{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.819 visninger | Oprettet:

Er min bil totalskadet. {{forumTopicSubject}}

Jeg kører pt rundt i en fiesta fra 2003, som vel anslået har en værdi af ca. 15k i fri handel.

Jeg er så blevet påkørt i sidste uge, og afventer sådan set bare bilen takseres, idet modparten har skylden.

Men min bagkofanger er smadret og skal udskiftes, og sikkert også noget plastic inde bagved. Endvidere er bagklappen lidt trykket i det ene hjørne, så den skal jo også omlakeres og rettes ud, hvis ikke den skal udskiftes. Men jeg tænker jo bare lidt. Kofangeren er jo nok ca. 5k inden den er monteret og malet, og bagklappen med, så er vi jo nok ude i noget nær det samme.

De fleste vel jo nok helst ikke have deres bil dømt død, men i det her tilfælde vil jeg egentlig gerne, da den har en del småfejl, og jeg mangler egentlig et anhængertræk, så det smarteste var jo nok bare at købe en anden bil istedet. Men hvem skal man forsøge at påvirke, taksatoren eller værkstedet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min bil totalskadet.
  • #1   27. dec 2014 bak ind i noget hårdt

  • #3   27. dec 2014 kaput.

  • #4   27. dec 2014 Snak godt med værkstedet.. smiley
    Held og lykke.. smiley


  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #5   27. dec 2014 Hvorfor tror du, at DU kan påvirke en taksators arbejde??


  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #6   27. dec 2014 Hvorfor tror du, at DU kan påvirke en taksators arbejde??


  • #8   27. dec 2014 de takserer ikke biler højt!
    de takserer dem lavt, og brokker man sig, så smider de lidt oven i!

    og du kan ikke påvirke taksator eller værksted..
    Dette betragtes ydermere som svindel, så det bør du nok holde dig fra.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #10   27. dec 2014 hvis rep. overstiger 70% af bilens værdi er den betragtet som totalskadet....

  • #11   27. dec 2014 nu er jeg ikke ude i at jeg vil svindle - det er livet for kort til. Men det var mere, at skulle bilen laves for kr. 10.000, og jeg mener den er 15.000 værd, kan jeg så sige at jeg vil have pengene udbetalt i stedet, også selv skrotte den eller sælge den til dele?

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #12   27. dec 2014 Hvis du får pengene udbetalt, får du ikke lov at beholde bilen.

  • #13   27. dec 2014 Daniel R aka helldriver kender reglerne..

    Op til 25000 (hvis bilen er det værd) Er det 100%. Derover er det 65% Kunden får tilbud om kontant erstatning ved 55%


  • #14   27. dec 2014 find en identisk bil på dba under forhandlerannoncer.. træk lidt fra..
    det er omkring denne pris du vil få for din egen, hvis den ikke har buler, rust osv.

    hvis den bliver takseret 65% af denne pris bliver du tilbudt en kontanterstatning, har aldrig oplevet at de har tilbudt dig en anden tilsvarende bil.

    for billigere køretøjer skal det nok passe at det skal løbe op i 100%
    Dette har jeg dog aldrig hørt før.

    men nej, du kan ikke påvirke taksator til noget før han kontakter dig.


Kommentér på:
Er min bil totalskadet.

Annonce