn hvor jeg fik at vide at det sad fast og var kortsluttet og der skulle et nyt til, men jeg har nu kørt med det i over 1 år uden problemer med vandcirkulationen.

Er der nogen der har en ide til hvad det kan være? Jeg er ved at rykke håret af mig selv smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E39 vandproblem
  • #1   21. dec 2014 Mig bekendt, så skulle det være rimelig svært at udlufte systemet.
    Min bror kæmper med samme problem på hans lige nu.


  • #2   21. dec 2014 Lyder som luft i systemet. Det er ikke så galt at lufte ud, hvis du ved hvordan det skal gøres. Skru helt op for varmen, og hæv bilen godt op i fronten. Så piller du udluftningsskruerne af, og så fylder du vand på til det løber op af udluftningen. Husk at motoren skal være slukket smiley

  • #3   21. dec 2014 den skal luftes ud med lidt omdr på . af med låget skær en cola flaske over og fyld op hold lidt omdr på når termostat åbner husk at åbne for varmen i kabinen bliv ved med at efterfylde på med låg kør en tur .åben den lille udlufnings skrue på køler mens du holder lidt omdr på motor til der kommer vand ud .lad køle af og efterfyld .virker din vikose når den bliver varm .fold en avis og prøv at stoppe vingen uden vold

  • #4   21. dec 2014 Jeg har ingen porblemer med at udlufte dem ... Og jeg har dæme lavet mange der er somregl andre årsager til de har problemer

    Dit skovlhjul på vandpumpe er sikkert faldet af så du ikke har cirkulation


  • #5   21. dec 2014 Bare vandbeholderen altid er fyldt til max og udluftnings skruen er løsnet og du samtidig har sat blæser til at køre varmt luft til forrude så bare lad den stå i tomgang og giv lidt gas ind imellem så drikker den lidt når luftlommer forsvinder du efter fylder bare beholder så den altid er helt op til låget så har du det højeste punkt. Og den skal nok selv regulere vandstand når den er iorden hvis der er formeget på

    Men 100 procent sikkert din vandpumpe er defekt


  • #6   21. dec 2014 Mange tak for alle jeres svar!

    Det skete mens jeg holdte for rødt, den har kørt i over et år uden problemer, og pludselig blev den bare varm uden at kunne varme kabinen.

    Jeg har efterfølgende skiftet vandpumpen så den er helt ny og burde virke, den gamle ser heller ikke ud til at fejle noget.

    Termostaten blev så skiftet i dag (eller i går). Jeg synes ellers at jeg har sørget for at få udluftet systemet men den bliver stadig mega varm uden varme i kabinen.

    #4
    Hvad mener du med skovhjul? Hjulet på vandpumpen?


  • #7   21. dec 2014 Så ee motor sikkert skrottet de kan ikke tåle at blive varme

  • #8   21. dec 2014 Motoren fejler ikke noget, så varm blev den heller ikke. Den starter og køre også ganske fint som den altid har gjort.

    Der skal alligevel en del varme til før toppen sprænger, og den nåede slet ikke op i farezonen da jeg opdagede det med det samme.


  • #9   21. dec 2014 Okay så skal du starte med at koble fyr og elektrisk vandpumpe fra der så du ved at det ikke er det som er stoppet. Og kigge i expansionsbeholderen om der kommer en vandstråle når du giver gas gør der det er der fin cirkulation i vand du har også en (vand) hane inden det løber ind i varme app den er med elektrisk thermostat kontrollere at slangerne blir varme ind og ud

  • #10   29. dec 2014 Jesper L Fik du den og køre ?

    Jeg har en en selv med samme symptomer


  • #11   13. aug 2016 Jeg ved ikke om denne her tråd stadig er oppe og kører. Man gør følgende da det typisk er luft i systemet og pga af dårligt design flow omkring termosat huset.

    Bilen må ikke være varm!!!

    For at udlufte korrekt skal man følgende på en BMW E39/e46:
    Sæt nøglen pos 2 og skru helt op for varmen og sæt den på varm. aktiver forrudeblæseren
    Derefter skal følgende skruer løsnes "bleeder"/udluftnings skruen der sidder på termostathuset
    Derefter bleeder skrue på køler.
    Derefter tager du køler dækslet af.

    Nu skal der påfyldes kølervæske på bilen(husk den rigtige farve).
    Der fyldes langsomt på køleren. (m52 rummer total cirka 10L i system )
    Du fortsætter med at påfylde indtil der fylder kølervæske fra begge bleeder/udluftnings skruer.
    Derefter lukker du bleeder/udluftnings skruer.
    Du fortsætter med at påfylde indtil det passer med den tilladte kølervæske mændge i beholderen.


Kommentér på:
BMW E39 vandproblem

Annonce