{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.024 visninger | Oprettet:

spørgsmål ang affugtning af bil {{forumTopicSubject}}

Godmorgen derude. for knap en måned siden opdagede jeg at der var fugtigt ved måtterne i føresiden både foran og bagved. Havde den så ved mekaniker hvor de fandt ud af at det kom ind ved en plastik manchet ved torpedo pladerne.har så siden da været igang med aviser, men kan ikke rigtig komme til bunds da der jo kan ligge fandens meget vand i tæppet og lydisoleringen. Så er nu gået skridtet videre og prøver med en affugter. Men da jeg aldrig har brugt sådan en før er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal indstille den. Oppe på toppen kan jeg sætte den fra 20-100%. Jeg vedlægger et billede og håber i kan hjælpe smiley

Hilsen jonas h

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål ang affugtning af bil
  • #1   21. dec 2014 Der vælger du den luftfugtighed du vil opretholde.... Dvs hvis den står på 100, så starter den aldrig, hvis den står på 20, så kører den konstant....

• #2   21. dec 2014 Du kan evt ringe til din lokale autolaker, og hører om ikke han vil have din bil holdene natten over i deres tørrekabine. Det er noget der virker....

• #3   21. dec 2014 Ja okay.jeg prøver at sætte den på 20% så. Og ser om det ikke virker. Tørrekabine venter jeg lidt med at forhøre mig om.men mange tak for hjælpen Peter r

• #4   21. dec 2014 Hvis der er så meget vand i bilen.

Hqvde jeg nok valgt og pille kabinen ud.

Og få tæpperne ordenlogt tøret.
    Bliver de ikke ordenligt tøret.

Kan de begynde og lugte muggent.

• #6   21. dec 2014 Pølse

Hjælper ikke? Nu har du da for alvor tabt sutten.....
    En Tørrekabine SKAL også have udsugning, og luftfugtigheden skal være på et minimalt Niveau før den overhovedet hjælper.
    Og selvfølgelig kører den ikke hele natten, men der bliver jo stadig opretholdt en temperatur over 40 grader. Det vil koste endnu mere hvis den skal varmes op fra bunden hver eneste dag.

Og selvfølgelig hjælper det med tørringen. Jeg gav min gamle golf med en højtryks-spuler på sæder og gulvtæppe uden af skille noget ad, eller afskærme noget elektronik, hev kun propperne ud i bunden så vandet kunne løbe ud. Den var knas tør på ca 16 timer.

• #7   21. dec 2014 Pølse

Jeg snakker ikke om en malerkabine, men en tørre-kabine. Rigtige malere vil kende forskellen. En kombineret sprøjte, og tørekabine kender jeg intet til. Men jeg er da ikke i tvivl om at den tørre langsomt.

• #9   21. dec 2014 og så skal der gerne være omkring de 30 grader inde i bilen

• #10   21. dec 2014 Hvis du ved at det ikke virker, hvorfor har du så prøvet flere gange? smiley

Jeg har som sagt prøvet det en enkelt gang, og der dryppede bilen altså fra bunden da den blev kørt ind. Den kunne ikke være mere våd end den var, Og dagen efter var den knas-tør. Ikke engang elektronikken brokkede sig efterfølgende.

Men det er jo logik at en bil kan tørre i et meget varmt rum, med udsugning og lav luftfugtighed... Som der er i en rigtig tørre-kabine.
    Hvis jeg still en kop vand i vores kabine om morgenen, så er den næsten tom 8 timer senere....

• #12   21. dec 2014 Vi bruger 2 kabiner, som egentlig er ens. Der er bare kun varme i den ene. Og den bliver så holdt oppe i temperatur hele dagen, og bliver kun brugt til tørring. Man ikke arbejde derinde i mange minutter ad gangen. Den anden kabine bliver kun brugt til at sprøjte i.... Jeg har aldrig set værksteder gøre det anderledes, medmindre de selvfølgelig kun har en kabine.

• #13   21. dec 2014 Og i tørrekabinen er der kun udlufning i loftet.... I sprøjtekabinen også i gulvet og væggene.

• #15   21. dec 2014 Der er over 50 grader når vi går om aftenen... Og der er mellem 30 og 40 grader når vi møder ind om morgenen, hvis den har stået i "dvale"

• #17   21. dec 2014 Det er den bestemt også... Den står også inde i bygningen, næsten i midten. Så den er ikke i nærheden af nogen ydermure. Ca fra april til oktober er den også den eneste varmekilde i bygningen, og det er mere end rigeligt.

• #18   21. dec 2014 Hej Jonas

Pil sæder og gulvtæpper ud af bilen, tør det værste vand op og stil affugteren ind i bilen.
    Den skal står der i ca 48 timer.

Jeg har inden for de sidste to måneder lavet tre biler, der fik sådan en tur - knastør bagefter smiley

Kommentér på:
spørgsmål ang affugtning af bil

Annonce